Da tok jeg en test i dag på rugedag 8... Det et di tre lengste minuttene jeg noen gang har opplevd
Der stod det jammen GRAVID![]()
Gratulerer så mye
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da tok jeg en test i dag på rugedag 8... Det et di tre lengste minuttene jeg noen gang har opplevd
Der stod det jammen GRAVID![]()
TakkGratulerer så masse!!![]()
Jeg hører til på Hausken, er 30 år om 2 mnd, og dette er første (fårhåpentligvis) gjennomførte IVF. Første vi hadde offentlig ble avbrutt grunnet for lite respons. Jeg ønsker like gjerne velkommen ett barn som to, men ser for meg en tvillinggraviditet og fødsel er tyngre. Det er ikke et ønske om tvillinger som ligger bak, men bare tanken om at det oppleves som større sjans for at ett egg fester seg når en setter inn to egg som gjør at kommer til å spør om dette. Men fint å være forberedt på hvordan de normalt sett svarer på slike forespørsler!
Ah, det kan nok stemme, kan tenke meg at de blir målt på tall på tvillingfødsler. Leste tidligere ett innlegg fra en dansk klinikk der de også nevnte noe om veldig "gode" lave tall på antall tvillingfødsler kontra tidligere år.TakkEr ikke hausen privat?På privat klinikker har jeg hørt man får velge selv..Skjønner tankegangen din tenker akkurat d samme
men de på riksen sa at sjansene ikke var større med tilbakeføring av 2 egg..har en følelse d er noe de sier pga at de ikke vil ha tvilling fødsler,ene legen forsnakket seg litt i fjor å sa d var "konkurranse" mellom sykehusene om færrest tvilling svangerskap.
Jeg ønsker deg masse lykke til å håper du får satt inn 2 egg og at du er ruger snarter d lenge til evt uttak? Brukte du bare ett forsøk offentlig?
Så leit å høreHar vært på ultralyd i dag, etter 6 sprøytedager. Da ble det bestemt at forsøket blir avbrutt pga overstimulering og alt for mange eggposer. Veldig kjedelig beskjed å få.. Særlig etter så lav dose som jeg har gått på..
Er helt enig med deg, og tror nok d er d egentlig legene å mener..hvorfor skulle de plutselig sette tilbake 2 til meg nå da..er nok større sjanse for at i hvertfall en av de 2 fester seg!Ah, det kan nok stemme, kan tenke meg at de blir målt på tall på tvillingfødsler. Leste tidligere ett innlegg fra en dansk klinikk der de også nevnte noe om veldig "gode" lave tall på antall tvillingfødsler kontra tidligere år.
Men jeg skjønner ikke helt hvordan de kan si at der ikke gir større sjans å sette inn to egg. Hvis ett forsøk har 35% sjans for å lykkes, så burde vel det å sette inn 2 egg gi økt sjans? Ikke at det dobles, men at en nå har 2 egg med hver 35% sjans for å lykkes?
Jeg skal ha uttak på mandag, så får høre hva de sier da, og om det faktisk blir to egg å sette inn! Ja, Hausken er privat. Vi prøvde ett forsøk offentlig, der ble vi ikke godt mottatt i det hele, følte virkelig jeg var på et samlebånd, der det ikke betydde noe om vi lykkes eller ei, bare vi gikk fort inn og ut. Det i tillegg til lang ventetid mellom hver behandling gjorde at vi valgte privat. Vi prøver 3 forsøk her, så får vi ta det derifra om vi ikke lykkes.
Blir uttak på mandagvar på ul i dag og det så ut til at det var 6 egg . Det blir i såfall ny rekord
Er vi flere som har uttak på mandag?
Da ruger jeg på to eggSå da får vi se hvor seint disse to ukene går
![]()
Etter en lang dag i går, så ble jeg igjen ruger for to perfekte egg. Satser på to gullegg ❤
Tilbake på jobb i dag etter noen dager med sykemelding, litt sliten kan man si. Nå skal kvelden nytes hjemme sammen med mannen min ❤Digg med helg!
Tusen takk! Kjennes bra ut ;-)Gratulerer som ruger![]()
Spennende! Da ligger vi nesten likt i løypaDa ruger jeg på to eggSå da får vi se hvor seint disse to ukene går
![]()
Uff, for en lang vei dere har måtte gå for å få det til å klaffe, håper dere ikke behøver flere runder og at denne spiren bare holder seg fast til den skal ut!Er helt enig med deg, og tror nok d er d egentlig legene å mener..hvorfor skulle de plutselig sette tilbake 2 til meg nå da..er nok større sjanse for at i hvertfall en av de 2 fester seg!
Skjønner godt at du velger privat! D har vært en tøff og hard reise for meg også de 16 md vi har vært på riksen..du får 5-6 forskjellige leger med forskjellige MENINGER nesten aldri den samme..d er fort inn og ut. Da vi i mai startet et nytt forsøk etter å ha vært dårlig stimulert x antall ganger..klarte de igjen å gjøre d samme som alle andre gangene. På samtalen etterpå fikk vi beskjed om at d ikke var noen vits for oss å fortette behandling da vi ikke ville bli gravid med ivf!! Fikk beskjed om å fortsette og prøve selv (vært gravid 5 ganger selv på 6 år) De gangene jeg har vært der så føler man seg så liten og sårbar,og som du sier på samlebånd..Men jeg klikka å sa akkurat d jeg mente om måten de behandler folk på å at jeg etter alle disse gangene kunne sikkert ha stimulert meg selv å fått bedre resultat! Enden på visa ble at de gikk sammen, jeg krevde max 2 leger under behandling å da de jeg stolte mest på og følte brydde seg. Dette var på bursdagen min i juni å 3 dager etterpå fikk jeg brev i posten om at jeg skulle få et forsøk til. Føltes litt sånn ja du skal få et til så holder du kjeft! Dette var da mitt 2 forsøk..men 6-7 tilsammen..husker ikke helt. Så nå etter endelig å blitt fulgt opp ordentlig å fått riktig dose medisin så sitter jeg her nå gravid å skal ta blodprøve straks!! Synes d er utrolig trist at man må gå til d steget når man er i en slik sårbar situasjon som man er i under behandling! Så om ikke dette går veien så blir d privat på oss også!!
Blir spennende på mandag! Hold oss oppdatertønsker deg masse lykke til
![]()
Igjen gratulerer så masse, det må være helt fantastisk å vite at en er gravid!Jaa, jeg har! Skal tenke på deg, godt å vite at jeg ikke er "alene"Blir uttak på mandagvar på ul i dag og det så ut til at det var 6 egg . Det blir i såfall ny rekord
Er vi flere som har uttak på mandag?