Sarabi utvider flokken *gravid*

Tidlig ultralyd - 7+6

Tusen takk for alle lykkeønskninger i går:Heartpink

Etter hva som har føltes som en evig lang nedtelling var dagen for ultralyd her! Samboeren min hadde fri og kunne heldigvis bli med meg. Vi kjørte bortover og jeg ble ganske dårlig av bilturen. Vi var ute i god tid så jeg fikk sitte litt ute i frisk luft før vi gikk inn. Jeg var veldig spent på venterommet, men plutselig ble jeg ropt opp og da var det bare å gå inn! Heldigvis er det ganske rett på sak, så måtte ikke vente så mye lengre etter vi kom inn.

Følelsen av å plutselig se en liten bamsemums på skjermen var helt magisk:Heartpink Jeg fikk øye på blinkehjerte ganske fort også, og da roet jeg meg litt. Fikk også se bittesmå armer og bein. Vi fikk høre hjertelyden og legen målte lille knøtt til å være 14mm, akkurat så stor som den skal være :love7 Jeg ble til og med målt til å være fire dager lengre, men jeg forholder meg til opprinnelig regning frem til otul/oul.

Etter timen dro samboeren og jeg og spiste lunsj på restaurant og det var veldig koselig, noe vi aldri har tid til ellers :Heartpink Nå føler jeg at jeg slapper av mye mer i forhold til graviditeten, og kan kanskje til og med begynne å glede meg litt:Heartpink
 
Tidlig ultralyd - 7+6

Tusen takk for alle lykkeønskninger i går:Heartpink

Etter hva som har føltes som en evig lang nedtelling var dagen for ultralyd her! Samboeren min hadde fri og kunne heldigvis bli med meg. Vi kjørte bortover og jeg ble ganske dårlig av bilturen. Vi var ute i god tid så jeg fikk sitte litt ute i frisk luft før vi gikk inn. Jeg var veldig spent på venterommet, men plutselig ble jeg ropt opp og da var det bare å gå inn! Heldigvis er det ganske rett på sak, så måtte ikke vente så mye lengre etter vi kom inn.

Følelsen av å plutselig se en liten bamsemums på skjermen var helt magisk:Heartpink Jeg fikk øye på blinkehjerte ganske fort også, og da roet jeg meg litt. Fikk også se bittesmå armer og bein. Vi fikk høre hjertelyden og legen målte lille knøtt til å være 14mm, akkurat så stor som den skal være :love7 Jeg ble til og med målt til å være fire dager lengre, men jeg forholder meg til opprinnelig regning frem til otul/oul.

Etter timen dro samboeren og jeg og spiste lunsj på restaurant og det var veldig koselig, noe vi aldri har tid til ellers :Heartpink Nå føler jeg at jeg slapper av mye mer i forhold til graviditeten, og kan kanskje til og med begynne å glede meg litt:Heartpink
Så fantastisk!! Godt å høre at det har gått så bra! Så glad på deres vegne!!! Gratulerer med blinke-hjerte og liten bamsemums! ❤️☺️
 
Tidlig ultralyd - 7+6

Tusen takk for alle lykkeønskninger i går:Heartpink

Etter hva som har føltes som en evig lang nedtelling var dagen for ultralyd her! Samboeren min hadde fri og kunne heldigvis bli med meg. Vi kjørte bortover og jeg ble ganske dårlig av bilturen. Vi var ute i god tid så jeg fikk sitte litt ute i frisk luft før vi gikk inn. Jeg var veldig spent på venterommet, men plutselig ble jeg ropt opp og da var det bare å gå inn! Heldigvis er det ganske rett på sak, så måtte ikke vente så mye lengre etter vi kom inn.

Følelsen av å plutselig se en liten bamsemums på skjermen var helt magisk:Heartpink Jeg fikk øye på blinkehjerte ganske fort også, og da roet jeg meg litt. Fikk også se bittesmå armer og bein. Vi fikk høre hjertelyden og legen målte lille knøtt til å være 14mm, akkurat så stor som den skal være :love7 Jeg ble til og med målt til å være fire dager lengre, men jeg forholder meg til opprinnelig regning frem til otul/oul.

Etter timen dro samboeren og jeg og spiste lunsj på restaurant og det var veldig koselig, noe vi aldri har tid til ellers :Heartpink Nå føler jeg at jeg slapper av mye mer i forhold til graviditeten, og kan kanskje til og med begynne å glede meg litt:Heartpink
Så godt å lese!! Herlig! :love017
 
Rolige dager - 8+5

Titter innom bare for å si at det ikke er stort å melde fra denne kanten. Jeg hadde en legetime den 27. hvor jeg fikk forlenget sykemeldingen til 15. oktober. Har noen dager hvor jeg ikke er like kvalm som andre, men en fremdeles trøtt og uggen. Jeg venter egentlig bare på at dagene skal gå og at denne perioden skal ta slutt. Jeg er så lei av å ligge på sofaen og føle meg dritt mens jeg ser på ALT av tilgjengelig reality på TV :hilarious: Samtidig er jeg jo glad for å kjenne på symptomer, men jeg gleder meg mest til å komme meg ut av denne usikre perioden.

Å være gravid føles til nå veldig annerledes enn forrige gang. En ting er at jeg er mye dårligere fysisk, men det er en del andre tanker i hodet også. Jeg føler at jeg gledet meg mer sist, mens nå synes jeg tanken på to små er veldig overveldende. Jeg håper at når jeg er kommet lengre i svangerskapet og er i bedre form, så begynner jeg å glede meg mer til denne babyen også:Heartpink
 
Oppdatering - 12+4

Nå er det jammen lenge siden sist jeg oppdaterte dagboka! Grunnen til det er rett og slett at livet har vært ufattelig kjedelig de siste ukene. Jeg er fremdeles 100% sykemeldt. Formiddagene går til å ligge på sofaen og se reality-tv og ettermiddag og kveld går til barn og samboer. Jeg begynner heldigvis å føle meg bedre. Kvalmen er mye sjeldnere og jeg har fått en del energi tilbake. Jeg har en legetime neste uke hvor jeg kommer til å si at jeg vil prøve å jobbe 50% for å se hvordan det går!

Ellers er det som står sterkest i tankene at det bare er TO dager til tidlig ultralyd på sykehuset! Jeg håper virkelig at alt fremdeles står bra til. Nå vil det være mye mer å se enn da jeg tok den private så det er veldig spennende. Ser alt bra ut kommer nok nyheten til å bli delt med flere. Spesielt greit å kunne dele på jobb hvorfor jeg har vært borte så lenge!

Tenker også mye på hvordan det skal bli med en liten baby sammen med en 2,5-åring. Tuppa krever sykt mye tid og krefter og det er ekstremt overveldende å tenke på hvordan det skal bli med en baby i tillegg. Har tenkt spesielt på det i dag, da hun har vært våken halve natta og samboer er borte på kveldsvakt. Prøver å tenke at hun kommer til å vokse masse det neste halve året, og at jeg nå har mer baby-erfaring enn jeg hadde med første. Gjør noen forsøk på å tenke litt positivt innimellom alle krisetankene. Nå skal jeg slappe av med litt snacks og tv før det blir TIDLIG kveld.
 
Koselig med oppdatering :Heartred jeg har psudotvillinger og det kan bli tøft. Men som du sier, vokser storesøster masse på det neste halvåret. Det skjer så mye på kort tid på den alderen. Det kommer til å bli mest kos og hun vil vokse mye på å være storesøster også.
 
Koselig med oppdatering :Heartred jeg har psudotvillinger og det kan bli tøft. Men som du sier, vokser storesøster masse på det neste halvåret. Det skjer så mye på kort tid på den alderen. Det kommer til å bli mest kos og hun vil vokse mye på å være storesøster også.
Tusen takk for oppmuntrende kommentar ❤️
 
Overstått ul og tilbake i jobb - 13+3

Dette har vært en ganske så hektisk uke. Uka startet veldig fint med tidlig ultralyd på sykehuset. Det ble en utrolig fin opplevelse hvor vi fikk se kjempefine bilder av den lille babyen. Fikk også se helt utrolige bilder i 3D hvor man virkelig ser at det er et lite menneske inni der :Heartpink

På tirsdag hadde jeg time hos legen hvor vi bestemte at jeg skal tilbake i 40% jobb, noe som tilsvarer to dager i uken. I går hadde jeg første dag tilbake på jobb på nesten to måneder! Det var ganske godt å komme seg ut og se kolleger igjen. Også veldig rart å være tilbake, og ikke minst slitsomt å sette seg inn i alt nytt som har skjedd siden sist. Jeg synes det gikk ganske bra, men veldig sliten på slutten av dagen. Synes det er litt vanskelig å kjenne på om jeg er sliten pga graviditeten eller om det bare er fordi jeg har en sykt slitsom jobb:smiley-ashamed004 Tror uansett jeg vil prøve å holde meg delvis sykemeldt så lenge jeg kan, for helhetsbelastningen akkurat nå er veldig stor. 2-åringen har begynt å våkne hver eneste natt noe som gjør at jeg blir veldig trøtt i løpet av dagen. Nå gleder jeg meg til helg hvor samboer skal ha FRI og vi skal kose oss masse:love7 God helg!
 
Overstått ul og tilbake i jobb - 13+3

Dette har vært en ganske så hektisk uke. Uka startet veldig fint med tidlig ultralyd på sykehuset. Det ble en utrolig fin opplevelse hvor vi fikk se kjempefine bilder av den lille babyen. Fikk også se helt utrolige bilder i 3D hvor man virkelig ser at det er et lite menneske inni der :Heartpink

På tirsdag hadde jeg time hos legen hvor vi bestemte at jeg skal tilbake i 40% jobb, noe som tilsvarer to dager i uken. I går hadde jeg første dag tilbake på jobb på nesten to måneder! Det var ganske godt å komme seg ut og se kolleger igjen. Også veldig rart å være tilbake, og ikke minst slitsomt å sette seg inn i alt nytt som har skjedd siden sist. Jeg synes det gikk ganske bra, men veldig sliten på slutten av dagen. Synes det er litt vanskelig å kjenne på om jeg er sliten pga graviditeten eller om det bare er fordi jeg har en sykt slitsom jobb:smiley-ashamed004 Tror uansett jeg vil prøve å holde meg delvis sykemeldt så lenge jeg kan, for helhetsbelastningen akkurat nå er veldig stor. 2-åringen har begynt å våkne hver eneste natt noe som gjør at jeg blir veldig trøtt i løpet av dagen. Nå gleder jeg meg til helg hvor samboer skal ha FRI og vi skal kose oss masse:love7 God helg!
Hurra for fin ul og fin uke!! Godt du orker å være litt tilbake på jobb, men ta også godt vare på deg selv nå. Er litt av en jobb du gjør med å gro bebis ☺️❤️ og med nattevåk er det ekstra utfordrende. Riktig god helg til dere! Håper den blir superfin! :love017
 
Oppdatering - 16+1

Herlighet, nå begynner ukene virkelig å gå unna! Det går i ett om dagene og jeg glemmer litt å oppdatere dagboka, men nå synes jeg det var på tide!

En ting jeg glemte å skrive i sist innlegg, er at da jeg var på tidlig ultralyd på sykehuset tok jeg noen ekstra tester for å sjekke risikoen for ny svangerskapsforgiftning. Fikk raskt svar om at jeg har lav risiko, og slipper dermed å starte på forbyggende medisiner! Så da kan jeg slå meg til ro med den vanlige oppfølgingen som kommer med svangerskapskontrollene. Jeg har også fått time til svangerskapskontroll hos jordmor i januar. Det ser jeg veldig frem til. Jeg gikk ikke til jordmor sist, men nå føler jeg på at jeg har mer behov for å prate enn det man får tid til hos fastlegen.

Ellers er jeg tilbake i jobb 60%, altså jobb 3 dager i uken. Jeg er i mye bedre form så det føles ganske bra å være tilbake, men kjenner også at det er veldig deilig å ha litt pause mellom dagene hvor jeg kan være hjemme og ta det med ro. Det er mye fart og aktivitet på jobb og det blir slitsomt i lengden.

Hjemme har vi feiret 2-årsdag og har det egentlig veldig bra. Tuppa sover bedre om nettene nå og det er veldig deilig. Hun våkner fortsatt en del om natten, men nå vil hun heller komme å ligge hos meg enn å stå opp. Det er ganske mye koseligere å samsove noen timer enn å stå opp og starte dagen kl 3, for å si det mildt :smiley-ashamed004

Håper det står bra til med alle dere der ute og at dere har en fin uke:Heartpink
 
:HeartblueEn liten prins:Heartblue 19+4

I går var vi på ordinær ultralyd! Jeg har vært så spent og gledet meg veldig mye til dette. Rett før timen var jeg så nervøs og kvalm, man er jo så redd for at det skal være noe galt. Heldigvis så alt kjempefint ut, og det var lett å se at det er en lillebror som bor i magen:Heartblue Jeg har hatt veldig sterk magefølelse på gutt, og det var gøy å få det bekreftet. Jeg synes det er superstas at jeg får en av hver :love7 Ble satt frem én dag, så ny termin er 9.mai.

Jeg har hatt en del blandene følelser knyttet til denne graviditeten. Har ikke følt meg like klar denne gangen som første gang, og hatt en del dårlig samvittighet overfor babyen fordi jeg liksom ikke har gledet meg så mye :sorry: Men nå føles det faktisk ganske annerledes! Jeg er lettet over at alt så bra ut og kan endelig tillate megselv å glede meg. I tillegg føles det mye mer virkelig når vi vet at det blir en gutt. Lettere å se for seg babyen og kjøpe inn litt blå klær :love7

Håper det står bra til med alle dere der ute :Heartred
 
:HeartblueEn liten prins:Heartblue 19+4

I går var vi på ordinær ultralyd! Jeg har vært så spent og gledet meg veldig mye til dette. Rett før timen var jeg så nervøs og kvalm, man er jo så redd for at det skal være noe galt. Heldigvis så alt kjempefint ut, og det var lett å se at det er en lillebror som bor i magen:Heartblue Jeg har hatt veldig sterk magefølelse på gutt, og det var gøy å få det bekreftet. Jeg synes det er superstas at jeg får en av hver :love7 Ble satt frem én dag, så ny termin er 9.mai.

Jeg har hatt en del blandene følelser knyttet til denne graviditeten. Har ikke følt meg like klar denne gangen som første gang, og hatt en del dårlig samvittighet overfor babyen fordi jeg liksom ikke har gledet meg så mye :sorry: Men nå føles det faktisk ganske annerledes! Jeg er lettet over at alt så bra ut og kan endelig tillate megselv å glede meg. I tillegg føles det mye mer virkelig når vi vet at det blir en gutt. Lettere å se for seg babyen og kjøpe inn litt blå klær :love7

Håper det står bra til med alle dere der ute :Heartred
Så koselig med en liten prins i magen!!
Og det er godt å lese at du klarer å glede deg :Heartpink
 
Gratulerer med en lillebror på vei :love7 Har selv fått både gutt og jente, og det er SÅ stas å få oppleve å få en av hvert kjønn:shy:
 
Oppdatering - 31+4

Her ser jeg at tiden har flydd siden siste oppdatering! Tenk at det i morgen er TO måneder til termin!!

Jeg har de siste ukene vært 100% sykemeldt pga bekkenplager, og det kommer jeg til å være frem til permisjonen starter. Det er litt varierende hvor store smertene er, i en periode var de konstante mens nå er det litt bedre innimellom. I tillegg er jeg veldig trøtt og sliten. Prøver å tenke at jeg er sykemeldt fordi jeg skal ta det med ro, samtidig er det jo litt som må gjøres. For et par dager siden fikk jeg tatt frem en del babysaker fra første, og har begynt å vaske ting som lillebror skal bruke. Tenkte å begynne å vaske babytøy i dag eller over helga, får se hva jeg orker :smiley-angelic006

Neste helg skal jeg og samboeren min ha vår "babymoon". Storesøster skal få være hos tante og onkel, mens vi sjekker inn på hotell i egen by:Heartred Spaavdeling på hotellet, middag ute på restaurant og deeeilig hotellfrokost. Gleder meg kjempemasse! Begynner også å glede meg skikkelig til babyen kommer. Har jo hatt en del blandede følelser knyttet til graviditeten, ettersom alt skjedde så fort og jeg ikke kjente meg klar. Er fremdeles veldig spent på hvordan det skal bli med to små, og tanken føles litt overveldende til tider. Men for det aller meste gleder jeg meg. Jeg er så spent på hvordan storesøster kommer til å takle lillebror, og gleder meg sånn til å se de to sammen. Hun er veldig opptatt av lillebror i magen og babyer generelt. Koser og kysser på magen hele tiden. Har tatt frem ei vugge og oppi der ligger lillebror-bamsen jeg kjøpte etter oul. Tenkte hun kom til å ville ha den bamsen, men hun er veldig opptatt av at det er lillebror sin! Stryker på den og sier den er myk, men prøver ikke å ta den ut av senga. Hun er generelt veldig omsorgsfull og jeg tror hun kommer til å bli verdens beste storesøster:Heartpink:Heartblue

Ønsker også å gratulere alle damer der ute med kvinnedagen i dag. Vi er helt rå!
 
Svangerskapskontroll - 32+1

I dag har jeg vært hos jordmor på svangerskapskontroll. Er alltid litt spent på urinprøve og blodtrykk da jeg tenker en del på svangerskapsforgitning. Heldigvis så alt fint ut! Det var rundt uke 36 jeg begynte å få høyt blodtrykk sist, håper jeg slipper det denne gangen. Var mye styr og ble dårlig av medisinen sist, i tillegg til at jeg har veldig lyst til å oppleve at kroppen setter i gang fødsel av seg selv.

Ellers var både mål og hjertelyd veldig bra hos lillegutt. Sterke hjerteslag og følger kurven helt perfekt. Jordmor sa at han fremdeles har god plass til å turne rundt der inne, kunne merke at noen hadde bodd der før og ryddet plass :hilarious: Kjenner mye bevegelser, spesielt på kveldstid og det er så koselig :Heartblue

Bekkenet har vært veldig vondt i går og i dag så nå prøver jeg å ta det med ro. Mannen skal på kveldsvakt så da er det jeg som må hente i barnehagen og ta meg av tuppa på ettermiddagen og kvelden. Det er veldig koselig, men krevende, så greit å spare litt energi til det. Sitter i sofaen og leser litt og slapper av:happy: I dag er det forresten 3 år siden jeg fikk den første svake positive testen med jenta mi! Det er litt gøy å tenke på. Mye som har skjedd de siste tre årene.

Håper det står bra til med alle der ute:Heartred
 

Vedlegg

  • 431620423_1526501431465048_5110789578053519814_n.jpg
    431620423_1526501431465048_5110789578053519814_n.jpg
    145,6 KB · Visninger: 26
6 UKER TIL TERMIN! - 34+3
Tenk, nå er det bare seks uker til termin!! Begynner å glede meg skikkelig til å møte den lille gutten min, og gleder meg sånn til å se jenta mi bli storesøster. Hun koser og susser mye på magen og jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli når lillebror faktisk er her.

Ellers tenker jeg mye på fødsel og er veldig spent på hvordan den kommer til å starte. Om to uker skal jeg på svangerskapskontroll hos jordmor, og krysser fingrene for at blodtrykket fortsatt ser fint ut! Også spent på om han snur seg snart, ligger i tverrleie nå.

Vi har rolig hjemmepåske, passer helt perfekt. Har gått opp nesten 20kg nå, så det begynner å bli ordentlig tungt å være gravid. Vondt i bekkenet og fort sliten. Samboer har jobbet de siste dagene, men fra i morgen har han også fri og jeg gleder meg til å ha han hjemme så vi kan kose oss sammen som en familie <3

Ønsker alle ei fin påske:love2
 
6 UKER TIL TERMIN! - 34+3
Tenk, nå er det bare seks uker til termin!! Begynner å glede meg skikkelig til å møte den lille gutten min, og gleder meg sånn til å se jenta mi bli storesøster. Hun koser og susser mye på magen og jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli når lillebror faktisk er her.

Ellers tenker jeg mye på fødsel og er veldig spent på hvordan den kommer til å starte. Om to uker skal jeg på svangerskapskontroll hos jordmor, og krysser fingrene for at blodtrykket fortsatt ser fint ut! Også spent på om han snur seg snart, ligger i tverrleie nå.

Vi har rolig hjemmepåske, passer helt perfekt. Har gått opp nesten 20kg nå, så det begynner å bli ordentlig tungt å være gravid. Vondt i bekkenet og fort sliten. Samboer har jobbet de siste dagene, men fra i morgen har han også fri og jeg gleder meg til å ha han hjemme så vi kan kose oss sammen som en familie <3

Ønsker alle ei fin påske:love2
Tenk at det bare er 6 uker til termin :eek: :love017 sååå koselig og søtt med storesøster ❤️ håper han snur seg snart og at siste del av svangerskapet går smertefritt (så smertefritt som mulig hehe). :hug013 gooood påske til deg og dine! :love017
 
Back
Topp