September 2023

Legger meg til her da vi er ferdige med første del av duostim, og starter opp igjen på sprøyter for andre del på onsdag.

Feyra - 36 - B2 - Klinikk Hausken - IVF#6 Duostim 2/2 - Menopur, Fyremadel, Gonapeptyl - oppstart 30/8

CD1 idag og starter på synarela eller gonapeptyl i slutten av sept. Blir sikkert gonapeptyl da det er shortage på synarela og inj. virker enklere enn nesespray x flere om dagen. Dette er første møte med ivf og egguttak er ikke før i midten av oktober men tenke å snike litt her for å bli kjent med prosessen og følge med dere flotte mennesker som står oppi det akkurat nå:)

CD1 idag og starter på synarela eller gonapeptyl i slutten av sept. Blir sikkert gonapeptyl da det er shortage på synarela og inj. virker enklere enn nesespray x flere om dagen. Dette er første møte med ivf og egguttak er ikke før i midten av oktober men tenke å snike litt her for å bli kjent med prosessen og følge med dere flotte mennesker som står oppi det akkurat nå:)
Hei og velkommen- kjenner jo igjen deg fra før :Heartred Ny på ivf selv

Begynte på Menopur på mandag, og skal til første ultralydoppfølging på fredag morgen. Blir spennende! Skal jeg settes på stimulerer nå, da? Betyr oppstart nå liksom, altså oppstart av stimuleringen? :joyful: I så fall blir det sånn:

Ciri - 39 - B2 - Medicus Stavanger - Forsøk nr 1 - Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest er planen - oppstart uke 35

Nå er det alvor! Knasker vitaminpiller, gått ned 5 kg, fått gjennomført alle undersøkelser og kontroller og menstruasjonens første dag var i går. Har ringt inn til klinikken og avtalt time for ul for eggløsningskontroll, kjøpt tester og alt. Jeg er klar for prøving, men ser ikke frem til et evt. svangerskap. Hadde surrogati vært lovlig i Norge, hadde jeg stemt for at vi hadde prøvd det. Men må nok gjennom 40 ukers arbeid for å få premie, så da må man bare gjøre det som trengs. Jeg er klar for det som måtte skje!

Sekiro-43-B3-Livio-forsøk nr. 1-progesteronstøtte etter eggløsning - innsett ca uke 38

Vært på første ultralyd for å sjekke hvordan stimuleringen funker - det var en eggpose på 20mm der og slimhinne på 7mm, så det stemmer jo ikke med CD6 i dag i det hele tatt. Ingen små.. så nå venter jeg på noen nye blodprøvesvar og er egentlig bare litt sånn nummen :sour: Hun sa at kanskje kroppen starta stimuleringen min før mens denne gangen. I alle dager da, visste ikke det gikk an en gang:hilarious: Men jeg har så lav amh så jeg tror de vurderer å bare ta dette her egget og prøve på det. Kjipt, hadde håpa på i alle fall 3 kanskje.

Ok, da går dagen videre… var bare så mange tanker. Greit å få det ut en plass :Heartred

Her ble det bedre resultat denne gangen - 18 egg i stedet for 30. Men får ikke innsett pga andre symptomer og tidligere historie med kraftig overstimulering. Så nå får vi se hvordan det går de neste ukene med embryoene. Første oppdatering i morgen, deretter dag 5/6 og så svar på gen-test en uke etter.

Spørsmål: når fikk dere beskjed om å starte på synarela eller gonapeptyl?
Har gitt beskjed til Riksen om ny syklus og de sa sist gang at jeg får beskjed men skal starte ca en uke før neste mens. Men hvordan regner de fram til neste mens? Må jeg ta EL-test?
Har hatt en syklus på 26 dager og den andre på 30 dager etter senabort, med lutealfase på 11 dager. Ikke så "unormalt", men litt annerledes enn mine vanlige sykluser på 28-29 dager og lutealfase på 13 dager.
De har ikke svart enda, så tenkte å høre med dere imellomtiden:)

Haha, med alt styret med alle hetteglassene eller selve stikkinga?
Begge deler! Syns det var noe knot med tre hetteglass. Og ikke minst nålen, det var alltid litt plast/gummi på selve nålen som var rent nedover fra der spissen var festet, og det svei når den klumpen gikk inn, og skulle ut igjen. Nei takk til Meriofert :laughing002

Begge deler! Syns det var noe knot med tre hetteglass. Og ikke minst nålen, det var alltid litt plast/gummi på selve nålen som var rent nedover fra der spissen var festet, og det svei når den klumpen gikk inn, og skulle ut igjen. Nei takk til Meriofert :laughing002
Likte den jeg, utenom de tre hetteglassene. :knegg: Og synes prisen var bedre enn mye annet, og ble jo et bra resultat også for min del:hello2 også for din del, nyyyydelig med en på frys:hello2

Likte den jeg, utenom de tre hetteglassene. :knegg: Og synes prisen var bedre enn mye annet, og ble jo et bra resultat også for min del:hello2 også for din del, nyyyydelig med en på frys:hello2
Enig med både pris og resultat!! Hurra for oss! ❤️ Liiiitt redd for at jeg ha ødelagt neste forsøk med Menopur nå

Forresten, prisen for Menopur penn i 3 dager er over 5000,- :dead:

Back
Topp