*SKRAVLETRÅD*

Høres ut som en slitsom natt :( og dårlig timing når du er alene.
I dag har lillefrøkna bare hatt lyst å være hos meg. Kjempe trøtt og vil helst bare sove på meg. Så veldig spent på hvordan natten blir. Må stå opp kl 07 i morgen og...

Å gud. Det er slitsomt! :( Vet hvordan du har det!
Akkurat fått spist ''frokost'' nå.. Haha :p

Sliten mamma og baby i dag!
Å kjøre langt med baby på dagtid e slit... :P
Va bedre å kjøre på natten for vår del.. :P menmen :)
Kom oss no heim til slutt :) etter en haug med ammestopp :p

Jente 27.07.13 <3

Håper dere får en god natts søvn i natt, maria2009! :-)

Håper dere får en god natts søvn i natt, maria2009! :)

Tusen takk! Men desverre gikk det ikke så bra i natt heller... Han sovnet vel etter x-antall oppvåkninger i 20-21 tiden og sov frem til 1.
Hadde håpet det holdt med mating da men da var det på'n igjen.
Hylskriking frem til 03 og etter det sov han 15 min i strekk her og der før han våkna igjen frem til 06.
Da ga jeg opp og ga han mannen så jeg fikk sove frem til 08.

Nå har vi blitt henvist videre til han som vistnok skal være Norges beste manuellterapaut på spe og småbarn.

Tusen takk! Men desverre gikk det ikke så bra i natt heller... Han sovnet vel etter x-antall oppvåkninger i 20-21 tiden og sov frem til 1.
Hadde håpet det holdt med mating da men da var det på'n igjen.
Hylskriking frem til 03 og etter det sov han 15 min i strekk her og der før han våkna igjen frem til 06.
Da ga jeg opp og ga han mannen så jeg fikk sove frem til 08.

Nå har vi blitt henvist videre til han som vistnok skal være Norges beste manuellterapaut på spe og småbarn.

Uff :-(..... Ikke greit... Håper dere får god hjelp hos manuellterapeuten.

Lenge siden sist nå. Vi har vært på et par ukers ferietur, og jeg fant ut at jeg skulle la dataen være hjemme. Litt kjekt med en pause av og til, også fikk jeg strikket masse :)

Håper det går bra med dere alle, her er det samme gamle. Litt tull med soving på dagtid fremdeles, men det må vel gå seg til etter hvert. Ellers går dagene til amming, trilleturer, leking og kos.

Var så kjekt på babysvømming i dag! Sondre har blitt så snill og flink. Bare smilte og koste seg mens han bada med mammen og pappen sin ♥ dukka under vann gjorde vi også - og kom ikke et klynk. Flinke gutten vår ♥

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Blåser de babyene i annsiktet før de dukker?

Blåser de babyene i annsiktet før de dukker?
Kommer an på hvor gamle de er. Sondre er jo 7 uker i dag. Når han var såpass liten så kom det mer eller mindre automatisk. Må selvsagt trene på det, men vi tippa han på siden med halve ansiktet i vann - og vi så han trakk inn pust og holdt den før han gikk under. Går ut i fra at vi lærer mer neste gang om det. Kan heller fortelle mer da ;)

Kommer an på hvor gamle de er. Sondre er jo 7 uker i dag. Når han var såpass liten så kom det mer eller mindre automatisk. Må selvsagt trene på det, men vi tippa han på siden med halve ansiktet i vann - og vi så han trakk inn pust og holdt den før han gikk under. Går ut i fra at vi lærer mer neste gang om det. Kan heller fortelle mer da ;)

Åja. Hadde så lyst til å dra på babysvømming selv også men det var ingen ledige plasser i nærheten :(
Har lyst til å dra med han i svømmehallen men tviler på at jeg hadde turt å prøve på å duppe han under vann, jeg vet jo ikke så mye om hvordan man gjør det. Han er hvertfall veldig glad i bade - i tummy tuben sin ;)

Åja. Hadde så lyst til å dra på babysvømming selv også men det var ingen ledige plasser i nærheten :(
Har lyst til å dra med han i svømmehallen men tviler på at jeg hadde turt å prøve på å duppe han under vann, jeg vet jo ikke så mye om hvordan man gjør det. Han er hvertfall veldig glad i bade - i tummy tuben sin ;)
Husk at han har bodd i vann i 9 mnd. De tåler ganske mye... som hun læreren vår sa; hvis dere mister dem i vannet - så la dem tro at det var meningen (altså ikke vis bekymring/frykt). Du kan jo søke på nett, sjekke youtube, etc. Så kan dere trene i dusj kanskje? Og trenger jo ikke duppe de under vann hvis dere går i svømmehallen. Så lenge vannet er varmt og victor holdes under (hodet over vann) og ikke fryser så er d fullt mulig. De tåler ikke så godt å være mye i basseng av gangen nå siden de ikke klarer å regulere varmen enda. Vi er bare ca 20 min i vannet hver gang

Husk at han har bodd i vann i 9 mnd. De tåler ganske mye... som hun læreren vår sa; hvis dere mister dem i vannet - så la dem tro at det var meningen (altså ikke vis bekymring/frykt). Du kan jo søke på nett, sjekke youtube, etc. Så kan dere trene i dusj kanskje? Og trenger jo ikke duppe de under vann hvis dere går i svømmehallen. Så lenge vannet er varmt og victor holdes under (hodet over vann) og ikke fryser så er d fullt mulig. De tåler ikke så godt å være mye i basseng av gangen nå siden de ikke klarer å regulere varmen enda. Vi er bare ca 20 min i vannet hver gang

Sant som du sier. :) Vi har faktisk dusja sammen 2 ganger. Kjempe artig! Han elsker jo vann :D
I tummy tuben støtter jeg han bare under haka og så vidt under armen så han har vann til over skuldrene og da storkoser han seg. :) Kanskje vi skal ta en tur i svømmehallen neste helg :)
Får enda mer lyst til å reise nå jo mer vi snakker om det. Hehe. ;)

Hvordan liker Sondre seg i vannet? :)

Sant som du sier. :) Vi har faktisk dusja sammen 2 ganger. Kjempe artig! Han elsker jo vann :D
I tummy tuben støtter jeg han bare under haka og så vidt under armen så han har vann til over skuldrene og da storkoser han seg. :) Kanskje vi skal ta en tur i svømmehallen neste helg :)

Ang blåse på dem: det brukes visst ikke så mye lengre (leste vi da vi leste om babysvømming). Dette fordi det er bedre å lære seg lukkingen uten refleksen. Å telle 1-2-3 før man dukker dem er mer vanlig. Da lærer de knyttet til ordene i stedet. Kan også bli ekstra ubehagelig for dem ute i vind dersom de da er vant til at de skal lukke.

Ang blåse på dem: det brukes visst ikke så mye lengre (leste vi da vi leste om babysvømming). Dette fordi det er bedre å lære seg lukkingen uten refleksen. Å telle 1-2-3 før man dukker dem er mer vanlig. Da lærer de knyttet til ordene i stedet. Kan også bli ekstra ubehagelig for dem ute i vind dersom de da er vant til at de skal lukke.

Åja. :) Der kan du se.

Sondre liker seg så som så i vannet. Har vært mye opp og ned i grunn. Tror mye henger sammen med at han har vært trøtt og/eller sulten. De sier at man skal gi mat 45min-1 time før, men siden han er såpass liten så nå han få rett før vi går i vannet.
Så det har altså vært hyling i 20 min, og det har vært helt rolig og kos i 20 min :p

Glemte jo og si en vesentlig ting ang dykking i går...
Den læreren gjorde noe før vii gikk under - noe som ble hjemmeleksen vår også...(relatert til lukkerefleksen).
Hun tok en kopp med vann og begynte å helle i vannet bak øret hans samtidig som hun begynte å telle til 3. Mens hun telte, beveget vannstrålen seg forbi øret og svakt over hodet. På 3 så var vannet kommet i ansiktet. Dette har noe med å aktivere sansene; høre,se,føle. Med denne aktiviteten lærer han seg at når vi har telt til 3 så skal han automatisk holde pusten slik at han går under vann. Dermed slipper vi noe mer forberedende tiltak. (Så ganske vesentlig ting og nevne - lenge leve ammetåka :p ).

Back
Topp