Søknad om permisjon

Kunne du vært interessert i å innta rollen som min go-to guide i permisjonsjungelen???;) Tusen takk for svar. Jeg blir så forvirra og redd for å gjøre noe galt:happy:
Haha. Jeg kunne ikke så mye om det før (første barn, aldri gjort det før), men er ganske god i "nav'sk" og har lest meg litt opp. Så jeg hjelper gjerne til der jeg kan. :)

Men alle er ansvarlige for å undersøke ting selv også! Jeg kan ikke være juridisk ansvarlig for råd folk får anonymtpå et nettforum. Her er jeg privatperson, ikke nav-ansatt. Det håper jeg alle skjønner?

• Liker
Reactions: B
Haha. Jeg kunne ikke så mye om det før (første barn, aldri gjort det før), men er ganske god i "nav'sk" og har lest meg litt opp. Så jeg hjelper gjerne til der jeg kan. :)

Men alle er ansvarlige for å undersøke ting selv også! Jeg kan ikke være juridisk ansvarlig for råd folk får anonymtpå et nettforum. Her er jeg privatperson, ikke nav-ansatt. Det håper jeg alle skjønner?

Ja selvsagt! Var (mest) ment som en spøk ;) Har snakket med arbeidsgiver og søkt permisjon. Men leker med tanken på å ta ut ulønnet permisjon etterpå. Dette er noe jeg har avklart med min sjef at kan bli aktuelt, men er noe vi skal komme tilbake til etterhvert.

Ellers er jeg ikke over 26 uker ennå så får ta det når det kommer.

Fikk termin bekreftelsen i går. Så tenkte å hoppe i det i morgen. Da skal søknaden sendes inn[emoji4]

Jeg søkte i uke 27, siden min arbeidgiver var ultratreig med bekreftelse på permisjon og ferieavvikling. Og enda har ikke HR sendt inn inntektsopplysninger! Men får betalt fra arbeidsgiver, så det er uansett bare de som "lider" ved sen tilbakemelding fra NAV.. :p

Jeg søkte i uke 27, siden min arbeidgiver var ultratreig med bekreftelse på permisjon og ferieavvikling. Og enda har ikke HR sendt inn inntektsopplysninger! Men får betalt fra arbeidsgiver, så det er uansett bare de som "lider" ved sen tilbakemelding fra NAV.. :p
Nei, du kan risikere å få avslag på søknaden dersom arbeidsgiver er for treg.

Nei, du kan risikere å få avslag på søknaden dersom arbeidsgiver er for treg.

Får inderlig håpe de vet hva de driver med nede på HR da!

Søknad levert[emoji16] nå må jeg bare få arbeidsgiver til å sende inn inntektsopplysninger og bekreftelse på ferie. Så skal alt være i boks[emoji4]

Har ett lite (mulig dumt) spørsmål. Har søkt om foreldrepenger hos nav og lagt med terminbekreftelse fra legen. Men på min terminbekreftelse står det kun hvilken dato jeg har termin, og datoen legen skrev ut bekreftelsen. Det står altså ikke skrevet at jeg er over 26 uker, gjør dette noe? Tenker jo at NAV burde klare å regne seg ut til hvor langt på vei jeg var når jeg sendte inn ut i fra termindato og dato bekreftelsen ble sendt inn, men man vet jo aldri :p Noen som har erfaring?

Har ett lite (mulig dumt) spørsmål. Har søkt om foreldrepenger hos nav og lagt med terminbekreftelse fra legen. Men på min terminbekreftelse står det kun hvilken dato jeg har termin, og datoen legen skrev ut bekreftelsen. Det står altså ikke skrevet at jeg er over 26 uker, gjør dette noe? Tenker jo at NAV burde klare å regne seg ut til hvor langt på vei jeg var når jeg sendte inn ut i fra termindato og dato bekreftelsen ble sendt inn, men man vet jo aldri [emoji14] Noen som har erfaring?
Bekreftelsen må være datert etter 26 uker. Helst etter 27+0. Om den er det, så går det fint. Om bekreftelsen er skrevet før det, men sendt inn etter, så vil nav sannsynligvis ikke godkjenne den.

Bekreftelsen må være datert etter 26 uker. Helst etter 27+0. Om den er det, så går det fint. Om bekreftelsen er skrevet før det, men sendt inn etter, så vil nav sannsynligvis ikke godkjenne den.

Altså, jeg var 26+6 den dagen bekreftelsen ble skrevet. Men på bekreftelsen står det kun: (Mitt navn) bekreftes å være gravid med termin 31.12.2017. Dette til orientering.
Han har altså ikke skrevet noe sted feks, «Pasienten er i uke 26+6»
Lurer på om det er innafor og om nav klarer å regne seg frem til at jeg faktisk var innafor grensa ut i fra det som står i bekreftelsen, eller om det må være skrevet svart på hvitt hvilken uke jeg var i akkurat den dagen.

Altså, jeg var 26+6 den dagen bekreftelsen ble skrevet. Men på bekreftelsen står det kun: (Mitt navn) bekreftes å være gravid med termin 31.12.2017. Dette til orientering.
Han har altså ikke skrevet noe sted feks, «Pasienten er i uke 26+6»
Lurer på om det er innafor og om nav klarer å regne seg frem til at jeg faktisk var innafor grensa ut i fra det som står i bekreftelsen, eller om det må være skrevet svart på hvitt hvilken uke jeg var i akkurat den dagen.
Nav klarer fint å regne det ut selv.

Men jeg har hørt om folk som har fått den avvist fordi den var fra før 27+0. Selv om det ikke er det nav skriver på nettsidene sine.

Søker etter uke 26, når jeg søker om foredlrepenger :)

Venter på at arbeidsgiveren min skal sende inn inntekstopplysningene... Så burde alt være i orden.

Dere som har sendt inn. Jeg tenkte å legge inn ferie under permisjonen, i juni da jeg får feriepenger. Men, jeg finner ikke ut av hvor jeg legger inn ferien?
Det står noe om utsettelse av permisjon og at det er mulig, men ikke noen knapp jeg kan trykke på for å legge inn den lovpålagte ferien? Hvor gjør jeg dette?

Og jeg har 25 feriedager, men nav regner 21. Hvordan løser man det?

[emoji16]

Jeg skrevet at første delen av permisjonen varer til 3.juni. og andre delen varer fra 2.juli tom...
Etterpå kom det et spørsmal om hvorfor utsetter jeg permisjonen. Og noen valgalternativer: pga ferie, pga man skal på kobb, pga faren skal ta permisjon osv
Tar ut 4 uker ferie.
Du kan ta resten av ferie- 4 dager ut når du skal på jobb igjen, etter permisjon.

Dere som har sendt inn. Jeg tenkte å legge inn ferie under permisjonen, i juni da jeg får feriepenger. Men, jeg finner ikke ut av hvor jeg legger inn ferien?
Det står noe om utsettelse av permisjon og at det er mulig, men ikke noen knapp jeg kan trykke på for å legge inn den lovpålagte ferien? Hvor gjør jeg dette?

Og jeg har 25 feriedager, men nav regner 21. Hvordan løser man det?

[emoji16]

Ferie er utsettelse av permisjon :) Når du velger utsettelse, får du på slutten opp at du må begrunne hvorfor, og da kan du huke av for ferie :) Husk på at arbeidsgiver må dokumentere dette :)

Jeg skrevet at første delen av permisjonen varer til 3.juni. og andre delen varer fra 2.juli tom...
Etterpå kom det et spørsmal om hvorfor utsetter jeg permisjonen. Og noen valgalternativer: pga ferie, pga man skal på kobb, pga faren skal ta permisjon osv
Tar ut 4 uker ferie.
Du kan ta resten av ferie- 4 dager ut når du skal på jobb igjen, etter permisjon.

Takk for svar[emoji2] skal prøve i dag[emoji5]

Tusen takk! [emoji106] [emoji2] skal be dem dokumentere det i dag[emoji119]

Ingen årsak :) Jeg skal også ta ferie i juni, nettopp pga feriepengene :) Er så lettvint! Skal i tillegg i full jobb en liten periode, siden sambo absolutt ville ha pappa-perm på høsten før jul :) Også fortsetter jeg resten av permisjonen etter det :) Da fikk jeg også utnyttet de røde dagene i jula ;)

Hvis man tar ferien etter permisjonen, da står man uten foreldrepenger eller noe inntekt da? De ukene man har ferie? Derfor dere tar permisjon når feriepengene kommer?

Back
Topp