**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
8 og 10 kg er jo greit da. Det er jo ikke i nærheten av kategorien alvorlig underernæring hvert fall. :)

Ja, du hadde utfordring motsatt vei. Jeg kommer til å måtte passe på. Blir bare plass til sunne kcal i mitt kosthold siden jeg ikke kommer til å få lov til å gå noe særlig opp. Så da må jo alt jeg spiser være fornuftig og gi noe nyttig til meg og en liten en. :)

Jeg har kjempet meg opp ca 12 kilo begge gangene, det er "idealet" for mor og barn. Et par av de kiloene har jeg nok begge ganger gått på på ren viljestyrke.

Jeg må vel heller kjempe for å ikke gå så mye opp i vekt..:( Tror jeg sluttet å telle kiloene sist gang

Æ har gått opp 8-10 kg hvert svangerskap æ,aldri tenkt på kalorier å sånt,bærre spist litt av aillt :)

hva driver damene med i kveld da?? jeg skal ta fatt strikkepinnene, har begynt på et shorts-prosjekt, som jeg håper skal bli en del av juleantrekket til guttungen.
Også prøver jeg å ikke telle dager til ikm, siden det var så dårlig med aksjeinnlegg denne gangnen! (også sier hjernen min: men det er jo typisk at det er daaaa det skjer, også pøver jeg å tenke at det ikke er det likevel) mongohjerne!!! o_O

Jeg la på meg 13 kg forrige gang. Hatet å gå opp i vekt, og sleit med den der fordømte veiingen. Men jeg klarte å spise meg opp da.. Mye var nok vann også. Takler dårlig kroppslige forandringer..

tror jeg gikk opp 16 eller 18kg :smiley-angelic006 Men de forsvant uten at jeg jobba for det. Eneste jeg satt igjen med, var en mage som hang litt mer i etterkant :P og det gjør den enda!

Jeg har kjempet meg opp ca 12 kilo begge gangene, det er "idealet" for mor og barn. Et par av de kiloene har jeg nok begge ganger gått på på ren viljestyrke.

Ja, men det også er omdiskutert. :) Det viktigste er at mor spiser det hun trenger, ikke at hun legger på seg. Men er man normalvektig så må man legge på seg en del om man skal spise det man trenger, hvis ikke går ikke mattestykket opp. I Norge har vi egentlig ganske dårlige retningslinjer for dette med vektoppgang, de er mye bedre utarbeidet i f.eks. USA hvor man faktisk har tatt hensyn til en del av de nye studiene. Men 12 kg som normalvektig er jo perfekt det, men 8-10 kg (på relativt sunt kosthold) er ikke så lite at det er sannsynlig at det blir alvorlig feilernæring var det jeg mente. Så det har nok gått bra for broren din og deg i forhold til hvordan genene er programmert i mors mage. :)

hva driver damene med i kveld da?? jeg skal ta fatt strikkepinnene, har begynt på et shorts-prosjekt, som jeg håper skal bli en del av juleantrekket til guttungen.
Også prøver jeg å ikke telle dager til ikm, siden det var så dårlig med aksjeinnlegg denne gangnen! (også sier hjernen min: men det er jo typisk at det er daaaa det skjer, også pøver jeg å tenke at det ikke er det likevel) mongohjerne!!! o_O

Hihi.. Jeg også tenkte å strikke litt nå, men da kan jeg ikke være på BV. Trenger fortsatt talestyrt tastatur. :p

Jeg vil strikke litt før leggetid. :) Så jeg stikker igjen nå. Natta jenter!

Jeg går alltid ned i vekt når jeg er gravid, jeg :(

haha, jeg sitter med sinnasnekker`n på tv, laptopen på fanget, og strikketøyet i armene, skriver med en hånd innimellom ;) men er bare glattstrikk nå...og da kan jeg fin gjøre andre ting samtidig :)

Ja, men det også er omdiskutert. :) Det viktigste er at mor spiser det hun trenger, ikke at hun legger på seg. Men er man normalvektig så må man legge på seg en del om man skal spise det man trenger, hvis ikke går ikke mattestykket opp. I Norge har vi egentlig ganske dårlige retningslinjer for dette med vektoppgang, de er mye bedre utarbeidet i f.eks. USA hvor man faktisk har tatt hensyn til en del av de nye studiene. Men 12 kg som normalvektig er jo perfekt det, men 8-10 kg (på relativt sunt kosthold) er ikke så lite at det er sannsynlig at det blir alvorlig feilernæring var det jeg mente. Så det har nok gått bra for broren din og deg i forhold til hvordan genene er programmert i mors mage. :)
Ja, 10 er helt greit, og 8 var jo bare på 30 uker, hun skulle jo vært gravid i 3 mnd til egentlig, så DET tok han vel muligens mer skade av enn at hun ikke gikk opp mer. (Men det gikk veldig, veldig fint med ham altså. 10 uker prematur på tidlig 80-tall, og frisk, velfungerende tobarnsfar nå)

Æ hadd et ainna nick før sjø,men kom mæ itj inn på sia mi,å mått lag ny profil å nytt nick, men fekk VIP for æ hadd over 5000 innlegg på det gamle nicket...:)
Æ har vorre medlem sia 2009 egentlig :)
Aha :) *lyspære* :D

- Taster med appen -

haha, jeg sitter med sinnasnekker`n på tv, laptopen på fanget, og strikketøyet i armene, skriver med en hånd innimellom ;) men er bare glattstrikk nå...og da kan jeg fin gjøre andre ting samtidig :)
Multitasking :D

- Taster med appen -

Jeg har rundt 15-20.000 med annet nick, siden 2005, men valgte å ta nytt nå.

Jeg klarer uansett ikke å strikke med en hånd. Klarer du det? :eek: Fnis. Hihi.. Når jeg er på BV så må jeg ha en hånd fri. :p Skravlehøna.

*Taster på app på mobilen*

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp