Skravletråd✨

Enig med de som sier nei :happy: Den første bæsjen lukter ikke noe særlig, det er mer når de begynner med fast føde. Vi kaster bleier i vanlig søppel og bæsjebleier i hundebæsjepose som vi legger i søppelposer på terrassen, kaster vel annenhver dag-ish. Rekker ikke å bli til sjenanse :happy: hundebæsjeposer er rimeligere enn «bleieposer», pleier å kjøpe 3 pakk (plukk og miks) på rusta, de er både store og tykke, god plass.
Så smart! Takk for gode tips!

Er det andre som opplever at vekten stagnerer? Har lagt på meg over en halv kg ukentlig frem til de siste 3 ukene, hvor det har stoppet helt opp. Spiser ca det samme. Er i uke 27 nå og begynner bli litt bekymret (kjenner spark, men de har ikke økt i styrke siste ukene). Var nylig og tok første symfyse-fundus mål som lå på gjennomsnittet.

Er det andre som opplever at vekten stagnerer? Har lagt på meg over en halv kg ukentlig frem til de siste 3 ukene, hvor det har stoppet helt opp. Spiser ca det samme. Er i uke 27 nå og begynner bli litt bekymret (kjenner spark, men de har ikke økt i styrke siste ukene). Var nylig og tok første symfyse-fundus mål som lå på gjennomsnittet.
I begge mine forrige svangerskap la jeg på meg 12 kg totalt. 10 kg av disse frem til slutten av 2 trimester. Hele 3 trimester la jeg kun på meg 2 kg. Det samme merker jeg nå, gått opp 9 kg, men merker det begynner å stagnere (er 24+5). Mindre plass til mat, blir fortere mett og kroppen trenger samtidig flere kalorier for å drasse rundt på magen og at babyen legger på seg :) Så hvertfall for min kropp, i mine forrige friske og fine svangerskap med friske barn ( ca 3,5kg begge to) ser det ut som at det er slik min kropp, og sikkert mange andre sin, liker å gjøre det. Så ville ikke bekymret meg noe for at vekta stagnerer :):Heartred

Godt å høre! Har liksom en forestilling om at det er nå det skal gå fort fremover, men magen har vokst mye til nå så ser lenger på vei ut enn jeg er. Matlysten er ganske dårlig og så må presse meg selv til å spise nok (ikke mindre enn før i hvertfall). Mulig minien krever mer ja

Back
Topp