Så var det min tur å blø...

Tusen takk igjen for alle gode ord og tanker, det betyr veldig mye ❤

Den blødningen som kom isted var som en skikkelig mensblødning i mengde. Men alt kom på en gang. Allerede etter noen minutter var det vanlig utflod igjen. Har ikke blødd noe siden. Og jeg hadde ingen smerter, og har ikke hatt det i hele dag. Det var heller ingen klumper, bare rent blod. Og utover ettermiddagen har kvalmen kommet sigende og brystene er steinharde og vonde. Så jeg skjønner ingenting. Har forsont meg med at det som skjer det skjer, at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å vente. Føler meg helt tom :( Har heldigvis verdens beste kone som tar godt vare på meg, og verdens beste rakkerunge som får meg til å le og se fremover ❤
 
Er vel normalt å oppsøke legevakt ved sterke blødninger? Jeg fikk beskjed om det hvert fall. Kanskje du skal prøve å ringe de? Skader ikke å høre hvert fall. Vet flere drar på legevakten og får utført en UL der, for å sjekke om det eventuelt er noe på vei ut. De ser vel om livmorhalsen eller åpen eller lukket eller noe sånn.

Åh, føler virkelig med deg! Jeg blir å oppsøke legevakt selv om blødningene øker på, men det er kun spotting her akkurat nå, bank i bordet:( Sender deg MASSE klemmer:Heartred Det kan fremdeles gå bra, husk!

Så leit at du opplever spotting du også, det er helt ubeskrivelig vondt :( Stor klem til deg ❤ Takk for gode ord ❤ Tror ikke det har noe for seg å dra til legevakta. De har ikke UL der uansett. Kommer nok til å vente til tirsdag og høre om gynekologen min kan skvise meg inn tidligere.
 
Jeg ringte fastlegen sist, de sa bare det var ingenting de kunne gjøre (takk for den liksom!) men at jeg skulle kontakte legevakten om det tok seg kraftig opp utover kvelden. Det gjorde det til de grader, så ringte legevakten sent på kvelden. Fikk komme inn der, tok en enkel UL og GU der det ble bekreftet at noe var på vei ut og at det sannsynligvis var SA på gang (de vil ikke konstatere det før HCG bekrefter det som jeg forstod). Tok blodprøve der, og så ny prøve hos fastlegen noen dager etterpå. Følte meg veldig godt ivaretatt på Oslo legevakt. De ringte til og med opp dagen etterpå for å høre hvordan det gikk ❤️

Hun assistenten i telefonen på fastlegen kan derimot ta seg en bolle! Makan til lite forståelse når man ringer og er superbekymret... Utrolig at man ikke får snakke med en lege engang når noe sånt skjer.

Det er ikke alle som vet å forholde seg til mennesker i krise dessverre :( Men godt at du fikk UL hos legevakten! Legevakten her har dessverre ikke UL og hadde nok aldri tatt meg inn uansett...

Her gjorde de desverre ingenting da jeg opplevde en MA i mai i fjor. Ville inn på grunn av en plutselig blødning. Fikk inn til legevakta, men det eneste legen sa var. Vi tok deg inn siden hun på sentralbordet insisterte. Da var jeg 6+2 og måtte dra hjem og håpe på det beste.

Helt fryktelig å bli møtt på den måten :(
 
Tusen takk for fine ord alle sammen ❤ Jeg tar til meg alt dere skriver og setter utrolig stor pris på hver eneste en av dere ❤

Jeg ringte klinikken jeg tilhører (IVF baby det her) men de var stengt. Men så ringte de opp igjen når de så hvem som hadde ringt, de vet jo at jeg er (var?) gravid. Når jeg forklarte greia mente sykepleieren at det hørtes veldig normalt ut og at med mindre blødningen og smertene tok seg opp, så skulle det nok gå bra. Men jeg kjenner at jeg ikke tror noe på det. Har ikke smerter lenger, men det er brunt slim hver gang jeg tørker meg. Så jeg antar at det bare vil bli mer i løpet av helga. Planen er å ringe gynekologen på tirsdag og trygle om å få flyttet timen min til den uka. Har et stort behov for svar, og ser ikke frem til en langhelg i uvisshet.
Om det er noen trøst! Slik har jeg hatt det i tre av mine svangerskap, pluss nå har jeg noe lignende bare mye tidligere. Slike blødninger du snakker om hadde jeg fra uke 5! Jeg var livredd, men fikk se et bankende hjerte på tidlig ultralyd som jeg betalte for selv en gang, og to ganger fikk gjennom fastlegen. Om dette er IVF så får du vel en tidlig ultralyd uansett? Så ikke ta sorgen ( har to IVF barn) helt enda ❤️ Men forstår deg så absolutt ❤️
Legevakta hjelper ikke! Null hensikt! Enten privat eller gjennom fastlegen. Jeg tok ene gangen gjennom privat og fikk time på dsgen! Men nå er det 17 mai, men ville betalt 1500kr gledelig igjen for å slippe Å bekymre meg :)
 
Om det er noen trøst! Slik har jeg hatt det i tre av mine svangerskap, pluss nå har jeg noe lignende bare mye tidligere. Slike blødninger du snakker om hadde jeg fra uke 5! Jeg var livredd, men fikk se et bankende hjerte på tidlig ultralyd som jeg betalte for selv en gang, og to ganger fikk gjennom fastlegen. Om dette er IVF så får du vel en tidlig ultralyd uansett? Så ikke ta sorgen ( har to IVF barn) helt enda ❤️ Men forstår deg så absolutt ❤️

Tusen takk, positive erfaringer hjelper så absolutt ❤ Jeg har egentlig UL 7+6 som er om 10 dager. Klarer ikke å vente så lenge tror jeg, så skal høre om jeg får UL tidligere. Kjenner at jeg har fallt litt mer til ro med det som skjer. Det vil gå sin gang uansett hvordan det ender. Håper jeg får samme erfaring som deg ❤
 
Kjære deg så vondt.. :( i forrige svangerskap opplevde jeg plutselig fossblødning ut av det blå - type gjennom buksa liksom. Var så knust som jeg aldri har vært etter lang prøving. Dette var rundt uke 6-7. troppet opp på legekontoret da de åpnet dagen etter og gråt etter å få en henvisning til ul. Skulle på ferie dagen etter og måtte vite at det var «ferdig» liksom. Satt en halv dag på poliklinisk gyn og ventet, og fikk til slutt se en liten bamsemums med et bankende hjerte :Heartred aldri har jeg blitt så letta før! Og nå ligger hun ved siden av meg i senga og sparker meg i fjeset :p

håper du sporenstreks får deg en ul-undersøkelse! Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Føler sånn med deg i denne situasjonen! Mistet 2 ganger på rad i sa i ca uke 7 begge ganger. Når jeg da ble gravid pånytt hadde jeg flere friske blødninger i de første ukene. Med både sterke menssmerter og murringer i korsryggen. Samme prosedyre hver gang. Sterke smerter og murringer, friskt blod som gikk ganske raskt over til brunlig utflod og med sorte klumper innimellom. Så gikk det helt over. Før samme runde om igjen. Holdt på å bli sprø av å engste meg sånn og av å gå slik i uvissheten. Men den eneste tingen som var forskjellige fra sa'ene var kvalmen. Når jeg mista forsvant igrunn symptomene før jeg begynte å blø. Så jeg klamra meg til det kvalme-håpet:hungover: Og fikk tilslutt sett et lite blinke hjerte på tul:Heartred
Så det er fullt mulig å blø i alle slags varianter, og at det fortsatt går bra:happy: Krysser fingrene for dere:smiley-angelic001
 
Tusen takk igjen for alle gode ord og tanker, det betyr veldig mye ❤

Den blødningen som kom isted var som en skikkelig mensblødning i mengde. Men alt kom på en gang. Allerede etter noen minutter var det vanlig utflod igjen. Har ikke blødd noe siden. Og jeg hadde ingen smerter, og har ikke hatt det i hele dag. Det var heller ingen klumper, bare rent blod. Og utover ettermiddagen har kvalmen kommet sigende og brystene er steinharde og vonde. Så jeg skjønner ingenting. Har forsont meg med at det som skjer det skjer, at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å vente. Føler meg helt tom :( Har heldigvis verdens beste kone som tar godt vare på meg, og verdens beste rakkerunge som får meg til å le og se fremover ❤


Det du beskriver her høres akkurat ut som meg i mutt forrige svangerskap. Jeg sto opp en morgen, merket at det rant blod da jeg reiste meg, og løp på do. Der satt jeg noen minutter, og det rant blod, før det roet seg helt ned, og forsvant.

Som jeg skrev tidligere, viste det seg at det var et stort hematom, som forårsaket slike blødninger gjennom hele svangerskapet. Jeg var så redd, og overbevist om at det var en SA hver gang, og frykten ble bare verre jo lenger jeg kom i graviditeten, men hver gang ble det bekreftet ved ultralyd at baby hadde det bra. Nå er den babyen snart tre år, så det kan gå bra!

Jeg vet hvor vondt og skremmende det er å gå rundt sånn som du gjør nå, men det er jo et godt tegn at du kjenner på kvalmen fremdeles!

Stor klem til deg :Heartred
 
Kjære deg så vondt.. :( i forrige svangerskap opplevde jeg plutselig fossblødning ut av det blå - type gjennom buksa liksom. Var så knust som jeg aldri har vært etter lang prøving. Dette var rundt uke 6-7. troppet opp på legekontoret da de åpnet dagen etter og gråt etter å få en henvisning til ul. Skulle på ferie dagen etter og måtte vite at det var «ferdig» liksom. Satt en halv dag på poliklinisk gyn og ventet, og fikk til slutt se en liten bamsemums med et bankende hjerte :Heartred aldri har jeg blitt så letta før! Og nå ligger hun ved siden av meg i senga og sparker meg i fjeset :p

håper du sporenstreks får deg en ul-undersøkelse! Krysser fingrene for deg :Heartred

Tusen takk for håp og gode ord ❤ Jeg håper virkelig at det er samme tilfelle hos meg!!!!
 
Føler sånn med deg i denne situasjonen! Mistet 2 ganger på rad i sa i ca uke 7 begge ganger. Når jeg da ble gravid pånytt hadde jeg flere friske blødninger i de første ukene. Med både sterke menssmerter og murringer i korsryggen. Samme prosedyre hver gang. Sterke smerter og murringer, friskt blod som gikk ganske raskt over til brunlig utflod og med sorte klumper innimellom. Så gikk det helt over. Før samme runde om igjen. Holdt på å bli sprø av å engste meg sånn og av å gå slik i uvissheten. Men den eneste tingen som var forskjellige fra sa'ene var kvalmen. Når jeg mista forsvant igrunn symptomene før jeg begynte å blø. Så jeg klamra meg til det kvalme-håpet:hungover: Og fikk tilslutt sett et lite blinke hjerte på tul:Heartred
Så det er fullt mulig å blø i alle slags varianter, og at det fortsatt går bra:happy: Krysser fingrene for dere:smiley-angelic001

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤ Kjenner jeg blir mer og mer håpefull for hver historie jeg leser!!!
 
Det du beskriver her høres akkurat ut som meg i mutt forrige svangerskap. Jeg sto opp en morgen, merket at det rant blod da jeg reiste meg, og løp på do. Der satt jeg noen minutter, og det rant blod, før det roet seg helt ned, og forsvant.

Som jeg skrev tidligere, viste det seg at det var et stort hematom, som forårsaket slike blødninger gjennom hele svangerskapet. Jeg var så redd, og overbevist om at det var en SA hver gang, og frykten ble bare verre jo lenger jeg kom i graviditeten, men hver gang ble det bekreftet ved ultralyd at baby hadde det bra. Nå er den babyen snart tre år, så det kan gå bra!

Jeg vet hvor vondt og skremmende det er å gå rundt sånn som du gjør nå, men det er jo et godt tegn at du kjenner på kvalmen fremdeles!

Stor klem til deg :Heartred

Ja, jeg har lest litt om hematom og begynner nesten å lure på om det kan være noe sånt? Håper i hvert fall det. Har lest at det er relativt vanlig når man har blitt gravid via IVF, så det ga meg litt håp... Tusen takk for at du deler dine erfaringer, jeg setter veldig pris på det ❤
 
Dette var fryktelig vondt å lese.
Sender deg mange varme tanker og gode klemmer :Heartred Og krysser selvfølgelig alt jeg har for at det er falsk alarm.
 
:bored:
Tusen takk igjen for alle gode ord og tanker, det betyr veldig mye ❤

Den blødningen som kom isted var som en skikkelig mensblødning i mengde. Men alt kom på en gang. Allerede etter noen minutter var det vanlig utflod igjen. Har ikke blødd noe siden. Og jeg hadde ingen smerter, og har ikke hatt det i hele dag. Det var heller ingen klumper, bare rent blod. Og utover ettermiddagen har kvalmen kommet sigende og brystene er steinharde og vonde. Så jeg skjønner ingenting. Har forsont meg med at det som skjer det skjer, at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å vente. Føler meg helt tom :( Har heldigvis verdens beste kone som tar godt vare på meg, og verdens beste rakkerunge som får meg til å le og se fremover ❤
Høres mistenkelig ut som et hematom spør du meg:bored:
 
Ja, jeg har lest litt om hematom og begynner nesten å lure på om det kan være noe sånt? Håper i hvert fall det. Har lest at det er relativt vanlig når man har blitt gravid via IVF, så det ga meg litt håp... Tusen takk for at du deler dine erfaringer, jeg setter veldig pris på det ❤


Det kan fort hende at det er det, spesielt når dette har dratt ut over tid som det gjør hos deg. Min erfaring med spontanaborter er at det begynner med litt blodig utflod, og mensmurringer, for så å ta seg opp, til det ikke er tvil om hva det er. Ikke det at mine erfaringer er noen standard altså! Jeg bare tenker stille for meg selv at en spontanabort burde tatt seg opp eller vært over nå, mtp tiden som har gått siden du skrev første innlegg om dette:Heartred

Leste igjennom gravid-papirene mine nettopp, og der har legen notert da jeg var 30 uker på vei; " sliten og lei nå, og har store tvil på at graviditet ender godt. Blør stadig".

Jeg ønsker vanligvis ikke hematomer på andre damer, men jeg håper det er det hos deg :Heartred
 
Jeg blir helt rørt jeg over alle som tar seg tid til å svare ❤ Tusen, tusen takk til dere alle ❤ Jeg leser opp alt dere sier til kona, hun er helt målløs og takknemlig for alle fine ord og alle som deler erfaringer!

Det har fremdeles ikke kommet mer blod, har heller ikke vondt. Kjente på at bilbeltet strammet over magen tidligere i dag og gjorde at det ble sånn strekkefølelse i ligamentene. Det hadde jeg myyye av forrige graviditet, så det gir meg håp ❤ Det ville jo ikke fortsatt å vokse og strekke om det var tomt inni der? Har lagt planer for hele morgendagen og hele 17 mai, så kommer forhåpentligvis tirsdagen raskt! Hvis jeg ikke kan få tidligere ultralyd må jeg nesten bare holde ut til 7+6.
 
:bored:
Høres mistenkelig ut som et hematom spør du meg:bored:

Ja, jeg er enig! Spesielt siden det bare tømte seg brått uten smerter og jeg har hatt helt klar utflod siden. Kanskje blødningene og klumpene i går bare var koagulert blod som "forseglet" et hematom? Og at det tømte seg i dag? Aner ikke om det er slik det fungerer altså, prøver bare å roe hodet!
 
Ja, jeg er enig! Spesielt siden det bare tømte seg brått uten smerter og jeg har hatt helt klar utflod siden. Kanskje blødningene og klumpene i går bare var koagulert blod som "forseglet" et hematom? Og at det tømte seg i dag? Aner ikke om det er slik det fungerer altså, prøver bare å roe hodet!
Mitt hematom tømte seg hvertfall slik du beskriver :) i uke 5+6, og den spiren er en gutt som snart prøver å sparke seg ut av magen :wacky:
 
Det kan fort hende at det er det, spesielt når dette har dratt ut over tid som det gjør hos deg. Min erfaring med spontanaborter er at det begynner med litt blodig utflod, og mensmurringer, for så å ta seg opp, til det ikke er tvil om hva det er. Ikke det at mine erfaringer er noen standard altså! Jeg bare tenker stille for meg selv at en spontanabort burde tatt seg opp eller vært over nå, mtp tiden som har gått siden du skrev første innlegg om dette:Heartred

Leste igjennom gravid-papirene mine nettopp, og der har legen notert da jeg var 30 uker på vei; " sliten og lei nå, og har store tvil på at graviditet ender godt. Blør stadig".

Jeg ønsker vanligvis ikke hematomer på andre damer, men jeg håper det er det hos deg :Heartred

Veldig greit å lese om hvordan andre har opplevd SA, så har jeg noe å sammenligne med. Jeg tenker også at mer burde ha skjedd innen nå dersom det var en SA. Igjen, tusen takk for at du deler ❤ Det hjelper på nervene!
 
Mitt hematom tømte seg hvertfall slik du beskriver :) i uke 5+6, og den spiren er en gutt som snart prøver å sparke seg ut av magen :wacky:

Det er veldig godt å høre at det er likt og at det gikk bra hos deg ❤ Også får vi håpe at gutten din har vett til å komme seg ut på annet vis :hilarious:
 
Det kan fort hende at det er det, spesielt når dette har dratt ut over tid som det gjør hos deg. Min erfaring med spontanaborter er at det begynner med litt blodig utflod, og mensmurringer, for så å ta seg opp, til det ikke er tvil om hva det er. Ikke det at mine erfaringer er noen standard altså! Jeg bare tenker stille for meg selv at en spontanabort burde tatt seg opp eller vært over nå, mtp tiden som har gått siden du skrev første innlegg om dette:Heartred

Leste igjennom gravid-papirene mine nettopp, og der har legen notert da jeg var 30 uker på vei; " sliten og lei nå, og har store tvil på at graviditet ender godt. Blør stadig".

Jeg ønsker vanligvis ikke hematomer på andre damer, men jeg håper det er det hos deg :Heartred

Enig i det du skriver om SA. Føltes som ekstreme menssmerter/ kramper som kom i sterke bølger (ville sagt rieaktig nesten, men jeg har aldri født), så jeg var heller ikke i tvil her, mye og store klumper hvor mesteparten var ute i løpet av et par dager. Så hvis det ikke har blitt noe mer smerter eller noe @HåpeSpire , så er det fortsatt håp vil jeg også si ❤️
 
Back
Topp