kate10
Betatt av forumet
Vanlig at de kan ligge litt over alt frem til 36+0, da blir det litt vanskeligere for de å snu seg rundt, men fortsatt fullt mulig![]()
Håper hun finner ut at det er best å ligge riktig vei til slutt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vanlig at de kan ligge litt over alt frem til 36+0, da blir det litt vanskeligere for de å snu seg rundt, men fortsatt fullt mulig![]()
Her er det fremdeles full turning og jeg har gitt opp å gjettet hvordan han ligger. 33+5. Om han ligger rolig i sete etter uke 36 skal jeg vurdere å bli stressetNår det er sagt så er det ikke noe man får gjort med og heller ikke verdt bekymringen
![]()
Hva som er vanlig, er vel vanskelig å si. Men i uke 31 har de enda plassmi vingla veeldig. Første tverr, sete, skrå,hode fra uke 21 til hun snudde seg til sete plutselig uke 35. Så tilbake til hode 36 uker.
Men mistenker hun har snudd seg mye mellom uke 21 og 35. Hadde ingen ul da annet enn i uke 24. Men når jeg tenker tilbake var romsteringen og smertene helt like flere ganger som når hun faktisk snudde seg fra sete til hode i uke 36 og jeg fikk det bekreftet med ul![]()
Hehe, nei fant fort ut de appene ikke stemte bestandigEr så utrolig spennende! Gjør øvelser med rompa i sky. Jeg hadde ikke så mye muligheter (lang tid) til det sist![]()
Godt å høre at disse appene ikke stemmer helt. Det står jo at de fleste babyene finner fødestillingen sin nå. Da er det jo skremmende at min er så "urolig" å turner så mye enda![]()
Lurer på om det har noe å si at morkake ligger framme?![]()
Nei jeg er førstegangs. Skjønner du blir bekymret når det har skjedd deg før, men det er dessverre ikke noe vi kan kontrollere. Jordmoren min har sagt hun kommer til å sjekke med UL dersom hun er usikker på leie når det nærmer seg - men at hun har vært med på mange fine setefødsler. Så jeg velger å ikke gi det en tanke foreløpig for det skaper bare stress og negative tanker. Og jeg tror disse små kan vri og vende på seg ganske tett opp mot fødselHar du hatt seteleie før?Jeg hadde det sist og han snudde seg aldri, derfor jeg har funderinger
Men ble først oppdaget uke 38 med storebror, så er redd for at det samme skjer igjen :/
Takk for at du sniker
Storebror ble oppdaget i seteleie uke 38, men det var aldri et alternativ(for legene)å prøve å snu engang. Det ble derimot bestemt at jeg skulle føde seteleie.Derfor tror jeg at jeg har litt over gjennomsnittet behov for kontroll nå kjenner jeg. Endte med keisersnitt etter mange timer. Mista masse blod under operasjonen og var generelt svært dårlig i lang tid etterpå. :/ Så jeg er nok litt redd også.
Godt å høre at snuingen var "vellykket", disse jentebabyene skal liksom lage litt ekstra drama kjenner jeg.
Han var 4065 gram, men estimert til 3800-ish.
jeg er ingen stor fan av veneflon.Jeg kan skjønne at du er nervøs da jaDet tok meg litt tid å bli fortrolig med idéen om å kanskje føde i seteleie. Fikk jo selvfølgelig servert skrekkhistorier og gråt noen dager. Får håpe frøkna di og snur seg riktig vei
Og på sykehuset tar de nok forhåndsregler, de skal jo ha journalen din fra sist fødel. Jeg mistet og masse blod selv om det var vanlig vagina fødsel. Så på samtalen før utskrivning fikk jeg beskjed at ved neste fødsel skulle jeg ha klart veneflon i begge hender og deypp klart i tilfelle jeg trengte det
jeg er ingen stor fan av veneflon.
Den lille frøkna di har enda tid til å snu seg da så vi håper på det![]()
Jeg merker nå at jeg tror hun skifter leie til stadig. Og jeg skjønner da at jeg ikke behøver stresse helt ennå, føler meg derfor litt mere avslappa. Jeg tror likevell at det positive med dette er at jeg har fått forberede meg litt mentalt på alle typer fødsler. Jeg føler at jeg prøver gjerne meg på en setefødsel en gang til om babyen ikke er for stor, men at jeg ikke på kjøre meg helt ut slik som sist før de tok snitt.
Er henvist til fødselsamtale på sykehuset neste onsdag. Å da skal vi prate igjennom alt. Det blir spennende å komme tilbake dit etter alt.

Eg fekk ikkje velge hvertfall. Dei målte bekkenet mitt og fant ut at det var stort nok. Då fekk eg ikkje keisersnitt!Er det slik at man kan velge å få keisersnitt hvis det viser seg at baby ligger i seteleie?
Eg fekk ikkje velge hvertfall. Dei målte bekkenet mitt og fant ut at det var stort nok. Då fekk eg ikkje keisersnitt!![]()
Bekkenet mitt var stort nok, men jeg fikk velgeEr det slik at man kan velge å få keisersnitt hvis det viser seg at baby ligger i seteleie?
Ja, skjønner det. Håpet på det sist også, men den gang ei :/ Derfor jeg blir litt ekstra bekymra.sniker fra februar forumet. og må bare si de kan snu seg helt frem til fødselen... ;-) at barnet nå sitter i seteleie betyr ikke at det vil bli født i seteleie... ;-)
Det virker som det er ulik praksis rundt omkring i landet. Ei venninne av meg fikk heller ikke velge da hun hadde seteleie..Bekkenet mitt var stort nok, men jeg fikk velgejeg valgte å føde normalt, men endte i haste snitt med full åpning. Men om jeg ikke følte meg trygg på å føde vaginalt, da det er en risikofødsel, så kunne jeg få keisersnitt. Dette var på Ahus
var på Drammen nå og nå ligger snuppa riktig vei, men hadde det vært seteleie, så kunne jeg også få velge
![]()
Jeg plages en del med bekkenet ja, men har gått 1-2 ganger i uka hos Osteopaten som har hjulpet på smertene iallefall. Nå kjennes det ut som snuppa ligger på tvers, særlig når jeg ligger på venstre side. Også kjennes det ut som hun sitter/ligger på min venstre hofte også buler det masse oppe under ribbein på høyre side. Så virker som hun har mye plass, og nå aner jeg ikke om hun er opp eller ned, men kjenner mest sprell/spark/slag fra navveln å helt ned i baken.Her har også mi snudd seg i sete nå i uke 33. Men jeg tror nok at hun min vil snu seg igjen. Enda god plass og stor livmor. Men nå er dette nr 3. Leste en gang at om man flere ganger opplevde sete så var det ofte ting som gjorde det. Form på livmor, stivt bekken, kort navlestreng eller bare vrien baby . Tenker at endel av det kan man jo ikke påvirke men kanskje stivt bekken?
Nei, men jeg skulle være innafor. Min kar estimert til 3800 og var 4065! Men han kom aldri helt ned heller. Stod i bekkeninngangen, og rompa skled liksom forbi utgangen til slutt. Kanskje ikke så rart likevell når han var så stor..Må huske på at bekkenet er ikke det eneste som bestemmer om man får føde vaginalt med seteleie. På Ahus fikk ikke barnet veie mer enn max 4kg. Så de tok vekst estimering også. Og var dem i tvil, så tok de KS. Nå var datteren min 3290g da hun kom, så om det hadde endt med at jeg hadde fått presset henne ut, så er jo det bramen tanken har slått meg at de bommer veldig grovt på disse estimeringene til tider, så jeg vet ikke om jeg hadde stolt på det
![]()