~Skravetråd for Desember ~

Joda, men det har vært såpass mye som han ikke ser at blir gjort :shy: (onsdag samtale i bhg ang minsten, torsdag eldste. Pøsregn hver dag, så såå mye tøy som må pakkes ned og opp igjen hjemme, spyles, henges, tørkes osv. Alt tar tid:shy:). Kveldsvakt onsdag med eksta overtid, så var hjemme ca halv 12. Opp igjen for levering i bhg, bort å jobbe i nyhuset før samtale. Så hente, rengjør tøy/matbokser osv. Lage middag. Alle disse tingene tar tid :p

Ja eg veit, eg er enslig mor sjølv. Far til barna såg aldri alt eg gjorde. No er eg i over full jobb og har barna annakvar uke, ikkje eit ord lenger om at eg ikkje gjør nok. Har dere ukeplan? Skriv opp alle avtaler ol der, inkludert handling av gaver, husvask og all tøyvask.

Jeg orker ikke:sorry: får ikke blitt ferdig med julegavene (jobbet mye dagtid, alene med ungene osv), ha en liten feiring av minsten imorgen, flere som forventer besøk før jul/romjul i tillegg til jobb. Varmepumpe som blir levert 5.jan, så vegg der den skal monteres må være ferdig til da. Jeg kjenner at jeg går med konstant vondt i magen, klarer ikke å møte alles forventninger og da blir samboer gretten. Han forstår ikke hvor min tid blir av (levering, henting i bhg, samtaler i bhg, jobb, jobbe på hus, prøve å holde huset der vi bor noenlunde ok siden vi skal ha julaften her).

Imorgen drar han sammen med svigerfar vestover 2-2,5t hver vei for å få tak i rimelige ytterdører. Dermed er jeg alene med ungene igjen frem til det nærmer seg feiring..

Jeg vet inderlig godt at jeg må senke skuldrene, men jeg klarer det ikke :shy:
Enkelt å si, men: Kanskje senke kravene/egne forventninger også?
Noen ting kommer man jo ikke unna, men man kan jo prie rått på hvem som skal få julegaver (evnt hvor mye sjel man skal legge i dem), hvem som skal få besøk akkurat nå osv.
Poenget mitt er at det er LOV å si at man ikke klarer alt helt optimalt når det topper seg med husprosjekter osv.
Eller be noen om hjelp? Planlegg i sofakroken hva som skal kjøpes av julegaver, og be en god venn eller tre om å bistå med selve handlingen? Ikke like koselig som å suse rundt i butikkene og vente på at Den Perfekte Gaven skal dukke opp, selvfølgelig, men det blir gaver av det.

Jula blir jo ikke kjempekoselig om du kommer i mål med alt, men er helt slått ut og kollapser når Sølvguttene begynner å synge.

:Heartred

God morgen
Tenk om jeg vare klarte å sove litt lenge en dag.. Hodepine delux, men den er selvforskyldt så da kan jeg vel ikke si noe:p

nå venter jeg på at meny kommer å leverer varer :D

Jeg orker ikke:sorry: får ikke blitt ferdig med julegavene (jobbet mye dagtid, alene med ungene osv), ha en liten feiring av minsten imorgen, flere som forventer besøk før jul/romjul i tillegg til jobb. Varmepumpe som blir levert 5.jan, så vegg der den skal monteres må være ferdig til da. Jeg kjenner at jeg går med konstant vondt i magen, klarer ikke å møte alles forventninger og da blir samboer gretten. Han forstår ikke hvor min tid blir av (levering, henting i bhg, samtaler i bhg, jobb, jobbe på hus, prøve å holde huset der vi bor noenlunde ok siden vi skal ha julaften her).

Imorgen drar han sammen med svigerfar vestover 2-2,5t hver vei for å få tak i rimelige ytterdører. Dermed er jeg alene med ungene igjen frem til det nærmer seg feiring..

Jeg vet inderlig godt at jeg må senke skuldrene, men jeg klarer det ikke :shy:
Kan du bestille gaver på klikk og hent?

Her er ikke ryddet, vasket eller pyntet. Og vi er ikke ferdig med gavene. Eller å bake.

Svett.

Og vi har bare et hus å holde styr på, og klarer ikke det engang....
Mangler 2 å bake + pålegg å lage.
Vasket til bursdagen til frøkna, men må ta en omgang til.
Mangler 2 gaver.
Pyntet til advent, pynter til jul 23.

Kan du bestille gaver på klikk og hent?
Det som står igjen er gavekurv, en til pappa og en til mamma. Omtrent halvferdig med begge to :) så må jeg få kjøpt noen sokker til stefar (det får han hvert år) og noe til samboer til pappa hvis jeg finner på noe lurt. Skal få kjøpt hårvoks til min bror.

Må på byggmax å kjøpe røde søppelsekker, har så lite lyst men må vel bare komme meg ut

Hjemme etter en lang handletur.
. Fått i hus mye gaver, mangler noen få. Må ha opptelling i kveld, men mangler min nevø (fant ikke det jeg skulle ha) og vår eldste datter (mannen ordner) og bursdagsgave til vår yngste datter, det er jo dagen etterpå. Samt til oss voksne fra min bestemor. Og noe lite fra nissen til eldste, og søren, fra jentene til eldste jeg har kjøpt til dem fra hverandre. (for det hele begynte med at jeg har fra ham til dem) Hmm.

Gjensto mer enn jeg var klar over, men jeg har habdlet mye i alle fall. (mannen skal handle i morgen eller mandag, han mangler uabsett min og må ordne en del mer) Nå er det å ta et tak i huset frem til ungene er i seng, og pakke inn etterpå. I morgen skal vi pynte juletre og bake (må lage pepperkakedeig i dag) tenker jeg, og lage litt godteri, kakao på pinne og noe sånn.

I morgen skal vi pynte juletre og bake (må lage pepperkakedeig i dag) tenker jeg, og lage litt godteri, kakao på pinne og noe sånn.
Hva er kakao på pinne?

Vi (mannen) har bakt pepperkaker og berlinerkranser i år, og så lagde vi risboller i dag. I tillegg lager vi sikkert noe vegansk som guttungen kan spise, men ellers så har vi mer enn nok å trøkke i oss.

Hva er kakao på pinne?

Vi (mannen) har bakt pepperkaker og berlinerkranser i år, og så lagde vi risboller i dag. I tillegg lager vi sikkert noe vegansk som guttungen kan spise, men ellers så har vi mer enn nok å trøkke i oss.

Aldri prøvd. Men liksom smelte sjokolade og få det til en klump på en pinne /skje som en kan røre i varm melk så blir er kakao. Tenkte legge det med til noen unger i julegave

Back
Topp