September 2021

Klarer å tisse og ingen blod. Men bruker lang tid på at det skal slippe, selv om jeg er veldig tissetrengt. Jeg tror det er pga smerter. Så når jeg slapper av i blæren så gjør det vondt ot da strammer det automatisk og så kommer det ikke noe ut. Så må sitte en god stund før jeg klarer det. Har fått samme greie tidligere når jeg har hatt smertefulle cyster på eggstokkene som har sprukket.

Takk som deler erfaring, skal følge med fremover. Magefølelsen min sier at det bare er pga smerte :)
Slike smerter hadde jeg også etter uttak ved tissing. Varte i noen dager, så gikk det over

Ok, så bra! Takk som deler. 4 var jo veldig bra, tør nesten ikke håpe på så mange nå. Ja, det er jo selvfølgelig riktig, de sa jo på telefonen at det ikke var noe unormalt med at det var så få. Stoler på det, og tillater meg å faktisk glede meg over at det har skjedd befruktning :Heartred

Ja, veldig glad vi fikk vite at det har skjedd befruktning og at en del er med videre. Tror ventetiden frem mot onsdag/torsdag kommer til å gå litt raskere når uken begynner igjen da, og jeg er i form til å gjøre noe annet enn å ligge i ro :hilarious:

Håper på gode nyheter for oss begge, og for alle dere andre som har hatt (og snart skal ha) egguttak! :Heartred:Heartred
Jeg ble hvertfall fornøyd med 4 på frys sist. Men så klart man ønsker jo seg så mange som mulig og jo flere jo bedre.

Jeg prøver å fokusere på noe annet de neste dagene, for vi får ikke gjort noe mer fra eller til uansett. Annet enn og krysse fingrene og håpe på det beste :)

Håper formen din er blitt mye bedre nå :Heartred

Fikk mail fra klinikken grytidlig idag at viste tegn til at 9 av 12 befruktet seg.

Så trist at det ble så vondt ❤️❤️❤️ Håper du er snart på bedrings vei.

Og gratulerer så mye med 9 befruktet!!! Håper så mye du får gode nyheter og innsett ila uken

Last edited:
Jeg må nok flytte meg til en ny gruppe :(

Vi fikk ut 15 egg denne uken, men bare to befruktet seg. Men så sluttet de å dele seg etter et par dager. Da gikk alt i grus rett og slett. Så nå venter vi på telefon neste uke for plan videre. Samboer har god sæd, eggene så fine ut, men de bare vil ikke gå sammen.

De snakket om icis(?) til neste gang, og samtidig roe dosene mine litt for å ikke bli overstimulert. Kroppen har vært et kaos de siste ukene, og jeg hadde ikke fått innsett denne runden uansett :nailbiting:

Veldig kjedelig at det går så dårlig når man får ut så mange egg, men får bare lytte til de på klinikken og ta det som en første læring på hva som er gale, og finne ut hva vi kan gjøre videre.

Håper dere andre har bedre hell denne måneden :Heartred

Så, så synd at det endte slik ❤️❤️❤️ Vi opplevde lignende 2 ganger, det er så tung. ❤️❤️❤️

Du har den riktige tankegangen - slike forsøk er ikke bare bortkastet fordi de kan gi tegn på hva som er feil og hva som må til for at det skal gå. Men det føles helt forferdelig å stå i det

Ta vare på deg selv og hverandre i en sårbar tid. Husk vi er her for å lytte til fortvilelsen. ❤️

Vi fikk ut 15 egg denne uken, men bare to befruktet seg. Men så sluttet de å dele seg etter et par dager. Da gikk alt i grus rett og slett. Så nå venter vi på telefon neste uke for plan videre. Samboer har god sæd, eggene så fine ut, men de bare vil ikke gå sammen.

De snakket om icis(?) til neste gang, og samtidig roe dosene mine litt for å ikke bli overstimulert. Kroppen har vært et kaos de siste ukene, og jeg hadde ikke fått innsett denne runden uansett :nailbiting:

Veldig kjedelig at det går så dårlig når man får ut så mange egg, men får bare lytte til de på klinikken og ta det som en første læring på hva som er gale, og finne ut hva vi kan gjøre videre.

Så synd at det ble slik :Heartred Dette gamet er tøft til tider, så vit at vi er her for å støtte opp om du trenger å ventilere litt.
ICSI kan være bra for dere. Da velger de ut sædcellen som ser best ut og befrukter egget med denne. Da har dere kanskje en større sjans for flere egg som går videre i prosessen.

Last edited:
3 dager på sprøyter og føler jeg begynner å bli hormonella allerede.. :dance008 kan bli en gøy runde dette for de rundt meg :happy090
Andre som kjenner seg igjen?

Følger litt med her og der.
Og ble veldig obs på ditt tilfelle.
Først og fremst synes veldig synd på deg som må oppleve det.
Ung kvinne, bra med egg, gode egg, tilsynelatende normal sperm, og så pass dårlig resultat. Det er rart. Og så interessant hvilke forslag klinikken har til videre behandling.
Håper at de finner ut fort hva som ikke klaffer.
Det må være ganske frustrerende nå.

Hadde vært veldig fornøyd med 7 befruktet. Første gang ble 0/3 befruktet og andre gang 3/5. Så dette vil jeg si er et bra resultat :) De kommende dagene blir nervepirrende, men håper du får noen fine blastoer ut av dette :love2

Høres likt ut som meg, vi fikk 7 befruktet av 15 egg ut. Endte med 3 blastoer. Så 7 er egentlig et veldig bra utgangspunkt!

Dere har alle samme rett, tusen takk som deler erfaring og positive tanker. :Heartred

Jeg ble hvertfall fornøyd med 4 på frys sist. Men så klart man ønsker jo seg så mange som mulig og jo flere jo bedre.

Jeg prøver å fokusere på noe annet de neste dagene, for vi får ikke gjort noe mer fra eller til uansett. Annet enn og krysse fingrene og håpe på det beste :)

Håper formen din er blitt mye bedre nå :Heartred

Ja, prøver å fokusere på andre ting, jeg merker at jeg har lett for å bli fanget i en negativ spiral, til tross for at jeg vanligvis ikke er sånn. :hilarious:

Våknet i dag og hadde nesten like vondt som i går, så fikk meg en liten knekk. Satt på en serie nå, og mannen har bakt brød som snart er ferdig. Så det blir koselig :)

Har gått på paralgin forte siden fredag kveld, så det tar det verste heldigvis. Var ikke helt forberedt på hvor dårlig jeg skulle bli i ettertid, særlig ikke siden uttaket var uproblematisk. Men er vel fordi jeg er overstimulert. Kjenner jeg er litt nedfor i humøret, men prøver å fokusere på det som er positivt :p

Sender masse gode tanker. Det må være ubeskrivelig vanskelig å oppleve. :Heartred:Heartred

Veldig synd å høre. Sender deg en styrkeklem :Heartred

Jeg ser på listen at dette er din første runde med IVF, og da er det helt riktig at man bruker første runde med IVF som læring.
De prøver en protokoll, og hvis den ikke fungerer, forsøker de å justere neste den på neste runde. Det hjalp meg å tenke slik når runde 1 ikke var vellykket. Etter justering av doser (samme medisiner), så ble det litt bedre resultater.

Ta vare på deg selv mens du venter på oppstart, og så håper jeg at det blir mange gode embryo på neste runde :):Heartred

Dere har alle samme rett, tusen takk som deler erfaring og positive tanker. :Heartred

Ja, prøver å fokusere på andre ting, jeg merker at jeg har lett for å bli fanget i en negativ spiral, til tross for at jeg vanligvis ikke er sånn. :hilarious:

Våknet i dag og hadde nesten like vondt som i går, så fikk meg en liten knekk. Satt på en serie nå, og mannen har bakt brød som snart er ferdig. Så det blir koselig :)

Har gått på paralgin forte siden fredag kveld, så det tar det verste heldigvis. Var ikke helt forberedt på hvor dårlig jeg skulle bli i ettertid, særlig ikke siden uttaket var uproblematisk. Men er vel fordi jeg er overstimulert. Kjenner jeg er litt nedfor i humøret, men prøver å fokusere på det som er positivt :p
Huff. Håper du snart føler deg bedre :Heartred
Jeg merker selv at jeg er mye dårligere etter dette uttaket enn det forrige. Kjenner det stråler opp i skuldrene bare jeg snufser nesten. Og magen min er så latterlig stor og oppblåst. Ser ut som jeg er 5 mnd på veg :oops: vi får håpe på bedre dager til uken :Heartred

Tusen takk for så fin respons på posten min :Heartred

Det er deilig å lette litt på trykket hos noen som virkelig forstår hva det går i, og hvor mentalt og fysisk slitsom hele prosessen er.

Lykke til alle sammen, håper på en kjempegod måned for resten :happy:

Huff. Håper du snart føler deg bedre :Heartred
Jeg merker selv at jeg er mye dårligere etter dette uttaket enn det forrige. Kjenner det stråler opp i skuldrene bare jeg snufser nesten. Og magen min er så latterlig stor og oppblåst. Ser ut som jeg er 5 mnd på veg :oops: vi får håpe på bedre dager til uken :Heartred

Takk det samme! :Heartred Huff, det høres ille ut med den strålingen! Jeg er også veldig stor. Undertøyet mitt er for stramt, strammer liksom ubehagelig akkurat over eggstokkene, så har lånt store boksere av mannen. :hilarious:

Snart har vi også planen videre, og det vil hjelpe godt på. Det er alltid bedre å vite, den uvissheten er så vanskelig å takle. Nå forbereder jeg meg enten på fryseforsøk eller nytt ferskforsøk i november. Håper det blir frys selvfølgelig :smiley-angelic001

Takk det samme! :Heartred Huff, det høres ille ut med den strålingen! Jeg er også veldig stor. Undertøyet mitt er for stramt, strammer liksom ubehagelig akkurat over eggstokkene, så har lånt store boksere av mannen. :hilarious:

Snart har vi også planen videre, og det vil hjelpe godt på. Det er alltid bedre å vite, den uvissheten er så vanskelig å takle. Nå forbereder jeg meg enten på fryseforsøk eller nytt ferskforsøk i november. Håper det blir frys selvfølgelig :smiley-angelic001
Ja, det nærmer seg. I slutten av uken vet vi så mye mer om hva som vil skje de neste månedene. Krysser alt jeg har for at vi får de beskjedene vi ønsker oss :angel11:Heartred

Kjempebra! Så spennende denne tiden er altså. Er du ennå i Danmark eller har du reist hjem i ventetiden?
Nei jeg er enda i Danmark. Fant ut det vsr det beste.. Det hadde vært mer stress og reist frem og tilbake. Og så kunne det vært en mulighet for at de satt tilbake på dag 3.. Men blir dag 5 nå. Så hadde vært mer stressa hjemme for da måtte jeg dratt i full fart hvis de hadde sagt i dah feks at vi kan sette inn i morgen.. København er en så fin by.. Så mye å se her og tiden går

Nei jeg er enda i Danmark. Fant ut det vsr det beste.. Det hadde vært mer stress og reist frem og tilbake. Og så kunne det vært en mulighet for at de satt tilbake på dag 3.. Men blir dag 5 nå. Så hadde vært mer stressa hjemme for da måtte jeg dratt i full fart hvis de hadde sagt i dah feks at vi kan sette inn i morgen.. København er en så fin by.. Så mye å se her og tiden går
Høres bra ut. Danmark er et flott land :) Kos deg!

Back
Topp