September 2020

På tide å logge av å dra hjem.
Startet dagen med at eldste hadde rotet bort husnøklen sin, så leverte Lille U hele frokosten sin tilbake på kjøkkenbordet.
Dra ned til butikken for nytt brød og erstatning for det pålegget som måtte hives, stod og trippet utenfor døren når de åpnet kl 7.
Det måtte selvfølgelig skje på en onsdag.
Onsdager ukehanler jeg så hadde ikke ekstra liggende.
Utrolig sliten nå, og gleder meg ikke til handleturen i kveld

Mother of the year, får 21:35 vite at 7, klassingen ikke får gjort matteleksa si for han tok med engelskboka hjem...

Vel, vi får bilde av den fra en mor i klassen, få får han gjøre det i morgen tidlig. Lekser må gjøres før leggetid!!!!

Dette er ungen som i 6 år hadde gjort leksene før vi kom hjem fra jobb. Som i 7 klasse har begynt å utsette leksene til sent på kveld. Som nekter gjøre dem når han kommer hjem. Jeg tror vi må stenge skjermer og ta fra ham alt til leksene er gjort, "problemet" er at da leser han harry potter i stedet

Tror jeg på. I det minste hadde frøkna en mild måte å vekke meg på idag. Hu begynte å bable til seg selv og leke.
Vekker ikke mannen, men det vekker meg.
Flinke jenta mi.
Klokken ringte kl 06:30, skulle egentlig ha ringt kl 06:00.
Mannen vred på seg og mumlet "jeg har fleksitid, du skal være hjemme med U, sett klokken på 7, da rekker vi å få L og l på skolen tidsnok" - etterfulgt av snork...

Var totalt utslitt i går kveld, men fikk ikke til å sovne av så ble alt for sent før jeg sovnet. Glad jeg skal være hjemme i dag.
Har også utslitt-hodepine

Klokken ringte kl 06:30, skulle egentlig ha ringt kl 06:00.
Mannen vred på seg og mumlet "jeg har fleksitid, du skal være hjemme med U, sett klokken på 7, da rekker vi å få L og l på skolen tidsnok" - etterfulgt av snork...

Var totalt utslitt i går kveld, men fikk ikke til å sovne av så ble alt for sent før jeg sovnet. Glad jeg skal være hjemme i dag.
Har også utslitt-hodepine
Huff. Jeg tror ikke jeg har sovet noe særlig jeg heller, men vi må i det minste ikke få frøkna avgårde noe sted.
God bedring ❤️

Sent igang her også.

Jeg slo av vekking seks så den første var 7, litt av samme grunn. Jeg er hjemme i karantene, mannen har fleksitid (og sitter for øyeblikket på hjemmekontor noen meter unna meg) og skoleungene får vi klare uten å stå opp 6.

Det ble litt stress fordi i tillegg til å våkne sent så var jeg treig
Trøtt og sliten. Sent i seng og ikke helt i form.

Men de kom seg ut døra og mannen fikk levert minstemor.

Så da er det bare å komme seg gjennom arbeidsdagen. Snart tatt mva oppgjøret (som er bare kompensasjon, ikke utgående mva, så det er enklere enn vanlig) og så igang med avskrivninger og avstemming. Sånn går nok dagen.

Sent igang her også.

Jeg slo av vekking seks så den første var 7, litt av samme grunn. Jeg er hjemme i karantene, mannen har fleksitid (og sitter for øyeblikket på hjemmekontor noen meter unna meg) og skoleungene får vi klare uten å stå opp 6.

Det ble litt stress fordi i tillegg til å våkne sent så var jeg treig
Trøtt og sliten. Sent i seng og ikke helt i form.

Men de kom seg ut døra og mannen fikk levert minstemor.

Så da er det bare å komme seg gjennom arbeidsdagen. Snart tatt mva oppgjøret (som er bare kompensasjon, ikke utgående mva, så det er enklere enn vanlig) og så igang med avskrivninger og avstemming. Sånn går nok dagen.
Nærmer seg tretialavslutning eller noe?

Nærmer seg tretialavslutning eller noe?

Det er månedlig rapportering på denne kunden her, så det er rapport pr august. Den skal ut på mandag. (og så pr september 15. Virkedag i oktober, osv) På en annen kunde har jeg tertial-rapport neste mandag.

Det er månedlig rapportering på denne kunden her, så det er rapport pr august. Den skal ut på mandag. (og så pr september 15. Virkedag i oktober, osv) På en annen kunde har jeg tertial-rapport neste mandag.
Da blir du ikke arbeidsledig med det første.
Jobber tett opp mot regnskap så har sett de har fryktelig mye å gjøre til tider

Da blir du ikke arbeidsledig med det første.
Jobber tett opp mot regnskap så har sett de har fryktelig mye å gjøre til tider

Blir nok ikke det nei. Det et jo greit det da, greit å ha en jobb så tjener jeg penger. Periodevis mye å gjøre. Men for min del er siste uka i mnd stort sett rolig. Eller, fra 16. Virkedag egentlig, sånn rundt 22/23 i dato vanligvis og ut mnd. Når det er tertial - rapport på den andre kunden har jeg litt mer å gjøre på slutten av mnd, men det er jo bare to ganger i året (tredje terial er jo årsoppgjør og da jobber jeg mye 7-8 uker i strekk fra nyttår, med overtid og sånn)

Så er jeg jo gift med en som også jobber med regnskap, så selv om vi det meste av året har litt ulike tider på mdn det er travelt, han har frister de første 10 dagene ca og deretter strammer det seg til for meg, så er det et lappeteppe av overtid i januar og februar når vi begge har mye å gjøre... Men, jeg er alltid ferdig sånn at jeg rekker en feriedag før vår eldste datter har bursdag i slutten av februar, det trenger huset etter to stykker har jobbet tulling i 2 mnd. (ikke uvanlig tar jeg ned julegardinene da....)

Back
Topp