September 2016

Rugedag 7 :) Tida går så seint som den aldri har gjort før! :arghh: Er det rugedag 10 dei fleste testa første gang? :happy: er så nervøs for negativt svar!!!

Så, jeg hadde egentlig planlagt uttak denne uken, hadde 10 sprøytedag forrige fredag, var da til kontroll, og det ble bestemt at jeg skulle sette to til sprøyter til mandag, for så ny kontroll. Mandag kom og jeg ble forlenget med enda to dager til på Puregon og ny kontroll på onsdag. Har akkurat komt hjem fra kontroll idag, og nå skal jeg fortsette på Puregon til og med fredag, med Ovitrelle på lørdag, og egguthenting mandag. Dette er altså 17 dager med Puregon! Jeg går på 300ie Puregon daglig, og kjenner jeg er kjempekjempe øm i underlivet, og støl helt ned til knærne. Dette er vel egentlig normalt, men kjenner jeg virkelig gleder meg til dette er overstått!

Gruer meg noe innmari til egguthenting på mandag, er Hausken selv som skal gjøre uttaket. Dersom jeg hadde hatt uttak denne uken, hadde det vært Torolf Holst Larsen, noe jeg hadde sett frem til, fordi jeg har hørt så mange gode ord om ham. Er det noen som har erfaring med uttak fra Jon Hausken? Er han like empatisk som Holst Larsen virker å være?

Jeg har kun hatt et forsøk så langt (som ble avbrutt etter uttak) men det var med Hausken. Han har jo en litt større personlighet i forhold til Torolf men veldig ok. Jeg var så nervøs da jeg gikk inn at jeg klarte å si til ham "har du gjort dette før?" men han flirte da :) Det går nok bra uansett hvem av de som er der!

De 2 siste dagene har jeg hatt små blødninger..Testdag i morgen.. vil ikke teste engang..Orker ikke enda en negativ test! Kjenner jeg er oppgitt,frustrert og lei...! Må nok bare melde meg ut av September hvertfall..

Jeg pleier å ha det litt ubehagelig, men det er alltid veldig ulikt til hver person og hvert forsøk. Hvilken klinikk forholder du deg til? Når skal du på ultralyd? Hvis du er i det minste tvil om noe, så ta kontakt med klinikken. Ikke føl at du maser, i denne prosessen har man lov til deg. De fleste svarer greit på mail :) Lykke til!

Takk for svar :) Tok kontakt med klinikken og ble beroliget med at om det ikke ble verre, så skulle jeg ikke bekymre meg. Har ultralyd i morgen og er veldig spent!

De 2 siste dagene har jeg hatt små blødninger..Testdag i morgen.. vil ikke teste engang..Orker ikke enda en negativ test! Kjenner jeg er oppgitt,frustrert og lei...! Må nok bare melde meg ut av September hvertfall..
Årh, skjønner frustrasjonen din. Ta testen, man kan ha små blødninger samtidig som man er gravid. Skal ikke gi deg voldsomt forhåpninger, men håper virkelig at du får positiv test uansett. Lykke til!!

Takk for svar :) Tok kontakt med klinikken og ble beroliget med at om det ikke ble verre, så skulle jeg ikke bekymre meg. Har ultralyd i morgen og er veldig spent!
Så bra! Hold oss oppdatert da ;-)

Hvordan er det med innsett av to egg? Noen som har tanker rundt dette?

Jeg har ingen god argumentasjonsrekke å komme med, men ønsker så veldig gjerne å få satt inn to egg neste uke, dersom det er to egg å sette inn. Flere som har fått "lov" til dette?

Jeg satte inn 2 egg i uke 9 så hadde jeg en kraftig blødning der jeg trodde jeg mistet å alt var over :( men gikk på ul for å sjekke pga HCG sank ikke sån den skal å da var d en liten baby i magen :) mest sannsynlig var d det ene egget som jeg mistet som hadde stoppet å utvikle seg å kroppen støtet de ifra seg... Nå har jeg en frisk sprek gutt på 2 år :) men var ikke kjekt når d sto på å hadde litt små blødninger av å på i begynnelsen fram t ca uke 20 :(

Hvordan er det med innsett av to egg? Noen som har tanker rundt dette?

Jeg har ingen god argumentasjonsrekke å komme med, men ønsker så veldig gjerne å få satt inn to egg neste uke, dersom det er to egg å sette inn. Flere som har fått "lov" til dette?
Hvor hører du til? Er forskjellig fra sykehus til sykehus, legen du får og alder. Nå har jeg hatt 5 forsøk dog aldri fått satt inn før nå da jeg har aldri blitt nok stimulert til å ta ut modne egg. ( er visst ekstrem vanskelig og stimulere) spurte første gangen på riksen viss de fikk befruktet 2 egg om jeg da fikk sette begge tilbake..de sa nei å mente jeg var for ung (34) og at de ville unngå for mange tvilling fødsler..nå denne gangen etter høye doser menopur fikk vi ut 23 egg, der 15 var fine men bare 4 ble befruktet (icsi) så var d faktisk dem som spurte meg om jeg ville sette tilbake 2! Så nå på rugedag 11 har jeg fått 1-2 uker på CB og i morgen er d blodprøve. Men er sjeleglad om jeg får 1 barn ut av d her:) men 2 er velkommen d også :DSå ikke gi opp om en lege sier nei..d er som regel den legen som har innsett som har siste ordet følte jeg hvertfall.

Hvor hører du til? Er forskjellig fra sykehus til sykehus, legen du får og alder. Nå har jeg hatt 5 forsøk dog aldri fått satt inn før nå da jeg har aldri blitt nok stimulert til å ta ut modne egg. ( er visst ekstrem vanskelig og stimulere) spurte første gangen på riksen viss de fikk befruktet 2 egg om jeg da fikk sette begge tilbake..de sa nei å mente jeg var for ung (34) og at de ville unngå for mange tvilling fødsler..nå denne gangen etter høye doser menopur fikk vi ut 23 egg, der 15 var fine men bare 4 ble befruktet (icsi) så var d faktisk dem som spurte meg om jeg ville sette tilbake 2! Så nå på rugedag 11 har jeg fått 1-2 uker på CB og i morgen er d blodprøve. Men er sjeleglad om jeg får 1 barn ut av d her:) men 2 er velkommen d også :DSå ikke gi opp om en lege sier nei..d er som regel den legen som har innsett som har siste ordet følte jeg hvertfall.
Gratulerer så masse!! :D :D

Jeg hører til på Hausken, er 30 år om 2 mnd, og dette er første (fårhåpentligvis) gjennomførte IVF. Første vi hadde offentlig ble avbrutt grunnet for lite respons. Jeg ønsker like gjerne velkommen ett barn som to, men ser for meg en tvillinggraviditet og fødsel er tyngre. Det er ikke et ønske om tvillinger som ligger bak, men bare tanken om at det oppleves som større sjans for at ett egg fester seg når en setter inn to egg som gjør at kommer til å spør om dette. Men fint å være forberedt på hvordan de normalt sett svarer på slike forespørsler!

Har vært på ultralyd i dag, etter 6 sprøytedager. Da ble det bestemt at forsøket blir avbrutt pga overstimulering og alt for mange eggposer. Veldig kjedelig beskjed å få.. Særlig etter så lav dose som jeg har gått på..

Har vært på ultralyd i dag, etter 6 sprøytedager. Da ble det bestemt at forsøket blir avbrutt pga overstimulering og alt for mange eggposer. Veldig kjedelig beskjed å få.. Særlig etter så lav dose som jeg har gått på..
Så utrolig kjedelig:( stor klem❤

Back
Topp