Skravle uke 2

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Er ukestråder greit siden juleskravle har gått så fint? :D
Julen føles litt over, liksom :p
Det ble litt sløving på meg her hjemme i formiddag, men når jeg har drukket enda en kaffe så skal jeg av gårde til skolen.
T ville hentes av pappaen i dag, så da handler jeg etterpå og henter Lillebror i bhg.
Det blir godt å få oversikt over semesteret og se hva som skal gjøres fremover.
Det blir lite penger til skolebøker med stipendet nå da jobben min desverre skal spare inn flere millioner i år og neppe blir å sette inn så mange vikarer ved sykdom :(
Så jeg må lete etter brukte bøker og låne på biblioteket alt jeg kan. Greit å sitte på skolen for å jobbe også, så da kan jeg låne bøker der uten at det må være ledige for hjemlån!
Ellers i dag har vi lite planer, jeg tipper gutta er ganske slitne etter full dag i bhg og på skole !
 
Ja helt greit for meg å starte en ny tråd :D men merker at det ikke er alle som får hengt med når vi slår sammen dagene ;)

Alltid godt å få oversikt over hva som skal gjøres ja :) lykke til med bokjakt :p
 
Jeg tror også ukesskravle er greit, siden ingen orker å lage ny tråd hver dag :) :p

Man MÅ jo ikke lese gjennom hele tråden og svare ALLE når man stikker innom. Kan jo bare oppdatere med hva man selv gjør og holder på med, og evt svare de man vil ;)

Nå har jeg vaska bad og toalett, rydda og vaska klær, rydda kjøkken og spist lunsj...dersom jeg blir gående hjemme MÅ jeg begynne å gå på tur hver dag for husarbeid er jammen meg kjeeedelig :p

Skal hente Hermine tidlig slik at hun ikke får så lang dag i bhg. Og så skal vi til kusina til mannen å spise middag, tanta hans fyller år. Så det blir hele slekta hans...utenom mannen selv da, for han er på jobbreise :p :)
 
Da ser vi nok litt forskjellig på det, tror jeg, for jeg synes egentlig aktiviteten virker jevnere i juletråden enn den gjorde i ukene før jul :)

Jeg er hjemme igjen etter en tur på skolen og butikken.
I dag skal jeg lage søtpotetmousaka :D Spent på den!!

Jeg tenkte også å hente Lillebror tidlig. Men jeg så at han sov utenfor bhg enda, og det er greit at han får våknet og spist litt egentlig, så da begynner jeg på middagen heller.
 
Da ser vi nok litt forskjellig på det, tror jeg, for jeg synes egentlig aktiviteten virker jevnere i juletråden enn den gjorde i ukene før jul :)

Jeg er hjemme igjen etter en tur på skolen og butikken.
I dag skal jeg lage søtpotetmousaka :D Spent på den!!

Jeg tenkte også å hente Lillebror tidlig. Men jeg så at han sov utenfor bhg enda, og det er greit at han får våknet og spist litt egentlig, så da begynner jeg på middagen heller.
Jeg tror også mange har lettere for å slenge inn et innlegg dersom det allerde er en tråd! :)

...de som er fraværende er nok opptatt med andre ting og stikker ikke innom uansett hvilken form for tråd det er som ligger ute ;) :p
 
Har bestilt reise til meg og Wael!!!!!
Vi skal til Jordan neste torsdag. Tar ikke med meg M pga lang flytur og det blir for mye for meg :-( Pluss hun er så liten og er sykt aktiv.
reisefeber!!!! :-D :-D
 
Har bestilt reise til meg og Wael!!!!!
Vi skal til Jordan neste torsdag. Tar ikke med meg M pga lang flytur og det blir for mye for meg :-( Pluss hun er så liten og er sykt aktiv.
reisefeber!!!! :-D :-D
Så herlig! Skjønner godt at det holder med ett barn :)
 
Så herlig! Skjønner godt at det holder med ett barn :)
Tror det blir fint og spennende! Gøy med noe annet :-D Gleder meg. Eneste minuset er flyet som går kl 6.30 nedover hehe. Men er 29 g nå! :-D på ettermiddagen. Det liker vi :)
 
Tror det blir fint og spennende! Gøy med noe annet :-D Gleder meg. Eneste minuset er flyet som går kl 6.30 nedover hehe. Men er 29 g nå! :-D på ettermiddagen. Det liker vi :)
Det blir nok helt herlig :)
 
Da ser vi nok litt forskjellig på det, tror jeg, for jeg synes egentlig aktiviteten virker jevnere i juletråden enn den gjorde i ukene før jul :)

Jeg er hjemme igjen etter en tur på skolen og butikken.
I dag skal jeg lage søtpotetmousaka :D Spent på den!!

Jeg tenkte også å hente Lillebror tidlig. Men jeg så at han sov utenfor bhg enda, og det er greit at han får våknet og spist litt egentlig, så da begynner jeg på middagen heller.

Hehe jeg har også laget moussaka idag :D men med vanlig potet da :)
 
Har bestilt reise til meg og Wael!!!!!
Vi skal til Jordan neste torsdag. Tar ikke med meg M pga lang flytur og det blir for mye for meg :-( Pluss hun er så liten og er sykt aktiv.
reisefeber!!!! :-D :-D

Det blir nok kjempe godt for dere å ha en ferie bare dere to:)
 
Hehe jeg har også laget moussaka idag :D men med vanlig potet da :)
Har kun laget lasagne før, jeg. Eller lavkarbo/glutenfri variant med squash og cottage cheese. Men denne med søtpotet var himmelsk! Laget hvitsaus av melk, maizenna og egg, så den er helt glutenfri også. Skal teste med cottage cheese istede for hvitsaus neste gang :)
Er det vanlig med potet eller aubergine egentlig?
 
Har kun laget lasagne før, jeg. Eller lavkarbo/glutenfri variant med squash og cottage cheese. Men denne med søtpotet var himmelsk! Laget hvitsaus av melk, maizenna og egg, så den er helt glutenfri også. Skal teste med cottage cheese istede for hvitsaus neste gang :)
Er det vanlig med potet eller aubergine egentlig?
Så spennende det hørtes ut! :)

Jeg får ikke Hermine til å spise litt "udefinerbare" retter :confused: Hun vil vite hva hun spiser, helst skille det på tallerkenen :p Da jeg laga pastasalat på lørdag fikk hun pasta og grønnsaker hver for seg på tallerkenen, da spiste hun alt...raringen.
 
Har kun laget lasagne før, jeg. Eller lavkarbo/glutenfri variant med squash og cottage cheese. Men denne med søtpotet var himmelsk! Laget hvitsaus av melk, maizenna og egg, så den er helt glutenfri også. Skal teste med cottage cheese istede for hvitsaus neste gang :)
Er det vanlig med potet eller aubergine egentlig?

Høres godt ut :) har ikke smakt noe særlig på søtpotet egentlig.. kansje én gang :p

Jeg er ikke sikker på hva som er originalt å bruke, men tror det er potet :) men også veldig vanlig med aubergine! Jeg orket ikke lage saus idag, så tok en pose med ostesaus :p men resten gjorde jeg selv :D
 
Så spennende det hørtes ut! :)

Jeg får ikke Hermine til å spise litt "udefinerbare" retter :confused: Hun vil vite hva hun spiser, helst skille det på tallerkenen :p Da jeg laga pastasalat på lørdag fikk hun pasta og grønnsaker hver for seg på tallerkenen, da spiste hun alt...raringen.

Haha her er det motsatt.. om alt ligger hver for seg, så spiser Emira og Liana bare kjøttet :p eller Emira spiser pasta og mais, men dem dropper grønnsaker! Så her MÅ jeg blande..og evt mose litt til Liana:confused:
 
Haha her er det motsatt.. om alt ligger hver for seg, så spiser Emira og Liana bare kjøttet :p eller Emira spiser pasta og mais, men dem dropper grønnsaker! Så her MÅ jeg blande..og evt mose litt til Liana:confused:
Hermine velger helst grønnsakene først, og må nødes til resten. Hun HATER rot på tallerkenen sin og rører ikke gryteretter og slikt der hvor man ikke kan se hva som er i. Forstår henne godt, jeg liker heller ikke når maten min blandes sammen :p

Kanskje derfor hun aldri ville spise mosa babymat :confused: Hun ville ha mat med rene smaker og helst i store biter fra hun var 6-7 måneder ;)
 
Back
Topp