SKRAVLETRÅD FOR MARSBOERENE :)

På tide å få liv i denne skravletråden igjen da...

Hvordan har dere det nå?
Hva gjør dere i dag?

Og et lite tips angående søtt: Om du må ha søtt, spis rett etter mat, da er du allerede mett, pluss at de "raske" karbohydratene i snopet blir tatt opp saktere sammen med de "seine" karbohydratene i maten. Ikke spis godterier uten mat først, for da stiger blodsukkeret mye raskere. ;)

Og gode tips er bær med vaniljekesam, eller litt frukt med vaniljekesam for så vidt, og så kan man raspe en liten dæsj mørk sjokolade på toppen.. Rasper man blir det ikke så mye som skal til ;)
 
Å i dag har jeg  en  "jeg er mega trett dag" hakke gjort en dritt ,bare ligget lest  og glodd på tv..
Skal  inn til  byen en tur i ettermiddag med gubben  så  jeg har spart energien til da...
 


lisspia skrev:
Å i dag har jeg  en  "jeg er mega trett dag" hakke gjort en dritt ,bare ligget lest  og glodd på tv..
Skal  inn til  byen en tur i ettermiddag med gubben  så  jeg har spart energien til da...



Noen sånne dager hadde jeg i den siste ferieuka mi også.. Men nå har jeg jobbet i en uke, og jeg har ikke følt meg så opplagt på lenge! Håper det fortsetter:)
 


Sylvia80 skrev:
Lurer på å gå og køye jeg.. vi har en playdate med min bror og hans høøøygravide dame, og deres lille tass på snart 3 år i morra... Gjeeesp! Blir nok kjekt, bare hun ikke føder på stadion der vi skal sparke litt ball med smågutta :P


Hehehhehee... litt artig at jeg skrev det der.. hun fikk ikke på stadion da... men de fikk ei lita tulle i morgentimene etter et kort forløp med rier og vannet som gikk hjemme.. bare få timer tok det så var hun ute... 5 dager før termin ;) Så ble ikke noe playdate på oss i dag!! :)
 


Sylvia80 skrev:


Sylvia80 skrev:
Lurer på å gå og køye jeg.. vi har en playdate med min bror og hans høøøygravide dame, og deres lille tass på snart 3 år i morra... Gjeeesp! Blir nok kjekt, bare hun ikke føder på stadion der vi skal sparke litt ball med smågutta :P


Hehehhehee... litt artig at jeg skrev det der.. hun fikk ikke på stadion da... men de fikk ei lita tulle i morgentimene etter et kort forløp med rier og vannet som gikk hjemme.. bare få timer tok det så var hun ute... 5 dager før termin ;) Så ble ikke noe playdate på oss i dag!! :)



Hihi så gøy:)
 
Hei alle sammen :D I dag er jeg 11 uker og 2 dager :D
 Skal på min første kontroll til legen i dag :D  Blir en fin bursdagsgave å høre hvordan småen har det osv... :D

har noen noe forslag på hva man kan spise hvis man er så kvalm, at det frister ikke i det hele tatt med mat? 
 
Gratulerer til alle dere som venter mars-baby:)! Selv er jeg er i 9. uke, og fant faktisk ikke ut at jeg var gravid før i forrige uke, på grunn av svært uregelmessig syklus.
Forrige torsdag var jeg på sykehuset og tok innvendig ul, og er så heldig å ha fått enda en ultralyd om 1 1/2 uke.
Når det gjelder sympotmer så har jeg så langt sluppet billig unna. Jeg merker lite til graviditeten, bortsett fra en anelse ømme bryst og hyppigere dobesøk. Det er nesten litt slik at jeg skulle ønske jeg hadde mer symptomer, bare for å få bekreftet livet i magen:) 
Nå teller jeg ned til uke 12, og til å fortelle de rundt oss om nyheten!
 
Så artig!!! Slipper litt billigere unna med ventetida du da!! Med nr 1 fant jeg det ut først 7 uker på vei, for vi var under utredning og "kunne visst ikke få det til selv" Hahaha.. jaja.. godt å slippe å vente så lenge på uke 12 da.. denne gangen har jeg visst om det fra 3+1, med positivt test, og faktisk sa jeg til sambo noen dager før at jeg allerede var bombesikker. Så blir leeenge å vente!
 
Hehe, Vi har også vært til utredning siden desember i fjor, siden hverken vi eller gu trodde vi "kunne få det til". Godt vi tok feil :D
 
Hei alle sammen :) var på min først kontroll hos legen min på mandag og legen kom frem til at jeg har termin den 4 mars :D ska på ul i oktober gleder oss veldig til det :D <3 hvordan går det med dere andre?>
 
hurraaaaaaaaaa!!! min kjære kommer snart hjem med verdes beste pizza!!!! og alle hjerter gleder seg!!!! haha
 
Jipp det er fredag ,jeg er 12 uker på vei og om en uke reiser vi til oslo  også tyrkia
I kveld skal jeg kose meg med masse digg grønnsaker og dipp og en alkeholfri  rødvin mens jeg ser på amanda på tv2

Hva gjør dere  i kveld ???
 
Spist litt snop.. selv om jeg ikke skal.. sett en film..
Og akkurat nå irriterer jeg meg over facebook: Den dumme tidslinja er dukket opp på profilen min.. jeg vil jo ikke ha den dumme tidslinja!! :(

Anyway: En god dag i grunn ellers, vært på ultralyd og koser meg fortsatt med tanken.. og nå over midnatt er jeg i følge ul 9 uker, så da er det bare 3 igjen til de magiske 12. Hurra!

Vurderer å legge meg.. Heheh.. :)
 
Hei :) 

Jeg er nå i uke 10+3, og jeg føler jeg ikke merker noen ting. Alt virker så surrealistisk. Jeg skjønner ikke at det er noe der, og går bare og venter på et tegn. Har ikke vært spesielt kvalm heller, bare vis jeg venter for lenge med og spise frokost. Men det tenker jeg er helt normalt.

Er det noen det ute som har det slik som meg?

Jeg "vet" det er noe der, men det går liksom ikke helt opp for meg. 
 
Hehe, har kjøpt dopapir med rosa mønster, skvetter jo til hver gang jeg ser på papiret etter å ha tørket meg og det er rosa der... 
 
Hei linsmed!
Det høres akkurat ut som meg. Jeg er 10+2 i dag, og har hatt svært lite symptomer. En anelse ømme bryst (som varierer fra dag til dag) er stort sett det eneste tegnet. Man skal vel ikke klage på lite symptomer, men i blant hadde det vært godt å fått noen "bekreftelser". Sannsynligvis er alt helt i orden med både din og min spire. Jeg kjenner til mange som ikke har hatt noen symptomer de første månedene. Men må si jeg ser frem til ultralyd:)!
 
victoria_m

Hei du :) Nei, det er ikke det at jeg klager akkurat. Men noen ganger ville det vært ok å føle noe.. Jeg har også tidvis ømme bryst.

Gleder meg til Onsdag, da er det første kontroll hos lege. Da kommer jeg nok til og begynne på antibiotikakur. Jeg har alltid slitt med å få lett urinveisinnfeksjon, og nå er det her igjen. Spent på hvordan det blir senere, da dette er veldig mye lettere og få når man er gravid. 
 


Kattejenta skrev:
Hehe, har kjøpt dopapir med rosa mønster, skvetter jo til hver gang jeg ser på papiret etter å ha tørket meg og det er rosa der... 


Hehe... ja var på besøk hos bror her en dag og de hadde også rosa mønster på.. trodde jeg skulle dø av skrekk et øyeblikk der :P
 
Back
Topp