Jeg var også veldig spent på forhånd, men det var faktisk ikke SÅ ille altså

Det var veldig ubehagelig, og det kjentes bare såå rart og feil ut når de holdt på, men det hele gikk så fort at det var ikke noe problem. Jeg synes det var værst når de dyttet babyen ut av bekkenet og når han lå på tvers inni magen, men jeg hadde gjort det maaange ganger til om jeg måtte

Du kan søke opp filmer på youtube, turning breached baby eller noe sånn. Da ser du hvordan det gjøres og det ser ikke så ille ut ;-) det jeg synes var værst var at babyen fikk litt lav puls etterpå, man blir jo så redd... Men det var visst helt normalt, og etter en halvtime ca var både puls og bevegelser som vanlig igjen. Så ikke bli redd om det plutselig skulle skje med din mini også, for det skjer visst veldig ofte

Alt i alt var det en positiv opplevelse føler jeg, og det var SÅ verdt det siden de faktisk fikk det til. De sa også at noe av grunnen til at det gikk så greit var at jeg slappet av så godt og da ble det enklere for dem å utføre selve jobben. Så pust godt mens de holder på, prøv og ikke anspenn deg og husk at det hele er over i løpet av 1-2 minutter

Masse lykke til! Krysser fingrene for deg