Skal du på tidlig ultralyd?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Ser forresten at folk skriver i flere forum at ømme bryster kommer av Lutinus, og det stemmer ikke!

Tenker det er viktig å ikke spre usannheter her, og holde seg til medisinske fakta :)

De vanligste bivirkningene er blant annet hodepine, kramper i magen og kvalme. De to siste der kan selvfølgelig forveksles med graviditetssymptomer.
Ømme bryster kommer av progesteron, lutinus er progesteron :p
Har ikke fått time til første TUL enda nei, skal til legen på onsdag, så da henviser hun meg, også ringer jeg gyn dagen etter og avtaler tid. Gyn her er altså den herligste i verden så hun legger til rette for folk
 
Ømme bryster kommer av progesteron, lutinus er progesteron :p
Har ikke fått time til første TUL enda nei, skal til legen på onsdag, så da henviser hun meg, også ringer jeg gyn dagen etter og avtaler tid. Gyn her er altså den herligste i verden så hun legger til rette for folk

Ømme bryster et ikke nevnt i papirene som medfølger Lutinus, og de forholder jeg meg til :)

Lykke til med TUL :thumleft
 
Ser forresten at folk skriver i flere forum at ømme bryster kommer av Lutinus, og det stemmer ikke!

Tenker det er viktig å ikke spre usannheter her, og holde seg til medisinske fakta :)

De vanligste bivirkningene er blant annet hodepine, kramper i magen og kvalme. De to siste der kan selvfølgelig forveksles med graviditetssymptomer.
Da har jeg ingen bivirkninger iallfall..
 
Lutinus er progesteron, progesteron er det man får symptomer fra .. ovitrelle(hcg) gjør at kroppen opprettholder progesteronproduksjonen.

Det er litt forskjell på person til person og protokoller.

Det er nok riktig når du bruker ovitrelle.. hadde du bare brukt lutinus er det litt mer enten eller :p
Det er veldig mye frem og tilbake med sånt her
Men jeg tar veldig liten dose ovitrelle da. 5 klikk hver tredje dag. Så om kroppen tømmes for hcg av seg selv så vil vel ikke den dosa være nok til å holde en blødning unna?
Har ikke peil jeg altså - bare finner glupe forklaringer for meg selv før ul i morgen :flower
 
Men jeg tar veldig liten dose ovitrelle da. 5 klikk hver tredje dag. Så om kroppen tømmes for hcg av seg selv så vil vel ikke den dosa være nok til å holde en blødning unna?
Har ikke peil jeg altså - bare finner glupe forklaringer for meg selv før ul i morgen :flower

Dette aner ikke jeg heller, men tviler på det er noe tull forårsaket av Ovitrelle her altså. Blir spennende å høre i morgen :) Lykke til!
 
På felleskatalogen.no kan man lese om alle legemidler om man ikke har pakningsvedlegget foran seg :)
I know :) fant ingenting der.. så sålangt er jeg vel bare heldig.
Man glemmer så lett - er fjerde gangen jeg er gravid på 2,5 år... innbiller meg at jeg var kvalm hele tiden men når jeg tenker etter så var jeg jo ikke det :p
 
Jeg skal på ultralyd i uke 9 og tar panorama samtidig med den :)
 
Jeg har vanligvis hatt en bekreftelsesultralyd i uke 8 (privat) for å være sikker på at det er liv, men denne gangen tenker jeg å vente til uke 12 ultralyden på sykehuset.
 
Hvor tar dere ultralyd? Sist gang hadde fastlegen min ultralyd på kontoret, men det har ikke hun jeg har nå. Så da blir det å finne noe privat, da jeg nok ikke får henvisning.
 
Hvor tar dere ultralyd? Sist gang hadde fastlegen min ultralyd på kontoret, men det har ikke hun jeg har nå. Så da blir det å finne noe privat, da jeg nok ikke får henvisning.
Hos gyn her, privat gyn med offentlig avtale, så man kan dra dit både med og uten henvisning.
 
Fått time onsdag om en uke. Jeg har hatt tidligere risikosvangerskap og skal følges tett opp på sykehuset gjennom svangerskapet... pluss at jeg faktisk ikke har peil på hvor langt jeg er på vei:think005
 
Back
Topp