Så var det min tur å blø...

Brun utflod startet i 14 tiden og varte helt til det kom svarte klumper tidligere i kveld. Det var ikke store mengder. Etter det har det ikke vært noe. Prøver å klamre meg til at det er et godt tegn. Har ikke smerter lenger heller. Tusen takk for gode ord ❤

Høres veeldig likt ut som meg! Krysser alt jeg har. Jeg var forresten 5+5 da jeg blødde, og 5+6 da jeg så hjerteslagene på UL, så jeg vil tro de kunne sett noe hos deg nå :happy: Kanskje ikke med utvendig, da. Men jeg var faktisk på utvendig UL i uke 7, og han klarte å se det han trengte + fikk høre hjerteslag :Heartred
 
Sender deg en klem og usikkerheten er jo det absolutt værste:/
 
Sender masse varme klemmer, tanker og håper sånn for deg!!:Heartred Det er helt umenneskelig å skulle måtte vente, spesielt når det er langhelg. Håpet er ikke ute, men jeg forstår godt at du ikke klarer å tro på det. Forberede seg på det verste, men håpe på det beste:Heartred
Har ikke erfaring selv så tidlig, men hadde en stor blødning i uke 13 sist. Fikk beskjed på legevakt at det var SA. Dagen etter sluttet blødningen og jeg tok priv ul. Kunne se en sprellende liten jente inni der.
Så jeg holder håpet oppe for deg!:Heartred
 
Høres veeldig likt ut som meg! Krysser alt jeg har. Jeg var forresten 5+5 da jeg blødde, og 5+6 da jeg så hjerteslagene på UL, så jeg vil tro de kunne sett noe hos deg nå :happy: Kanskje ikke med utvendig, da. Men jeg var faktisk på utvendig UL i uke 7, og han klarte å se det han trengte + fikk høre hjerteslag :Heartred

Tusen takk ❤ Jeg klamrer meg til positive erfaringer akkurat nå, men kjenner at jeg ikke klarer å håpe helt. Har hatt en del tak i ryggen i natt, men når jeg sto opp nå kjente jeg at det var i selve ryggraden (har hatt nerve i klem der for bare et par uker siden) og ikke der jeg bruker å ha menssmerter. Gikk på do og det har ikke kommet noe i bindet siden de svarte klumpene i går, og det var heller ingenting når jeg tørket meg. Men symptomene er på vei bort, så det taler jo litt for seg selv også... Men får bare vente og se. Har det veldig tøft akkurat nå.
 
Sender masse varme klemmer, tanker og håper sånn for deg!!:Heartred Det er helt umenneskelig å skulle måtte vente, spesielt når det er langhelg. Håpet er ikke ute, men jeg forstår godt at du ikke klarer å tro på det. Forberede seg på det verste, men håpe på det beste:Heartred
Har ikke erfaring selv så tidlig, men hadde en stor blødning i uke 13 sist. Fikk beskjed på legevakt at det var SA. Dagen etter sluttet blødningen og jeg tok priv ul. Kunne se en sprellende liten jente inni der.
Så jeg holder håpet oppe for deg!:Heartred

Tusen takk for det ❤
 
Tusen takk for tips, men jeg bor dessverre på motsatt side av landet... Såvidt jeg kan se er det ingen i nærheten av meg som er åpen på helg. Det er vel uansett ikke så mye å se heller når jeg kanskje bare er 6+3.
Jeg blødde likt, og sikkert mye mer !! Er i uke 27+3 nå, veldig vanlig å blø ♥️
 
Ånei, HåpeSpire! Krysser alt! La helgen gå fort<3
 
Blør igjen, enda mer enn i går. Ser ut som det er på vei til å bli frisk blødning :( Jeg kjenner at jeg orker bare ikke det her!!!!!!
 
Blør igjen, enda mer enn i går. Ser ut som det er på vei til å bli frisk blødning :( Jeg kjenner at jeg orker bare ikke det her!!!!!!

Neeei! Det var ikke sånn det skulle gå<3
Får håpe du blir en av solskinnshistoriene
 
Blør igjen, enda mer enn i går. Ser ut som det er på vei til å bli frisk blødning :( Jeg kjenner at jeg orker bare ikke det her!!!!!!

Neeei! Det var ikke sånn det skulle gå<3
Får håpe du blir en av solskinnshistoriene
 
Tusen tusen takk for at du tok deg tid til å svare, trenger alt av håp nå ❤ Det her føles helt forferdelig, er så fryktelig redd at jeg har kastet opp et par ganger, og klarer ikke å gjøre noe annet enn å grine og google. Man blir jo helt desperat! Klinikken min går kun ut i fra hjemmetest, og fraråder blodprøve fordi det kan føre til unødvendige bekymringer. Så jeg har ikke tatt blodprøve... Det er kanskje litt sent å gjøre det nå? Mener å ha lest at det flater ut etter hvert. Får uansett ikke tatt noe blodprøve før på tirsdag, da er jeg i så fall 6+6. I mellomtiden må jeg nesten bare vente hele denne langhelga... Aner ikke hvordan jeg skal klare det. Skal prøve å få tak i gynekologen min på tirsdag, men vet at hun er fullstendig fullbooket. Fastlegen min har et urgammelt UL apparat men det er kun utvendig så jeg tviler på at det er noe vits så tidlig selv om jeg har null magefett. Håper virkelig at det samme skjer med meg som med deg, men det er så bunnløst fortvilende det her at jeg strever med å se optimistisk på det. Blæh, sorry for babling, er bare skikkelig redd og lei meg :(

Er vel normalt å oppsøke legevakt ved sterke blødninger? Jeg fikk beskjed om det hvert fall. Kanskje du skal prøve å ringe de? Skader ikke å høre hvert fall. Vet flere drar på legevakten og får utført en UL der, for å sjekke om det eventuelt er noe på vei ut. De ser vel om livmorhalsen eller åpen eller lukket eller noe sånn.

Åh, føler virkelig med deg! Jeg blir å oppsøke legevakt selv om blødningene øker på, men det er kun spotting her akkurat nå, bank i bordet:( Sender deg MASSE klemmer:Heartred Det kan fremdeles gå bra, husk!
 
Er vel normalt å oppsøke legevakt ved sterke blødninger? Jeg fikk beskjed om det hvert fall. Kanskje du skal prøve å ringe de? Skader ikke å høre hvert fall. Vet flere drar på legevakten og får utført en UL der, for å sjekke om det eventuelt er noe på vei ut. De ser vel om livmorhalsen eller åpen eller lukket eller noe sånn.

Åh, føler virkelig med deg! Jeg blir å oppsøke legevakt selv om blødningene øker på, men det er kun spotting her akkurat nå, bank i bordet:( Sender deg MASSE klemmer:Heartred Det kan fremdeles gå bra, husk!

Jeg ringte fastlegen sist, de sa bare det var ingenting de kunne gjøre (takk for den liksom!) men at jeg skulle kontakte legevakten om det tok seg kraftig opp utover kvelden. Det gjorde det til de grader, så ringte legevakten sent på kvelden. Fikk komme inn der, tok en enkel UL og GU der det ble bekreftet at noe var på vei ut og at det sannsynligvis var SA på gang (de vil ikke konstatere det før HCG bekrefter det som jeg forstod). Tok blodprøve der, og så ny prøve hos fastlegen noen dager etterpå. Følte meg veldig godt ivaretatt på Oslo legevakt. De ringte til og med opp dagen etterpå for å høre hvordan det gikk ❤️

Hun assistenten i telefonen på fastlegen kan derimot ta seg en bolle! Makan til lite forståelse når man ringer og er superbekymret... Utrolig at man ikke får snakke med en lege engang når noe sånt skjer.
 
Last edited:
Her gjorde de desverre ingenting da jeg opplevde en MA i mai i fjor. Ville inn på grunn av en plutselig blødning. Fikk inn til legevakta, men det eneste legen sa var. Vi tok deg inn siden hun på sentralbordet insisterte. Da var jeg 6+2 og måtte dra hjem og håpe på det beste.
 
Back
Topp