Skedsmokorset!

Tusen takk for godt og utfyllende svar. Hvorfor anbefalte legene så sterkt vanlig fødsel? Jeg er helt som deg, vil helst unngå keisersnitt, men blir veldig usikker når jeg ser hva det står om mulige komplikasjoner hit og dit osv. Skal tilbake til Ahus neste uke for røntgen. Er jo noe positivt som kommer ut av dette, og det er jo den tette oppfølgingen man får. Ufattelig takknemlig for at jeg bor akkurat der jeg bor.
 
Du helt ærlig så følte vi i ettertid at vi egentlig ikke hadde noe annet valg enn vaginal fødsel, fordi de fleste pratet så positivt om det, og det var egentlig i etterkant jeg forstod hva setefødsel går ut på. Derfor jeg anbefaler deg å sette deg ordentlig inn i hva som er forskjell på det og hodefødsel. Går blant annet litt på måten du presser på og pusteteknikk mener jeg. Jeg opplevde faktisk sist at noen sa det var i grunn samme med setefødsel som hodefødsel, men etter at babyen var ute sa den samme personen at en så stor gutt hadde jeg aldri klart å føde vaginalt... Sånne utsagn gjorde meg veldig usikker i etterkant, og er nok mye av grunnen til at jeg ønsker ks nå igjen. Men som sagt så har jeg hørt om flere nå nylig som det har gått kjempebra med setefødsel også! Pga sånn det var sist er jeg så spent på hvordan de er på ahus, om jeg blir overtalt til fødsel eller om jeg kan velge ks. Virket det som at det var en utvei med KS selv om bekkenet er stort nok..?
 
Skjønner. Jeg fikk så absolutt inntrykk av at legen var imøtekommende og følte at jeg fint kan velge keisersnitt uavhengig av bekkenstørrelse. Han ville at vi skulle ta en ny samtale i neste uke, knyttet til røntgen, om den lille eventuelt har snudd seg på egenhånd osv. Jeg tenker at du er i beste hender, og ønsker du keisersnitt, så tenker jeg så absolutt at du vil få det uten noen form for kamp om dette. Det er i alle fall følelsen jeg sitter igjen med etter å ha vært på Ahus. Likevel, jeg håper jo virkelig at han vil snu seg i løpet av de nærmeste dagene. Gjør han ikke det, håper jeg samtalen med legen igjen er positiv. Var det de, altså legene, som "overtalte" dere til vaginal fødsel? Eventuelt hvorfor?
 
Ok så bra da :) ja tenk om de kan snu seg selv, det hadde jo virkelig vært en lettelse! For noen netter siden var det helt vilt i magen, så da trodde jeg faktisk han snudde seg, men kjennes ut som om han ligger likt enda... Ja overlegen og hun jm/legen som tok ultralyd. Vet ikke hvorfor, men tenker kanskje at det er fordi de helst vil ha en naturlig fødsel, for om det går bra så er jo en fødsel den beste og minst stressende måten å bli forløst på selvfølgelig. Syns bare de informerte litt for lite om komplikasjoner og det som faktisk er risiko ved setefødsel...
 
Ja, det hadde det virkelig. Får håpe den lille velger å gjøre det innen de nærmeste dagene:) Det er viktig med god informasjon uansett høve det gjelder. Håper du får det denne gangen, uavhengig av hvordan din ligger osv. Tusen hjertelig takk for gode svar, for øvrig. Betyr mye for meg:)
 
Bare hyggelig husker selv hvor stressa jeg var pga det sist.. Og skal ikke si at jeg er helt rolig på det denne gangen heller ;) spent på å høre hva dere kommer frem til på samtalen til uka, del gjerne :)

Her er flyttebyrå nå på plass, så her er det full gang med nedpakking! Jeg og storebror drar til mine foreldre i dag og blir til i morgen, for å slippe unna det verste, så blir det effektive dager fra mandag av, så vi er klare for lillebror ;) jeg vet hvilket rom jeg skal kaste meg over barnerommet :D Hadde min siste dag på jobb i går, vemodig og rart.. Men nå er det en ny fase i livet, med masse spennende og en fin babytid i møte:) ha en fin helg alle dere!:)
 
Hei :) jeg slenger meg på her. Har ikke vært veldig aktiv men er veldig interessert i å treffe andre med små i nærområdet. Vi flyttet til Skedsmokorset sept. 14, så er relativt ny i området. Har termin 8. juni, venter ei jente, andregangs, har ei jente på 2,5 år. Gleder meg til fødsel etter et relativt tungt svangerskap. Er selv 27 år opprinnelig fra Lørenskog men har bodd mange år i Skedsmo.
 
Hei :) jeg slenger meg på her. Har ikke vært veldig aktiv men er veldig interessert i å treffe andre med små i nærområdet. Vi flyttet til Skedsmokorset sept. 14, så er relativt ny i området. Har termin 8. juni, venter ei jente, andregangs, har ei jente på 2,5 år. Gleder meg til fødsel etter et relativt tungt svangerskap. Er selv 27 år opprinnelig fra Lørenskog men har bodd mange år i Skedsmo.
Så koselig med flere:)

vi er nå midt i flyttingen her. flyttebilen kommer med lasset i morgen tidlig, så vi er hos familien min nå og skal ta fatt på alt i morgen. Gruer meg litt, men gleder meg til å komme på plass så det er klart til lillegutt :)
 
Så koselig med flere:)

vi er nå midt i flyttingen her. flyttebilen kommer med lasset i morgen tidlig, så vi er hos familien min nå og skal ta fatt på alt i morgen. Gruer meg litt, men gleder meg til å komme på plass så det er klart til lillegutt :)

Hvor er det dere flytter?
Jeg føler med deg på den, vi flyttet hjem igjen forrige uke etter 7 uker hos min mor (har pusset opp begge badene samtidig...). Det er slitsomt å bo i pappesker og kofferter så nærme fødsel, men det er deilig å få landet igjen i sitt eget hjem lykke til med flytting og utpakking! Det kan jo sette fortgang på fødsel, er ikke en av kjærringrådene å vaske?! ikke at det har funket for min del (er i dag 39+3), har vasket hver dag i 1,5 uke
 
Hvor er det dere flytter?
Jeg føler med deg på den, vi flyttet hjem igjen forrige uke etter 7 uker hos min mor (har pusset opp begge badene samtidig...). Det er slitsomt å bo i pappesker og kofferter så nærme fødsel, men det er deilig å få landet igjen i sitt eget hjem lykke til med flytting og utpakking! Det kan jo sette fortgang på fødsel, er ikke en av kjærringrådene å vaske?! ikke at det har funket for min del (er i dag 39+3), har vasket hver dag i 1,5 uke

Hei:) Vasking er noe jeg kjenner meg igjen i;) Merkelig at noe så kjedelig skal finne på å ta så mye av den etterlengtede permisjonstidenHvor på Skedsmokorset er det du bor?
 
Bare hyggelig husker selv hvor stressa jeg var pga det sist.. Og skal ikke si at jeg er helt rolig på det denne gangen heller ;) spent på å høre hva dere kommer frem til på samtalen til uka, del gjerne :)

Her er flyttebyrå nå på plass, så her er det full gang med nedpakking! Jeg og storebror drar til mine foreldre i dag og blir til i morgen, for å slippe unna det verste, så blir det effektive dager fra mandag av, så vi er klare for lillebror ;) jeg vet hvilket rom jeg skal kaste meg over barnerommet :D Hadde min siste dag på jobb i går, vemodig og rart.. Men nå er det en ny fase i livet, med masse spennende og en fin babytid i møte:) ha en fin helg alle dere!:)

Tusen takk for detVar på Ahus igjen i går. Bekkenet mitt er smalt, så blir keisersnitt på fredag neste uke. Ufattelig å ha en dato og et tidspunkt for noe slikt... Enn dere? Har dere vært inne til samtale?
Hvordan er det i den nye heimen?:) Håper det ikke er altfor mye å gjøre og at du nyter den siste ventetiden
 
Hei:) Vasking er noe jeg kjenner meg igjen i;) Merkelig at noe så kjedelig skal finne på å ta så mye av den etterlengtede permisjonstidenHvor på Skedsmokorset er det du bor?

Ikke sant!:happy: Helt støv på hjernen... Bor ved vardeåsen skole og bhg, Furulundveien. Hvor bor du?
Jeg har skjønt at du har lille i seteleie? Jeg fikk beskjed av ahus og fastlege at jeg måtte forberede meg på setefødsel jeg å, sannsynligheten for at hun ville snu seg var minimal. Siden jeg har født en på over 4 kg før så ville de ikke prøve å snu henne og bekkenet er stort nok... Men ved siste jordmorkontroll så viste det seg at hun lå med hodet ned! Snudd seg uten at jeg hadde merket det...Pur lykke;) det må være spesielt med en eksakt dato å markere og glede seg til! Jeg har termin på mandag og håper at det skjer noe snart, er ekstremt lei og mye vondter. Er mer enn klar for målrettet vondt nå;)
 
Hvor er det dere flytter?
Jeg føler med deg på den, vi flyttet hjem igjen forrige uke etter 7 uker hos min mor (har pusset opp begge badene samtidig...). Det er slitsomt å bo i pappesker og kofferter så nærme fødsel, men det er deilig å få landet igjen i sitt eget hjem lykke til med flytting og utpakking! Det kan jo sette fortgang på fødsel, er ikke en av kjærringrådene å vaske?! ikke at det har funket for min del (er i dag 39+3), har vasket hver dag i 1,5 uke
ja da kan jeg virkelig tenke meg at det er godt å komme hjem igjen ja... Bare det å bo oppå andre kan jo være utfordrende så lenge ;p haha ja med så mange turer opp og ned trapper, bæring og styr så kan jeg nok også skrive under på at det ikke funker, hvertfall for meg ;) Vi har flyttet til Kjeller. Mannens jobb som er grunnen til flyttingen ;)
 
ja da kan jeg virkelig tenke meg at det er godt å komme hjem igjen ja... Bare det å bo oppå andre kan jo være utfordrende så lenge ;p haha ja med så mange turer opp og ned trapper, bæring og styr så kan jeg nok også skrive under på at det ikke funker, hvertfall for meg ;) Vi har flyttet til Kjeller. Mannens jobb som er grunnen til flyttingen ;)

Koselig hos mor altså, men nok er nok liksom;)Kjeller er ingen dum plass å bo:happy: nære alt, var egentlig dit vi ville flytte når vi kjøpte ny bolig men endte opp på korset hvor vi ikke ville men angrer ikke nå altså. datteren vår går i bhg der, veldig fornøyd;)
 
Tusen takk for detVar på Ahus igjen i går. Bekkenet mitt er smalt, så blir keisersnitt på fredag neste uke. Ufattelig å ha en dato og et tidspunkt for noe slikt... Enn dere? Har dere vært inne til samtale?
Hvordan er det i den nye heimen?:) Håper det ikke er altfor mye å gjøre og at du nyter den siste ventetiden
Oi spennende! Hva tenker du selv om det? Er det greit syns du eller syns du det er dumt med ks? Vettu hva, vi var faktisk inne på UL i dag. Og gjett hva!? han har snudd seg!!! Helt forbausende altså ;D er 38 uker nå, og i uke 36 var jeg sist på UL da han lå i sete. Da lå han dypt nede, så de tvilte på at han ville snu seg noe mer, og spesielt siden jeg har et KSbarn fra før;p I uke 37 hadde jeg en natt hvor det var fullstendig texas i magen, armer og bein stod ut og jeg sov kun 30 min den natta pga sirkus... Morgenen etter sa jeg til mannen at jeg var sikker på at han måtte ha snudd seg, men det kjentes så likt ut utenpå magen så jeg slo tanken fra meg... Men jammen tror jeg det var den natta det skjedde!! ;) Veldig veldig lettet nå, fordi jeg får oppleve en fødsel og slippe ks igjen, men med engang ble jeg bare helt satt ut fordi jeg var så forberedt på å få datoen for når han skulle komme og kunne planlegge litt ordentlig ;) var jo forberedt på å møte han onsdag/torsdag neste uke, men nå må jeg bare lene meg tilbake og vente på tegn ;)
 
Koselig hos mor altså, men nok er nok liksom;)Kjeller er ingen dum plass å bo:happy: nære alt, var egentlig dit vi ville flytte når vi kjøpte ny bolig men endte opp på korset hvor vi ikke ville men angrer ikke nå altså. datteren vår går i bhg der, veldig fornøyd;)
åja så godt å høre! Kjenner absolutt ikke til stedet, og har ikke fått kikket noe eller blitt kjent enda... Hva slags bhg går hun? Vi har søkt en rett ved siden av, men der er det fullt, så vi har foreløpig fått Toppen bhg på Skedsmokorset faktisk ;p
 
åja så godt å høre! Kjenner absolutt ikke til stedet, og har ikke fått kikket noe eller blitt kjent enda... Hva slags bhg går hun? Vi har søkt en rett ved siden av, men der er det fullt, så vi har foreløpig fått Toppen bhg på Skedsmokorset faktisk ;p

Det blir sikkert mange trilleturer i området;) hun går i Riisløkka, men har fått overflytting til Varden bhg på vardeåsen, hun hadde fortsatt der hvis det ikke hadde vært mer praktisk med tanke på kjørevei. Vi er i hvertfall veldig fornøyde med den bhg. Toppen bhg har jeg faktisk ikke hørt om engang men nå er jeg ikke veldig kjent her på korset heller...
 
Det blir sikkert mange trilleturer i området;) hun går i Riisløkka, men har fått overflytting til Varden bhg på vardeåsen, hun hadde fortsatt der hvis det ikke hadde vært mer praktisk med tanke på kjørevei. Vi er i hvertfall veldig fornøyde med den bhg. Toppen bhg har jeg faktisk ikke hørt om engang men nå er jeg ikke veldig kjent her på korset heller...
aha, ja blir spennende å se hvordan bhg er :) litt upraktisk at bhg ikke ligger nærmere syns jeg, men får se hvordan det blir :) ja blir nok en del trilling det neste året, koselig det!

Noen som er intr i å møtes en dag eller? Enten nå eller vente til de skjønne små er kommet ut?
 
Er litt rart å plutselig ha en bestemt dato og et bestemt tidspunkt..! Det jeg håper er at jeg raskt blir bra igjen etter operasjonen, slik at jeg kan ta meg av den lille. Håper også at han slipper pusteproblemer og eventuelt annet forårsaket av keisersnittet.
Så gøy og så bra at hodet nå er riktig vei! Blir spennende å se når det lille mirakelet vil ut! Kanskje blir det neste uke, uansettØnsker deg og dine en fantastisk flott helg
 
Back
Topp