Skjult forum regler

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Siden det er noen misforståelser ute og går, så tenkte jeg at vi her kan avklare hvordan reglene skal være:)
Pga dette har ingen mistet tilgangen, selv om dere evnt har fått en pm av meg ;)

Dette er reglene som gjelder nå, men kom gjerne med innspill. Gjelder inaktivitet på hele terminforumet, eller kun på det skjulte osv? :)

- Du må ha laget deg et nick
- Du må stå oppført på terminlisten
- Du må ha skrevet minimum 50 innlegg i termingruppen (svar på tråder teller også som innlegg.)
- Du må ha vært medlem på BV i minimum 1 måned.
- Ved inaktivitet/lite aktivitet over 30 dager kan tilgangen din bli fjernet.(10 innlegg eller mindre på skjult forum)
-For å få tilgang igjen, må det gå en mnd siden man mistet tilgangen til skjult forum

Vi bør også fastsette noe for å få tilbake tilgangen om man mister den.

Hiv på med forslag :D

Mvh
Tilgangsansvarlig

Last edited:
Redigert innlegg:
Fint om dere bruker nåværende regler og bare skrive slik dere mener det bør være, så blir det oversiktlig for meg å telle over :)

Eks. fra Mammafrue på hvordan det er lett å forstå:

- Du må ha skrevet minimum 50 innlegg i termingruppen (svar på tråder teller også som innlegg.)
- Ved inaktivitet/lite aktivitet over 30 dager kan tilgangen din bli fjernet.(10 innlegg eller mindre på skjult forum)
Liker egentlig 20 innlegg totalt mer enn 10 på skjult, men er enig i denne hvis vi klarer å lage mer liv på skjult forum. Er det ikke noe særlig prat der blir det for dumt å bare skrive haha ti ganger. Så her må vi vel alle gjøre en bedre innsats.
- For å få tilgang igjen, må det gå en mnd siden man mistet tilgangen til skjult forum
Hva med 2 uker? Synes en mnd er litt lenge..

Forslag til endringer:
1. Medlemskap i 2 uker (istedenfor 1 mnd)
2. Inaktivitet=mindre enn 20 innlegg på 30 dager (åpent og skjult)
3. Tilgang etter å ha mistet: minst 10 innlegg iløpet av 14 dager

Last edited:
Jeg syns de 4 første punktene er greie:)
- Punkt 5 kan etter min mening økes til 20 innlegg og gjelde for hele terminforumet (åpent og skjult)
- Om man mister tilgangen; syns jeg vi kan ha minst 10 innlegg iløpet av 14 dager for å få tilgang igjen.

Holder av for
Avstemming:

Enig i dette :)

Aktiviteten bør absolutt måles i både åpen og skjult, noe annet vil bli for dumt. Jeg skriver svar der det er interessant uavhengig av plassering! Men i skjult synes jeg det er lettere med private ting. Vi ønsker vel et mangfold?
Om man miste tilgangen synes jeg regelen for å bli fjernet, bør være holdepunktet for å få den tilbake. :-)

PS. Men om man har 10 fornuftige innlegg etter 14dager bør d bli greit. ;-)

Det mange missforsto, var om disse 10 innleggene i løpet av30 dager måtte være på skjult eller om det også gjaldt åpent forum :) hvis det gjelder både åpent og skjult er det kkke noe problem for meg med 10 i løpet av 30 dager isåfall:) men om det gjelder kun skjult som noen skrev på forrige tråden, er jeg litt skeptisk fordi det har jo vært litt lite aktivitet der i forhold til åpent :p

Jeg oppdaget ikke dette forumet før for 1 uke siden, og synes selv det er litt dumt å måtte vente en hel måned. Jeg er allerede oppe i ca. 40 innlegg, så aktiviteten er det ingenting å si på. Jeg skjønner hvis folk gjerne vil holde på regelen om en måned, men lurer på om det kan være mulig å vurdere noe kortere? Nå er det jo mye aktivitet på åpent forum, så dette holder interessen min oppe, men etterhvert som alle blir mer kjent så vil kanskje også mer tas i skjult forum, og da kan det kanskje bli vanskeligere for nye medlemmer å fylle kravene om antall innlegg(?). Det skal sies at jeg ikke har noe erfaring med det, men bare lurer.

Det mange missforsto, var om disse 10 innleggene i løpet av30 dager måtte være på skjult eller om det også gjaldt åpent forum :) hvis det gjelder både åpent og skjult er det kkke noe problem for meg med 10 i løpet av 30 dager isåfall:) men om det gjelder kun skjult som noen skrev på forrige tråden, er jeg litt skeptisk fordi det har jo vært litt lite aktivitet der i forhold til åpent :p

Hva tenker du om å øke det til 20 da? Aktiviteten altså.
Vet ikke hvem som har misforstått. Mye mulig det er meg...:(
Men her kan vi ihvertfall bli enige om hvordan det skal gjøres så alle blir fornøyde:D
Var ikke meningen å skape noen krangel e.l., og håper ikke alle er grinete på meg nå... :confused::p

Last edited:
Jeg oppdaget ikke dette forumet før for 1 uke siden, og synes selv det er litt dumt å måtte vente en hel måned. Jeg er allerede oppe i ca. 40 innlegg, så aktiviteten er det ingenting å si på. Jeg skjønner hvis folk gjerne vil holde på regelen om en måned, men lurer på om det kan være mulig å vurdere noe kortere? Nå er det jo mye aktivitet på åpent forum, så dette holder interessen min oppe, men etterhvert som alle blir mer kjent så vil kanskje også mer tas i skjult forum, og da kan det kanskje bli vanskeligere for nye medlemmer å fylle kravene om antall innlegg(?). Det skal sies at jeg ikke har noe erfaring med det, men bare lurer.

Jeg er åpen for masse forslag :) kan være enig at det kanskje kan være lenge med 1 mnd, og dette er også noe som har vært oppe til diskusjon blant moderatorene og VIP medlemmene.

Legger det inn i forslag til endringer i innlegg nr 2, så kan jo alle si hva de mener. Når vi har kommet til en enighet her, tar jeg det videre til Forumansvarlig :)

Vi bør også fastsette noe for å få tilbake tilgangen om man mister den.

Hiv på med forslag :D

Mvh
Tilgangsansvarlig

Oppdatert etter avklaring med forumansvarlig.
Innaktivitet er ment som 10 innlegg eller færre på det skjulte forumet

Syns jo forsåvidt ikke det er rettferdig med tilgang til skjult om man ikke skriver et eneste innlegg der inne på en hel mnd da :confused:

Last edited:

har du vært medlem av bv lengre enn en mnd, så er du snart i mål :) eneste er jo at du må ha 50 innlegg her inne :)

har du vært medlem av bv lengre enn en mnd, så er du snart i mål :) eneste er jo at du må ha 50 innlegg her inne :)

Var vel det som var poenget hennes tror jeg. Hun har snart 50 innlegg, men har bare vært medlem siden 15. Januar ;)

Reglene vil bli uendret om ikke nok folk svarer på denne tråden innen 1 uke!!! (Minst 50% av de som har skrevet seg inn i telletråden http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1739637/ )

Da er det disse reglene som gjelder:
-For å få tilgang igjen, må det gå en mnd siden man mistet tilgangen til skjult forum

Last edited:
Jeg har et annet navn på terminlisten :p får håpe jeg ikke blir kastet ut :p tenkte de kan endre det etter oul

Jeg har et annet navn på terminlisten :p får håpe jeg ikke blir kastet ut :p tenkte de kan endre det etter oul

Har fått det med meg ;)
Og når jeg trykker på linken din kommer ditt nye navn opp :)

Jeg syns det kan bli litt i meste laget med 20 innlegg på skjult forum! Dette fordi det ikke er altfor stor aktivitet der og jeg vil ikke kommentere og skrive noe bare for å gjøre det:) Hvis jeg lager en tråd er det som oftest på åpent fordi jeg vil ha flest mulig svar på det jeg evt lurer på, pluss at jeg vil at aktiviteten skal beholdes på det åpne forumet!

Jeg syns det kan bli litt i meste laget med 20 innlegg på skjult forum! Dette fordi det ikke er altfor stor aktivitet der og jeg vil ikke kommentere og skrive noe bare for å gjøre det:) Hvis jeg lager en tråd er det som oftest på åpent fordi jeg vil ha flest mulig svar på det jeg evt lurer på, pluss at jeg vil at aktiviteten skal beholdes på det åpne forumet!

Det er forståelig, og er ingen som har foreslått 20 innlegg på skjult forum heller ;)
Men jeg blir veldig glad om dere bruker malen i innlegg 2 og bare endrer på dette evnt. (Har redigert det) Hvis ikke klarer jeg ikke å få telt opp ordentlig :)

Back
Topp