September 2021

Innsett gjennomført :happy: Følte meg rolig frem til jeg satte meg i venterommet. Så ble jeg sååå nervøs. Merkelig. Men da var det gjort.

Tips til hva man bør gjøre/spise/drikke disse to ukene? :)
Gratulerer som ruger :Heartred
Ingen tips annet enn å leve mest mulig som normalt. Da går tiden fortere også. Tvitvi :Heartred

Innsett gjennomført :happy: Følte meg rolig frem til jeg satte meg i venterommet. Så ble jeg sååå nervøs. Merkelig. Men da var det gjort.

Gratulerer som ruger :love7 Å leve som normalt er det beste tipset fra meg :love2

Bare titter innom og heier på dere. Har nå fått datoer for neste runde. Siden det er lang protokoll så skjer det ikke noe spesielt spennende før oktober. Så da venter jeg på oktober tråd. Tør ikke å starte opp tråd selv, tror det blir for mye å følge opp og legge inn alle som melder seg på. All ære for dere som orker å gjøre det midt oppi egen prøving og prosess.

Bare titter innom og heier på dere. Har nå fått datoer for neste runde. Siden det er lang protokoll så skjer det ikke noe spesielt spennende før oktober. Så da venter jeg på oktober tråd. Tør ikke å starte opp tråd selv, tror det blir for mye å følge opp og legge inn alle som melder seg på. All ære for dere som orker å gjøre det midt oppi egen prøving og prosess.
Jeg skal også over i oktobertråd etterhvert da jeg også skal ha lang protokoll og begynner på sprøyter 2. oktober. Hadde og lyst å lage oktobertråd, men tenkte som deg at jeg er usikker på om jeg klarer å følge opp :nailbiting: Men kanskje bare man skulle hoppe i det? :happy: Får se i løpet av dagen om jeg tør å gjøre det :laughing002

Du kan jo være med oss inntil oktobertråden blir åpnet :)

Skal på kontroll i dag.

Passe øm i magen etter 10 dager med stimulering.
Er kvalm... Har ikke vært overstimulert de forrige 2 gangene, så vet ikke om jeg er kvalm fordi jeg allerede er nervøs eller om jeg er i ferd med å bli overstimulert eller bare fordi det skjer mye down there...

Andre som blir kvalm av stimulering?

Da er jeg i gang med stimulering. Første sprøyte satt i dag, kontroll på torsdag. Tvi tvi :happy:

Skikkelig nervøs i kroppen, spent, uggen. Sov skikkelig dårlig, våknet flere ganger med mensensmerter. Bare en liten forsmak på hva som kommer. Eye on the prize :Heartred

Skal på kontroll i dag.

Er kvalm... Har ikke vært overstimulert de forrige 2 gangene, så vet ikke om jeg er kvalm fordi jeg allerede er nervøs eller om jeg er i ferd med å bli overstimulert eller bare fordi det skjer mye down there...

Spennende med kontroll :) Håper på godt resultat !
Kan være litt kvalm til tider jeg også ,men usikker på om det er medisinen eller det at man er litt stappa der nede som gjør det.

Gratulerer som ruger :cat: :cat:

Gratulerer som ruger :Heartred
Ingen tips annet enn å leve mest mulig som normalt. Da går tiden fortere også. Tvitvi :Heartred

Gratulerer som ruger :love7 Å leve som normalt er det beste tipset fra meg :love2

Tusen takk dere! :Heartred Skal prøve å leve normalt, og slutte å tenke på om det er noe jeg gjorde feil forrige runde.
Holder meg opptatt med jobb, da går tiden fortere :bounce I tillegg så følger jeg med her og heier på dere :Heartred

Skal på kontroll i dag.

Jeg ble kvalm. Ikke hver dag heldigvis. Fikk også hodepine når jeg satte eggløsningsprøyten. Og er kvalm iblant nå som jeg bruker crinone.

Høres ikke ut som overstimulering (OHSS) hvis du ikke har flere symptomer. Jeg hadde mange av symptomene under, og var sikker på at det var OHSS, men så var det ikke det.

Fra nett:
Symptomene på OHSS kan være utspilt mage, smerter i underlivet, kvalme/oppkast, økt tendens til å føle seg oppblåst eller vannlatingsbesvær. Dette oppstår på grunn av væskeansamling i bukhulen.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ gratulerer med innsett!!!!

Prøver de å dyrke evt andre embryo til blasto? ❤️

Uttaket gikk bra, mye bedre enn jeg fryktet. Til tross for at jeg overhodet ikke klarte å slappe av. Fikk svak smerte et par ganger, men ellers ingenting annet enn ubehag. Etter uttaket fikk jeg veldig emosjonell respons. Var lettet over at det gikk bra og tror all spenning jeg har hatt siste tre ukene bare slapp, så har grått i en halvtime, still going. Veldig ulikt meg, jeg er ikke så emosjonell av meg. :p

Har veldig vondt nå da, etter uttaket. Men slike smerter takler jeg bra. Er bare sprøyte og sykehusskrekken som er ille.

Fikk ut 17 egg, så blir totalfrys og 20 dager med blodfortynnende sprøyter. Det gjør meg ingenting, er bare glad de fikk ut egg.

Da får jeg også tatt siste vaksinen :)

Uttaket gikk bra, mye bedre enn jeg fryktet. Fikk svak smerte et par ganger, men ellers ingenting annet enn ubehag. Etter uttaket fikk jeg veldig emosjonell respons. Var lettet over at det gikk bra og tror all spenning jeg har hatt siste tre ukene bare slapp, så har grått i en halvtime, still going. Veldig ulikt meg, jeg er ikke så emosjonell av meg. :p

Fikk ut 17 egg, så blir totalfrys og 20 dager med blodfortynnende sprøyter. Det gjør meg ingenting, er bare glad de fikk ut egg.

GRATULERER!!! ❤️

Ikke rart du gråter av lettelse ❤️ Denne prosessen legger mer press på oss enn vi er klar over

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ gratulerer med innsett!!!!

Prøver de å dyrke evt andre embryo til blasto? ❤️
Tusen takk :):Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Ja, de sa at de skulle dyrke det som har overlevd videre til dag 5 og potensielt til dag 6 - hvis det var noe igjen å dyrke.
De hadde ikke status på mine embryo under uttaket i går :oops:

En sykepleier sa for noen dager siden at Riksen har sprengt kapasitet. Så jeg er meget tålmodig, og takknemlig for at jeg får hjelp :)

Uttaket gikk bra, mye bedre enn jeg fryktet. Til tross for at jeg overhodet ikke klarte å slappe av. Fikk svak smerte et par ganger, men ellers ingenting annet enn ubehag. Etter uttaket fikk jeg veldig emosjonell respons. Var lettet over at det gikk bra og tror all spenning jeg har hatt siste tre ukene bare slapp, så har grått i en halvtime, still going. Veldig ulikt meg, jeg er ikke så emosjonell av meg. :p

Har veldig vondt nå da, etter uttaket. Men slike smerter takler jeg bra. Er bare sprøyte og sykehusskrekken som er ille.

Gratulerer med fantastisk fangst! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred Godt å høre at uttaket og smertene var/er overkommelige :Heartred

Da har jeg hatt uttak i dag. Selve uttaket gikk kjempefint, kjente egentlig ingenting. Men rett før uttaket ble jeg ganske uvel, det er nok pga tablettene jeg tar i forkant. men var heldigvis ikke kvalm under selve uttaket, da kjente jeg ingenting. Men nå er jeg veldig kvalm igjen, men det går forhåpentligvis snart over :)

Men jeg fikk hvertfall ut hele 25 egg!! Så det blir totalfrys på meg. Håpe jeg får mange egg i fryseren :happy:

Så godt at alt gikk bra :)
Jeg hadde tenkt å høre med de om hva de tenker å ta vaksinen, for jeg har time til dose 2 på onsdag, men jeg kan ikke tro at det skal være noe problem å sette den. Snakket du med de om det ?

For en fin fangst! Da krysser vi fingrene for mange flotte blasto på frys :Heartred når får du vite mer om befruktning osv?
Å så bra at uttaket gikk bra. Ingenting som er bedre enn det. Og så klart man får en reaksjon i etterkant. Det er jo mye spenning som ligger å mutter i topplokket første gangen.

Gratulerer med fantastisk fangst! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred Godt å høre at uttaket og smertene var/er overkommelige :Heartred

Takk for det. Jeg er veldig lettet. Og roet meg litt nå i forhold til gråtingen. :cat:

Har veldig vondt i magen nå da. Håper det ikke varer for lenge. Sliter med å klare å tisse. Men det er kanskje normalt?

Neste steg er eventuell befruktning og om eggene utvikler seg normalt.

GRATULERER!!! ❤️

Ikke rart du gråter av lettelse ❤️ Denne prosessen legger mer press på oss enn vi er klar over

Tusen takk! Er veldig lettet, og har roet meg litt nå. Føler meg litt tom. Blir veldig spennende å se i forhold til befruktning og om det blir noen på frys. :woot:

Da jeg satt på venterommet før uttaket var det en jente i avlukket ved siden av som spurte om det gikk bra med meg. Hørte nok at jeg gråt litt fordi jeg var redd. Hun fortalte at hun nettopp hadde hatt uttak og at det gikk veldig bra, hun hadde ikke hatt noen smerter selv. Og så ønsket hun meg lykke til. Så det var utrolig koselig at hun tok seg tid til å berolige meg gjennom forhenget der. :Heartpink

Back
Topp