* SKRAVLETRÅDEN *

Hei damer, jeg er ny her inne på forumet, er førstegangsgravid og fikk positiv g-test på lørdag :)
Jeg har et spm til dere, kanskje dere har noen tips :) ?

Jeg skal på julebord med jobben neste lørdag, dette er et sted med overnatting. Jeg har kun
jobbet der et par måneder, og i og med at jeg nettopp er blitt gravid, synes jeg det er litt tidlig å fortelle
på jobben. Hvordan i huleste skal man gå frem for å holde det skjult, når de vet jeg ikke er avholds,
og det er m/overnatting osv... Hjelp :oops: !!

Krysse fingran for at Lykkeliten kjæm innpå her snart!!!!!! :)

Æ fryyyyyys å d e over 22 gr i stua :p

Elisa_88 du kan ta ei ciderflaske ell noe som du fyller på vann ell brus på så merker de ingenting:-)

Elisa_88 du kan ta ei ciderflaske ell noe som du fyller på vann ell brus på så merker de ingenting:)
Det som me dumt med det e at man får hør i ettertid at man har drukke mens man va gravid....venninna mi tok alkoholfri vin å tømt over i ei flaske å fekk hø det etterpå at hu drakk mens hu gjekk gravid....:rolleyes:

Hei damer, jeg er ny her inne på forumet, er førstegangsgravid og fikk positiv g-test på lørdag :)

Jeg skal på julebord med jobben neste lørdag, dette er et sted med overnatting. Jeg har kun
jobbet der et par måneder, og i og med at jeg nettopp er blitt gravid, synes jeg det er litt tidlig å fortelle
på jobben. Hvordan i huleste skal man gå frem for å holde det skjult, når de vet jeg ikke er avholds,

Du kainn si at du går på medisin som man ikke ska bland med alkohol....eller at du ikke har løst å drikk å bli dårlig dagen derpå ;)

Det som me dumt med det e at man får hør i ettertid at man har drukke mens man va gravid....venninna mi tok alkoholfri vin å tømt over i ei flaske å fekk hø det etterpå at hu drakk mens hu gjekk gravid....:rolleyes:

Det jeg tenker også, at da tror alle at jeg drakk under svangerskapet.
Tenker litt i de baner at jeg skal gå for den med medisiner... Er vanskelig dette o_O

Det jeg tenker også, at da tror alle at jeg drakk under svangerskapet.
Tenker litt i de baner at jeg skal gå for den med medisiner... Er vanskelig dette o_O
Du kainn sei at du må vær edru for det e nån i familien som e syk å at det kainn hend du må kjør iløpet av kveill`n/natta :)

Når du skal fortelle til de på jobben at du er gravid kan du jo bare nevne at du "lurte" de på julebordet og fortelle at det var alkoholfritt?

Er det flere som har blitt sykemeldt pga kvalme og oppkast? Jeg hadde første time til lege og fortalte om kvalmen og oppkast, og da ville hun sykemelde meg fullt med en gang. Jeg fikk endret det til 50% ettersom jeg kan ha noe hjemmekontor. Men opplever dere at legene sykemelder gravide raskt i første trimester?

I forrige svangerskap spurte legen hele tiden om jeg ville ha sykemelding... Uten grunn engang. Noen er nok mye kjappere en andre å skrive ut sykemelding!

Je droppa julebordet jeg, orket ikke ta stilling til situasjonen :p

hva skjer i kveld da damer?? Jeg har en kurv full av klær som skal brettes, og et par kjoler jeg må montere (strikka julegaver til ungene til ei venninne) Så burde vel gjøre de ferdig snart! :P

Sitter å strikker og ser tv :) savner kjæresten min som dro igårkveld og kommer hjem på fredag.. Slik er det hver uke :(

åh, det hørtes kjedelig ut ja...!
Her er det 71grader nord på tv ;) også har jeg funnet frem kjolene mine...trådfesting er det kjedeligste jeg vet!

Si at du har dritvondt i hodet og da blir mye verre visst du drikker. :)

Je droppa julebordet jeg, orket ikke ta stilling til situasjonen :p

Var på julebord nå i månedsskiftet og drakk ikke siden mensen var forsinket. Så de har nok noen mistanker, var jo en hel helg dette... lata som at jeg ikke var helt i form hehe

Vart sjukmeldt i dag. Konstant kvalm og spyr sånn inn i mellom. Heilt tappa for energi. Treng gode tips til kva eg kan kjøpe til samboer til jul. Må handle på nett i år - kjem meg ikkje ut av huset :(

Alle får vel en mistanke så fort det er noen som ikke drikker, og spesielt siden jeg endelig er ferdig med skolen, og vi kjøpte oss hus og giftet oss i sommer, slik at alle rammene rundt er på stell liksom... :rolleyes:

Men det med å ha veldig vondt i hodet er jo greit da, for det er jo slik en ikke kan planlegge, og en faktisk kan ha en gang iblandt :) Og kan jo bare si at en får se om det kommer seg utover kvelden.. og heller spørre etter en alkoholfri drink i baren utpå kvelden når man ikke sitter ved bordet sammen med alle ;)

Alle får vel en mistanke så fort det er noen som ikke drikker, og spesielt siden jeg endelig er ferdig med skolen, og vi kjøpte oss hus og giftet oss i sommer, slik at alle rammene rundt er på stell liksom... :rolleyes:

Men det med å ha veldig vondt i hodet er jo greit da, for det er jo slik en ikke kan planlegge, og en faktisk kan ha en gang iblandt :) Og kan jo bare si at en får se om det kommer seg utover kvelden.. og heller spørre etter en alkoholfri drink i baren utpå kvelden når man ikke sitter ved bordet sammen med alle ;)

Det går nok så bra at ;) Lykke til då :)

Vart sjukmeldt i dag. Konstant kvalm og spyr sånn inn i mellom. Heilt tappa for energi. Treng gode tips til kva eg kan kjøpe til samboer til jul. Må handle på nett i år - kjem meg ikkje ut av huset :(

Har du prøvd tyrkisk pepper? De sukkertøya var gull verdt for min del hvertfall ;) Hadde en boks ved senga, og spiste på morningen når jeg kjente det ulma som værst :D

Back
Topp