*SKRAVLETRÅD*

Her nytes nå nest siste dag i sommerparadis. ❤☀
I morgen drar vi hjem til sur og kald høst med innslag av vinter :(⛄

❤ Prinsen født 3.juli ❤

PUH! Prinsessa mi har bursdag i dag!!! :D
Hipp, hipp! 4 år!!!!!!!!
1 time og 20 min til bursdagsbarnet kommer hjem og 2 timer og 20 minutter til bursdagslaget begynner og det kommer 13 stykker!!!
Gryterett, wienerpøler og muffins i boks, is i fryseren, kake på vei! Gaven hennes er ferdig snekra opp på rommet hennes... PUUUUUH!
What aaaaaaaaaa dayyyyyyyy! :D

Idag var vi hos legen for å sjekke navlen. Han mente d ikke var noe tydelig brokk, men henviste oss til barnelegen på sykehuset allikevel. Sondre fikk bekreftet min angst - kolikk :confused:
Så fikk beskjed om å ta kontakt med hs for å evt sette igang tiltak.

Etterpå gikk vi en laaaaaaang tur. Gikk innom Memini butikken (som jeg virkelig ikke burde gått inn i...). Svidde av mer cash til Sondre enn hva jeg har brukt på meg selv i hele år :eek:
Men han blir nå en kjekkas i dåpen sin. Vurderte sixpence lua, men klarte å beherske meg.
Etter turen vår gikk det i gråt frem til vi skulle på babysvømming.
Og idag dukka han under 4 ganger! Måtte ta han opp etter det for han var så kald stakkar...

Etterpå ble det hamburger på hu mor (får så sinnsykt fast food cravings etter badinga :confused: ).
Så nå er jeg god og mett og Sondre slokna helt i senga si ♥
♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Håper dere får god hjelp mot kolikken på hs, Frøken Fryd. Og så begynner han kanskje å bli såpass stor at det kan avta snart? Håper det :-)

Hørtes ut som en butikk jeg også burde holde meg unna ;-) Og burger hørtes niiice ut!

I dag har vi trillet en tur i høstsola. Ikke fort og ikke så langt, men var ute i drøye to timer. Deilig med frisk luft og dagslys. Godt jeg kom meg ut, for egentlig var jeg bare i sofamodus...

Idag var vi hos legen for å sjekke navlen. Han mente d ikke var noe tydelig brokk, men henviste oss til barnelegen på sykehuset allikevel. Sondre fikk bekreftet min angst - kolikk :confused:
Så fikk beskjed om å ta kontakt med hs for å evt sette igang tiltak.

Etterpå gikk vi en laaaaaaang tur. Gikk innom Memini butikken (som jeg virkelig ikke burde gått inn i...). Svidde av mer cash til Sondre enn hva jeg har brukt på meg selv i hele år :eek:
Men han blir nå en kjekkas i dåpen sin. Vurderte sixpence lua, men klarte å beherske meg.
Etter turen vår gikk det i gråt frem til vi skulle på babysvømming.
Og idag dukka han under 4 ganger! Måtte ta han opp etter det for han var så kald stakkar...

Etterpå ble det hamburger på hu mor (får så sinnsykt fast food cravings etter badinga :confused: ).
Så nå er jeg god og mett og Sondre slokna helt i senga si ♥

Hvordan konstanterer man kollikk egentlig? :)
Huff... Får håpe det raser av sted til han runder 3 mnd :(

Hvordan konstanterer man kollikk egentlig? :)
Huff... Får håpe det raser av sted til han runder 3 mnd :(
Jeg beskrev litt hvordan han var når han gråt (+ legen fikk en smakebit ;) ).
Så gikk vi i gjennom gråtemønster. Hvor lenge, hvor ofte,etc. Er jo ikke en spesifikk diagnose da årsak kan være så mangt. Men så lenge det er gråt minst 3 timer daglig i 3 dager i uka (tror jeg) utover 3 uker så skal det visstnok være kolikk. Er ikke noe låsning her i gården. Vi sliter mest med de magevondtene han har hele tiden. Håper bare det går over snart. Er jo 3 måneder - og nå er han bare 2... jaja...jeg har vært lykkelig uviten frem til nå så 1 mnd til skader ikke. Håper bare han ikke har arva meg for jeg gråt visst frem til jeg var 4-5 måneder :eek:

Rart hvor stor effekt bytting av mme har... håper det varer for dere

Hehe.. Er det nå jeg forteller om at vi hadde en forferdelgi natt i natt? ;) ....
Han hadde noe fryktelig mye knip og luft i natt men mulig det skylles meg pga. at jeg tror jeg presterte å sovne ved siden av han mens jeg flaska han ved 00-tiden. Derfor har jeg kanskje holdt flaska for slapt og tuten har ikke vært fyllt opp tilstrekkelig med melk - altså kan det hende at han lå og slukte en del luft før jeg våkna til igjen :P
Max snakk om et par minutter men det kan vel være nok det kanskje...?

Han våkna igjen halv tre og skreik som en stukken gris frem til halv åtte. Da sto vi opp og kjørte en tur...

Jeg beskrev litt hvordan han var når han gråt (+ legen fikk en smakebit ;) ).
Så gikk vi i gjennom gråtemønster. Hvor lenge, hvor ofte,etc. Er jo ikke en spesifikk diagnose da årsak kan være så mangt. Men så lenge det er gråt minst 3 timer daglig i 3 dager i uka (tror jeg) utover 3 uker så skal det visstnok være kolikk. Er ikke noe låsning her i gården. Vi sliter mest med de magevondtene han har hele tiden. Håper bare det går over snart. Er jo 3 måneder - og nå er han bare 2... jaja...jeg har vært lykkelig uviten frem til nå så 1 mnd til skader ikke. Håper bare han ikke har arva meg for jeg gråt visst frem til jeg var 4-5 måneder :eek:

4-5 måneder???! :( Krysser virkelig fingre for at han ikke blir som sin mor - på den fronten ;)
Da hadde jeg rukket å hoppe foran mange tog innen den tid.. :p
Minifom hjelper ikke? Sikkert dumt spørsmål for jeg regner med at du har prøvd alt.
Også tummytub - den funker bra på knip her i huset. Da sitter de nesten på huk og får press på magen.
Kan jo være en idè? Vi fant en som ble gitt bort på salgsgruppe på facebook. :)

Ikke nok med at mini sov for første gang lenger enn 3 timer sammenhengende, i dag kommer vår kjære hjem og tilværelsen som alenemamma er over for denne gang, 1 mnd til neste gang. Skikkelig happy i dag, har til og med prøvd å sminket på et ansikt ;)

All ære til dere som er alene om dette, dere er noen helter!!!!

Hehe.. Er det nå jeg forteller om at vi hadde en forferdelgi natt i natt? ;) ....
Han hadde noe fryktelig mye knip og luft i natt men mulig det skylles meg pga. at jeg tror jeg presterte å sovne ved siden av han mens jeg flaska han ved 00-tiden. Derfor har jeg kanskje holdt flaska for slapt og tuten har ikke vært fyllt opp tilstrekkelig med melk - altså kan det hende at han lå og slukte en del luft før jeg våkna til igjen :P
Max snakk om et par minutter men det kan vel være nok det kanskje...?

Han våkna igjen halv tre og skreik som en stukken gris frem til halv åtte. Da sto vi opp og kjørte en tur...
Går visst troll i ord...Beklager jeg ødela... håper dere får en "forferdelig" natt :p

Med fare for å virke skrytete så MÅ jeg bare få si hvor stolt jeg er av 4-åringen min!
I dag skulle vi ha en dag for bare oss jentene - hun har jo virkelig overgått ALT av forventninger etter at lillebror kom.
Ikke vist et eneste tegn til sjalusi til tross for at jeg uendelige ganger har desverre har måtte svare ''ikke nå, spør John - mamma må ditt og datt med lillebror''.

Så i dag fikk hun en kort dag i barnehagen så dro vi på mc donalds og spiste nuggets før vi dro videre til Ikea for å kjøpe noe småtteri + ting til rommet hennes. Gleden var stor da jeg hadde brent cd med blant annet the fox - hu har visst hørt den i bhgen har jeg blitt fortalt. ;)

Jeg tenkte at hun kanskje kom til å være sliten etter bhg og tenkte at hvis det ikke går får vi bare reise hjem tomhendt i verste fall. Men hu var virkelig så fantastisk flink!
Vi måtte ha 2 traller til slutt for jeg fikk jo handla alt vi hadde på lista + enda litt til ;) og hu hjalp til å dytte den ene handlevogna!
Ikke noe mas om å få ditt og datt, sa kun;
Åååh. Fin bamse. Kanskje ønske meg den til jul?
Fikk en kunstig blomst og malebok som belønning for det fortjente a virkelig. :D
Gud så herlig hu er. :)
Sovna på en prikk etter at vi kom hjem, spiste kvelds og leste bok. :)

1379513_10151903105285708_1835778766_n.jpg

God natt jenter. :)

Ååå, liten jente, stor tralle ❤️❤️❤️ Så søt

Du som er flink når hun er sånn :) da ble det kose dag på dere :)

❤gutt født 27/6❤

God natt jenter. :)

For en flott datter du har! Hun fortjente virkelig denne dagen - og tror hun mor trengte en jentedag også ;)
Ingen sjalusi viser bare til at du har oppdratt henne godt :)

Hun har nok masse å fortelle i bhg idag :)

20-isj til 07.40...og da lå han bare og kvitret i senga! Stakkar gutten som hadde så sinnsykt vondt i magen igår ettermiddag. Sikker på at det kom 5 liter gass fra den lille magen hans. Navlen hans har blitt helt rød nå og væsket kjempemasse etter gårsdagen.

MEN han ligger nå ved babygymmen og koser seg nå - håper han ikke har så mye vondt idag, men er jo på ettermiddagen det kommer :confused:

Idag skal jeg på samtale med hs med meg selv. Spent på utfallet :p

Og igår ble dåpskaka designet. Blir ikke mindre enn 2 etasjer :eek: vi er da ikke såååå mange - og skal ha flere kaker. Men som hun sa så fint; er kun dåp en gang og er ikke store forskjellen i pris... jaja - hun var nå god å selge ;)

Back
Topp