**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Vi skal vaske og rydde til familiemiddag her i morgen. Jeg har bare laget middag til så "mange" mennesker en gang. Vi blir 8 voksne og 2 barn. Jeg skal servere fisk.

Ungene har overnattet hos mormor i natt, så jeg stod nettopp opp nå når ungane stod å hamra på dørå. De pleie ikke å komma så tidlg, men de hadde vert så ivrige på å komma hjem for det er komt ca. 20 cm. Med snø. Så de kom inn kledde på seg og for avgårde med akebrettå. Snø er viktigere enn mamma og pappaen, forstår ikke det:biggrin. Kanskje røre i sammen en pepperkakedeig, så kan me baka når de kommer inn eller i mårå. i kveld er julekakebaking til den store gullmedalje.

Vi skal vaske og rydde til familiemiddag her i morgen. Jeg har bare laget middag til så "mange" mennesker en gang. Vi blir 8 voksne og 2 barn. Jeg skal servere fisk.
Så kjekt. Koselig med familie sammenkomster, men kjedeligste som følger med er ryddingen i forveien, men men må gjørs av åtil.

Mannen gjorde litt om på planene her, så han var hjemme med ungene, og ryddet litt, mens jeg dro på shopping. Og kom hjem med... to julegaver... og en del ideer, og mat til helga.

Nå har vi bakt pepperkaker, og i morgen skal mannen på shopping mens jeg og ungene besøker mine foreldre, etter et arrangement på jobben hans.

Noe mer rydding må til, for stua ser ikke ut med leker OVERALT. I kveld skal jeg lage syltaflesk, eller muligens gjør jeg det etter middag, så kan jeg gjøre noe annet i kveld. Begynner å innse at lista over hva jeg vil lage til jul er litt lenger enn antallet timer jeg har tiltenkt det hele, for jeg synes liksom det er "for tidlig å gjøre slikt enda" men det ER jo ikke så lenge igjen, så om vi både skal bake 3-4-5 sorter til, pluss julebrød, lage mellom 2 og 5 typer godterier, et par typer julegaver (med ungene, så det er kanskje det jeg burde prioritere etter middag, og så matlagingen i kveld, men den skal koke noen timer, jeg husker bare ikke om den skal overnatte i kjøleskapet først, må sjekke opp i akkurat det.) ja, så strekker ikke helt "neste helg" til, og helga etter det hadde jeg tenkt at vi skulle pynte, og det som skal være gaver må være klart til neste helg for sending, om det er til svigerfaimilien. Tiden flyr.

8 dpo, ultrasvak strek på g-test etter tidsfristen. Så ultrasvak at den ikke synes på bilde. Dette er jo et ugyldig resultat enda (både fordi den kom etter tidsfristen og fordi den er så svak at man trenger forstørrelsesglass og førstehåndskunnskap om hvor streken skal være), men jeg sender en liten bønn om at dette er en spire som holder på å feste seg ordentlig nå og at Crinone gir den ekstra hjelpen som skal til. <3 *Håpefull* (og håpløs: testetøsa).

Sånn rundt 7 dpo så blir jeg schizo - jeg blir Lykkeliten (rolig, avventende, kunnskapssøkende, fornuftig) og testetøsa (stor medfødt trang til å dyppe tester i urin, til en hver tid og ved hver anledning - jo flere muligheter per dag jo bedre!)

Men så skal jeg jo også forsøke å få tatt en blodprøve med en gang jeg har et gyldig resultat da (rosa strek, innen tidsfristen). Kan godt være svak strek, men jeg må se at den er rosa. Så jeg merker at jeg er ekstra nervøs/spent denne runden. Også med Crinone og da. Jaja. Håpløs!

Last edited:
Mannen gjorde litt om på planene her, så han var hjemme med ungene, og ryddet litt, mens jeg dro på shopping. Og kom hjem med... to julegaver... og en del ideer, og mat til helga.

Nå har vi bakt pepperkaker, og i morgen skal mannen på shopping mens jeg og ungene besøker mine foreldre, etter et arrangement på jobben hans.

Noe mer rydding må til, for stua ser ikke ut med leker OVERALT. I kveld skal jeg lage syltaflesk, eller muligens gjør jeg det etter middag, så kan jeg gjøre noe annet i kveld. Begynner å innse at lista over hva jeg vil lage til jul er litt lenger enn antallet timer jeg har tiltenkt det hele, for jeg synes liksom det er "for tidlig å gjøre slikt enda" men det ER jo ikke så lenge igjen, så om vi både skal bake 3-4-5 sorter til, pluss julebrød, lage mellom 2 og 5 typer godterier, et par typer julegaver (med ungene, så det er kanskje det jeg burde prioritere etter middag, og så matlagingen i kveld, men den skal koke noen timer, jeg husker bare ikke om den skal overnatte i kjøleskapet først, må sjekke opp i akkurat det.) ja, så strekker ikke helt "neste helg" til, og helga etter det hadde jeg tenkt at vi skulle pynte, og det som skal være gaver må være klart til neste helg for sending, om det er til svigerfaimilien. Tiden flyr.

Synes det høres ut som du får gjort masse jeg da. Vi har hatt en skikkelig "latskaps-lørdag" så her er det ikke mye som blir gjort. Men kanskje fordelen med at vi ikke har barn enda? Vi har ikke tenkt til å ta den helt ut vi da, vi skal nesten bare være borte i julen. :)

Sylte er favoritt julepålegget mitt, med grov sennep. Namenam. Kan tenke meg det lukter mye gode julelukter i huset ditt nå Sara. Og så håper jeg det går greit med aksjeinnlegg tross i tette neser og den slags.

I kveld skal jeg ha jentekveld :-) Har bakt pepperkaker og kakemenn og laget deiliege karameller :-) Så blir det litt vin, masse snacks og godteri og julefilm :-D Tipper love actually eller the holiday :-D Blir kjempe koselig.

Når man ikke har barn, og skal være borte hele jula, eller, egentlig, så lenge man skal være borte det meste av jula, så er adventshelgene annerledes, ja. Det er det at vi skal være hjemme i år, for første gang, som i hovedsak gjør det mer avansert, ettersom vi da ønsker mer enn en type kaker (bakt føtste søndag i advent og spist i desember) og en type pålegg (laget i november og spist hele desember) og ferdig med det, liksom...

Men jeg har kjøpt gaver. Har ide til knapt halvparten av et par til. Manglet 18 når jeg dro hjemmefra (da ikke medregnet de vi må kjøpe TIL oss fra farmor, har fått pengene) så det er en del igjen, kan man si.

Om det lukter jul her vet jeg lite om, jeg er jo altså såpass tett i nesen, og med så lite smakssans at jeg ikke ante hva jeg spiste til frokost om jeg ikke så det. Nå har jeg laget en pizza, det lukter vel sikkert pizza da, og jeg håper den smaker LITT... så får vi få ungene i seng så jeg får laget dette pålegget, det MÅ skje i dag pga dato på kjøttet jeg har kjøpt... som ikke er ideelt av flere grunner, men jeg kjøpte det, så da blir det sånn.

Ok, planen var å går ut og spise, og så på kino i kveld.
Vi fikk ikke bord der vi hadde tenkt å spise.
Istedenfor å finne et nytt sted ville mannen absolutt at vi skal spise hjemme.

Så skal jeg være snurt fordi jeg må lage mat i dag også som alle andre dager, jeg hadde gledet meg til å slippe, eller skal jeg føle meg smigret siden mannen foretrekker den maten jeg lager fremfor den man kjøper ute?

Kan ikke mannen lage mat, eller dere kan gjøre det sammen?

Her ble det også til at jeg handlet julegaver og mannen stelte hjemme :) han har fått ryddet barnerommene skikkelig og vasket soveromsetasjen. Deilig! Jeg endte opp med å få kjøpt en julegave og en hel drøss med andre ting, pluss mat.

Nå er det pepperkaker og vin som gjelder :)

7 dpo i dag

Vanligvis har jeg masse "symptomer" nå.
- Ømme bryster
- Stikking i livmoren
- Trøtt
- Humør svigninger
- ..........
- .........

Denne gang...
Ingen verdens ting.....

Tror nok ikke det blir august baby her

Snøøøø!! :D

- Taster med appen -

8 dpo, ultrasvak strek på g-test etter tidsfristen. Så ultrasvak at den ikke synes på bilde. Dette er jo et ugyldig resultat enda (både fordi den kom etter tidsfristen og fordi den er så svak at man trenger forstørrelsesglass og førstehåndskunnskap om hvor streken skal være), men jeg sender en liten bønn om at dette er en spire som holder på å feste seg ordentlig nå og at Crinone gir den ekstra hjelpen som skal til. <3 *Håpefull* (og håpløs: testetøsa).

Sånn rundt 7 dpo så blir jeg schizo - jeg blir Lykkeliten (rolig, avventende, kunnskapssøkende, fornuftig) og testetøsa (stor medfødt trang til å dyppe tester i urin, til en hver tid og ved hver anledning - jo flere muligheter per dag jo bedre!)

Men så skal jeg jo også forsøke å få tatt en blodprøve med en gang jeg har et gyldig resultat da (rosa strek, innen tidsfristen). Kan godt være svak strek, men jeg må se at den er rosa. Så jeg merker at jeg er ekstra nervøs/spent denne runden. Også med Crinone og da. Jaja. Håpløs!

Testet igjen i dag?

Er så spendt på deg

Testet igjen i dag?

Er så spendt på deg

Nei, lot være å teste. Eller. Jeg tok jo EL-test, siden jeg bestemte meg jo egentlig for å teste dem denne syklusen. HAHA.. Ikke forsøk å spørre meg rasjonelt om dette, for det var testetøsa sin avgjørelse. Forrige syklus hadde jeg jo sterkere og sterkere EL-tester fra 7 - 10 dpo (da var den nesten positiv), og så var jeg tom, og fikk svaaaaak positiv g-test 11 dpo.

Denne syklusen har jeg hatt helt negative (veldig svake) EL-tester fra 5 dpo til 7 dpo, så syntes jeg den var litt sterkere 8 dpo (i går) og ble litt spent, men dagens var like svak som 5-7 dpo, og siden 8 dpo ikke var noe spesielt sterkere (men nok til at jeg håpet at det var på vei opp) så ble jeg egentlig litt sånn pessimistisk. For jeg har ikke vært like kvalm som forrige syklus, og jeg har bare hatt noen få perioder med sure oppstøt. Haha.. Så. Nå føler jeg at det er så veldig lite symptomer i forhold til forrige syklus. Så. Jeg ga litt opp i dag morges gitt. Hmm..

Og så vet jeg at symptomer kan variere, og at jeg hittil bare har hatt kjemiske så jeg vet jo ikke hvordan det vil bli om jeg får en spire som sitter skikkelig fast. Og så vet jeg at EL-tester ikke trenger å slå ut på hcg, men jeg synes alle som bruker wondfo har positive EL-tester når de har hcg i urin. Så. Jeg vet jo alt (rasjonelle Lykkeliten), men jeg blir motløs og deppa når jeg ikke får det sånn som jeg vil (testetøsa). Æsj. Søndag morgen blues?

Dere må forresten gjerne tenke at jeg er håpløs akkurat nå. :p laughing7

Veldig hyggelig at du tenker på meg da! :)

Og så kommer jeg vel kanskje til å ryke på en g-test allikevel? o_O Jeg vet ikke jeg.

Slutter med EL-tester nå hvert fall. :p Tror jeg.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp