September 2024

Ja, jeg har vært ganske stressa fordi jeg målte bak, og ut fra hva jeg leser på nett så er det ganske tydelig forskjell fra dag til dag her. Så 6+5 er nok riktig ut fra de målene. Samtidig sa hun at formelen ikke er laget for å angi "alder" på lille før 8+0 egentlig. Jeg har prøvd å slå meg til ro med at de vokser litt i rykk og napp og at jeg faktisk kan være litt mindre enn 7+1 basert på at egget kan ha festa seg sent.

Hun sa det viktigste var at man holdt seg der og ikke falt lengre bak, men at den beholdt sin egen kurve! Jeg skal på ny UL på mandag, så da får du eventuelt svar med hvordan det gikk for får del. Da skal jeg være 9+0.
Sniker fordi jeg kjenner meg så igjen i det dere skriver. Jeg har hele tiden målt 2-3 dager bak. Hadde første ul når jeg var 7+1 (ble målt til 6+6 på det største og vet hun la litt godvilje til). Så hadde jeg ny ul da jeg var akkurat 9+0 men ble målt til 8+5. Så når jeg var 12+0 ble jeg målt til 11+6 og når jeg endelig var 20 uker - da ble jeg faktisk målt til 20 uker. De vokser visstnok ganske likt i starten men det er veldig vanskelig å måle nøyaktig også. Jeg har blitt målt bak før og det viste seg dessverre ikke være levedyktig men da ble det målt over en uke bak: ikke bare 2-3 dager. Så jeg heier på dere! Dette går bra - gratulerer så masse :Heartred
Husk da dere at det er snakk om mm her. Det er også forskjell i hvem som måler, hva slags apparat som brukes etc. Så dere må ikke tenke no på dette når det er snakk om så små marginer ❤️
Takk for beroligende ord :Heartred er lett å bli stressa når man allerede ikke ordentlig tror på dette her. Men er jo uansett ikke noe å gjøre med om det skulle gå galt.. så man må vel nesten bare være realistisk optimist og glede seg bittelitt :nailbiting:
 
Jeg ble målt til 0,76 mm eller cm eller hva det nå enn er. :hilarious: Hun sa tre dager var helt uproblematisk, men hun var ganske bestemt på at det var 6+5. Pulsen på 137 slag underbygde 6+5 også sa hun. Hun sa hun hadde vært bekymret hvis vi var 5-7 dager bak :happy: fikk du med deg mål på din spire?

Jeg vil jo tro at selv med IVF så kan egget bruke litt ekstra tid på å feste seg - jeg fikk positiv test først 8 dager etter innsett (8 dager etter innsett av tredagers, så 11 dpo). Når fikk du positiv test?

Jeg skal tilbake på mandag for å se hvordan det går da, håper det enda er en sterk liten fighter der! :Heartred
Var det forresten legen/klinikken som tok initiativ til at du skulle komme tilbake og ta en ny UL 9+0? Eller ba du om det selv? :Heartred
 
Var det forresten legen/klinikken som tok initiativ til at du skulle komme tilbake og ta en ny UL 9+0? Eller ba du om det selv? :Heartred
Det var jeg! Jeg kjøper meg gjerne litt mer sjelefred. Hun fant jo et hematom som årsak til de blødningene jeg har hatt, så jeg vil gjerne sjekke status på det. Så har jeg en helt sinnsyk frykt for MA, så hun sa jeg kunne komme tilbake etter to uker (men ikke før) og se hvordan det gikk.

Kjenner jeg meg selv rett så blir jeg å dra tilbake i uke 12 hvis jeg ikke får tidlig ultralyd før uke 14. Jeg er helt urimelig redd for at noe skal gå galt.
 
Det var jeg! Jeg kjøper meg gjerne litt mer sjelefred. Hun fant jo et hematom som årsak til de blødningene jeg har hatt, så jeg vil gjerne sjekke status på det. Så har jeg en helt sinnsyk frykt for MA, så hun sa jeg kunne komme tilbake etter to uker (men ikke før) og se hvordan det gikk.

Kjenner jeg meg selv rett så blir jeg å dra tilbake i uke 12 hvis jeg ikke får tidlig ultralyd før uke 14. Jeg er helt urimelig redd for at noe skal gå galt.
Ok :Heartred Kjenner følelsen. Jeg tenker fortsatt at dette er 50/50 lotteri og at jeg må innstille meg på at dette kanskje ikke går likevel. Også blir det enda mer skummelt når man ser et blinkende hjerte på skjermen, man får litt forhåpninger og føles som fallhøyden blir enda større..
Har du blitt innkalt til tidlig ultralyd i det offentlige?
 
Ok :Heartred Kjenner følelsen. Jeg tenker fortsatt at dette er 50/50 lotteri og at jeg må innstille meg på at dette kanskje ikke går likevel. Også blir det enda mer skummelt når man ser et blinkende hjerte på skjermen, man får litt forhåpninger og føles som fallhøyden blir enda større..
Har du blitt innkalt til tidlig ultralyd i det offentlige?
Ja, jeg har med vilje prøvd å holde det litt på avstand til jeg får en ultralyd nr 2 som kan si om utviklingen går som planlagt eller ikke... Har bare sagt det til min beste venninne så langt, tør ikke si det til noen andre. Det blir så virkelig når man sier det til andre... Skjønner akkurat hva du mener!

Jeg har ikke blitt kalt inn enda, var hos jordmor for første gang i går og hun sendte henvisning. Så tipper jeg får tildelt time snart. Har du fått?

Jeg ventet med å bestille legetime (må dit for å ta blodprøver) til jeg har vært på ultralyd på mandag. Vil ikke risikere å måtte avbestille fordi UL går dårlig :oops:
 
Ja, jeg har med vilje prøvd å holde det litt på avstand til jeg får en ultralyd nr 2 som kan si om utviklingen går som planlagt eller ikke... Har bare sagt det til min beste venninne så langt, tør ikke si det til noen andre. Det blir så virkelig når man sier det til andre... Skjønner akkurat hva du mener!

Jeg har ikke blitt kalt inn enda, var hos jordmor for første gang i går og hun sendte henvisning. Så tipper jeg får tildelt time snart. Har du fått?

Jeg ventet med å bestille legetime (må dit for å ta blodprøver) til jeg har vært på ultralyd på mandag. Vil ikke risikere å måtte avbestille fordi UL går dårlig :oops:
Nei har ikke fått time ennå, men hadde vært fint å få det før 12 uker. Siden jeg også skal ta NIPT test. Legen min sendte henvisning allerede da jeg var 3+5 pga jeg tilfeldigvis hadde legetime samme dag som jeg testet positivt. Så litt rart at jeg ikke har fått noen innkalling ennå. Får purre etterhvert :oops:

Jeg har heller ikke sagt det til noen, bortsett fra en venninne som forsåvidt ikke er så nær venninne egentlig, er moren til en venninne av datteren min. Men hun er også gravid og hun har vært gjennom mange spontanaborter, og vi har snakket mye om det og prosessen. Så hun er den eneste som har visst om ivf forsøkene og det var liksom naturlig å fortelle at jeg var gravid også.
 
Nei har ikke fått time ennå, men hadde vært fint å få det før 12 uker. Siden jeg også skal ta NIPT test. Legen min sendte henvisning allerede da jeg var 3+5 pga jeg tilfeldigvis hadde legetime samme dag som jeg testet positivt. Så litt rart at jeg ikke har fått noen innkalling ennå. Får purre etterhvert :oops:

Jeg har heller ikke sagt det til noen, bortsett fra en venninne som forsåvidt ikke er så nær venninne egentlig, er moren til en venninne av datteren min. Men hun er også gravid og hun har vært gjennom mange spontanaborter, og vi har snakket mye om det og prosessen. Så hun er den eneste som har visst om ivf forsøkene og det var liksom naturlig å fortelle at jeg var gravid også.
Oi såpass ja! Hva er status på henvisningen i Helsenorge da? Der kan man jo se om de er vurdert eller ikke. Jeg hadde jo håpa jeg skulle få beskjed om time allerede i dag, men ser ut som det lar vente på seg..

Vi har fortalt litt folk om IVF, mest fordi det er så utrolig mye reising. Vi må reise med fly for å komme til klinikken og da blir det mange dager på farten. Hadde rett og slett ikke sjans til å lyve til søsken og nærmeste venner lengre om hvor jeg var hele tiden. Men har bedt om at de slutter å spørre og at vi får diskutere det å eget initiativ, det ble alt for mange spørsmål og alt for tungt for meg å måtte informere ut hver gang det ble avbrutt forsøk pga ingen befruktning etc.
 
Fikk du positiv på onsdag? :Heartpink

Nei.. Jeg skjønner ingenting :hilarious:
Hjelp meg og se please. Vedlagt bilde! Har jeg klart å misse toppen?? Eller tror du ikke el har vært ennå? Skal sies at i tillegg til uttaket har vært syk i to uker, så kan være syklus er fullstendig på bærtur.
Men samtidig sjekket jeg temp i dag tidlig, og den var på et nivå som tilsier at el HAR vært. Så ja nei, jeg skjønner ikke :bag:

Har du fått mens eller?
 

Vedlegg

  • 1000013540.jpg
    1000013540.jpg
    288,2 KB · Visninger: 11
Hvordan går det med deg? :Heartpink Kom el til tiden, eller ble den forsinket?
Det vet jeg ikke ennå, har bare såvidt fått mensen etter forsøket og er på CD7 :) men er i ganske mye bedre form, bortsett fra plager med hodepine.
 
Oi såpass ja! Hva er status på henvisningen i Helsenorge da? Der kan man jo se om de er vurdert eller ikke. Jeg hadde jo håpa jeg skulle få beskjed om time allerede i dag, men ser ut som det lar vente på seg..

Vi har fortalt litt folk om IVF, mest fordi det er så utrolig mye reising. Vi må reise med fly for å komme til klinikken og da blir det mange dager på farten. Hadde rett og slett ikke sjans til å lyve til søsken og nærmeste venner lengre om hvor jeg var hele tiden. Men har bedt om at de slutter å spørre og at vi får diskutere det å eget initiativ, det ble alt for mange spørsmål og alt for tungt for meg å måtte informere ut hver gang det ble avbrutt forsøk pga ingen befruktning etc.
Litt rart, står bare at henvisningen ble vurdert 17/9, dvs dagen etter henvisningen ble sendt, og at tidspunkt vil bli tildelt. Kanskje de vil unngå å tildele tidlig ultralyd for tidlig pga faren for at det blir mye avlysninger. Får ringe og høre med dem på mandag.

Ja det skjønner jeg.. litt deilig at folk vet hva man går gjennom også. Mener å huske at vi fortalte det til flere da vi forsøkte på førstemann vi også. Men denne runden føles det litt privat siden vi gikk for eggdonasjon og vi er ikke helt klar for å fortelle den biten ennå. Jeg fyller 45 neste uke så vet jo at mange kommer til å synes det er rart at vi tar sjansen på et barn til, når vi har to friske barn fra før. Både moren og faren min (som begge er leger) vet jeg vil stresse noe veldig over risikoen. Og det hadde da vært naturlig å berolige med at det er et donoregg, men vi vil vente litt med å fortelle akkurat det. Så tenker kanskje da at vi venter til vi både er over uke 12 og har fått svar på NIPT test.. :Heartred
 
Nei.. Jeg skjønner ingenting :hilarious:
Hjelp meg og se please. Vedlagt bilde! Har jeg klart å misse toppen?? Eller tror du ikke el har vært ennå? Skal sies at i tillegg til uttaket har vært syk i to uker, så kan være syklus er fullstendig på bærtur.
Men samtidig sjekket jeg temp i dag tidlig, og den var på et nivå som tilsier at el HAR vært. Så ja nei, jeg skjønner ikke :bag:

Har du fått mens eller?
Tror du hadde el 9/10 sånn som jeg ser. Har kan hende du var for tidlig eller litt sen den dagen med å teste og el var da. For ser den går ned igjen etter den dagen. Har tidligere opplevd veldig kort el som hadde lik farge som test-strek og ikke sterkere. Etter da gikk testene bare nedover.

Nei, får den nok på onsdag om alt stemmer :smiley-ashamed004 Da har det gått 14 dager siden el.
 
Det vet jeg ikke ennå, har bare såvidt fått mensen etter forsøket og er på CD7 :) men er i ganske mye bedre form, bortsett fra plager med hodepine.
Så bra! Foruten om den hodepinen. Kjenner meg igjen der. Er mye plaget der pga hormonene.

Håper den kommer og ikke blir så alt for sen:joyful:
 
Nei.. Jeg skjønner ingenting :hilarious:
Hjelp meg og se please. Vedlagt bilde! Har jeg klart å misse toppen?? Eller tror du ikke el har vært ennå? Skal sies at i tillegg til uttaket har vært syk i to uker, så kan være syklus er fullstendig på bærtur.
Men samtidig sjekket jeg temp i dag tidlig, og den var på et nivå som tilsier at el HAR vært. Så ja nei, jeg skjønner ikke :bag:

Har du fått mens eller?
Det her er i fra en syklus jeg testet og brukte samme app. Ble så forvirret at jeg gikk over til clearblue igjen etter å ha brukt strimler en stund.

Vet ikke om appen er så god heller til å tyde riktig stigning. For der jeg fikk topp hadde jeg vis ikke el i følge clearblue:bag: el kom 4 aug.
 

Vedlegg

  • IMG_6807.jpeg
    IMG_6807.jpeg
    384,6 KB · Visninger: 6
Back
Topp