Sarabi utvider flokken *gravid*

Gratulerer Sarabi! Gleder meg til å følge veien din videre
 
Gratulerer så mye med spiren :talk017 :love017 :cool05:dance011:gen014:love7:Heartblue:Heartpink
 
12 DPO - 3+5

I går var jeg på apoteket og fikk kjøpt Clearblue digital test med ukeindikator + flere strimmeltester da jeg bare hadde to fra før. Jeg sparte de til i dag morges og testet med begge testene. Clearblue-testen viste klart og tydelig gravid 1-2 uker :Heartpink Ble litt stresset av at strimmeltesten var såpass svak, men så vet jeg at det er dumt å sammenligne tester fra ulike merker (I tillegg er det jo fremdeles ganske tidlig). Jeg kom på at jeg har flere stavtester som er samme typen jeg testet med på fredag, og da fikk jeg se veldig tydelig at streken øker i styrke :Heartpink Jeg synes denne perioden er helt forferdelig for jeg er så nervøs og redd for at det skal være kjemisk, eller innbilning :smiley-ashamed004 Jeg skal kjøpe flere digitale tester slik at jeg kan teste neste uke og forhåpentligvis få se 2-3 uker:smiley-angelic001

Jeg tenker å ringe legekontoret i morgen. Jeg fikk svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap så tenker det er greit å si i fra tidlig om graviditeten, i tillegg til at det kan ta lang tid å få time. Så tenker det er greit å bare ringe å høre selv om det er tidlig.

Jeg tenker også på å fortelle søsteren min at jeg er gravid. Vi er veldig nære og det er naturlig for meg å fortelle henne tidlig. Jeg hadde tenkt å fortelle henne at vi var i gang med prøving, men det rakk jeg ikke å gjøre før jeg fikk positiv test :hilarious:
 

Vedlegg

  • 370312968_697588795742388_7861487962323722314_n.jpg
    370312968_697588795742388_7861487962323722314_n.jpg
    69,7 KB · Visninger: 61
  • 370532817_1009891773494153_1521506217815244623_n.jpg
    370532817_1009891773494153_1521506217815244623_n.jpg
    102,4 KB · Visninger: 60
Gratulerer så mye ❤️ :)

Hvis du fikk svangerskapsforgiftning sist - har du fått info om mulighet for blodfortynnende tabletter som forebyggende for å unngå det denne gangen? For å få effekt av det bør man starte på det mellom uke 10+0 og 12+0, så sånn sett ingen kjempehast.
 
Gratulerer så mye ❤️ :)

Hvis du fikk svangerskapsforgiftning sist - har du fått info om mulighet for blodfortynnende tabletter som forebyggende for å unngå det denne gangen? For å få effekt av det bør man starte på det mellom uke 10+0 og 12+0, så sånn sett ingen kjempehast.
Takk :Heartpink

Nei, det eneste jeg husker er en helsearbeider som sa at ved et eventuelt nytt svangerskap ville jeg få tett oppfølging, og en annen som sa at det ikke skjedde noe spesielt ang. oppfølging ved et nytt svangerskap:smiley-ashamed004
 
Takk :Heartpink

Nei, det eneste jeg husker er en helsearbeider som sa at ved et eventuelt nytt svangerskap ville jeg få tett oppfølging, og en annen som sa at det ikke skjedde noe spesielt ang. oppfølging ved et nytt svangerskap:smiley-ashamed004

Veldig vanlig å få albyl-e lav dose i svangerskapet etterpå, så hvis du nevner det for lege vet han sannsynligvis. Eller han kan ringe en gynekolog på sykehuset eller noe sånt :)
Ellers tror jeg oppfølging ellers avhenger av hvor alvorlig svf du hadde. Noen steder leverer man hyppigere urinprøve og blodtrykk, noen ganger vekstkontroll hver 4. uke fra uke 24. Så du får høre med fastlege/jordmor hva de tenker for ditt tilfelle.
 
Veldig vanlig å få albyl-e lav dose i svangerskapet etterpå, så hvis du nevner det for lege vet han sannsynligvis. Eller han kan ringe en gynekolog på sykehuset eller noe sånt :)
Ellers tror jeg oppfølging ellers avhenger av hvor alvorlig svf du hadde. Noen steder leverer man hyppigere urinprøve og blodtrykk, noen ganger vekstkontroll hver 4. uke fra uke 24. Så du får høre med fastlege/jordmor hva de tenker for ditt tilfelle.
Takk for gode råd :happy:
 
3+6

Tankene surrer og hodet går i spinn for tiden. Vanskelig å tenke på noe som helst annet. Veldig redd for den enorme skuffelsen jeg vet vil komme om dette ikke går veien, samtidig som jeg prøver å ikke bekymre meg unødvendig for ting jeg uansett ikke har kontroll over. Akkurat nå er jeg gravid, og det prøver jeg å glede meg over :Heartpink Jeg ringte legekontoret i dag og forklarte situasjonen min, og fikk legetime 11. september, altså om nøyaktig to uker.

Jeg tester hver morgen nå, og følger intenst med på om streken blir sterkere. Jeg bekymrer meg mye for dette, selv om jeg ser at den blir sterkere. Testene er tatt søndagsmorgen (3+5) og i dag tidlig (3+6).
 

Vedlegg

  • 371809868_2629133777262617_710653023812810618_nkopi.jpg
    371809868_2629133777262617_710653023812810618_nkopi.jpg
    111,7 KB · Visninger: 49
Last edited:
Forstår veldig godt den følelsen du sitter med :love022 Det var jo enorm forskjell på bare et døgn på testene dine! Så gøy å få se en sånn flott stigning da:Heartpink Klem til deg!
 
3+6

Tankene surrer og hodet går i spinn for tiden. Vanskelig å tenke på noe som helst annet. Veldig redd for den enorme skuffelsen jeg vet vil komme om dette ikke går veien, samtidig som jeg prøver å ikke bekymre meg unødvendig for ting jeg uansett ikke har kontroll over. Akkurat nå er jeg gravid, og det prøver jeg å glede meg over :Heartpink Jeg ringte legekontoret i dag og forklarte situasjonen min, og fikk legetime 11. september, altså om nøyaktig to uker.

Jeg tester hver morgen nå, og følger intenst med på om streken blir sterkere. Jeg bekymrer meg mye for dette, selv om jeg ser at den blir sterkere. Testene er tatt søndagsmorgen (3+5) og i dag tidlig (3+6).
Jeg skjønner veldig godt den følelsen du sitter med, og kommer nok selv til å gjøre skkurat det samme når jeg får positiv test.
Kommer nok også til å få målt hcg med blodprøve flere ganger.
Har ei venninne som er gynekolog, så hun blir nok den første som får vite noe (bortsett fra mannen) når jeg får positiv test igjen, for da kan hun bestille blodprøver og sånn for meg
 
Jeg forstår også følelsen du sitter med så godt :Heartred Veldig fin stigning, jeg håper du kan kjenne på en ro snart :Heartred
 
Jeg skjønner veldig godt den følelsen du sitter med, og kommer nok selv til å gjøre skkurat det samme når jeg får positiv test.
Kommer nok også til å få målt hcg med blodprøve flere ganger.
Har ei venninne som er gynekolog, så hun blir nok den første som får vite noe (bortsett fra mannen) når jeg får positiv test igjen, for da kan hun bestille blodprøver og sånn for meg
hadde nok vært godt å få et ordentlig svar svart på hvitt, i stedet for å tyde testene selv :nailbiting: masse lykke til, til deg:Heartpink
 
hadde nok vært godt å få et ordentlig svar svart på hvitt, i stedet for å tyde testene selv :nailbiting: masse lykke til, til deg:Heartpink
Ja å få faktiske tall tror jeg kan hjelpe noe, i alle fall for min del
 
4+0

Dette har vært en litt vond dag, der følelsene bare har tatt helt overhånd. Begynte å gråte flere ganger på jobb og føler meg kjempesliten. Testen jeg tok i morges synes jeg virket svakere enn den i går, selv om det fremdeles er en tydelig strek der. Jeg er så redd for dette med kjemisk, som jeg ikke helt forstår hva er. Bare redd for at streken skal bli svakere og svakere og forsvinne helt :( Vet ikke om det er sånn det fungerer en gang. Har ikke blødd noe, så det er bra. Fremdeles to dager til IKM.

Jeg venter på nye digitale i posten, og håper jeg får se 2-3 når jeg tar den. Er bra at jeg må vente litt på at den skal komme, hvis ikke hadde jeg nok risikert å ta den for tidlig.
 
Jeg har hørt at man kan dra til legekontoret å måle hcg dersom man f.eks. har blødd og er bekymret pga det, men vet du om man kan gjøre det "bare fordi"?
Jeg vet ikke, men kan ikke skade å spørre tenker jeg
 
Back
Topp