Ja, det skal bli kjekt å få dem i hus, og deretter minst et nytt bord tenker jeg, og mannen tenker ny tv, og muligens et mer innholdsrikt møbel under den (utnytte plassen, her er lite veggplass pga mye skråtak og vindu på hele den lange veggen med hull høyde). Han fabulerer om diverse for å utnytte plassen bedre, og få en litt annen stil.
Og deretter følger fort det å male stua, men da har jeg lyst å gjøre noe med det meget slitte og lite pene parkettgulvet også (det er god parkett altså, men veldig slitt (og veldig gul)) og den henger sammen med akkurat samme parkett, men eeeeeeenda vesentig mer slitt på kjøkkenet (virkelig, der er det ILLE altså, mye lakk som er borte og derved er det grått) Det må pusset grundig ned og lakkes på nytt om det skal bli bra, evt rett og slett legge noe over. Men kjøkkengulvet, det har jeg både lyst til å ta NÅ siden det er så ille (og derved umulig å egentlig vaske skikkelig) men samtidig, jeg har lyst til å bytte ut kjøkkenet i sin helhelt også, og det er jo dumt å ta gulvet før vi tar skapene, så...
Innen vi tar fatt på sånne prosjekter bør mannen ha fått ny jobb, han har sagt opp den han hadde, og har ingen ny, så fra 1. november har han pr nå ikke noe å gjøre. (Han måtte si opp, vi har flyttet, og han hadde fått avtale om å jobbe herfra i den gamle jobben en periode, men fra 1. november måtte han begynne å møte opp på kontoret igjen, og det er altså 8 timer herfra så det er ikke så aktuelt.) Han søker nå stadig nye jobber, så jeg satser på at han snart får en, og da får vi finne ut av hvilket tempo økonomien tillater på prosjektene jeg har i hodet. Badet bør nemlig absolutt også tas...