* SKRAVLETRÅDEN *

quote="EndeligGravide, post: 16909677, member: 93347"]kos deg på jobb :)[/quote]
Tusen takk :) Kose mæ alltid på jobb :)

Endelig har jeg bestilt første legetime :) for som jeg er sender jeg mld for timebestilling :) får nok ikke svar før i morgen, men har ønska meg neste mandag.. Da er jeg 11+6 :D

Endelig har jeg bestilt første legetime :) for som jeg er sender jeg mld for timebestilling :) får nok ikke svar før i morgen, men har ønska meg neste mandag.. Da er jeg 11+6 :D
Æ ska 31 Januar æ, da e æ 12+5 :)

Gler mæ t å bli færdi på seinvakt :) Ska kos mæ me løkringa når æ kjæm heim :)

Jeg har Senvakt imorgen. Hadde dagvakt idag og var supertrøtt og sliten da jeg kom hjem, så ligget under pledd på sofaen siden kl 17 idag... Huff... Ikke var det spesielt travel vakt idag heller :confused:

Æ ska 31 Januar æ, da e æ 12+5 :)

Grugleder meg! Vet ikke helt hva som foregår på slike kontroller, og er litt redd for å bli dømt på noen måte.

Derfor hadde jeg tenkt å ta med bestevenninna mi til legen. Eller blir det teit?

Grugleder meg! Vet ikke helt hva som foregår på slike kontroller, og er litt redd for å bli dømt på noen måte.

Derfor hadde jeg tenkt å ta med bestevenninna mi til legen. Eller blir det teit?

Det er ikke noe skummelt, fyller ut det der skjemaet vi skal ha gjennom hele svangerskapet. Du tester urin og veier deg, og så husker jeg ikke mer.. :p Hva skal du bli dømt for?

Du kan vel sikkert ha med deg hvem du vil..?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er ikke noe skummelt, fyller ut det der skjemaet vi skal ha gjennom hele svangerskapet. Du tester urin og veier deg, og så husker jeg ikke mer. Hva skal du bli dømt for?

Jeg overdramatiserer nok det hele, men det er sånne ting jeg tenker MYE på..
Dømt fordi jeg er alene, når hjemme, ikke er ferdig med utdanning isv..

Nei huff. Ikke tenk slik. Du er kjempeflink og sterk hvis du skal gjøre dette alene, mange er jo ikke ferdig med utdanning, men de klarer det jo forde! :) jeg beundrer sterkt slike sterke mennesker som deg som tar ansvar! :)

Nei huff. Ikke tenk slik. Du er kjempeflink og sterk hvis du skal gjøre dette alene, mange er jo ikke ferdig med utdanning, men de klarer det jo forde! :) jeg beundrer sterkt slike sterke mennesker som deg som tar ansvar! :)

Det er nok mest slikt som sitter i hodet mitt. Men er ikke akkurat stolt, kan du si. Håper og tror at det går seg til etterhvert, men akkurat nå er jeg så usikker og redd siden ingen vet det enda. Men shit pomfritt, overlever nok dette å ;)

Skal i allefall ta med meg bestevenninna mi, visst det er "ok"! :)
Takk for fine ord forresten <3

Du behøve itj å gru dæ :) Legen vil nok prat litt om svangerskap, ta blodprøve,sjekke blodtrykk,sjekke magen din/symfusen å begynn å skriv på helsekortet ditt :)
Du kainn ta med kæm du vil, så venninna di kainn bli med :)

Du behøve itj å gru dæ :) Legen vil nok prat litt om svangerskap, ta blodprøve,sjekke blodtrykk,sjekke magen din/symfusen å begynn å skriv på helsekortet ditt :)
Du kainn ta med kæm du vil, så venninna di kainn bli med :)

Okei :) da skal jeg ta henne med, så slipper jeg i allefall å føle meg mutters alene inne der :) er ikke heeelt komfortabel med herr lege, nemlig..

Det bryr ikke legen seg om!
Det er lurt å ta med urinprøve hjemmefra, man får kjøpt urinprøveglass på apotekt. Så slipper du å tisse på kommando hos legen ;) Så tar de blodprøve, 3glass og måler blodtrykk.
Jeg måtte ta celleprøve også, men det er ikke standard (gjorde hvertfall ikke det sist)
Noen sjekke symfysemål (måler livmoren), men det kan være litt tidlig!
Jeg slapp å veie meg hos legen også, siden jeg hadde veid meg samme morgen hjemme, men det er ikke allitd man får velge.

Trenger ikke grue det til noe, det er mest snakking for å fylle ut det papiret.

Det bryr ikke legen seg om!
Det er lurt å ta med urinprøve hjemmefra, man får kjøpt urinprøveglass på apotekt. Så slipper du å tisse på kommando hos legen ;) Så tar de blodprøve, 3glass og måler blodtrykk.
Jeg måtte ta celleprøve også, men det er ikke standard (gjorde hvertfall ikke det sist)
Noen sjekke symfysemål (måler livmoren), men det kan være litt tidlig!
Jeg slapp å veie meg hos legen også, siden jeg hadde veid meg samme morgen hjemme, men det er ikke allitd man får velge.

Trenger ikke grue det til noe, det er mest snakking for å fylle ut det papiret.

Håper ikke :) takk for godt svar <3
Ja, får vel få meg tak i et slik glass da :p liker ikke å tisse på glass :D

Nei,disse legetimene er ikke noe å bekymre seg for... Hvis du ser bort fra de rent medisinske tingene(blodtrykk, urinprøve og vekt. Og evt blodprøver,men her blir vi sendt på sykehuset for å få gjort det) så er hele timen mest svada. Er du klar over at du er gravid? At det å være gravid er det samme som at det skal vokse en baby inni magen din osv osv... Noen mer vriene spm vil du få som f.eks genetiske/familiære tilstander som burde være nevnt? Er du i slekt med barnets far? Vet du hvem barnets far er? (i så tilfelle så skal det skrives navn og slik på han også på helsekortet. Skulle du ille vite dette så går det også greit. I verste fall ser legen litt rart på deg...
Ja,jeg har vært borte i den situasjonen hvor jeg ikke kunne fortelle legen hvem som var barnets far. Jeg kunne fortelle at jeg var gift med han,men akkuratd der og da hadde jeg ikke anelse om hvem denne mannen var. Jeg fikk da lov til å skrive dette ned i etterkant)

Dette med prating om praktiske ting som utdanning, sivilstatus og slik tar jordmoren seg av. Legen er mer krysse på skjema :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Nei,disse legetimene er ikke noe å bekymre seg for... Hvis du ser bort fra de rent medisinske tingene(blodtrykk, urinprøve og vekt. Og evt blodprøver,men her blir vi sendt på sykehuset for å få gjort det) så er hele timen mest svada. Er du klar over at du er gravid? At det å være gravid er det samme som at det skal vokse en baby inni magen din osv osv... Noen mer vriene spm vil du få som f.eks genetiske/familiære tilstander som burde være nevnt? Er du i slekt med barnets far? Vet du hvem barnets far er? (i så tilfelle så skal det skrives navn og slik på han også på helsekortet. Skulle du ille vite dette så går det også greit. I verste fall ser legen litt rart på deg...
Ja,jeg har vært borte i den situasjonen hvor jeg ikke kunne fortelle legen hvem som var barnets far. Jeg kunne fortelle at jeg var gift med han,men akkuratd der og da hadde jeg ikke anelse om hvem denne mannen var. Jeg fikk da lov til å skrive dette ned i etterkant)

Dette med prating om praktiske ting som utdanning, sivilstatus og slik tar jordmoren seg av. Legen er mer krysse på skjema :-)

Unnskyld, men nå ble jeg nysgjerrig! Var du gift med han uten at du visste navnet hans? :)

Åååh...jeg glemte av

Hvis du får en grundig lege så får du også med deg mye pensumlitteratur du må studere. Dette er for det meste for å dobbeltsjekke at du har forstått at det er en baby og ikke en forstoppelse som forårsaker magen :-D

Åh, ja jeg vet godt hvem barnets far er. Men tror nok han helst skulle sluppet å visst det selv, og om navnet hans stør på kortet så tørner han vel helt :p men joja, rett skal være rett, og han ER faren, så han får fint finne seg i å bli notert ned også. Hehe :)

Dere er gode da! Tror jeg skal grue meg litt mindre nå. Er jo en uke til, så har god tid til å være bekymret innen da ;)

helt.

Unnskyld, men nå ble jeg nysgjerrig! Var du gift med han uten at du visste navnet hans? :)

Hehe...ja... Tidlig ammetåke eller noe slik... Begynte å storle når jeg innså det,noe som selvsagt gjorde meg enda mer stresset hvorpå jeg satt å strigråt hos legen... Det var hans forslag å heller skrive opp navnet på ektemannen min når jeg kom hjem...
Hvis det hjelper noe så sa jeg også til legen at jeg hadde to barn fra før av. (hadde bare ett..men så var det jo han der mannen min da ;-) )

Mannen var ikke så veldig imponert! Før jeg dro på første legetime når jeg var gravid med nr 3 testet han meg i bilen på vei bortover.. denne gangen skulle jeg huske navnet hans!

Back
Topp