September 2021

Jeg spurte faktisk om det kunne ha vært HCG over 5 i forrige uke (så senest i dag på en vlogger som gikk fra positiv digital test til negativ på under to døgn). Så jeg ble ikke overbevist når sykepleieren sa nei. Kjipt å vente så lenge ja :dead:

Ja, ikke sant :happy: :Heartred Skal prøve å fylle tiden min masse. For å få tiden til å gå - og for å prøve å gruble mindre på alt mulig rart :schocked028
Sa sykepleieren at du ikke kan ha hatt over 5 i hcg forrige uke? Det er jo i så fall veldig merkelig, for det synker jo fort når det først synker!

Jeg er visst bare litt miljøskadd fra alle forsøkene vi har hatt, er jo så vant til å måtte takle dårlig nytt... så viser det seg at jeg bare er en stor sutreper :bag:

Kom hjem og fikk denne nå. Utrolig hva 8 timer kan gjøre!!!

Herregud kan det være at det skal gå på det siste forsøket???

Vis vedlegget 365849
Vis vedlegget 365851

Oj, dette ble jo plutselig veldig spennende :hello2 Heia heia! :Heartred

Sa sykepleieren at du ikke kan ha hatt over 5 i hcg forrige uke? Det er jo i så fall veldig merkelig, for det synker jo fort når det først synker!
Ja, ikke sant! Må ta det opp med legen når jeg blir kalt inn til undersøkelse før innsett. Viktig at de journalfører riktig. Jeg kan vise legen bilde av testene også.
Bra at jeg nevnte det her :) Takk for nyttig info :Heartred

Jeg er visst bare litt miljøskadd fra alle forsøkene vi har hatt, er jo så vant til å måtte takle dårlig nytt... så viser det seg at jeg bare er en stor sutreper :bag:

Kom hjem og fikk denne nå. Utrolig hva 8 timer kan gjøre!!!

Herregud kan det være at det skal gå på det siste forsøket???

Vis vedlegget 365849
Vis vedlegget 365851
Heelt fantastisk! Så fort kan det altså snu, og godt er jo det! Håper virkelig det går vegen for deg denne gangen:happy093.:smiley-angelic001:Heartred:Heartred

Blir så glad på deres vegne! Det gjør jo at håpet mitt stiger! Men for hver dag med menopur som går nå, så blir frykten for uttaket større. Den cysten jeg har gjorde jo drit vondt allerede på UL før helgen.. jeg merker den godt..
Jeg prøver å berolige med med hva dere andre har snakket om rundt uttak men frykten og redselen er der.. :(

Blir så glad på deres vegne! Det gjør jo at håpet mitt stiger! Men for hver dag med menopur som går nå, så blir frykten for uttaket større. Den cysten jeg har gjorde jo drit vondt allerede på UL før helgen.. jeg merker den godt..
Jeg prøver å berolige med med hva dere andre har snakket om rundt uttak men frykten og redselen er der.. :(
Åååå kjære DinaD :Heartred
Kjenner meg igjen i både smerten ved cyste og redselen din.
Tenk på det at smertene er ikke evig, de går heldigvis over og uttak er så fort gjort. Du får pauser underveis om du trenger det og mye støtte fra både sykepleier og lege. Dette skal gå så fint. De fleste kjenner ikke så mye under uttaket. Kun fåtall av oss som får smerter. Ta det fra ei som alltid har mye smerter ved uttak og som har vært overstimulert og ble innlagt på sykehuset pga smertene. Alt blir bra til slutt. Jeg hadde ikke fortsatt i dette gamet hvis det ikke var til å leve med.
Stor klem din vei. Nå gleder vi oss og ser frem til du skal ha kontroll fredag (?) neste uke :Heartred

Last edited:
Når pleier man evt å teste positivt etter innsett med blasto?
Det er veldig forskjellig fra person til person. Alle produserer hcg ulikt. Noen kan få svak positiv test allerede 8 dpo, mens andre får først positiv ved ikm.
Husk deg tar ca 48 timer fra embryoet har festet seg til hcg kan vises i blod/urin. Og er man da under grensen på hva en test leser av (f.eks 25) så vil ikke testen bli positiv.

Det er veldig forskjellig fra person til person. Alle produserer hcg ulikt. Noen kan få svak positiv test allerede 8 dpo, mens andre får først positiv ved ikm.
Husk deg tar ca 48 timer fra embryoet har festet seg til hcg kan vises i blod/urin. Og er man da under grensen på hva en test leser av (f.eks 25) så vil ikke testen bli positiv.
Ok så da er det fortsatt håp for meg da. Siden det er 5 dagen etter innsett idag.. 10 dager siden befruktning

Jeg hadde veldig vondt før uttaket, var vondt å bevege seg og å ta på magen. Uttaket mitt var likevel ikke vondt. Jeg hadde veldig angst for uttaket på forhånd, men det var for min del sammenlignbart med ultralydundersøkelsen der de telte eggposene. Håper du får samme opplevelse. :)

Du hører til Porsgrunn? Om det kan hjelpe for deg så er hvordan uttaket der foregår beskrevet detaljert inne på skjult, alt fra når man får pillene med medisiner til man er ferdig. Det hjalp veldig for meg å ha lest det på forhånd, slik at jeg i det minste visste alt av hva som skulle skje rent praktisk.

Ok så da er det fortsatt håp for meg da. Siden det er 5 dagen etter innsett idag.. 10 dager siden befruktning
Jeg satte inn en 5-dagers blasto på fredag, og testet ikke positivt før mandag ei drøy uke etter. Dvs i ettertid så jeg at det faktisk hadde vært en svak strek allerede lørdag. Men det spørs jo også litt hvilken test du bruker. Jeg brukte rfsu sine, som ikke reagerer før man er et stykke uti.

Jeg satte inn en 5-dagers blasto på fredag, og testet ikke positivt før mandag ei drøy uke etter. Dvs i ettertid så jeg at det faktisk hadde vært en svak strek allerede lørdag. Men det spørs jo også litt hvilken test du bruker. Jeg brukte rfsu sine, som ikke reagerer før man er et stykke uti.
Jeg satte inn fredag. Så da er det ikke helt utelukket at jeg ikke har fått positiv test enda da.. Jeg bruker easy home tester. Eneste jeg har. Kun en digital men den vil jeg ikke bruke opp

Jeg satte inn fredag. Så da er det ikke helt utelukket at jeg ikke har fått positiv test enda da.. Jeg bruker easy home tester. Eneste jeg har. Kun en digital men den vil jeg ikke bruke opp
Ventet med digitalt til onsdag, nesten to uker etter innsett jeg. (To dager etter positiv test, og to dager før klinikkens testdato)
Da fikk jeg "2-3 uker", som var heeeelt riktig utfra eggløsningsdato.
Og ei uke etter fikk jeg 3+ som også stemte godt.

Du har fått mange gode svar over. Vil bare understreke at de fleste ikke får vondt.
Og hvis du skulle få litt vondt, så er det uansett over på et blunk! Blir overrasket hver gang over hvor raske de er.
Jeg er uheldigvis av de som får vondt, men jeg hadde gjort det 200 ganger til, om jeg visste det ville gi meg en baby ;):Heartred

Åååå kjære DinaD :Heartred
Kjenner meg igjen i både smerten ved cyste og redselen din.
Tenk på det at smertene er ikke evig, de går heldigvis over og uttak er så fort gjort. Du får pauser underveis om du trenger det og mye støtte fra både sykepleier og lege. Dette skal gå så fint. De fleste kjenner ikke så mye under uttaket. Kun fåtall av oss som får smerter. Ta det fra ei som alltid har mye smerter ved uttak og som har vært overstimulert og ble innlagt på sykehuset pga smertene. Alt blir bra til slutt. Jeg hadde ikke fortsatt i dette gamet hvis det ikke var til å leve med.
Stor klem din vei. Nå gleder vi oss og ser frem til du skal ha kontroll fredag (?) neste uke :Heartred
Jeg skal på UL på mandag den 20 <3 kan hende det blir uttak allerede den 22 som jeg forsto. :) Tusen takk for oppmuntre ord.. de betyr så enormt da man uavhengig av partner føler seg veldig alene i denne prosessen..

Back
Topp