September 2016

Dette er min første ivf runde, og jeg lurer derfor på om det er vanlig å få vondt i korsrygg og nedre del av mage? Er på sprøytedag 6 nå og har de siste dagene fått økende smerter i korsrygg og nedre del av magen.. Er redd for å bli overstimulert, men magen spiler ikke ut og har heller ingen andre symptomer annet enn smertene. Så tror ikke det er det. Noen som har noen gode smertelettende tips? :)
Jeg pleier å ha det litt ubehagelig, men det er alltid veldig ulikt til hver person og hvert forsøk. Hvilken klinikk forholder du deg til? Når skal du på ultralyd? Hvis du er i det minste tvil om noe, så ta kontakt med klinikken. Ikke føl at du maser, i denne prosessen har man lov til deg. De fleste svarer greit på mail :-) Lykke til!

Da er egguttaket overstått, og det ble hentet ut 17 egg!:D

Blir nervepirrende å vente på telefon om befruktningen i morgen:rolleyes:

Så bra! Lykke til:happy: Sitter selv å venter på den telefonen. Hadde egguttak i går, 16 egg. Tiden går så utrolig sakte akkurat nå:nailbiting:

Tusen takk❤️:)

Ja, den telefonen er grusom å vente på:p Hørt noe?:)

Så, jeg hadde egentlig planlagt uttak denne uken, hadde 10 sprøytedag forrige fredag, var da til kontroll, og det ble bestemt at jeg skulle sette to til sprøyter til mandag, for så ny kontroll. Mandag kom og jeg ble forlenget med enda to dager til på Puregon og ny kontroll på onsdag. Har akkurat komt hjem fra kontroll idag, og nå skal jeg fortsette på Puregon til og med fredag, med Ovitrelle på lørdag, og egguthenting mandag. Dette er altså 17 dager med Puregon! Jeg går på 300ie Puregon daglig, og kjenner jeg er kjempekjempe øm i underlivet, og støl helt ned til knærne. Dette er vel egentlig normalt, men kjenner jeg virkelig gleder meg til dette er overstått!

Gruer meg noe innmari til egguthenting på mandag, er Hausken selv som skal gjøre uttaket. Dersom jeg hadde hatt uttak denne uken, hadde det vært Torolf Holst Larsen, noe jeg hadde sett frem til, fordi jeg har hørt så mange gode ord om ham. Er det noen som har erfaring med uttak fra Jon Hausken? Er han like empatisk som Holst Larsen virker å være?

Hei :) hopper inn her jeg, så hyggelig å se at flere er blitt gravide:D Jeg hadde innsett den 4 sept av 2 egg og er vel på rugedag 10 (innsett dag 0) har angst for testing men fikk en god følelse i dag og tok en test nå etter å ha lest her inne:) den var POSITIV!! Ikke akkurat supersterk strek men ser den tydelig:D

Så, jeg hadde egentlig planlagt uttak denne uken, hadde 10 sprøytedag forrige fredag, var da til kontroll, og det ble bestemt at jeg skulle sette to til sprøyter til mandag, for så ny kontroll. Mandag kom og jeg ble forlenget med enda to dager til på Puregon og ny kontroll på onsdag. Har akkurat komt hjem fra kontroll idag, og nå skal jeg fortsette på Puregon til og med fredag, med Ovitrelle på lørdag, og egguthenting mandag. Dette er altså 17 dager med Puregon! Jeg går på 300ie Puregon daglig, og kjenner jeg er kjempekjempe øm i underlivet, og støl helt ned til knærne. Dette er vel egentlig normalt, men kjenner jeg virkelig gleder meg til dette er overstått!

Gruer meg noe innmari til egguthenting på mandag, er Hausken selv som skal gjøre uttaket. Dersom jeg hadde hatt uttak denne uken, hadde det vært Torolf Holst Larsen, noe jeg hadde sett frem til, fordi jeg har hørt så mange gode ord om ham. Er det noen som har erfaring med uttak fra Jon Hausken? Er han like empatisk som Holst Larsen virker å være?
Krysser fingrene for at han får hentet ut mange fine egg da :)
Jeg ble fulgt av Holst Larsen ..Og ja han er helt super. Det var ikke han som henta ut egg,men Arne S (utenenlandsk etternavn..?). Har ikke noe erfaing med Jon Hausken,men bare hørt positivt om han da. Og føler alle der er veldig koslige og professjonelle.. Også hun dama som er embryolog,hun får du hilse på når du skal hente ut egg,pluss at ene sykepleieren følger deg :)
Masse lykke til :)

Back
Topp