September 2021

Fikk telefon nå nettopp. Bare 7 av 17 hadde blitt befruktet. :( Kjente jeg ble veldig skuffet, selv om klinikken sa det var ganske normale tall. Nå hører vi ikke noe mer før onsdag eller torsdag. Håper bare noen klarer seg slik at vi får embryo på frys :Heartred

Fikk telefon nå nettopp. Bare 7 av 17 hadde blitt befruktet. :( Kjente jeg ble veldig skuffet, selv om klinikken sa det var ganske normale tall. Nå hører vi ikke noe mer før onsdag eller torsdag. Håper bare noen klarer seg slik at vi får embryo på frys :Heartred

Ikke bli for skuffet! Vi håper de 7 er av god kvalitet!!! Skjønner når man går fra 17 til 7 at det kjennes som en nedgang, men 7 er faktisk et fint tall i dette gamet! Hadde bare 3 befruktet riktig (av 6, ikke så mye bedre statistikk på befruktning enn deg) og fikk 2 på frys, så det kan absolutt gå bra!

Hvis du har 7 befruktet på dag 1, så har du faktisk et veldig bra utgangspunkt :Heartred :Heartred :Heartred
Håper de utvikler seg riktig de neste dagene, slik at du får mange på frys :Heartred

Ikke bli for skuffet! Vi håper de 7 er av god kvalitet!!! Skjønner når man går fra 17 til 7 at det kjennes som en nedgang, men 7 er faktisk et fint tall i dette gamet! Hadde bare 3 befruktet riktig (av 6, ikke så mye bedre statistikk på befruktning enn deg) og fikk 2 på frys, så det kan absolutt gå bra!

Takk, ja jeg skal prøve å se på det sånn. Hadde jeg ikke visst om det 17 hadde jeg vært veldig fornøyd med 7 befruktede egg. Jeg prøver å fokusere på det nå, og at det faktisk har skjedd en befruktning med våre celler. Så vi er jo uansett ett steg nærmere.

Mannen min er veldig fornøyd, så det hjelper også på. Han syns ikke 7 av 17 var så verst. Vi er jo uforklarlig barnløse, så kanskje noe av vårt problem ligger der.

:Heartred

Hvis du har 7 befruktet på dag 1, så har du faktisk et veldig bra utgangspunkt :Heartred :Heartred :Heartred
Håper de utvikler seg riktig de neste dagene, slik at du får mange på frys :Heartred

Tusen takk for beroligende svar. Og ja, det er jo sant. Skal fokusere på at vi faktisk nå har hele 7 befruktede egg, og forhåpentligvis får vi noen på frys. :Heartred

7 befruktet er veldig bra egentlig. Men forstår godt at du er skuffet. Her fikk de ut 11 egg og 9 var modne. 4 ble befruktet. Så 7 befruktet er bra det altså. Håper alle dine deler seg riktig og er friske.

7 befruktet er veldig bra egentlig. Men forstår godt at du er skuffet. Her fikk de ut 11 egg og 9 var modne. 4 ble befruktet. Så 7 befruktet er bra det altså. Håper alle dine deler seg riktig og er friske.

Tusen takk :) Ja, nå når det har sunket litt er jeg egentlig veldig fornøyd. Føles som vi endelig er et steg videre.

Vi fikk ikke vite hvor mange som var modne. Pleier de alltid å si det?

Noen som vet når man kan forvente mensen når det er totalfrys og man fikk ovitrelle/hcg som eggløsningssprøyte? Blir lutealfasen like lang som normalt? :)

Noen som vet når man kan forvente mensen når det er totalfrys og man fikk ovitrelle/hcg som eggløsningssprøyte? Blir lutealfasen like lang som normalt? :)
Det varierer veldig fra gang til gang hos meg. Men som regel maks 2-3 dager forsinket mens

Tusen takk :) Ja, nå når det har sunket litt er jeg egentlig veldig fornøyd. Føles som vi endelig er et steg videre.

Vi fikk ikke vite hvor mange som var modne. Pleier de alltid å si det?
Offentlig har aldri opplyst meg om det, med mindre jeg spør. Privat sier de det når de ringer.

Sist gang jeg hadde uttak så fikk jeg også ut 17 egg, 7 ble befruktet, og 4 var gode nok til frysing. De sa også at det var helt naturlig at mange falt fra når man får ut så mange.
Men syns det var bra at de tok kontakt med deg så raskt da, jeg fikk beskjed om at ikke kom til å høre fra de før de visste hvor mange som havnet på frys.

Sist gang jeg hadde uttak så fikk jeg også ut 17 egg, 7 ble befruktet, og 4 var gode nok til frysing. De sa også at det var helt naturlig at mange falt fra når man får ut så mange.
Men syns det var bra at de tok kontakt med deg så raskt da, jeg fikk beskjed om at ikke kom til å høre fra de før de visste hvor mange som havnet på frys.

Ok, så bra! Takk som deler. 4 var jo veldig bra, tør nesten ikke håpe på så mange nå. Ja, det er jo selvfølgelig riktig, de sa jo på telefonen at det ikke var noe unormalt med at det var så få. Stoler på det, og tillater meg å faktisk glede meg over at det har skjedd befruktning :Heartred

Ja, veldig glad vi fikk vite at det har skjedd befruktning og at en del er med videre. Tror ventetiden frem mot onsdag/torsdag kommer til å gå litt raskere når uken begynner igjen da, og jeg er i form til å gjøre noe annet enn å ligge i ro :hilarious:

Håper på gode nyheter for oss begge, og for alle dere andre som har hatt (og snart skal ha) egguttak! :Heartred:Heartred

Uff da :( Går det bedre nå? Jeg har alltid mye smerter under uttak, men det blir som regel bedre utover dagen.
12 egg er jo kjempebra! Håper mange blir befruktet og utvikler seg fint videre
Forrige sædprøve til mannen var dårlig derfor anbefalt icsi. Idag var prøven veldig bra.. Heldigvis.. Jeg har fortsatt vondt.. Har gått rundt og vagget som en hval.. Ekstremt ubehagelig og litt vondt faktisk.. Skikkelig oppblåst og hard. Ja håper det er 12 bra egg

Jeg fikk mensen ca. 10 dager etter uttak. Sluttet på lutinus 3 dager etter uttak, og legen sa at som regel får man mensen ca. 1 uke etter man slutter på progesteron, stemte i mitt tilfelle ihvertfall :happy:

Hadde vært veldig fornøyd med 7 befruktet. Første gang ble 0/3 befruktet og andre gang 3/5. Så dette vil jeg si er et bra resultat :) De kommende dagene blir nervepirrende, men håper du får noen fine blastoer ut av dette :love2

Jeg må nok flytte meg til en ny gruppe :(

Vi fikk ut 15 egg denne uken, men bare to befruktet seg. Men så sluttet de å dele seg etter et par dager. Da gikk alt i grus rett og slett. Så nå venter vi på telefon neste uke for plan videre. Samboer har god sæd, eggene så fine ut, men de bare vil ikke gå sammen.

De snakket om icis(?) til neste gang, og samtidig roe dosene mine litt for å ikke bli overstimulert. Kroppen har vært et kaos de siste ukene, og jeg hadde ikke fått innsett denne runden uansett :nailbiting:

Veldig kjedelig at det går så dårlig når man får ut så mange egg, men får bare lytte til de på klinikken og ta det som en første læring på hva som er gale, og finne ut hva vi kan gjøre videre.

Håper dere andre har bedre hell denne måneden :Heartred

Høres likt ut som meg, vi fikk 7 befruktet av 15 egg ut. Endte med 3 blastoer. Så 7 er egentlig et veldig bra utgangspunkt!

Back
Topp