Semper dråper eller miniform?

Jeg var hos helsesøster på fredag, og da hadde hun nettopp vært på fagseminar hvor tema var babyens tarmflora. Der ble hun fortalt at Semperdråper ikke var anbefalt pga for lite forskning på å bruke probiotika på små barn. De visste enda ikke om det forstyrret tarmfloraen istedenfor å gjøre den bedre.

Hun ga meg råd om å gi fennikelte istedenfor. Og det virker ut som at det hjelper :) Hun har ikke hatt mye vondt i magen i dag.
 
Innså etter at jeg posta "sukkervann kan man lage selv" haha :p kløna meg ;) ooh kanskje jeg skal prøve nan ha også ;) takk for tips :D
Nan HA-1 og fenikkelte, samt litt malt i mme, har fungert fint for oss. Men hun får bare mme som tillegg da..
 
Nan HA-1 og fenikkelte, samt litt malt i mme, har fungert fint for oss. Men hun får bare mme som tillegg da..
Skal prøve den Nan HA-1 ;)
Har allerede malt i to-tre måltider.

Ooh fenikkelte :D takk for tips :)
 
Nan HA-1 og fenikkelte, samt litt malt i mme, har fungert fint for oss. Men hun får bare mme som tillegg da..
Hvordan gjør dere med malt, hvor mye, hvor ofte? Er dette mot forstoppelse eller generelt vondt i magen? :)
 
Hvor får man fenikkelte? Apotek?
Her ligger mini og kaver og ynker seg hver gang han skal ha noe ut.. Værst på kveldene og natta. Han får det ut til slutt, etter litt kav, men syns så synd på han når han ligger sånn :(
 
Hvor får man fenikkelte? Apotek?
Her ligger mini og kaver og ynker seg hver gang han skal ha noe ut.. Værst på kveldene og natta. Han får det ut til slutt, etter litt kav, men syns så synd på han når han ligger sånn :(
Helsekost :) Men syns jeg har sett på apotek også
 
Hvordan gjør dere med malt, hvor mye, hvor ofte? Er dette mot forstoppelse eller generelt vondt i magen? :)
Lurer jeg og på :p
Skal fungere mot luft og treg mage. Koker opp litt vann og blander inn malt. Jeg gir mme som tillegg, så da tar jeg det oppi der. Hvis du bare gir mm, så hadde jeg bare forsøkt med fennikkelte. I bunn og grunn skal de ikke få treg mage av mm. Det var etter vi begynte med fennikkelte at vår lille ble god i magen :)
 
Last edited:
Hvor får man fenikkelte? Apotek?
Her ligger mini og kaver og ynker seg hver gang han skal ha noe ut.. Værst på kveldene og natta. Han får det ut til slutt, etter litt kav, men syns så synd på han når han ligger sånn :(
De har både på apotek og helsekost. På ammehjelpen står det blandingsforhold og dosering. Tror det var en teskje og 2,5 dl vann. Og babyen skulle ha 10 ml et par ganger til dagen.
 
Vi startet med minifom i helgen. Hvordan gjør dere det når dere er ute av huset? Ser det står at dråpene skal oppbevares kaldt og så skal de gis før hvert måltid? I samme slengen, hvor lenge er det meningen man skal gi dråper? Fant ikke noe om det på flasken :)
 
Vi startet med minifom i helgen. Hvordan gjør dere det når dere er ute av huset? Ser det står at dråpene skal oppbevares kaldt og så skal de gis før hvert måltid? I samme slengen, hvor lenge er det meningen man skal gi dråper? Fant ikke noe om det på flasken :)
Jeg tar den med meg selv om det står det skal stå kaldt. Ellers kan du jo hoppe over et måltid. Jeg gir f.eks. ikke på natta. Du gir så lenge det er nødvendig, men maks til barnet er 3 mnd.
 
Skal fungere mot luft og treg mage. Koker opp litt vann og blander inn malt. Jeg gir mme som tillegg, så da tar jeg det oppi der. Hvis du bare gir mm, så hadde jeg bare forsøkt med fennikkelte. I bunn og grunn skal de ikke få treg mage av mm. Det var etter vi begynte med fennikkelte at vår lille ble god i magen :)

Men hva er litt malt?
Om du tenker en tskje, er det en hel eller halv? Og hvor mange ganger i døgnet? Bare for å vite ca hva andre bruker. Jeg har brukt malt på smokken, men har brukt minimalt da jeg ikke veit hvor mye man kan ta..
 
Fant ikke fenikkelte idag, men fant ammete da.. Prøve meg på det. Kan man gi av det og til mini?
 
Men hva er litt malt?
Om du tenker en tskje, er det en hel eller halv? Og hvor mange ganger i døgnet? Bare for å vite ca hva andre bruker. Jeg har brukt malt på smokken, men har brukt minimalt da jeg ikke veit hvor mye man kan ta..
Jeg bruker 1 teskje og fordeler det utover dagen.
 
Fant ikke fenikkelte idag, men fant ammete da.. Prøve meg på det. Kan man gi av det og til mini?
Du kan gi det i følge helsesøsteren vi går til.
Trodde alle helsekoster hadde fenikkelte.. Her fungerer det helt fantastisk med fenikkelte. Etter vi begynte med det på fredag, har hun bæsjet hver dag (mot hver 3-4 før) og hun fiser mye mindre, og ikke minst, hun har ikke vondt i magen :)
 
Du kan gi det i følge helsesøsteren vi går til.
Trodde alle helsekoster hadde fenikkelte.. Her fungerer det helt fantastisk med fenikkelte. Etter vi begynte med det på fredag, har hun bæsjet hver dag (mot hver 3-4 før) og hun fiser mye mindre, og ikke minst, hun har ikke vondt i magen :)

Kanskje de bare var tomme :)
Jeg spurte ikke, bare tok ammeteen og tenkte at jeg får teste den først :)
 
Hvor får man fenikkelte? Apotek?
Her ligger mini og kaver og ynker seg hver gang han skal ha noe ut.. Værst på kveldene og natta. Han får det ut til slutt, etter litt kav, men syns så synd på han når han ligger sånn :(
De fleste "etniske" butikkene selger også fenikkelte fra Twinings.
ba4c606f80ff2d535ec100db0c18b07f
 
Hvor får man fenikkelte? Apotek?
Her ligger mini og kaver og ynker seg hver gang han skal ha noe ut.. Værst på kveldene og natta. Han får det ut til slutt, etter litt kav, men syns så synd på han når han ligger sånn :(

De fleste "etniske" butikkene selger også fenikkelte fra Twinings.
f666b74c493018695e6ebfdfe77116cf

God for både mor og barn :)
 
Back
Topp