Skjærtorsdag :)

Det er herlig å komme seg litt ut. Det gjør hele dagen synes jeg!
Vi var litt ute hos mampap i tillegg til sykkelturen til og fra. Det håper jeg gjør sitt for nattesøvnen altså :D

Det kan nok gjøre godt på både nattesøvn og matlyst det :D

Er så deilig nå som vinteren er over, og man kan være ute lenge eller flere ganger om dagen uten å fryse ihjel :D
 
Høres jo ut som om dere også har hatt en fin dag :) man merker det at de små krever litt mer enn å bare være inne..hehe hvertfall så fort dem føler seg bedre :)

Koselig med en nabokatt :D selvom hun ikke var så fan av å være inne :p hehe ..
Hun er visst ikke mye inne hos eierne heller, trives godt ute og er hjemom for å spise og går ut igjen :p
Men hun er så søt. Og jeg som hadde håpet på litt selskap i sofaen :p
Like greit kanskje, slik at hun ikke tror hun har flyttet hit :eek:
 
Det kan nok gjøre godt på både nattesøvn og matlyst det :D

Er så deilig nå som vinteren er over, og man kan være ute lenge eller flere ganger om dagen uten å fryse ihjel :D
Ja og så lettere med bekledning også. I dag tok vi bare parkdress utenpå joggebukse og collegegenser, støvler, lue og votter. Pga ruskeværet. Men når det er helt tørt har jeg også bare kledd på tynn ullstrømpis og myk olabukse og en tykk fleecegenser. Herlig det altså :D
 
Hun er visst ikke mye inne hos eierne heller, trives godt ute og er hjemom for å spise og går ut igjen :p
Men hun er så søt. Og jeg som hadde håpet på litt selskap i sofaen :p
Like greit kanskje, slik at hun ikke tror hun har flyttet hit :eek:

Haha ja sånnsett så er det jo greit at hun heller vil være ute;) noen katter er det bare ikke så mye selskap i :p
 
Det var ei som hadde fått tre lam der faktisk. Hva slags melk er det de får da? Noe spesialgreier? Og er det noe krav til hvor man får ha dem mtp lokaliteter?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Kravet er vel at de skal ha mulighet til skjul for sol, vær og vind ;) pappa har hatt mange svake og syke smålam inne på varmekablene på vaskerommet han da:) ...men ellers har de bodd i fjøsen under varmelampe til det ble varmt nok i været til at de kunne bo ute.
De får mme fra Felleskjøpet for lam :) Man blander 10l i slengen å gir på flaske ;) :rolleyes: Når de blir litt større kan man vende de på flaskebøtte så man slipper å fire de for hånd!

Kanskje du kunne ordna en slik til lillingen? :)
http://www.nrk.no/rogaland/slik-holder-paskelammene-varmen-1.11672078

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Ja og så lettere med bekledning også. I dag tok vi bare parkdress utenpå joggebukse og collegegenser, støvler, lue og votter. Pga ruskeværet. Men når det er helt tørt har jeg også bare kledd på tynn ullstrømpis og myk olabukse og en tykk fleecegenser. Herlig det altså :D

Ja så deilig :D bedre for både oss og barna!;) Liana hadde bare på seg strikket ulltøy utenpå body og strømpebukse, og parkdress.. og votter og lue..for var litt kald vind.. men myyye bedre enn en haug med klær :D
 
Denne kvelden ble kort.
Vi storkoste oss hos mampap med middag og besøket som var der :D
Lillebror var i ekstase over å bli litt mer sosialisert enn innenfor våre fire vegger :eek:
Planen var å sykle hjem, men å ta buss om det regnet mye. Buss fra semtrum og til oss visste jeg gikk etter kl 16, men fra mampap og ned til semtrum er det et lite stykke å gå og der gikk det ikke buss. Jeg hadde hverken vogn elelr bæretøy, så det orket jeg rett og slett ikke. Da kunne vi like gjerne sykle hele veien hjem på kortere tid og bare bli litt våte.
Vi var ikke hjemme før ca 19 og Lillebror ferdig spist, stelt og lagt kl 20-20.30.
Etter det tok jeg fatt på rydding og støvsuging samt kosing med nabokatten som jeg passer. Tok henne inn her for å la henne få være litt inne og kose, men hun likte seg ikke så godt og ville heller ut i regnet. Hun har hvertfall fått mat og litt kos da :D
Så nå landet jeg på sofaen med litt mat og brus og skal straks i seng :D
Bissi dag skjønne jeg! Herlig at E endelig er frisk igjen da:D og at ingen flere ble syke;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja så deilig :D bedre for både oss og barna!;) Liana hadde bare på seg strikket ulltøy utenpå body og strømpebukse, og parkdress.. og votter og lue..for var litt kald vind.. men myyye bedre enn en haug med klær :D
Det hjelper godt på bevegeligheta at de kan ha tynn parkdress isteden for tykk vinterdress ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg begynner å mistenke at grunnen til at Hermine ikke vil legge seg om kvelden er fordi hun drømmer så fælt, og husker det når hun kommer inn på rommet :( Hun setter i å skrike skikkelig sårt i søvne, flere ganger for natta :oops:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg begynner å mistenke at grunnen til at Hermine ikke vil legge seg om kvelden er fordi hun drømmer så fælt, og husker det når hun kommer inn på rommet :( Hun setter i å skrike skikkelig sårt i søvne, flere ganger for natta :oops:


Sent from my iPhone using BV Forum
Uff stakkars lita :(
Håper det går over snart.
Kan det hjelpe å være noe på rommet når det ikke er sovetid kanskje? Leke litt i sengen, lese en bok eller liknende?


******************
Surfer mobilt!
 
Stakkars... :(
Gos bedring. Har han sovet siden?
Håper det ikke gjentar seg...

Koselig å.være i byen når det er vår, og det starter å bli grønt og pent ute :)

Boller er godt ... kos dere med film :)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Han har våknet 2-3 ganger, men bare spyr magesyre og sover videre... Får så vondt av ham! Håper han blir bedre i løpet av natten...

ImageUploadedByBV Forum1397770215.943174.jpg
Lagde bollene med makronfyll inni. De ble veldige gode!

Vi så forøvrig filmen "Joe". Litt mørk, men veldig bra - den kan anbefales!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Stakkars liten da, å bli syk sånn mens man er på farta er ikke noe særlig :( God bedring!


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Nei, det er det virkelig ikke. Vi stod midt inne i mathallen med masse mennesker rundt oss på alle kanter, og med spy over det hele... Vi måtte først gå et stykke, deretter buss, videre til båt og tilslutt bil før vi kom oss hjem. Stakar lille Arian! :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, det er det virkelig ikke. Vi stod midt inne i mathallen med masse mennesker rundt oss på alle kanter, og med spy over det hele... Vi måtte først gå et stykke, deretter buss, videre til båt og tilslutt bil før vi kom oss hjem. Stakar lille Arian! :(


Sent from my iPhone using BV Forum
Uff. Det er helt forferdelig når de blir så syke :( håper han får i seg litt drikke eller mat i dag og blir litt bedre!


******************
Surfer mobilt!
 
Det hjelper godt på bevegeligheta at de kan ha tynn parkdress isteden for tykk vinterdress ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja jeg så forskjell med engang jeg tok ut fôret fra dressen! Nå ser det mye mer behagelig ut :D;) nå må jeg bare vente til Emira får joggesko, så Liana kan bruke det å. Ellers blir det urettferdig:p hehe
 
Jeg begynner å mistenke at grunnen til at Hermine ikke vil legge seg om kvelden er fordi hun drømmer så fælt, og husker det når hun kommer inn på rommet :( Hun setter i å skrike skikkelig sårt i søvne, flere ganger for natta :oops:


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville gjort som Fru H skriver her.. eller kansje se om det vil hjelpe å flytte hun på det andre rommet? Tenker hvis det er rommet som er problemet ;)
 
Uff stakkars lita :(
Håper det går over snart.
Kan det hjelpe å være noe på rommet når det ikke er sovetid kanskje? Leke litt i sengen, lese en bok eller liknende?


******************
Surfer mobilt!
Vi pleier å gjøre det på dagtid ja! Hun elsker å hoppe i senga si og herje i vår seng, så det er ikke noe problem :confused: Er det dette som kan kalles nattskrekk?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, det er det virkelig ikke. Vi stod midt inne i mathallen med masse mennesker rundt oss på alle kanter, og med spy over det hele... Vi måtte først gå et stykke, deretter buss, videre til båt og tilslutt bil før vi kom oss hjem. Stakar lille Arian! :(


Sent from my iPhone using BV Forum
Usjda! Å bli syk når man er hjemme er liksom ille nok det da, enda verre på farta :( Håper han er bedre idag da!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp