Skravle uke 4.

Haha jeg klarer aldri å bli irritert for godteri uansett hvor mye det er eller om man ikke har så mye penger:eek::p

Ja jeg har hatt litt lyst til å kjøpe nettbrett..men ikke gjort det enda, for vet at det stort sett er ungene som kommer til å bruke den :p men Emira har spilt noe på mobilene vår da :) Liana har prøvd litt bare! Men ja, det er populært :D dem har også begynt å bruke det noen ganger i barnehagen nå. Og det er poppis :D

Jeg er veldig glad i håndarbeid, og har hatt litt lyst i det siste å lære meg å strikke noe annet enn skjerf :) men da må jeg ta nettet til bruk tror jeg :p
Nettet er veldig nyttig for å lære :)
Jeg kan sikkert se om jeg finner noen gode nybegynneroppskrifter til deg :)
 
Nettet er veldig nyttig for å lære :)
Jeg kan sikkert se om jeg finner noen gode nybegynneroppskrifter til deg :)

Ja det er det :) og kommer nok til å kjøpe det når vi har råd ;) planen min var jo å spare i sommer så sambo kunne få samsung nettbrett til bursdagen sin! Men så skjedde alt dette med jobben og mangel på inntekt :(

Å ja gjerne det!!:D jeg kan jo selve strikkinga, men har bare prøvd skjerf og pannebånd :p
 
Problemet er barr at enten så hører han dem ikke, eller så bare ligger han der og ikke gidder å stå opp om nettene!! Og jeg har sagt at det er fryktelig urettferdig at det kun er jeg som står opp om nettene uansett om jeg må tidlig opp eller ikke:confused: til og med når jeg jobber! For han skal jo på jobb han å:oops: :confused:

Hehe ja jeg hadde en før, men aner ikke hvor den har blitt av! Så da kjøpte jeg ny :D og virket veldig god :) men var bare så kjedelig farge som svart her :p
Vi har det sånn at dersom hun er veldig urolig på natta så står den ene opp på natta og den andre om morran. Spiller ingen rolle hvem sin morra det er å stå opp tidlig;)
Stort sett blir det til at mannen tar henne om natta og jeg om morran. Men da jeg ammet var det omvendt og han sto opp først begge dagene hver helg i sikker 8-9 måneder :)
 
Lite/ingen iPad tid her også foreløpig. Mannen er motstander av iPad bruk for småbarn, og jeg trives med å ha iPaden min for meg selv :p ;)
 
Ja det er det :) og kommer nok til å kjøpe det når vi har råd ;) planen min var jo å spare i sommer så sambo kunne få samsung nettbrett til bursdagen sin! Men så skjedde alt dette med jobben og mangel på inntekt :(

Å ja gjerne det!!:D jeg kan jo selve strikkinga, men har bare prøvd skjerf og pannebånd :p
Jeg mente at nettet var fint for å lære strikking :)
Men det er sikkert mange lærerike app-er til nettbrett også. Lillebror liker best enkle puslespill eller lego-app :p
 
Vi har det sånn at dersom hun er veldig urolig på natta så står den ene opp på natta og den andre om morran. Spiller ingen rolle hvem sin morra det er å stå opp tidlig;)
Stort sett blir det til at mannen tar henne om natta og jeg om morran. Men da jeg ammet var det omvendt og han sto opp først begge dagene hver helg i sikker 8-9 måneder :)

Ja er mye bedre sånn! Var greit her å så lenge jeg hadde unger å amme eller gi flaske til om nettene.. og han står jo opp noen ganger, men stort sett er det jeg som hører dem først, og da står jeg bare opp sånn at dem ikke vekker hverandre :p og han sier at da må jeg vekke han! Men gjør jeg det så blir han jo bare sur, og dey ender opp med at han nesten kjefter på ungene istedenfor og at de begynner å grine:confused: og har sagt at hvertfall i helgene så kan den som skal sove om morgen, være den som styrer om natta!! Men det vil han ikke, for han sover dårlig etter kl 4-5 om morgen!..
 
Lite/ingen iPad tid her også foreløpig. Mannen er motstander av iPad bruk for småbarn, og jeg trives med å ha iPaden min for meg selv :p ;)

om dem bruker mobil eller sitter å ser på YouTube på pc, så er det maks en halv time av gangen ;) og heller kan la dem holde på om noen timer igjen :) er veldig mye nyttige apper altså! Mye dem kan lære.. og som dem i barnehagen sier, så introduserer dem ungene til nettbrett med passende apper for alderen, fordi verden blir mer og mer teknologisk :)
 
Jeg mente at nettet var fint for å lære strikking :)
Men det er sikkert mange lærerike app-er til nettbrett også. Lillebror liker best enkle puslespill eller lego-app :p

Hehe ja men er vel også sånne type apper som er mest tilpasset alderen å kansje? :) evt noe med sang på
 
om dem bruker mobil eller sitter å ser på YouTube på pc, så er det maks en halv time av gangen ;) og heller kan la dem holde på om noen timer igjen :) er veldig mye nyttige apper altså! Mye dem kan lære.. og som dem i barnehagen sier, så introduserer dem ungene til nettbrett med passende apper for alderen, fordi verden blir mer og mer teknologisk :)
Ja, men argumentet til mannen er at siden verden stadig blir mer teknologisk og barn er så innmari lettlært på slike ting så er det desto viktigere at de i de tidligere barneårene fokuserer på praktisk læring. Siden de tidsnok lærer å bruke dataverktøy. Jeg er helt enig med han. Og siden Hermine ikke viser noen interesse for iPaden så orker vi ikke å introdusere den for henne, hun er jo bare 2. ;) Førskolebarn er jo noe annet, med andre behov. De kan jo allerede pusle med fysiske puslespill, tegne og spille brettspill ;)
 
Ja, men argumentet til mannen er at siden verden stadig blir mer teknologisk og barn er så innmari lettlært på slike ting så er det desto viktigere at de i de tidligere barneårene fokuserer på praktisk læring. Siden de tidsnok lærer å bruke dataverktøy. Jeg er helt enig med han. Og siden Hermine ikke viser noen interesse for iPaden så orker vi ikke å introdusere den for henne, hun er jo bare 2. ;) Førskolebarn er jo noe annet, med andre behov. De kan jo allerede pusle med fysiske puslespill, tegne og spille brettspill ;)

Ja jeg er helt enig;) derfor vi ikke har hastet med å kjøpe et heller :p og ikke så ofte dem spiller på mobilen heller.. men om dem hadde vært interessert, så hadde jeg latt dem sitte å spille eller noe hvertfall en gang om dagen ;) men da i maks 30 min på en gang!
 
Ja, men argumentet til mannen er at siden verden stadig blir mer teknologisk og barn er så innmari lettlært på slike ting så er det desto viktigere at de i de tidligere barneårene fokuserer på praktisk læring. Siden de tidsnok lærer å bruke dataverktøy. Jeg er helt enig med han. Og siden Hermine ikke viser noen interesse for iPaden så orker vi ikke å introdusere den for henne, hun er jo bare 2. ;) Førskolebarn er jo noe annet, med andre behov. De kan jo allerede pusle med fysiske puslespill, tegne og spille brettspill ;)
Men å gi litt tid på iPad eller liknende trenger ikke å gå på bekostning av å lære det praktiske da. Her blir det f.eks istedet for å se film - ikke i tillegg.
 
Men å gi litt tid på iPad eller liknende trenger ikke å gå på bekostning av å lære det praktiske da. Her blir det f.eks istedet for å se film - ikke i tillegg.
Neida, det må ikke det.

Han tenker nok på mye vil ha mer tendenser, og at det for kan eskalere. Vi har et vennepar hvor 2-åringen henter iPaden, setter seg i sofaen med beina trekt oppunder seg og finner frem til appene "sine" selv. Foreldrene ler og sier at de allerede har en liten tenåring i hus. For mannen er det "verste scenario" at 2-åringen gjør slikt. Selv om tida er aldri så begrenset ;) :p

Vi er kanskje litt gammeldagse der, som velger tv/film foran spill på iPad :p
 
Neida, det må ikke det.

Han tenker nok på mye vil ha mer tendenser, og at det for kan eskalere. Vi har et vennepar hvor 2-åringen henter iPaden, setter seg i sofaen med beina trekt oppunder seg og finner frem til appene "sine" selv. Foreldrene ler og sier at de allerede har en liten tenåring i hus. For mannen er det "verste scenario" at 2-åringen gjør slikt. Selv om tida er aldri så begrenset ;) :p

Vi er kanskje litt gammeldagse der, som velger tv/film foran spill på iPad :p
Jeg skjønner godt hvor han vil, og er helt enig!
"Mye vil ha mer" merker vi veldig godt på eldstemann og skjerper stadig inn dersom han viser slike tendenser. Minsten kan bli kjempesur enten film eller spill er ferdig, så der merker jeg ingen forskjell.
Ingen av dem får lov til å hente iPad og slikt selv for å bare sitte med det - det høres ut som en uting, spesielt for en 2-åring.
Etter at vi viste Lillebror spillene vil han like gjerne spille, som å se film på morgenen når vi/jeg trenger å slumre litt. Personlig synes jeg det er helt det samme om han sitter med iPad og ser film eller om han spiller, de gangene vi gjør det slik.
 
Jeg skjønner godt hvor han vil, og er helt enig!
"Mye vil ha mer" merker vi veldig godt på eldstemann og skjerper stadig inn dersom han viser slike tendenser. Minsten kan bli kjempesur enten film eller spill er ferdig, så der merker jeg ingen forskjell.
Ingen av dem får lov til å hente iPad og slikt selv for å bare sitte med det - det høres ut som en uting, spesielt for en 2-åring.
Etter at vi viste Lillebror spillene vil han like gjerne spille, som å se film på morgenen når vi/jeg trenger å slumre litt. Personlig synes jeg det er helt det samme om han sitter med iPad og ser film eller om han spiller, de gangene vi gjør det slik.
Hermine vil ikke se film i senga lengre om morgen :eek: Hun vil opp i stua å leke med en gang :confused: Litt slitsomt bare :p
 
Hermine vil ikke se film i senga lengre om morgen :eek: Hun vil opp i stua å leke med en gang :confused: Litt slitsomt bare :p
Det hender at vi må stå opp med en gang også. Som regel blir det tv nede i stuen uansett (i helger), så skjerm blir det likevel :p
 
Hva driver dere med? :)

Har spist deilig middag, da vi fikk besøk av søsteren min og niesen vår.
Veldig hyggelig. Også fikk ungene lekt og kost seg masse...
Z
Vært en tur ute i dag og. Deilig :)

Planene for kvelden da?
 
Idag har vi vært hos mommo hele dagen mens mannen har vært på jobb. :)

Nå står det lasagne (from scratch) i ovnen og mannen krangler med Hermine på badet...lørdagsidyll :rolleyes:

Hun har hatt en rød prikk på magen idag, og nå i kveld var det kommer 4 til :eek: Lurer på om det er vannkopper :confused: Men ser nesten ut som føflekker så synes det var litt rart...
 
Idag har vi vært hos mommo hele dagen mens mannen har vært på jobb. :)

Nå står det lasagne (from scratch) i ovnen og mannen krangler med Hermine på badet...lørdagsidyll :rolleyes:

Hun har hatt en rød prikk på magen idag, og nå i kveld var det kommer 4 til :eek: Lurer på om det er vannkopper :confused: Men ser nesten ut som føflekker så synes det var litt rart...
Så kos med mormor-besøk for Hermine.
Så deilig lasagne hørtes ut. Lenge siden vi har spist nå. Med hvitløksbaguetter til eller? : )

Hmm... Kanskje vannkopper da ja.. Klør de?
Håper hun har sovnet nå :)
 
Så kos med mormor-besøk for Hermine.
Så deilig lasagne hørtes ut. Lenge siden vi har spist nå. Med hvitløksbaguetter til eller? : )

Hmm... Kanskje vannkopper da ja.. Klør de?
Håper hun har sovnet nå :)
Hvitløksbrød og salat til ja! :D

Hun klør ikke nei, ikke enda iallfall. Men ser ut som en føflekk, trodde først hun hadde fått en føflekk, men så var det kommet mange flere nå i kveld :p Får se i morgen om det er blitt flere og om det er væske i de...
 
Hvitløksbrød og salat til ja! :D

Hun klør ikke nei, ikke enda iallfall. Men ser ut som en føflekk, trodde først hun hadde fått en føflekk, men så var det kommet mange flere nå i kveld :p Får se i morgen om det er blitt flere og om det er væske i de...
Mollusker evt? Jeg hadde aldri hørt om det før T fikk det for 1-2 år siden. Helt ufarlig og kan vare ganske lenge.
 
Back
Topp