Sarabi utvider flokken *gravid*

Tanker rundt kommende svangerskapskontroll - 35+4

Tiden flyr og det er nå bare fem uker til termin! Jeg vil si at alt egentlig er på plass nå. Har kjøpt tripp trapp-stol som skal settes sammen og så får vi ordnet bilstol i helga. Da begynner det å bli veldig klart for at lillebror skal komme. Begynner å bli litt utålmodig, men vil så klart at han skal holde seg i magen så lenge han skal! Prøver heller å fokusere på den siste lille tiden jeg har med kun datteren min, og gi henne masse oppmerksomhet og kos:Heartpink

På tirsdag skal jeg på svangerskapskontroll hos jordmor og jeg er veldig spent. Det var på denne kontrollen forrige svangerskapet blodtrykket hadde begynt å stige, noe som etterhvert viste seg å være begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg har så lyst til å holde meg frisk denne gangen, av mange grunner, så håååper alt ser bra ut på kontrollen. Er også spent på dette med leie. Kjenner mest spark på høyre side, men hikking i dag kjente jeg ganske langt nede i magen.
I dag bestilte jeg et teppe fra Rofa med navn på :love7 Vi bestemte navn for to måneder siden og har brukt det mellom oss siden da, men føles uansett litt spesielt å endelig bestille noe med navn på:Heartpink Gleder meg til det kommer!

Håper alle får ei fin helg :love2
 
36-ukerskontroll - 36+2

I går var det ÉN måned til termin - og jeg hadde svangerskapskontroll hos jordmor. Jeg var som nevnt veldig spent på denne. Har ikke hatt noen symptomer på svangerskapsforgiftning og jeg har gått opp mindre i vekt (mindre vann) enn på samme tid forrige svangerskap. Heldigvis så alt veldig fint ut. Både urin og blodtrykk var bra :smiley-bounce012 Lillebror var som vanlig trøtt, men reagerte litt da jordmor dultet borti han :joyful: Han er som regel rolig om dagen, og våkner til full fest når kvelden kommer. Hjertelyd var også fin og han vokser som bare det! Har fulgt gjennomsnittskurven helt perfekt, og lå litt over nå. Han lå med hode ned, men det var ikke festet så det kan endre seg. Tenker uansett det er et bra utgangspunkt for at han skjønner tegninga! Også gøy å vite at han ligger med hodet ned og beina opp og sparker.

I helga fikk vi bilstol på plass, og har også fått hentesettet som min bestemor har strikket. Nå er alt som må gjøres klart! Det er fremdeles litt opprydning i huset jeg gjerne vil gjøre før han kommer, men jeg klarer å tenke at det går bra om det er rotete på boden når babyen kommer... Han skal jo ikke oppholde seg så mye der uansett :hilarious: Viktig å få slappet av også de siste ukene!
 
Svangerskapskontroll - 38+1

Hjelpes, nå er det bare 16 dager til termin!! Nå går det sabla fort :hilarious: Formen er ganske fin for tiden. Bekkenet er såå mye bedre enn det var for noen uker/måneder siden og det er veldig deilig. Det gjør fortsatt vondt innimellom, men er ikke i nærheten av hva det var en periode. Ellers er jeg sliten og trøtt, og fått litt vann i kroppen. Ikke noe annet enn man kan regne med helt på tampen av et svangerskap!

Jeg var på svangerskapskontroll hos jordmor i dag og alt så veldig fint ut. Både urinprøve og blodtrykk var fin, ingen tegn på svangerskapsforgiftning! Satser på at jeg holder meg frisk helt inn i mål denne gangen og får en naturlig start på fødselen. Lillebror følger kurven kjempefint og jordmor mente at han trivdes godt i magen. Det er godt å høre! Hodet ligger ned, men er ikke festet.

Jeg tenker mye på starten av fødselen for tiden, tenker egentlig mer på det enn selve fødselen! Sist ble jeg jo satt i gang, så det at fødselen kanskje skal starte hjemme er det som føles mest nytt og fremmed akkurat nå. Jeg hadde en rask fødsel sist, så jordmor mente det kan gå fort denne gangen også. Veldig spent!

Ellers er alt klart og vi venter bare på at lillebror skal komme, men håper han venter til rundt termin. Litt fordi jeg er så innstilt på mai-baby, mest fordi jeg vil at samboer skal være i fødselspermisjon på 17.mai...:hilarious:
 
Back
Topp