**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Denne tråden blir lest av 7 brukere, står det. Noen som vil skravle med meg da?

Hadd el på Fredag å hadd sex onsdag,torsdag,fredag,lørdag å idag...kanskje spiren sitt ;)

Og så burde jeg klatre på listen igjen i dag. Eller hvert fall holde meg der. Det har gått nedover flere dager på rad nå. Sikkert fordi tr kom og jeg ble litt deppa. Det var morsommere å være her inne når jeg hadde en svak positiv test.
Skjønne godt at du ble litt deppa da ja :( Håpe d går bra me dæ :)

Litt oppdatert om dagens svømming da, siden jeg skrev en del om det i går.

Vi møtte altså på småbarnssvømming(2-4 år) med lillesøster på 2,5 som er påmeldt dette, og storebror på 5 som egentlig er påmeldt vanntilvenning/hvalkurs.

Det var to instruktører, men det virket som om minst en av dem var under oppløring, som at de ikke egentlig hadde hatt småbarnssvømming før, og det ble ganske lite strukturet, men mine to skeptikere er jo ikke så strukturert uansett, så det gikk nå ikke såååå annerledes enn i går, bortsett fra at vi altså hadde to der. Jeg kom i snakk med den ene instruktøren, ang at guttungen jo egentlig ikke hører til på dette kurset, han skal jo gå på det neste, men at vi hadde fått beskjed om at han kunne gå bli mer her i dag. Det viste seg at altså hun pleier ta seg av skeptikerene på hvalkurset, hun har hatt dem som ikke tørr gå ut i vannet engang, og hun begynner i babybassenget med dem til de føler seg trygg der. Hun snakket med kursansvarlig og ble enig om at joda, han fikk lov å gå på to parti i dag, så da skulle hun ta ham på hans eget kurs etter dette. Hun snakket litt med ham, og de ble enige om at dette skulle bli bra. Vi hoppet fra kanten (ungene altså), men dessverre klarte jeg ikke ta mot henne første gangen, så hun gikk under. Ingen stor fare, men hun var ikke liiiiiike ivrig på å hoppe, og ikke like tøff på det som i går. hun var ikke like villig til å flyte heller, men alt i alt, ikke så ille.

Så var hennes kurs over, og jeg tok henne med meg i garderoben, mens faren skulle sitte og se på at guttungen hadde sitt kurs. Jeg var i dusjen med henne, hadde heldigvis ikke kledd av meg enda, bare begynt å ta av henne og la henne såpe seg inn, når jeg hørte en kjent stemme. Min sønn, på rømmen...

Tok med meg naken jente i en hånd, og ham i den andre, ut i svømmehallen hvor vi fant igjen mannen rett utenfir garderoben. Han tok seg av jentungen mens jeg bar guttungen tilbake til kurset, og avleverte ham i babybassenget hvor instruktøren tok seg av ham.

Så forsatte jeg og jentungen dusjen, hvor hun fikk såpe seg inn, så ventet vi litt til dusjen med slange ble ledig, og hun fikk vaske av seg all såpen selv. Ja, og så hjalp jeg litt med ryggen og hodet da. Og så fikk hun hjelpe til å vaske håret mitt etterpå. Vi hadde jo kjempegod tid, siden vi skulle vente på dem som hadde et 40 min kurs når hun var ferdig, så jeg lot henne styre på lenge, før jeg dusjet meg ferdig, og så gikk vi for å kle på oss.

Ifølge mannen hadde guttungen stukket av inn på do en gang, og ville ikke tilbake, men han hadde tatt ham med tilbake, og det hadde gått bra, han hadde nå gjort en del øvelser slik hun ba ham om, krabbet i babybassenget og faktisk hatt ansiktet nedi vannet, så han har gjort store fremskritt. Vi satser da på at hun kan følge ham opp videre neste helg sånn at han etterhvert blir trygg nok til å være med de andre.

DA er det på tide å tenke på å gjøre oss klare. Gå på do, finne yttertøy, finne baggene, og rett og slett bli klare. Ja, for det TAR fort et kvarter det altså, når man er fire, og to av dem er under skolealder, med tilhørende samarbeiddsevne og selvstendighetsgrad og sånn.
Kjenne mæ igjæn gitt....;)

Liten skravlepause her, snart skal vi avsted. Vel, svømminga begynner ikke før fire, vi satser på å være der en liten halvtime før. Det er såvidt jeg husker 8 plasser på denne svømminga, men det er ifølge påmeldigssida fortsatt 3 ledige plasser, så muligens bare fem unger da (2-4 år) Ettersom det bare er en av dusjene i garderoben som har dusjhode man kan ta ned, for å dusje et barn, så kan det fort bli litt kø for den antar jeg, å holde en sprelledne uneg opp til et fast dusjhode et par meter oppe på veggen er nemlig ikke like lett. Det tar oss et kvarters tid å kjøre, så i det hele tatt, avreise herfra sånn om tre kvarter eller noe sånn .God tid det, jeg har pakket baggene våre så vi er klare. Derved skravlepause for mor, og lekepause for ungene
Svømming e koselig :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp