September 2021

12 dpo og fortsatt negativ test her. Jeg ba om et nytt behandlingsforslag fra Medicus. Vi har ikke bestemt oss helt for om vi skal gå privat en runde til enda, men jeg ville gjerne se om de fortsatt satte meg på samme behandlingsplan. De forbaska eggene mine vil jo ikke modnes!

Ble så glad da jeg så at de har foreslått å teste Menopur istedenfor Bemfola ved et eventuelt nytt forsøk! Føles bra å kunne teste noe annet :) De sa det var mange som skulle i gang nå, og kunne derfor ikke garantere oppstart neste syklus. Men hvis det er plass tror jeg vi kjører på.

12 dpo og fortsatt negativ test her. Jeg ba om et nytt behandlingsforslag fra Medicus. Vi har ikke bestemt oss helt for om vi skal gå privat en runde til enda, men jeg ville gjerne se om de fortsatt satte meg på samme behandlingsplan. De forbaska eggene mine vil jo ikke modnes!

Ble så glad da jeg så at de har foreslått å teste Menopur istedenfor Bemfola ved et eventuelt nytt forsøk! Føles bra å kunne teste noe annet :) De sa det var mange som skulle i gang nå, og kunne derfor ikke garantere oppstart neste syklus. Men hvis det er plass tror jeg vi kjører på.
Sniker. Jeg kjenner ikke din historie, men vil bare spørre. Har de foreslått samme dose Menopur som Bemfola eller har de økt dosen? For meg foreslo Medicus å gå fra Bemfola (150 enheter) første forsøk til Menopur (150 enheter) andre forsøk. Jeg endte opp med å gjøre forsøk i Danmark i stedet og legen der sa at det var veldig rart at Medicus hadde satt meg på samme dose, fordi Menopur er "svakere". Han doblet dosen til 300. Likevel måtte jeg stimulere lengre (med økt dose etter hvert) og fikk ut sju egg (10 egg på Bemfola, men bare tre modne da). Så for meg var det tydeligvis rett at jeg trengte større dose Menopur.

DA1F0A96-4880-424A-A8A3-AE9D29598FC1.jpeg 7B11E48C-F85B-40E6-981E-0A564CB4AAA7.jpeg Sykt irriterende. 9 dager etter innsett. Jeg har hatt bare blanke tester og 2 dager med kraftig mens-blødning. Og nå fikk jeg en skygge på babyplan. Usynlig skygge til vanlig folk men irriterende skygge for meg. Er nok bare skygge og jeg testet bare just-in-case før jeg slutter med progrsterone.

Sniker. Jeg kjenner ikke din historie, men vil bare spørre. Har de foreslått samme dose Menopur som Bemfola eller har de økt dosen? For meg foreslo Medicus å gå fra Bemfola (150 enheter) første forsøk til Menopur (150 enheter) andre forsøk. Jeg endte opp med å gjøre forsøk i Danmark i stedet og legen der sa at det var veldig rart at Medicus hadde satt meg på samme dose, fordi Menopur er "svakere". Han doblet dosen til 300. Likevel måtte jeg stimulere lengre (med økt dose etter hvert) og fikk ut sju egg (10 egg på Bemfola, men bare tre modne da). Så for meg var det tydeligvis rett at jeg trengte større dose Menopur.
Har blitt satt på samme dose, ja. Skal høre hva de tenker om det, men vil jo tro de øker dosen dersom det er veldig treg vekst på UL. Har ganske mange follikler, så har stimulert veldig kort på Bemfola. Tror det er bedre for meg å stimulere med lavere dose over lengre tid, så eggene får tid til å modnes. Men mulig 150 er for lav dose!

Fikk du flere modne egg av Menopur?

Føler meg negativ og trist i dag :( Har et slags press i underlivet. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Minner om el smerter bare i midten isteden for ut i siden. Så da går jeg automatisk på at kanskje mensen er på vei kjempetidlig denne gangen :oops: Men det minner ikke om noe jeg bruker å få før mensen heller. Denne ventetiden er grusom. Sprøs om jeg ikke ryker på en test 14 dpo istede for å vente på blodprøve 20 dpo :wtf:

Dpo land er sånn ca verdens verste plass å befinne seg når det står på. Herregud som man greier å psyke seg selv ned! Samtidig ble jeg brått litt optimistisk på dine vegne, for det du beskriver minner veldig om det jeg kjente på da jeg ble gravid :joyful: Jeg er så sinnsykt spent på testingen din at du aaaaaner ikke, så for min del må du gjerne teste 14 dpo :angelic: Klem ❤

Dpo land er sånn ca verdens verste plass å befinne seg når det står på. Herregud som man greier å psyke seg selv ned! Samtidig ble jeg brått litt optimistisk på dine vegne, for det du beskriver minner veldig om det jeg kjente på da jeg ble gravid :joyful: Jeg er så sinnsykt spent på testingen din at du aaaaaner ikke, så for min del må du gjerne teste 14 dpo :angelic: Klem ❤
Ååååå godt at du er optimistisk på mine vegne :Heartred
Hvordan går det med dere? Hvor mange uker er du kommet nå?
Klem tilbake :Heartred

Føler meg negativ og trist i dag :( Har et slags press i underlivet. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Minner om el smerter bare i midten isteden for ut i siden. Så da går jeg automatisk på at kanskje mensen er på vei kjempetidlig denne gangen :oops: Men det minner ikke om noe jeg bruker å få før mensen heller. Denne ventetiden er grusom. Sprøs om jeg ikke ryker på en test 14 dpo istede for å vente på blodprøve 20 dpo :wtf:

Kjenner følelsen :sorry: 20 dpo var jo veldig sent, ja! Jeg er veldig imponert hvis du klarer å vente til 14 dpo, jeg :Heartred Da bør du i hvert fall helt sikkert kunne se om du er gravid eller ikke!

Uff! Ventingen er det verste av alt :dead: Hvorfor må du vente til 20dpo?

Håper det hjelper å tenke litt fremover :Heartred Jeg fikk også behandlingsplan fra Medicus i dag! Menopur for første gang her også :joyful: Men jeg blir helt sprø av den usikkerheten ved at de ikke kan garantere oppstart :mad: Jeg håper inderlig det blir plass til oss begge - hvis det er det dere bestemmer dere for :Heartred

Håper det hjelper å tenke litt fremover :Heartred Jeg fikk også behandlingsplan fra Medicus i dag! Menopur for første gang her også :joyful: Men jeg blir helt sprø av den usikkerheten ved at de ikke kan garantere oppstart :mad: Jeg håper inderlig det blir plass til oss begge - hvis det er det dere bestemmer dere for :Heartred
Å tenke fremover er det eneste som faktisk hjelper! Blir gal av å ikke ha en plan! Spennende :) Men jeg håper selvfølgelig du ikke har behov for nytt uttak!

Den usikkerheten er helt grusom! Har jo fått starte opp de to andre gangene, men å ikke vite det i forkant er så tungt :(

Ååååå godt at du er optimistisk på mine vegne :Heartred
Hvordan går det med dere? Hvor mange uker er du kommet nå?
Klem tilbake :Heartred

Det går overraskende bra! Ting er stabilt, legene er optimistiske og jeg er faktisk optimistisk selv også :) Nå har vi jo de siste ukene fått sett litt "trenden" på hvordan ting utvikler seg, og legene sier at det fremdeles er mye å gå på før de vil ta hun ut. Blodtrykket holdes stabilt med medisiner, blodprøvene viser ingen store forverringer og selv om hun er lita er hun sterk ❤ 26+3 i dag, tiden snegler seg avgårde.

Våknet med ganske lav temp, så hadde egentlig gitt opp. Men så…

Første ordentligste positive test på altfor altfor lenge :Heartred:sad015 10 dpo i dag.

Vedlegg

• 11613931-D248-4E05-98D9-AE66E811A31E.jpeg
    11613931-D248-4E05-98D9-AE66E811A31E.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 91
Dobbel

Hurra! Jeg krysser fingrene for at denne vil bli ❤

Tusen takk :Heartred Den ser fin ut til å være 10 dpo, tror jeg? Akkurat nå kjenner jeg uansett bare på en enorm glede for positiv test! Klarer ikke forholde meg til hvorvidt det blir baby eller ikke ennå :hilarious:

Våknet med ganske lav temp, så hadde egentlig gitt opp. Men så…

Første ordentligste positive test på altfor altfor lenge :Heartred:sad015 10 dpo i dag.
Jaaa!! :sad010:Heartred Kom igjen lille spire!!

Back
Topp