Søknad om permisjon

Hvis man tar ferien etter permisjonen, da står man uten foreldrepenger eller noe inntekt da? De ukene man har ferie? Derfor dere tar permisjon når feriepengene kommer?

Jeg har fastlønn og det er jobben som utbetaler foreldrepengene, så for meg spiller det ingen rolle når ferien tas. Får betalt som vanlig hele året uansett.
 
Last edited:
Hvis man tar ferien etter permisjonen, da står man uten foreldrepenger eller noe inntekt da? De ukene man har ferie? Derfor dere tar permisjon når feriepengene kommer?

Ja, jeg gjør det sånn. Tar ut ferien i juni for da får jeg feriepenger uansett [emoji4] så slipper jeg en periode hvor det ikke kommer penger inn, selv om jeg egentlig har fått utbetalt for den perioden tidligere.
 
Hvis man tar ferien etter permisjonen, da står man uten foreldrepenger eller noe inntekt da? De ukene man har ferie? Derfor dere tar permisjon når feriepengene kommer?

Ja, eller dus kal jo ha fått feriepenger som vanlig, og må bruke disse i ferien :) Syns bare at det er enklere å ta ferien når feriepengene kommer, for da slipper man å spare de til man skal bruke de i ferie :)
 
Hvis man tar ferien etter permisjonen, da står man uten foreldrepenger eller noe inntekt da? De ukene man har ferie? Derfor dere tar permisjon når feriepengene kommer?
Kommer vel an på om arbeidsgiver utbetaler lønn i ferien eller ikke. Jeg får lønn av arbeidsgiver i den perioden.

Og dette gjelder uansett NÅR ferien tas ut, enten det er midt under permisjonstiden eller etterpå. Fordelen med å ta den underveis er blant annet at du da utsetter når far må søke om sin permisjon. Hans søknad måååå nemlig inn senest før din perm er ferdig (men helst 10 uker før pga saksbehandlingstid). Dersom han venter til etter din perm OG din ferie, så vil han ha tapt mange dager med permisjon, som man ikke kan få tilbake.
 
Hvis jobben sendte inn de papirene før jeg søkte, kommer det inn da? Redd det har blitt borte :p er 1,5 ule siden jeg hadde dialog med lønnsavdelingen og søkte på mandag.
 
Kommer vel an på om arbeidsgiver utbetaler lønn i ferien eller ikke. Jeg får lønn av arbeidsgiver i den perioden.

Og dette gjelder uansett NÅR ferien tas ut, enten det er midt under permisjonstiden eller etterpå. Fordelen med å ta den underveis er blant annet at du da utsetter når far må søke om sin permisjon. Hans søknad måååå nemlig inn senest før din perm er ferdig (men helst 10 uker før pga saksbehandlingstid). Dersom han venter til etter din perm OG din ferie, så vil han ha tapt mange dager med permisjon, som man ikke kan få tilbake.

Trekkes vel for ferien samtidig som feriepengene utbetales..

Redd for at om jeg tar ferien når permisjonen er slutt, så blir det 7 uker uten penger.. men det blir kanskje ikke det da? Må kanskje høre med sjefen! :)
 
Da har jeg sendt inn søknad til nav!
Arbeidsgiveren min kom opp to ganger med to forskjellige oppstartsdato i søknaden. Aner ikke hvorfor. Har hvertfall gitt arbeidsgiver beskjed om at de dukket opp to ganger. Sto i søknaden at man måtte gi beskjed til arbeidsgiver om det var noe feil. Så da håper jeg de fikser det de skal og at jeg har søkt riktig [emoji28]
Håper alt går bra nå[emoji106]
 
Hvis man tar ferien etter permisjonen, da står man uten foreldrepenger eller noe inntekt da? De ukene man har ferie? Derfor dere tar permisjon når feriepengene kommer?

Ja, det stemmer. Man må eventuelt sette av feriepengene.

Vi gjør det på den måten rett og slett fordi det var enklest sånn.
 
Da har jeg sendt inn søknad til nav!
Arbeidsgiveren min kom opp to ganger med to forskjellige oppstartsdato i søknaden. Aner ikke hvorfor. Har hvertfall gitt arbeidsgiver beskjed om at de dukket opp to ganger. Sto i søknaden at man måtte gi beskjed til arbeidsgiver om det var noe feil. Så da håper jeg de fikser det de skal og at jeg har søkt riktig [emoji28]
Håper alt går bra nå[emoji106]

Hos meg kom arbeidsgiver opp 3 ganger :hilarious: Jeg mistenker at den éne gangen er fordi firmaet byttet navn, den siste jeg vet ikke. Det var uansett ikke noe problem med selve søknaden, den ble innvilget ganske kjapt og :)
 
Hos meg kom arbeidsgiver opp 3 ganger :hilarious: Jeg mistenker at den éne gangen er fordi firmaet byttet navn, den siste jeg vet ikke. Det var uansett ikke noe problem med selve søknaden, den ble innvilget ganske kjapt og :)

Så greit å høre[emoji2] dama fra lønningskontoret var ikke stressa på det, sa at det løser seg. Nå fikk jeg litt mer trua på det[emoji5][emoji5] takk[emoji2]
 
Kjenner jeg gruver meg til dette igjen.....sist permisjonssøknad ble utfylt i frustrasjon og tårer:smiley-angry017
Hormonella og forsto ikke noe av den, haha

Håper det går bedre denne gang...
 
Kjenner jeg gruver meg til dette igjen.....sist permisjonssøknad ble utfylt i frustrasjon og tårer:smiley-angry017
Hormonella og forsto ikke noe av den, haha

Håper det går bedre denne gang...

Det er slike ting jeg har hørt og jeg gruet meg derfor til å begynne med det men det gikk jo så kjapt og var mye enklere enn jeg hadde sett for meg :)
 
Kjenner jeg gruver meg til dette igjen.....sist permisjonssøknad ble utfylt i frustrasjon og tårer:smiley-angry017
Hormonella og forsto ikke noe av den, haha

Håper det går bedre denne gang...

"Sniker" jeg fødte våren 2015 og 2016. Utfylling av søknaden hadde forandret seg drastisk mellom de 2 og var 10 ganger enklere gang nummer 2, og det hadde ikke med at jeg hadde gjort det før.
 
"Sniker" jeg fødte våren 2015 og 2016. Utfylling av søknaden hadde forandret seg drastisk mellom de 2 og var 10 ganger enklere gang nummer 2, og det hadde ikke med at jeg hadde gjort det før.

Jeg fødte i 2014 sist så hørdes flott ut! :) den er vell blitt elektronisk også nå?
 
Det er slike ting jeg har hørt og jeg gruet meg derfor til å begynne med det men det gikk jo så kjapt og var mye enklere enn jeg hadde sett for meg :)
Så flott å høre at det gikk bra å fylle ut! :) hørt rykter om at det er blitt bedre/enklere enn siden sist jeg fylte ut en slik søknad
 
Eg driv å manner meg opp til å skulle starte på søknaden så veldig kjekt å høyre at den er greiere å fylle ut no.. Det var eit herk å fylle ut når eg fikk i 2013:confused:
 
Venter på at arbeidsgiveren min skal sende inn inntekstopplysningene... Så burde alt være i orden.

Fikk akkurat purring ifra nav. Siden dem ikke har mottar inntektsopplysninger fra arbeidsgiver[emoji35] hvorfor kan de ikke bare få fingen ut å få gjort det[emoji51]
 
Fikk akkurat purring ifra nav. Siden dem ikke har mottar inntektsopplysninger fra arbeidsgiver[emoji35] hvorfor kan de ikke bare få fingen ut å få gjort det[emoji51]

Hvor lenge er det siden du sendte inn? Her tok det 3-4 uker før arbeidsgiver sendte inn det de skulle men NAV purret ikke. De kan jo ha purret på arbeidsgiver, da, for alt jeg vet. Arbeidsgiver sa at de gjorde det om det tok for lang tid.
 
Back
Topp