wind
Andre møte med forumet
Haha, nei du er ikke aleneEr det bare jeg som går og klemmer på puppene med jevne mellomrom for å sjekke at de fortsatt er litt ømme?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haha, nei du er ikke aleneEr det bare jeg som går og klemmer på puppene med jevne mellomrom for å sjekke at de fortsatt er litt ømme?
Bare 4 uker. Veldig snedig, for hadde veldig mye mer vondt enn jeg har hatt de andre gangene jeg har vært gravid. Litt mer svie og stikninger, men skjønner jo hvorfor nå. Men, det er jo også kroppens måte å rydde på, så når jeg likevel skulle miste, var det greit det var så tidlig. Blødningene har stoppet da, så håper ny runde med eggeløsning kommer fort klør i fingrene etter siste barnet vi ønsker ossSå trist å høre hvor langt var du på vei? Varme klemmer
Hater denne vente tiden. I dag våknet jeg og følte at noe er galt. Føler at symptomer er mindre osv. men vet ikke. Føler at mensensmertene mine er annerledes. Blir gal av denne tiden før man har vært på ultralyd. Blir så redd for MA eller spontanabort. Vet jo at i min alder så er den veldig stor. Så har hatt det i bakhodet. Men nå som jeg har vendt meg til tanken at jeg er gravid så merker jeg at det blir vanskeligere å tenke realitet.
Skal heldigvis på ul på tirsdag. Men ventetiden er grusom. Jeg er såpass oppi årene og har tenkt tanken å begynne på progresteron. Men siden min gyn ikke nevnte det har jeg ikke tatt det. Men følger ei jordmor på snap så jeg fikk klar beskjed av henne å begynne. Bedre å være føre var. Men ja det er sant som du sier. Ene dagen føler man at nei nå skjer det annerledes ting. Mens Andre er rolig. Skal ta hcg prøve hos legen min i morgen. Så får jeg ta det derifra. Spurte egentlig om time for en uke siden. Men tydeligvis vært stengt så da må jeg bare holde ut. Men godt jeg ikke er alene om dette men ja hater denne tiden. Blir så usikker på alt. Også når man er 44 år så har man større sjangse for både SA og MA. Har tre barn fra før. Men yngste er 12. da slet jeg ikke på samme måte fordi det hadde gått smid med de andre. Men etter MA i fjor. Ivf forsøk i Danmark i mai der de ikke ble befruktet. Prøvd nå i fire år og skulle ha eggdonasjon egentlig i des. Men ble utsatt og plutselig blitt gravid med mitt egent egg ja da er jeg så livredd for at det skal gå galtJeg har kjent på samme frykt innimellom, at symptomene er borte og at noe føles annerledes. Men så plutselig er det som før igjen! Og så er det en ny dag og jeg er redd igjen! Har du bestilt time til tidlig ultralyd for å få roet nervene? Jeg skal til fastlegen på mandag som har ultralyd, så kommer til å spørre om hun kan ta en sjekk.
Ingen behov for det her du, kan kjenne det selv når jeg er helt i ro det svir som bare det inni der, tror melkeproduksjonen er i full gang allerede!Er det bare jeg som går og klemmer på puppene med jevne mellomrom for å sjekke at de fortsatt er litt ømme?
Skal heldigvis på ul på tirsdag. Men ventetiden er grusom. Jeg er såpass oppi årene og har tenkt tanken å begynne på progresteron. Men siden min gyn ikke nevnte det har jeg ikke tatt det. Men følger ei jordmor på snap så jeg fikk klar beskjed av henne å begynne. Bedre å være føre var. Men ja det er sant som du sier. Ene dagen føler man at nei nå skjer det annerledes ting. Mens Andre er rolig. Skal ta hcg prøve hos legen min i morgen. Så får jeg ta det derifra. Spurte egentlig om time for en uke siden. Men tydeligvis vært stengt så da må jeg bare holde ut. Men godt jeg ikke er alene om dette men ja hater denne tiden. Blir så usikker på alt. Også når man er 44 år så har man større sjangse for både SA og MA. Har tre barn fra før. Men yngste er 12. da slet jeg ikke på samme måte fordi det hadde gått smid med de andre. Men etter MA i fjor. Ivf forsøk i Danmark i mai der de ikke ble befruktet. Prøvd nå i fire år og skulle ha eggdonasjon egentlig i des. Men ble utsatt og plutselig blitt gravid med mitt egent egg ja da er jeg så livredd for at det skal gå galt
Godt nyttårGodt nytt år!
Når kontakter dere lege/jordmor for første besøk? Er det sånn at alle får tidlig ul nå?
Jeg tok kontrakt i dag med jordmortjenesten (5+0). Sist ville de ha meg inn mellom uke 6 og 8 for å booke tidlig ultralyd. Litt ulik praksis rundt om om du får TUL og UL med en gang, eller kun får TUL.Godt nytt år!
Når kontakter dere lege/jordmor for første besøk? Er det sånn at alle får tidlig ul nå?
Takk. Da er det sikkert lurt å ta kontakt med legen ganske så snart da.Godt nyttår
Jeg skal til første kontroll hos legen når jeg er 6+1 Så tar jeg neste hos jordmor i uke 12 eller noe. Tidlig ultralyd får alle nå rundt uke 12. Legen henviser til tidlig og vanlig ultralyd på første kontrollen, så greit å få tatt den legetimen litt tidlig.
Ahh! Men så flott. Takk!Jeg tok kontrakt i dag med jordmortjenesten (5+0). Sist ville de ha meg inn mellom uke 6 og 8 for å booke tidlig ultralyd. Litt ulik praksis rundt om om du får TUL og UL med en gang, eller kun får TUL.
Alle skal få tilbud om TUL nå.
Det er jo superpraktisk!Jeg fikk booket TUL via e-konsultasjon med fastlegen, så det kan virke som om det er veldig ulik praksis rundt om