Sarabi utvider flokken *gravid*

4+0

Dette har vært en litt vond dag, der følelsene bare har tatt helt overhånd. Begynte å gråte flere ganger på jobb og føler meg kjempesliten. Testen jeg tok i morges synes jeg virket svakere enn den i går, selv om det fremdeles er en tydelig strek der. Jeg er så redd for dette med kjemisk, som jeg ikke helt forstår hva er. Bare redd for at streken skal bli svakere og svakere og forsvinne helt :( Vet ikke om det er sånn det fungerer en gang. Har ikke blødd noe, så det er bra. Fremdeles to dager til IKM.

Jeg venter på nye digitale i posten, og håper jeg får se 2-3 når jeg tar den. Er bra at jeg må vente litt på at den skal komme, hvis ikke hadde jeg nok risikert å ta den for tidlig.
Føler mye på det samme som deg, jeg har IKM i morgen. Hadde også en MA i juni, som påvirker psyken mye. Slitsomme greier:dead:
 
Så leit å høre at du har det tøft :Heartred Jeg har hørt om andre som får målt hcg av ulike grunner, så kan være de har ulik praksis fra legekontor til legekontor. Jeg ville hørt med dem.
 
Gledestårer :Heartpink - 4+1

Etter å ha våknet så mange ganger mellom fire og halv seks sto jeg bare opp, selv om det var en halvtime igjen til alarmen. Jeg tok to tester og gikk bort fra dem så jeg ikke skulle stå og stirre på dem. Etter å ha ventet fem minutter kikket jeg på testene, og da kom det noen gledestårer. For DETTE må vel kalles en fin stigning? Endelig kan jeg slappe av litt.
 

Vedlegg

  • 20230830_055623.jpg
    20230830_055623.jpg
    1,2 MB · Visninger: 75
  • 20230830_055631.jpg
    20230830_055631.jpg
    2,2 MB · Visninger: 72
Gledestårer :Heartpink - 4+1

Etter å ha våknet så mange ganger mellom fire og halv seks sto jeg bare opp, selv om det var en halvtime igjen til alarmen. Jeg tok to tester og gikk bort fra dem så jeg ikke skulle stå og stirre på dem. Etter å ha ventet fem minutter kikket jeg på testene, og da kom det noen gledestårer. For DETTE må vel kalles en fin stigning? Endelig kan jeg slappe av litt.
Veldig fin stigning ja!
 
Gledestårer :Heartpink - 4+1

Etter å ha våknet så mange ganger mellom fire og halv seks sto jeg bare opp, selv om det var en halvtime igjen til alarmen. Jeg tok to tester og gikk bort fra dem så jeg ikke skulle stå og stirre på dem. Etter å ha ventet fem minutter kikket jeg på testene, og da kom det noen gledestårer. For DETTE må vel kalles en fin stigning? Endelig kan jeg slappe av litt.
Kjempefin stigning!! Gratulerer så mye!! ❣️❤️
 
Kvalmen har meldt sin ankomst - 4+2

Nå begynner jeg virkelig å kjenne på symptomene, noe som egentlig er veldig deilig. Det føles litt rart og, da jeg ikke ble kvalm før uke 7-8 forrige gang. Jeg begynte å kjenne på kvalmen i går, og det fortsetter i dag. Jeg valgte faktisk å dra hjem fra jobb etter bare én time i dag, for jeg kjente at jeg ikke hadde noe der å gjøre. Jeg har en jobb som er både fysisk og psykisk krevende, med høyt tempo, så det blir ekstremt slitsomt når man ikke er i form... Er litt spent på hvordan det skal bli dette svangerskapet. Forrige svangerskap jobbet jeg 50% og det gjorde det så klart mye enklere å komme seg gjennom dagene. Jeg presset meg dog for lenge forrige gang, og det har jeg ikke tenkt å gjøre denne gangen. Lille frø og min egen helse er absolutt viktigst :Heartpink Jeg fryser også veldig, vet ikke om det også kan være et slags symptom? Sov med klær under dyna i natt, og nå sitter jeg i ullklær under ullpledd og føler meg ikke supervarm.

Jeg gikk en tur med søsteren min i går, og da fortalte jeg henne at jeg er gravid :Heartpink Veldig gøy å dele nyheten med en av de som står meg aller nærmest.
 
Time for tidlig ultralyd! - 4+3

Nå har jeg fått time til tidlig ultralyd (privat)! Jeg tenkte at jeg kanskje skulle droppe det denne gangen ettersom det er så dyrt og man nå får en tidlig ultralyd fra det offentlige. Meeeen, jeg klarer ikke vente. Og som samboeren min sa; dette er siste gang vi skal gjøre dette så vi kan spare penger andre steder! I dag er det 24 dager igjen til timen, og da skal jeg være 7+6. Jeg var akkurat 7+6 da jeg var på tul i mitt første svangerskap og jeg husker det så godt. Den utrolige lettelsen av å se en liten bamsemums med bankehjerte :crybaby2 Håper så inderlig det blir samme opplevelse denne gangen:Heartpink
 
4+4

Herlig å starte lørdagen med disse fine testene:Heartpink

Jeg var hjemme fra jobb i går også. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre ting mtp jobb fremover... Hater å måtte melde meg syk når jeg vet det er mye behov på jobb, samtidig så må jeg faktisk prioritere meg selv og frøet. Jeg slappet av hjemme i hele går, og etter å ha hentet tuppa i barnehagen var jeg HELT utslitt. Så det sier litt om energinivået. Med det høye tempoet på jobb vet jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom arbeidsdagen OG ha noe som helst energi til datteren min. Jeg har legetime mandag 11. september og da kan jeg jo ta opp dette, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom ei hel arbeidsuke før den tid :dead:
 

Vedlegg

  • 372292213_630334239228477_244849247714869547_n.jpg
    372292213_630334239228477_244849247714869547_n.jpg
    82,8 KB · Visninger: 56
Sykemeldt - 5+1

Jeg fikk en akuttime hos legen i dag og fikk på plass ei 100% sykemelding, 14 dager i første omgang. De siste dagene har jeg enten dratt hjem tidlig, meldt meg syk eller så vidt klart å kjempe meg gjennom arbeidsdagen. Slik kan det ikke være, så nå var det veldig deilig å få ei sykemelding. Jeg skal virkelig prøve å koble litt ut nå og ikke tenke på jobb. Jeg trenger mye hvile nå og har rolige ting jeg liker å holde på med hjemme, så jeg skal nok klare å slappe av og ha det bra disse dagene. Veldig godt å kunne ha litt energi igjen til datteren min når hun kommer hjem fra barnehagen.

Vi måtte innom Barnas Hus en tur i dag for å kjøpe nye sko til tuppa, og da falt jeg for fristelsen og kjøpte det første klesplagget til lille frø. En liten, gul ullpysj. Jeg begynte såklart å gråte i butikken fordi HVA OM DEN DØR men samboeren min roet meg ned og prøver å få meg til å tenke litt mer positivt enn som så. Det neste jeg venter på nå er at helga skal komme og at jeg skal ta den siste digitale testen som forhåpentligvis skal vise 3+ :Heartpink
 
5+4

Startet denne lørdagen med å ta to kjempefine tester. Den ene var en digital som viste 3+ og den andre en strimmeltest hvor teststreken var sterkere enn kontrollstreken :love7 Det føles veldig godt, og nå sier jeg meg ferdig med testing for denne gang.

Ellers er formen litt så som så. Har vært veldig godt å være hjemme de siste dagene og faktisk fått slappet litt av. Kvalmen kommer og går litt, men er ikke kjempesterk akkurat nå. Det verste er nok at jeg er så sliten. Jeg får kjempedårlig samvittighet for datteren min for jeg merker at jeg tåler utrolig lite før jeg blir frustrert:( Håper det går seg litt til etterhvert.

Nå er det neste som skjer at jeg har en legetime på mandag. Skal få snakket litt om svangerskapsforgiftningen jeg hadde forrige svangerskap og få litt oversikt over oppfølging i dette svangerskapet.
 

Vedlegg

  • 375613743_1002435724420088_6965546918389972274_n.jpg
    375613743_1002435724420088_6965546918389972274_n.jpg
    74,1 KB · Visninger: 60
  • 375208455_860870061650443_3560024229598829529_n.jpg
    375208455_860870061650443_3560024229598829529_n.jpg
    308,6 KB · Visninger: 57
Legetime - 5+6

I dag hadde jeg time hos legen som jeg bestilte for to uker siden. Har vært litt usikker på om jeg skal ha noe ekstra oppfølging siden jeg hadde svangerskapsforgiftning sist, og har lest litt forskjellig. Legen sa at jeg ikke skulle settes på noe medisiner og at jeg heller skal sjekke blodtrykk og slikt jevnlig. Blodtrykket i dag var veldig fint, så det er bra!

Jeg er 100% sykemeldt ut denne uka, så skal jeg tilbake i jobb 50%. Veldig spent på hvordan det skal gå. Jeg føler meg fremdeles veldig sliten og kvalmen kommer og går i bølger. Tenker det er fint å vise at jeg er villig til å prøve å arbeide noe, så får sykemeldinga heller bare justeres om det blir nødvendig. Akkurat nå nyter jeg iallfall å kunne være hjemme å slappe av og hente meg inn.

Har også begynt å skrive i gravid-dagbok:Heartpink Synes det er så koselig. Forrige svangerskap turte jeg nesten ikke å skrive i dagboka før jeg var 12 uker på vei. Nå tenker jeg slik at om spiren i magen ikke skulle klare seg, så er ei bortkastet bok min minste bekymring. Prøver å være positiv og bare nyte at jeg nå faktisk er gravid:Heartpink
 

Vedlegg

  • 377116143_838076367896638_5934804650842738475_n.jpg
    377116143_838076367896638_5934804650842738475_n.jpg
    86,4 KB · Visninger: 47
Kvalm og dårlig form - 6+3

Jeg er fremdeles litt satt ut over hvor fort jeg ble dårlig dette svangerskapet, sammenlignet med sist. I dag har jeg siste dag med 100% sykemelding, neste uke går jeg over i 50%. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan jeg skal klare det. Det er slitsomt å bare være hjemme å ikke gjøre noen ting, og om noen dager skal jeg liksom levere i barnehagen, reise langt til jobb og så jobbe i hektisk jobb i 6 timer:hungover: Har snakket med lederen min og avtalt at jeg må jo bare se an formen, er jeg for dårlig til å komme på jobb må jeg jo bare få 100% sykemelding igjen. Men vil liksom vise at jeg prøver...

I dag fikk jeg brev fra sykehuset om tilkalling til tidlig ultralyd:gen014 Ikke helt klar for å begynne å se frem til den riktig enda da, må nesten få overstått den private først for å se at det faktisk er noe der:Heartpink Nå er det bare 10 dager igjen, og jeg føler faktisk ikke at dagene går så sakte. Når helga er over er det bare én uke igjen:angelic: Gruer meg litt til denne helga da, fordi samboeren min har arbeidshelg så blir litt ekstra på meg når det gjelder tuppa. Satser på at det går greit, og jeg har litt andre ting å se frem til denne helga så får fokusere på det:Heartpink
 
Forlenget sykemelding - 6+6

Jeg skulle egentlig starte på jobb igjen denne uka, men jeg kjente i helga at det var bare ikke realistisk. Det er så tungt å bare være, så å skulle jobbe i tillegg hadde bare ikke gått. Har heldigvis god dialog med lederen min. Ringte legekontoret i dag og fikk en samtale med lege. Har fått utvidet sykemeldingen til 100%, ut neste uke. Og det er faktisk ut september! Veldig rart å tenke på :nailbiting: Føles utrolig rart å ikke være på jobb, og tenker en del på kollegaene mine for jeg vet hvor slitsomt det er når en på teamet er borte så lenge. Samtidig har jeg veldig lite fravær på jobb og er som regel den som står igjen når alle andre er borte. Nå skal jeg bare fortsette å slappe av og forhåpentligvis blir ikke kvalmen veldig langvarig.

I dag er det én uke til jeg skal på tidlig ultralyd! Jeg er utrolig spent og gleder meg veldig. Er så klart kjemperedd og nervøs for at det skal være noe galt, men jeg prøver å være positiv:Heartpink Neste uke har jeg også bursdag, så håper at jeg får en fin bursdagsgave i en vellykket ultralyd!
 
Kvelden før kvelden - 7+5

Nå kjenner jeg virkelig på spenningen før tidlig ultralyd i morgen! Det kjennes litt ut som lille julaften og dagen før muntlig eksamen på en gang :hilarious: Jeg kjenner at jeg gleder meg mest, samtidig er jeg veldig redd for å få dårlige nyheter. Jeg prøver å ikke bekymre meg så mye over ting jeg uansett ikke får gjort noe med, så nå skal jeg bare kose meg i kveld. Sitter her med brus og potetgull og ser på farmen, etter ei innholdsrik og fin helg:Heartpink Håper virkelig at neste gang jeg oppdaterer dagboka så er det med gode nyheter:Heartpink
 
Kvelden før kvelden - 7+5

Nå kjenner jeg virkelig på spenningen før tidlig ultralyd i morgen! Det kjennes litt ut som lille julaften og dagen før muntlig eksamen på en gang :hilarious: Jeg kjenner at jeg gleder meg mest, samtidig er jeg veldig redd for å få dårlige nyheter. Jeg prøver å ikke bekymre meg så mye over ting jeg uansett ikke får gjort noe med, så nå skal jeg bare kose meg i kveld. Sitter her med brus og potetgull og ser på farmen, etter ei innholdsrik og fin helg:Heartpink Håper virkelig at neste gang jeg oppdaterer dagboka så er det med gode nyheter:Heartpink
Lykke til imorgen :Heartred
 
Kvelden før kvelden - 7+5

Nå kjenner jeg virkelig på spenningen før tidlig ultralyd i morgen! Det kjennes litt ut som lille julaften og dagen før muntlig eksamen på en gang :hilarious: Jeg kjenner at jeg gleder meg mest, samtidig er jeg veldig redd for å få dårlige nyheter. Jeg prøver å ikke bekymre meg så mye over ting jeg uansett ikke får gjort noe med, så nå skal jeg bare kose meg i kveld. Sitter her med brus og potetgull og ser på farmen, etter ei innholdsrik og fin helg:Heartpink Håper virkelig at neste gang jeg oppdaterer dagboka så er det med gode nyheter:Heartpink
Lykke til!! Så spennende!! ❤️
 
Masse lykke til imorgen :love7
 
Back
Topp