Skedsmokorset!

Jeg er 26 år. Her er det en lillebror som kommer :) har en snart 3 år gammel gutt fra før :)
 
Last edited:
Sniker litt :) jeg har termin 19 juli og bor i Nittedal på Hagan :)
 
Så koselig! Trives du med graviditeten?:) Jeg har faktisk vokst opp på Skyset, Hagan!

Nei gi deg :D er på skyset Hagan jeg bor !! I de rød skyset blokkene :) trives veldig godt, både på skyset og med graviditeten, hehe :D
 
Jg har gått ut i perm og har begynt å bli veldig utålmodig. Vil så gjerne ha lille nurket ute nå. Men ellers går det greit, blir litt fort sliten og har vondt i bekkenet. Hva med deg?:)
 
Jeg er i ganske god form, blir fort sliten, men det må en regne med tenker jeg... Har igjen 2 dager på jobb denne uka, så pån lørdag flytter vi :) blir godt å komme i hus og endelig pakke frem alt av babyutstyr spesielt! Ellers viser det seg at lillebror ligger i seteleie, denne gangen også, så jeg er spent på å komme til samtale på ahus når vi er på plass der, for å avgjøre ang ks eller ikke :)
 
Jg har gått ut i perm og har begynt å bli veldig utålmodig. Vil så gjerne ha lille nurket ute nå. Men ellers går det greit, blir litt fort sliten og har vondt i bekkenet. Hva med deg?:)

Det er fullt forståelig! Blir noen spennende dager fremoverTakk, går fint:) Gleder meg også stort til han vil hilse på! Kjenner på kroppen at det er på tide:)
 
Jeg er i ganske god form, blir fort sliten, men det må en regne med tenker jeg... Har igjen 2 dager på jobb denne uka, så pån lørdag flytter vi :) blir godt å komme i hus og endelig pakke frem alt av babyutstyr spesielt! Ellers viser det seg at lillebror ligger i seteleie, denne gangen også, så jeg er spent på å komme til samtale på ahus når vi er på plass der, for å avgjøre ang ks eller ikke :)

Jeg blir også fort sliten og merker at mobiliteten ikke er helt den samme for noen måneder siden, men er, som deg, i ellers god form, hvilket jeg er svært takknemlig forBlir spennende med ny bolig! Håper dere ikke har altfor mye å gjøre, slik at du får slappet av litt i den første permisjonstiden, også:) Ble det ks på din første?
 
Har du vært på Ahus og snakket med dem? Jeg var der i dag og det viser seg at den lille ligger feil vei. Merker at jeg er bekymret og redd...
 
Har du vært på Ahus og snakket med dem? Jeg var der i dag og det viser seg at den lille ligger feil vei. Merker at jeg er bekymret og redd...
Uffda så kjedelig... Forstår akkurat hvordan du har det! Hvor langt er du på vei nå? Hva sa de på ahus? Og hva tenker du selv? Jeg anbefaler deg å prate med noen du føler deg litt trygg på, lege eller jordmor kanskje som du har kjent lenger enn de du snakka med i dag... høre litt hva de tenker og som kanskje kan hjelpe deg til å bli tryggere på hva du tenker selv..? Har hørt om flere setefødsler i det siste som har gått veldig bra, bare for å trygge deg på det!:) Sist gikk jeg overtid med en i sete, derfor ble det KS, fordi på Sørlandet sykehus setter de helst ikke i gang når det er sete. Jeg var da egentlig forberedt på vaginal fødsel. Denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg vil ha ks, fordi jeg har god erfaring med det fra sist, og fordi jeg ble litt redd av at han var så stor når han kom ut. Om jeg får ks vet jeg ikke enda, men kommer til å prøve iallefall! Vi flytter ikke før i helga, så venter på innkalling til ahus, skal dit i løpet av neste uke, men ikke fått time... Veldig spent på hva slags prosedyre de har rundt sete, sa de noe om det i dag eller?
 
Takk, jeg er 36 og en halv uke på vei. Fikk veksler om at det er tre løsninger. Første er å prøve å manuelt flytte ham slik at hodet kommer nedover. Det gjøres eventuelt neste uke (uke 37). Andre er å ta røntgen av bekkenet. Er det stort nok og babyen ikke for stor, kan jeg få vaginal fødsel. Han jeg var hos var veldig beroligende på det, og uttrykte positivitet da jeg sa at jeg først ville prøve disse to første mulighetene, før de tredje alternativet, som da er keisersnitt. Han virket trygg og var veldig imøtekommende. Jeg er redd for komplikasjoner for lillemann om eg velger vaginal fødsel (som jeg instinktivt tenker er det beste, i og med at det er det naturlige), men er redd for komplikasjoner hos meg selv og en eventuell senere graviditet og fødsel. Hva tenkte du omkring ks sist du gikk gravid, kan jeg spørre om det? Jeg har ikke fått lest meg noe særlig opp på det enda, da jeg hele veien har tenkt vaginal fødsel.
 
VI snakket også om vending denne gangen, men pga at rumpa hans ligger så langt ned i bekkenet var det så liten sjanse for at han ville snu, så de anbefalte det i grunn ikke. Sist gang var det ikke et tema, uten at jeg vet hvorfor... Jeg tok røntgen av bekken og målte str på baby sist, så målene tilsa at det skulle gå bra og derfor bestemte vi oss for vaginal fødsel. De har lav terskel for å gå over til ks etterhvert, om de ser at det ikke går allikevel, så det er jo betryggende å vite. Jeg tror jeg tenkte ganske likt som deg sist, kjenner igjen det du skriver. Jeg ble også veldig redd og engstelig, spesielt fordi jeg hadde forhåndstenkt så mye rundt selve fødselen som plutselig ikke stemte allikevel.. Blant annet var jeg fast bestemt på at jeg ville prøve vannfødsel, men det er jo noe som ikke går med seteleie. I tillegg tror jeg det er slik at du må ha epidural under fødsel i sete, det var hvertfall sånn her. Jeg var veldig frem og tilbake sist, og grudde meg veldig, samtidig som jeg absolutt ikke ville ha ks. Så pga at de fleste av legene og jm jeg snakket med anbefalte meg å prøve fødsel så bestemte vi oss for å prøve det.Når det viste seg at det måtte bli ks syns jeg det var greit også, bare fordi jeg da hadde gått 10 dager over tiden og var veldig lei, så jeg ville bare få den lille skatten ut til meg :)

Når skal du tilbake igjen og hva slags oppfølging har du videre?
 
Back
Topp