Skal du på tidlig ultralyd?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Jeg føler meg forsiktig optimist, og får tidlig ul på sykehuset.. skal dit i uke 7! :)
Du også regner jeg med? :)
Jupp - til mandag :)
Veldig spent - går jo på ovitrelle og lutinus nå så kroppen kan like så greit være kunstig gravid som ekte...
 
Har bestilt time til ultralyd når jeg er 10+6. Hadde det i de andre svangerskapene også.
 
Skal ha flere pga MA sist og at dette er en ivf baby . Tul uke 7 en gang, å blir nok flere
 
Jeg skal når jeg er 8+4. Ville ha duo test da jeg er over 38 år. Tror legen min har misforstått og henvist meg kun til gynekolog for ultralyd (altfor tidlig også siden den ul når man tar duo testen er i uke 12...). Men tenker det er helt greit med en ul litt tidligere, og så en ny en i uke 12. Første svangerskap hadde jeg ul i uke 6 og i uke 8 pga oppfølging fra fertilitetsklinikk.
 
Jupp - til mandag :)
Veldig spent - går jo på ovitrelle og lutinus nå så kroppen kan like så greit være kunstig gravid som ekte...

Hva mener du med at kroppen kan være kunstig gravid pga. Lutinus? Dette hat jeg ikke hørt noe om, kun at Lutinus kan forsinke mens et par dager..
 
Jeg skal på tidlig UL pga. IVF! Sikkert rundt uke 7 :)
 
Tusen takk. Kjempe stas. En liten bønne på 7mm med et hjerte som banket ❤
Alt virket normalt på dette stadiet, men er ikke så mye de får sett ennå. Veldig stas siden jeg ikke føler meg gravid

Så herlig!! :) :)
 
Hva mener du med at kroppen kan være kunstig gravid pga. Lutinus? Dette hat jeg ikke hørt noe om, kun at Lutinus kan forsinke mens et par dager..
Ikke pga lutinus, men ovitrelle.. ovitrelle er jo hcg og slår ut på tester
 
Ikke pga lutinus, men ovitrelle.. ovitrelle er jo hcg og slår ut på tester

Vet at Ovitrelle kan slå ut ja. Ut i fra innlegget virket det som om det gjaldt begge medisinene, derfor forvirrende :)
 
Vel, man får jo symptomer fra lutinus og hcg fra ovitrelle så...

Javel. Hva slags graviditetssymptomer er det Lutinus står for? Selv sluttet jeg for snart ei uke sia, men interessant å vite likevel.
 
I brevet mitt de St. Olavs står det kun at de kan forsinke mens noen dager, men da står det nok i medisinpapirene i eska (som jeg ikke har lest på) :)
 
I brevet mitt de St. Olavs står det kun at de kan forsinke mens noen dager, men da står det nok i medisinpapirene i eska (som jeg ikke har lest på) :)
Jeg har bare antatt og lest jeg altså. At siden jeg tar medisiner som nevnt så vil ikke kroppen sette igang en spontanabort på eget initiativ liksom. Mulig jeg har feil da men det er jo bare fint det :)
 
Javel. Hva slags graviditetssymptomer er det Lutinus står for? Selv sluttet jeg for snart ei uke sia, men interessant å vite likevel.
Lutinus er progesteron, progesteron er det man får symptomer fra .. ovitrelle(hcg) gjør at kroppen opprettholder progesteronproduksjonen.
I brevet mitt de St. Olavs står det kun at de kan forsinke mens noen dager, men da står det nok i medisinpapirene i eska (som jeg ikke har lest på) :)
Det er litt forskjell på person til person og protokoller.
Jeg har bare antatt og lest jeg altså. At siden jeg tar medisiner som nevnt så vil ikke kroppen sette igang en spontanabort på eget initiativ liksom. Mulig jeg har feil da men det er jo bare fint det :)
Det er nok riktig når du bruker ovitrelle.. hadde du bare brukt lutinus er det litt mer enten eller :p
Det er veldig mye frem og tilbake med sånt her
 
Lutinus er progesteron, progesteron er det man får symptomer fra .. ovitrelle(hcg) gjør at kroppen opprettholder progesteronproduksjonen.

Det er litt forskjell på person til person og protokoller.

Joda, individuelle forskjeller på kroppene våre er det :) Det universelle informasjonsskrivet fra St. Olavs nevner altså ikke dette med falske symptomer pga. Lutinus.

Har du fått time til TUL forresten? :)
 
Ser forresten at folk skriver i flere forum at ømme bryster kommer av Lutinus, og det stemmer ikke!

Tenker det er viktig å ikke spre usannheter her, og holde seg til medisinske fakta :)

De vanligste bivirkningene er blant annet hodepine, kramper i magen og kvalme. De to siste der kan selvfølgelig forveksles med graviditetssymptomer.
 
Back
Topp