Søvn

Det er nesten som at jeg enkelte dager kan si "søvn? Hva er det?" :p
I natt sov jeg 1 time mellom 02.00 og 08.00, ellers lå jeg å vrei meg eller var oppe å tisset.

Har konkludert med at så lenge jeg får sove noe ila et døgn så er det vel greit ;)

Nå har det blitt sånn at nettene ødelegger helt for formen ellers :(
Jeg verker i hoftene og korsryggen og smertene har forverret seg drastisk de siste to ukene.
Jeg våkner etter kort tid av at det er vondt. Så fort jeg rører på meg øker smertene og jeg må snu meg så fort jeg klarer. Noe som alltid resulterer i en kynner som vanligvis også er vond. Som resulterer i at jeg må tisse...
Sånt blir man jo ikke akkurat opplagt av, så når klokken ringer er øynene smale, rygg og hofter vonde og fingrene helt hovne, ømme og stive.
Uff, for et klageinnlegg...
Jeg er glad det ikke er mange ukene igjen nå :)

Jeg sover de timene jeg trenger, men må legge meg tidlig for å få nok. Jeg er jo plutselig blitt så trøtt, så hvis ikke jeg legger meg før 22 er dagen helt ødelagt. Jeg sovner raskt, men er oppe 3-4 ganger på do og oftere for å snu på kroppen eller strekke beina. Jeg har alltid vært akrobatisk i søvne, men nå tar jeg jo enda mere plass enn vanlig med stor mage og mange puter. Så søvnkvaliteten er nokså dårlig hos oss begge, men det er vel en forsmak på tilværelsen fremover ;)

Nå har det blitt sånn at nettene ødelegger helt for formen ellers :(
Jeg verker i hoftene og korsryggen og smertene har forverret seg drastisk de siste to ukene.
Jeg våkner etter kort tid av at det er vondt. Så fort jeg rører på meg øker smertene og jeg må snu meg så fort jeg klarer. Noe som alltid resulterer i en kynner som vanligvis også er vond. Som resulterer i at jeg må tisse...
Sånt blir man jo ikke akkurat opplagt av, så når klokken ringer er øynene smale, rygg og hofter vonde og fingrene helt hovne, ømme og stive.
Uff, for et klageinnlegg...
Jeg er glad det ikke er mange ukene igjen nå :)
Jeg er også helt stiv i kroppen når jeg våkner. Tror jeg sover ganske tungt til tider, for jeg blir ofte liggende i en stilling hele natta, om jeg prøver å snu meg våkner jeg, og det er kjempetungt å snu seg. Men når jeg blir liggende i samme stilling hele natta å så blir jo kroppen helt stiv og hofta jeg ligger på verker i lang tid etter jeg har stått opp.
Heldigvis hjelper akupunktur litt for meg, får det en gang i uka nå, og det gjør at jeg ikke blir så stiv i ryggen, så de 3-4 nettene etter jeg har fått akupunktur er mye bedre :)

Synker den igjen? Regnet med at det kom til å vare svangerskapet ut jeg :p

Har forstått det sånn at når baby synker mot bekkenet/fester seg, så blir det litt bedre plass under ribbena. Håper på det, for det er ubehagelig og slitsomt med pusten nå.

I natt sov jeg 5 timer tilsammen, avbrutt av utallige doturer, og 1 time hvor jeg måtte opp pga restless legs - til å bli sprø av.. Sorterte arvetøy til vask til jeg ble sliten og trøtt:-) Klarer ikke å ligge stille i senga, så er vanskelig å sovne pga det. Var til modningsakupunktur i går, og fikk også nåler for søvn - så håper dette kan hjelpe etterhvert.

I natt sov jeg 5 timer tilsammen, avbrutt av utallige doturer, og 1 time hvor jeg måtte opp pga restless legs - til å bli sprø av.. Sorterte arvetøy til vask til jeg ble sliten og trøtt:-) Klarer ikke å ligge stille i senga, så er vanskelig å sovne pga det. Var til modningsakupunktur i går, og fikk også nåler for søvn - så håper dette kan hjelpe etterhvert.
Merker du noen forskjell etter modningsakupunkturen? Jeg var å fikk nåler i dag pga ryggen, men siden jeg er 35 uker nå så satte hun også en nål i det ene benet som visstnok var "koblet" til livmoren. Skal tilbake om en uke, da blir det sikkert flere nåler for modning å. Haha, helt sprøtt at nåler i beina kan hjelpe til å klargjøre kroppen til fødsel, men de nålene jeg får pga vond rygg hjelper iallefall, så jeg har trua! :D

Merker du noen forskjell etter modningsakupunkturen? Jeg var å fikk nåler i dag pga ryggen, men siden jeg er 35 uker nå så satte hun også en nål i det ene benet som visstnok var "koblet" til livmoren. Skal tilbake om en uke, da blir det sikkert flere nåler for modning å. Haha, helt sprøtt at nåler i beina kan hjelpe til å klargjøre kroppen til fødsel, men de nålene jeg får pga vond rygg hjelper iallefall, så jeg har trua! :D

Ja, i går ble jeg ekstremt sliten og trøtt etter akupunkturen. Det lover bra. Jeg pleier å respondere godt på akupunktur, men har jo hatt bare 1 time enda. Så litt tidlig å si noe mer om effekten. Regner med jeg vil få flere kynnere etterhvert.. Jeg har også troa. Iallfall så får man slappet godt av og på en måte mentalt forberedt seg på det som skal skje:-) akupunktur hjalp jo meg med å bli gravid, så har jo veldig positive erfaringer. Er egentlig irrelevant for meg om det er akupunkturen eller placeboeffekten som gjør at det funker:-)

Ja, i går ble jeg ekstremt sliten og trøtt etter akupunkturen. Det lover bra. Jeg pleier å respondere godt på akupunktur, men har jo hatt bare 1 time enda. Så litt tidlig å si noe mer om effekten. Regner med jeg vil få flere kynnere etterhvert.. Jeg har også troa. Iallfall så får man slappet godt av og på en måte mentalt forberedt seg på det som skal skje:-) akupunktur hjalp jo meg med å bli gravid, så har jo veldig positive erfaringer. Er egentlig irrelevant for meg om det er akupunkturen eller placeboeffekten som gjør at det funker:-)
Ja, jeg blir også utrolig trøtt etter akupunktur. Det var min tredje gang i dag, men første gang hun satte nål for modning også. Første gang jeg var der fikk jeg en nål i panna å, da var jeg helt kake resten av dagen, orket ikke å gjøre noen ting, lå bare rett ut på sofaen :P
Spiller egentlig ingen rolle om det er placeboeffekten eller selve akupunkturen som gjør at det funker nei, så lenge føler at det hjelper. :)

Jeg synes akupunktur er forferdelige greier. Sikkert fordi jeg kun har fått det når jeg allerede har vondt, og nålene svir.

Jeg synes akupunktur er forferdelige greier. Sikkert fordi jeg kun har fått det når jeg allerede har vondt, og nålene svir.
Usj, det er kjedelig. Jeg syns ikke det er noe fælt, er jo noen nåler man kjenner bedre enn andre, særlig de som blir satt inn i de ømmeste musklene i sete og sånn, da står muskelen å "vibrerer". Men nå har jeg generelt lite imot nåler og sprøyter, så håper på å få akupunktur som smertelindring under fødselen også.

Jeg fikk sove i nesten 5 timer før jeg våknet og måtte tisse... Nå ligger jeg her lys våken, er sulten og det verker i både ryggen og beina... :(

Hvordan gikk det med resten av natta? Fikk du sove igjen? Jeg sovnet heldigvis igjen :D Men varte ikke til lengre enn halv sju :/

Hvordan gikk det med resten av natta? Fikk du sove igjen? Jeg sovnet heldigvis igjen :D Men varte ikke til lengre enn halv sju :/
Jeg stod opp kvart over fem for å spise litt, tok med meg dyna og la meg på sofaen. Sovnet igjen halv 7, 45 min før vekkeklokka ringte og 15 min før samboeren skulle opp... Jaja, det er vel bare å venne seg til våkenettene, blir vel ikke færre av dem når mini er her :P

Jeg blir gaaaaaal!! Vil så veldig gjerne sove... La meg kl. 10.30.. Men klarer ikke å sove pga. smerter i bekkenet og restless legs... Finner absolutt ingen god stilling å ligge i. Verken med eller uten puter.. Har prøvd begge deler..

Uff.. Dette ble et skikkelig klageinnlegg.. Men blir bare helt gal av denne søvnmangelen :/

Jeg blir gaaaaaal!! Vil så veldig gjerne sove... La meg kl. 10.30.. Men klarer ikke å sove pga. smerter i bekkenet og restless legs... Finner absolutt ingen god stilling å ligge i. Verken med eller uten puter.. Har prøvd begge deler..

Uff.. Dette ble et skikkelig klageinnlegg.. Men blir bare helt gal av denne søvnmangelen :/

Få heller ikke sove.. :( Har lagt meg på gjesterommet nå for å prøve lykken her..

La meg til å sove kl 23 i går, og våknet ikke før litt før 8 i dag, og har ikke vært våken en eneste gang i natt! :D Rart hvordan nettene kan variere sånn, en natt sover jeg nesten ikke og neste natt er jeg i koma :P Nå føler jeg meg mer uthvilt enn på lenge :)

La meg for over to timer siden. Vært slik hele uka. Sliten og trøtt i kroppen, men sove? Niiiks :(

Back
Topp