Skal du på tidlig ultralyd?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Skal du på tidlig ultralyd? Hør podcasten om hva tidlig ultralyd er her :)
 
Det skal jeg!
Litt pga redsel for at noe er galt, da hadde en MA første gangen jeg var gravid..
Jeg er nok heldig da fastlegen min kan ta ultralyd, slik kan jeg se at «ting» er på riktig plass og at hjertet slår når det skal ganske kjapt! Tidlig ultralyd med fosterdiagnostikk kommer jeg til å bestille hos volvat.
 
Jepp. Men har tenkt å vente til uke 9 eller 10 ca, gjorde det sist også. Syns det blir for lenge å vente til OUL.
 
Skal be legen om henvisning, har ikke mulighet for å gå privat her... Så får se når man eventuelt får time.
 
Kan man få henvisning helt uten videre? Eller må man ha en spesiell grunn?
Må nok ha en grunn, jeg har mistet tidligere og har risikosvangerskap (hadde med første også), så jeg vet at det blir mange ul fremover, men de fleste er vekstkontroller etter oul
 
  • Liker
Reactions: Cgn
Vi har fulgt hverandre på Mistet og Vi som har prøvd lenge, og ang hab abort, NÅ er det vår tur <3
Selv om jeg ikke tør håpe så håper jeg allikevel :)
Får du noe ekstra oppfølging nå?
 
Det skal jeg!
Litt pga redsel for at noe er galt, da hadde en MA første gangen jeg var gravid..
Jeg er nok heldig da fastlegen min kan ta ultralyd, slik kan jeg se at «ting» er på riktig plass og at hjertet slår når det skal ganske kjapt! Tidlig ultralyd med fosterdiagnostikk kommer jeg til å bestille hos volvat.
Så kjekt å ha en fastlege som kan ta ultralyd :)
 
Jeg skal på tidlig ultralyd 8+0, det tok 2 år å bli gravid denne gangen så fikk tilbud om tidlig ultralyd av gyn som jeg gikk til for å bli gravid (brukte letrozol)
 
Vi skal fordi det var mye rot med terminer på førstemann og vil ikke oppleve det igjen. Skal om 2 uker når jeg er 7+2.
 
Back
Topp