Så redd!

GardsHulder

Gift med forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
Stjerneskuddene 2024
Septemberlykke 2024
Oppdaget rosa blod og gjennomsiktig slim på toalettpapiret nå nettopp. Ingen smerter, men er så redd!
Var hos legen i går på 12 ukers kontroll hvor jeg luftet frykten for at noe skal/har gått galt. Hun beroliget meg med at jeg jo nettopp hadde fortalt henne symptomene mine som alle tydet på graviditet. Samt at jeg har gått opp 1 kg.
Klarte å slappe av med det og så skjer dette i dag:arghh:
Har ikke TUL før om 10 dager.
 
Det er flere som har hatt rosa utflod som har født friske barn, kan være en irritasjon i slimhinnen barr :)
 
Det er flere som har hatt rosa utflod som har født friske barn, kan være en irritasjon i slimhinnen barr :)

Tusen takk for oppmuntring, Hadde gitt deg en klem om jeg kunne! Er helt frynsete her jeg sitter.
 
Jeg har hatt litt rosa utflod 3-4 ganger. Var på TUL i dag, og da sa gynekologen at morkake lå foran mormunnen(?), og det kan gi små blødninger. Jeg tror det fins mange årsaker til blod som ikke er farlige. :)
 
Det er veldig vanlig med litt rosa utflod, og også blitt frisk blod. Vi får så skjøre slimhinner mens vi går gravide, og det skal ikke mye til for at det sprekker litt i et blodkar.
Så lenge du ikke blør i mengder og ikke har smerter, så går det nok helt fint :)
Men forstår at du er bekymret, det er helt naturlig å bli det.
 
Jeg har hatt litt rosa utflod 3-4 ganger. Var på TUL i dag, og da sa gynekologen at morkake lå foran mormunnen(?), og det kan gi små blødninger. Jeg tror det fins mange årsaker til blod som ikke er farlige. :)

Har lest om at morkake forran mormunnen kan gi blødning. Så bra det ikke var noe annet hos deg! Tusen, tusen takk for oppmuntrende ord!
 
Det er veldig vanlig med litt rosa utflod, og også blitt frisk blod. Vi får så skjøre slimhinner mens vi går gravide, og det skal ikke mye til for at det sprekker litt i et blodkar.
Så lenge du ikke blør i mengder og ikke har smerter, så går det nok helt fint :)
Men forstår at du er bekymret, det er helt naturlig å bli det.

Har sittet og grått litt på skulderen til Husbonden som har beroliget meg med nøyaktig det som du sier her. Tusen takk for bidrag! Denne frynsa trenger alt hun kan få!
 
Nå som jeg har roet meg ned litt og tatt en ny tur på toalettet for å sjekke tilstanden så tror jeg det går bra foreløpig.
Tok på et truseinnlegg tidligere og det har toppen kommet et par dråper. Litt rosa på papiret som var vekk på tørk nr. 2.
Krysser fingrer og tær for at dette går bra x x x x x
Tusen takk til alle for trøstende ord som hjalp til å få meg ned på jorda igjen:Heartred

Skal oppdatere her om det dukker opp noen nyheter.
 
Jeg hadde litt friskt blod på papiret her om dagen, etter å ha vært på do, sjekket med doppler etterpå fordi jeg ble nervøs :p og der var det liv! Jeg blødde ingenting forrige svangerskap, men denne gangen har jeg hatt noen småblødninger, som jeg har konkludert med at bare er blodkar som sprekker
 
Det er visst veldig vanlig som flere sier her og trenger ikke bety at noe er galt. Sender positive tanker din vei :Heartred:Heartred
 
Jeg hadde to dager med litt lyserosa utflod, pause to dager så plutselig frisk blod! Hadde ingen store smerter. Var på TUL og alt var bra med den lille :happy: Er naturlig å være urolig og jeg er fortsatt litt urolig selv, men både lege og jordmor sier dette er ganske vanlig.
 
Tusen, tusen takk til dere tre som skrev så fine svar til en stakkar! Setter så pris på det :Heartred

Her har mer skjedd og følelsene har vært på berg og dal bane tur. Tok med våre to hunder på den faste ettermiddagsturen og mens jeg gikk kom noe som minnet om mensensmerter og følelsen av at jeg blødde igjen.
Sjekket truseinlegget etter turen og det var kommet litt mørkt blod med noen små klumper i. Smertene varte vel rundt to timer og magen føltes hard og oppblåst. Nå har alt av smerter gitt seg, ikke noe mer blod har kommet og magen føles normal.
Usikker på at nå, men får vel bare vente og se det an. Håper på at alt går fint ettersom såpas mange opplever lignende.

Tusen takk igjen for alle gode tanker, ord og ønsker:Heartred:Heartred:Heartred
 
Vil bare si at mange her har opplevd blødninger uten at det har vært noe spesielt! Jeg har opplevd litt smårosa på papiret et par ganger denne gangen og vi så et levende foster på ul for noen dager siden! Sist svangerskap silblødde jeg, da lå morkaken foran åpningen.. Frisk og fin unge:) Har også hatt en blødning som var en sa.. Så blod kan bety alt mulig.. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å fremskynde den ultralyden, så du får ro i sjelen og får et svar:)
 
Jeg tror også jeg ville framskyndet den ultralyden siden du hadde den opplevelsen på turen. Krysser fingrene for deg!
 
Vil bare si at mange her har opplevd blødninger uten at det har vært noe spesielt! Jeg har opplevd litt smårosa på papiret et par ganger denne gangen og vi så et levende foster på ul for noen dager siden! Sist svangerskap silblødde jeg, da lå morkaken foran åpningen.. Frisk og fin unge:) Har også hatt en blødning som var en sa.. Så blod kan bety alt mulig.. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å fremskynde den ultralyden, så du får ro i sjelen og får et svar:)

Så bra du opplevde at det kan gå bra! Trist med den som ikke gjorde det:Heartred
Skal prøve å få framskynde ultralyden. Må nok se om jeg kan finne noen andre å ta den hos for der hvor jeg har bestilt var dette eneste ledige time.

Jeg tror også jeg ville framskyndet den ultralyden siden du hadde den opplevelsen på turen. Krysser fingrene for deg!

Skal sjekke opp med en gang hvor jeg kan få en tidligere time.
Tusen takk!
 
Jeg hadde to dager med litt lyserosa utflod, pause to dager så plutselig frisk blod! Hadde ingen store smerter. Var på TUL og alt var bra med den lille :happy: Er naturlig å være urolig og jeg er fortsatt litt urolig selv, men både lege og jordmor sier dette er ganske vanlig.

Før kunne jeg ikke forestille meg hvordan dette føltes en gang. Nå vet jeg at det er helt forferdelig. Har gått fra å tenke at det sikkert ikke er noe alvårlig til å ligge og strigråte mens jeg holder meg på magen og ber om at alt skal være bra.
Slitsomt for å si det mildt.
 
Jeg hadde litt friskt blod på papiret her om dagen, etter å ha vært på do, sjekket med doppler etterpå fordi jeg ble nervøs :p og der var det liv! Jeg blødde ingenting forrige svangerskap, men denne gangen har jeg hatt noen småblødninger, som jeg har konkludert med at bare er blodkar som sprekker


Hvor langt er du på vei? På 12+0 dagen som skulle være min lykkeligste hadde jeg også friskt blod på papiret. Ingenting i truseinnlegget og ikke mer blod frem til nå (tre dager senere). Skal til jordmor på tirsdag og UL på torsdag. Livredd for at det ikke lengre er liv. Håper jordmor kan og vil se etter hjertelyd med doppler på tirsdag!
 
Hvor langt er du på vei? På 12+0 dagen som skulle være min lykkeligste hadde jeg også friskt blod på papiret. Ingenting i truseinnlegget og ikke mer blod frem til nå (tre dager senere). Skal til jordmor på tirsdag og UL på torsdag. Livredd for at det ikke lengre er liv. Håper jordmor kan og vil se etter hjertelyd med doppler på tirsdag!

Er 11+3 i dag. Som sagt så er det veldig normalt med noen småblødninger i løpet av et svangerskap, jeg skjønner jo godt at du er bekymret, men mest sannsynlig er det nok bare en uskyldig blødning, i og med at det ikke var mye, og du ikke hadde smerter, regner jeg med!? :Heartred

Det går nok fint :) men skjønner deg godt, man vil helst slippe noe blod. Jeg husker i mitt første svangerskap, så hadde vi juledopapir med røde nisser på, fikk hjertet i halsen hver gang jeg var på do :hilarious:
 
Er 11+3 i dag. Som sagt så er det veldig normalt med noen småblødninger i løpet av et svangerskap, jeg skjønner jo godt at du er bekymret, men mest sannsynlig er det nok bare en uskyldig blødning, i og med at det ikke var mye, og du ikke hadde smerter, regner jeg med!? :Heartred

Det går nok fint :) men skjønner deg godt, man vil helst slippe noe blod. Jeg husker i mitt første svangerskap, så hadde vi juledopapir med røde nisser på, fikk hjertet i halsen hver gang jeg var på do :hilarious:

Ingen smerter nei, annet enn mensmurringer. Men det har jeg hatt hele veien og allerede vært på UL og sett bankende hjerte to ganger <3

Ja, hadde vært så deilig å slippe unna. Klarer å holde meg noen lunde rolig, men med én gang det er blod eller brun utflod får jeg panikk! Takk for beroligende ord <3
 
Back
Topp