Sensommer-skravle, august.

Litt press må vi ha.

Onkelen min hadde en henger vi kunne lånt, men søren, den har de solgt. (vi fikk tilbud om å kjøpe den, men når jeg tenker meg om er den kanskje tyngre enn hva vi har lov å dra, der var en med kapell. Vi kan pga tung bil og ingen b96 eller be ikke dra mer enn maks tillatt totalvekt 995 kg nemlig.

Hmm, kan snakke med pappa på onsdag uansett. Da skal vi jo treffe dem under rolige forhold, aka bare dem og min familie til middag og kake (min bursdag) og skal uansett ta opp med pappa det praktiske med å få byttet stuevinduene. (som vel må kjøpes og kjøres hit i en henger??)
Litt press hjelper godt på!

Blir en liten og nett henger det, da. Usj, den BE'en altså.. min bror har BE. Mamma og stepappa har B96, men prøver få ordnet oppkjøringen nå.. gubben skal og ha BE etterhvert.. MÅ jeg ha da? Jeg har egentlig ikke *lyst* på det ansvaret med å kjøre med henger, da. Men burde vel, hvis jeg skal ta med meg hesten på ridekurs f.eks..

Blir en liten og nett henger det, da. Usj, den BE'en altså.. min bror har BE. Mamma og stepappa har B96, men prøver få ordnet oppkjøringen nå.. gubben skal og ha BE etterhvert.. MÅ jeg ha da? Jeg har egentlig ikke *lyst* på det ansvaret med å kjøre med henger, da. Men burde vel, hvis jeg skal ta med meg hesten på ridekurs f.eks..
Ja, blir det. Vil derfor ikke kjøpe henger før vi har hatt en grundig prat ang bil, hvor lenge vi skal ha den før den byttes i en elbil. (og derved om vi burde kjøpe en henger som passer DEN bilen bedre. Evt leie henger, men å leie en henger i 3 uker i juli er heller ikke billig så da lønner det seg snart å kjøpe en....)

Men en grundig prat. Når ingen av oss egebelig vet helt hva vi skal gjøre. Er ikke fort gjort

Men ja, du bør nok ta b96 eller be dersom du vil kunne ta med deg hesten uten å være avhengig av at andre kjører for deg.

Ja, blir det. Vil derfor ikke kjøpe henger før vi har hatt en grundig prat ang bil, hvor lenge vi skal ha den før den byttes i en elbil. (og derved om vi burde kjøpe en henger som passer DEN bilen bedre. Evt leie henger, men å leie en henger i 3 uker i juli er heller ikke billig så da lønner det seg snart å kjøpe en....)

Men en grundig prat. Når ingen av oss egebelig vet helt hva vi skal gjøre. Er ikke fort gjort

Nei , viktig å finne ut og bli enig.

Men ja, du bør nok ta b96 eller be dersom du vil kunne ta med deg hesten uten å være avhengig av at andre kjører for deg.
Og ja.. B96 tror jeg blir for lite, så må nok ha BE.

Alle jeg har sett i butikken har enten laktose, hvitløkpulver eller løkpulver.. Hvilke har du kjøpt?
Der er løk i dem fant jeg ut. Fiskrmannens hjeteformede familievennlige fiskekaker

Falt i smak hos 1 av 5 i huset, 11 åringen. 6 åringen, 13 åringen og faren foretrakk mannens sei og løk stekt sammen (6 åringen uten synlige løk biter) mens jeg spiste fiskekaker og ikke takler sei eller løk, og ikke synes fiskekakene var gode heller. Jeg liker nemlig ikke fisk.

Alle jeg har sett i butikken har enten laktose, hvitløkpulver eller løkpulver.. Hvilke har du kjøpt?

Jeg kjøper melkefrie fiskekaker på Rema 1000 og Kiwi også tror jeg. Men hvitløkpulver har jeg ikke sett etter, kan dog ikke huske å ha kjent smaken av det. Finnes også noen fiskeburgere som er melkefrie og veldig gode

Nei , viktig å finne ut og bli enig.

Og ja.. B96 tror jeg blir for lite, så må nok ha BE.
Mannen er bare lite interresert i å snakke om det. Det haster jo ikke. Neste sommer er ikke før om 11 mnd...

Jeg kjøper melkefrie fiskekaker på Rema 1000 og Kiwi også tror jeg. Men hvitløkpulver har jeg ikke sett etter, kan dog ikke huske å ha kjent smaken av det. Finnes også noen fiskeburgere som er melkefrie og veldig gode
Har du navn så jeg kan sjekke de ut? Alle jeg sjekket på rema hadde en av de..

Har du navn så jeg kan sjekke de ut? Alle jeg sjekket på rema hadde en av de..

Familiens fiskekaker Lofoten
Lofoten burger av torsk og sei (inneholder løk men ikke hvitløkspulver)

Disse fant jeg bare ved å søke fiskekake på Oda, men jeg vet at Lofoten hvertfall er i salg på Kiwi :)

Jaja, sånn går det i blant.

Ble nettopp invitert på grilling i morgen, så da har vi en plan for morgendagen i alle fall. Og dagen etter, skal jeg passe noe unger i et par timer. Så, joda, tiden går. :)
Det gjør den. Vi skal på Daftø i morgen vi og møte familie :)

Mannen er bare lite interresert i å snakke om det. Det haster jo ikke. Neste sommer er ikke før om 11 mnd...

Uff. Jeg trenger knapt å tenke på bil, så er gubben i gang :p tror han har oppe finn med biler, ca hele tiden. Men nå skal det jo altså reduseres litt først.

Familiens fiskekaker Lofoten
Lofoten burger av torsk og sei (inneholder løk men ikke hvitløkspulver)

Disse fant jeg bare ved å søke fiskekake på Oda, men jeg vet at Lofoten hvertfall er i salg på Kiwi :)
Både løk og hvitløk er uaktuelt. Mannen blir dårlig i magen av det. Så ikke noe fiskekaker på oss.. Kanskje han kan spise torsk, så kan jeg spise fiskekaker, det bør vel være mulig..

Både løk og hvitløk er uaktuelt. Mannen blir dårlig i magen av det. Så ikke noe fiskekaker på oss.. Kanskje han kan spise torsk, så kan jeg spise fiskekaker, det bør vel være mulig..
Lage selv?

Slik holder også mannen på om dagen, Lille Bill er ikke frisk :(
Kjedelig det ... Vi har flere relativt friske biler. Men, altså.. begrenset hvor mange biler man trenger.. og jeg trenger plass. Liksom. Prøver på baby nr4, og kjører gjerne på ferie, så... Plass må til. Men TRENGER bare 5 seter til hverdags antar jeg. Er som regel bare jeg og ungene som kjører hit og dit, mens han er på jobb.

Kjedelig det ... Vi har flere relativt friske biler. Men, altså.. begrenset hvor mange biler man trenger.. og jeg trenger plass. Liksom. Prøver på baby nr4, og kjører gjerne på ferie, så... Plass må til. Men TRENGER bare 5 seter til hverdags antar jeg. Er som regel bare jeg og ungene som kjører hit og dit, mens han er på jobb.
Bobla er 2022 modell og tipp-topp tilstand.
Sorte Bill kom ikke gjennom EU kontrollen
Lille Bill har noen problemer med bremsene.

Trenger egentlig 2 friske biler

Slik holder også mannen på om dagen, Lille Bill er ikke frisk :(
Hos oss er gamle dieseldroget forbausende frisk til å være 14 år gammelt, det bare er et stort drog, aka stasjonsvogn, som kjører mannen og hans pc til og fra jobb. Med diesel forbruk som er dyrt, og bompenger om tre uker. Som aktualiserer å bytte den i en liten elbil som med våre strømpriser er nesten gratis å lade, og halve prisen i bomringen. Den trenger ikke være så stor, og egentlig ikke krav om mer enn 4-5 mil på en lading, vinterstid også da.

En prinsipp - avgjørelse må tas. Skal vi kjøre den til den kondemneres når det en gang er dyrere å fikse den enn den er verd? Når enn det skjer. Eller selge den nå når den utfra min finn - nerding i går, kanskje kan selges for en 20-30k om vi er heldige?

Nyeste dieseldroget er også frisk. Høyt elsket for sin plass til folk og stæsj. Men siden jeg synes vi uansett trenger henger på sommerferie så er det mindre som taler for at vi absolutt må ha den bilen og således kunne den også vært byttet i en elektrisk som er nesten gratis å lade og halve prisen i bomringen. Men den må byttes i en med bra rekkevidde og plass til alle 5 komfortabelt, som kan dra en henger med tillatt max vekt på i alle fall 1000, og likevel ha en rekkevidde som gjør at vi ikke må lade hver time. Og da begynner det å bli vesentlig dyrere, og et spm om det reelt vil lønne seg eller ei. Og hva vi vil.

Jeg er sånn at når temaet først kommer opp, som det gjorde av en sleng - kommentar fra mannen på lørdag, så vil jeg at vi skal ta praten og bestemme oss for hva vi vil. Mens mannen min åpenbart synes at det haster jo ikke. Det gjør det jo ikke. Jeg bare.... Når jeg først har tenkt a, vil jeg at vi skal tenke b og konkludere enten slik eller sånn. Så slipper jeg bruke så mye tanker på det.

Bobla er 2022 modell og tipp-topp tilstand.
Sorte Bill kom ikke gjennom EU kontrollen
Lille Bill har noen problemer med bremsene.

Trenger egentlig 2 friske biler
Bremsene vil man helst skal være optimale, jo. :P vi trenger og to biler som funker; men den bilen gubben kjører, kjører han oftest alene. Så der er egentlig 2 seter og bagasjerom ideellt.

Back
Topp