Såå klar for å bli mamma - igjen!

Nå blir det noen spennende dager i DPO-land! :bag: Krysser fingrene hardt for at det er en liten spire på gang! :Heartred

Så koselig å lese om toåringen. Kjenner igjen så mye :happy: Vi har også ei skikkelig skravlebøtte og det er jo noe av det søteste og koseligste å høre på. De søte små stemmene og de rare tingene de sier. Heldige dere som har et matvrak! Vår er nesten stikk motsatt. Kan gå hele dagen på to jordbær, skeptisk til det meste og svært negativ til alt hun ikke umiddelbart kjenner igjen. Begynner å komme seg litt nå, heldigvis, men hun er jo sunn og frisk så vi har ikke stresset noe særlig med det.
Ja! Jeg er mer positiv denne PPen kjenner jeg. Takk :happy:

Billig i drift, deres da :hilarious: Min kunne sikkert spist en kurv med jordbær på én gang hvis hun fikk lov :eek: Bare mens jeg skrev dette slukte hun en skive og jeg måtte gå og smøre en til - brødet som ble kjøpt på lørdag er nesten slutt! :smiley-ashamed004
Så lenge de holder seg noenlunde på kurvene sine og alt virker bra, det går seg til etterhvert, toddlere er jo bare sånn :joyful:

B2 - PP5 - CD22 - 5 DPO
Screenshot_20250507-113846.png
Plutselig var jeg 5 DPO! Tempen har steget litt til, spent på hva som skjer videre :happy: Føler meg ganske positiv denne PP, men tar det rolig. Dog er jeg usikker på hvordan jeg kommer til å føle meg hvis vi går over i PP6. Da har det offisielt ikke gått fortere enn sist, føler jeg kommer til å ha SÅ store forventninger til PP6 og bli kjempeskuffa hvis det ikke går :arghh: Men jeg skal fokusere på denne PPen :) Ble jo ikke lei meg sist TR!

Så over til noe spennende og gøy: Mannen tok sædtest fra Exseed i går! :woot: Den er på 80% tilbud her!
Det var skikkelig fascinerende å gjøre testen, litt som å gjøre et eksperiment - very tech, much science! :hilarious:
Man bruker faktisk mobilkamera som mikroskop på en måte, oppå enheten som følger med (der du putter inn objektglasset med sæden), også filmer man sædcellene, var helt utrolig å se så mange bevege seg! :excited001 Tallene får man etter bare noen få minutter:
Messenger_creation_71A3AB34-02E9-4CB1-BB03-9F13741750FE~2.jpeg

Ble veldig positivt overrasket over resultatet, dette er jo kjempebra! :excited001 Mannen røyker, er ikke særlig sunn og litt overvektig, så tenkte at det kanskje kunne trekke ned. Er godt mulig det gjør det, men han trenger jo tydeligvis ikke at sædcellene hans skal bli bedre :joyful: Vi var veldig glad for dette, men 15 min etterpå tenkte jeg "shit, er det meg det er noe galt med? :nailbiting:" :hilarious: Neida, tror egentlig ikke det, men jeg er jo tydeligvis ikke superfertil da. I dag ble prøven hans undersøkt av laben deres, den ble godkjent, ingen forandringer (har sett at tallene kan bli bedre etterpå). Da har jeg uansett enda en grunn til å være mer positiv denne PPen, i tillegg til å ha truffet bra med aksjer, og funnet EL med tester og temp! :D

B2 - PP5 - CD22 - 5 DPO
Vis vedlegget 460034
Plutselig var jeg 5 DPO! Tempen har steget litt til, spent på hva som skjer videre :happy: Føler meg ganske positiv denne PP, men tar det rolig. Dog er jeg usikker på hvordan jeg kommer til å føle meg hvis vi går over i PP6. Da har det offisielt ikke gått fortere enn sist, føler jeg kommer til å ha SÅ store forventninger til PP6 og bli kjempeskuffa hvis det ikke går :arghh: Men jeg skal fokusere på denne PPen :) Ble jo ikke lei meg sist TR!

Så over til noe spennende og gøy: Mannen tok sædtest fra Exseed i går! :woot: Den er på 80% tilbud her!
Det var skikkelig fascinerende å gjøre testen, litt som å gjøre et eksperiment - very tech, much science! :hilarious:
Man bruker faktisk mobilkamera som mikroskop på en måte, oppå enheten som følger med (der du putter inn objektglasset med sæden), også filmer man sædcellene, var helt utrolig å se så mange bevege seg! :excited001 Tallene får man etter bare noen få minutter:
Vis vedlegget 460033
Ble veldig positivt overrasket over resultatet, dette er jo kjempebra! :excited001 Mannen røyker, er ikke særlig sunn og litt overvektig, så tenkte at det kanskje kunne trekke ned. Er godt mulig det gjør det, men han trenger jo tydeligvis ikke at sædcellene hans skal bli bedre :joyful: Vi var veldig glad for dette, men 15 min etterpå tenkte jeg "shit, er det meg det er noe galt med? :nailbiting:" :hilarious: Neida, tror egentlig ikke det, men jeg er jo tydeligvis ikke superfertil da. I dag ble prøven hans undersøkt av laben deres, den ble godkjent, ingen forandringer (har sett at tallene kan bli bedre etterpå). Da har jeg uansett enda en grunn til å være mer positiv denne PPen, i tillegg til å ha truffet bra med aksjer, og funnet EL med tester og temp! :D
Så artig at dere har testet med exseed! Og hurra for noen gode resultater :D

Samboer har enda ikke fått fingeren (eller hånda) ut for å teste. Tror han kvier seg litt.. Må nok pushe han litt, er jo så spent på resultatet jeg også! :)

B2 - PP5 - CD22 - 5 DPO
Vis vedlegget 460034

Vis vedlegget 460033

Så gøy dere har prøvd testen- og for et resultat :love7 :gen014 Vi skal få testet den ila uken her også:happy119 Gleder meg til du skal teste etter spire:binkybaby:love017:nailbiting:

Så artig at dere har testet med exseed! Og hurra for noen gode resultater :D

Samboer har enda ikke fått fingeren (eller hånda) ut for å teste. Tror han kvier seg litt.. Må nok pushe han litt, er jo så spent på resultatet jeg også! :)
Så gøy dere har prøvd testen- og for et resultat :love7 :gen014 Vi skal få testet den ila uken her også:happy119 Gleder meg til du skal teste etter spire:binkybaby:love017:nailbiting:
Er veldig glad for at mannen gikk med på det! xsmile9 Vi hadde jo glemt ut hele testen vi, jeg var jo så opptatt av å jakte på sen EL, også var det temping, så jeg hadde nok med mitt :hilarious: Man må uansett ikke hatt utløsning i et par dager, så det passet bra. Han var ikke i humør i forgårs, men i går fikk han gjort det :happy: Jeg ventet til han sa at "nå må vi vente i 20 min på at sæden skal bli mer flytende" før jeg gikk inn for å se på :bookworm:

Jeg er superspent på begge deres tester, jeg skal følge med i dagbøkene deres :woot:

Og @mamat2prinsesser&4prinser du må vente hele 8 dager til! Jeg har ikke råd til å ta 10 tester for dagen, nøyer meg med max én per PP :laughing001

Er veldig glad for at mannen gikk med på det! xsmile9 Vi hadde jo glemt ut hele testen vi, jeg var jo så opptatt av å jakte på sen EL, også var det temping, så jeg hadde nok med mitt :hilarious: Man må uansett ikke hatt utløsning i et par dager, så det passet bra. Han var ikke i humør i forgårs, men i går fikk han gjort det :happy: Jeg ventet til han sa at "nå må vi vente i 20 min på at sæden skal bli mer flytende" før jeg gikk inn for å se på :bookworm:

Jeg er superspent på begge deres tester, jeg skal følge med i dagbøkene deres :woot:

Og @mamat2prinsesser&4prinser du må vente hele 8 dager til! Jeg har ikke råd til å ta 10 tester for dagen, nøyer meg med max én per PP :laughing001

Fader, skal du holde meg på pinebenken i hele 8 dager til :smiley-bounce022 :nailbiting:

B2 - PP5 - CD30 - 13 DPO
Sukk, skikkelig blenda test..
PXL_20250515_184028127.MP~2.jpg

Fikk flere klemmer av mannen og han spurte om det gikk bra :Heartred Ble definitivt skuffa denne gangen ja. Er glad for at det er første gang jeg har følt meg sånn ila denne prøvingen da. Jeg var ganske lei meg etter PP5 da vi prøvde på datteren vår, og da gikk det på PP6. Har jo tenkt hele veien nå at vi skulle klare det fortere enn sist, men nå skjedde ikke det. Må jobbe med de høye forventningene for PP6, ellers blir det enda verre hvis det ikke går da heller. Trodde egentlig ikke at jeg var gravid nå, hadde ingen symptomer som vanlig. Kaanskje litt sulten og kjente et eller annet i livmor her og der. Syns det ble litt mer vondt nå etter jeg tok testen faktisk, så da håper jeg TR har fått fart på seg :bored: Har tatt frem bind og menstruser :shifty:

Har allerede hatt en vanskelig og slitsom dag, så føler meg ganske dritt nå - en dusj hjalp litt. Tror jeg skal se Taskmaster i håp om at jeg ler litt.
Så må jeg få pakket til helgens hotellopphold, svigermor kommer og henter meg og mini i morgen ettermiddag (mannen jobber). Vil stryke ting nå, så jeg slipper å gjøre det i morgen på hotellet. Gleder meg til å gå med bunad igjen, sist var julen 2023! Selv om det blir sykt varmt :hilarious: Skal uansett kose meg masse de neste dagene, det blir et godt plaster på såret :love2 Håper alle her inne får en god 17. mai! :cheers

B2 - PP5 - CD30 - 13 DPO
Sukk, skikkelig blenda test..
Vis vedlegget 460468
Fikk flere klemmer av mannen og han spurte om det gikk bra :Heartred Ble definitivt skuffa denne gangen ja. Er glad for at det er første gang jeg har følt meg sånn ila denne prøvingen da. Jeg var ganske lei meg etter PP5 da vi prøvde på datteren vår, og da gikk det på PP6. Har jo tenkt hele veien nå at vi skulle klare det fortere enn sist, men nå skjedde ikke det. Må jobbe med de høye forventningene for PP6, ellers blir det enda verre hvis det ikke går da heller. Trodde egentlig ikke at jeg var gravid nå, hadde ingen symptomer som vanlig. Kaanskje litt sulten og kjente et eller annet i livmor her og der. Syns det ble litt mer vondt nå etter jeg tok testen faktisk, så da håper jeg TR har fått fart på seg :bored: Har tatt frem bind og menstruser :shifty:

Har allerede hatt en vanskelig og slitsom dag, så føler meg ganske dritt nå - en dusj hjalp litt. Tror jeg skal se Taskmaster i håp om at jeg ler litt.
Så må jeg få pakket til helgens hotellopphold, svigermor kommer og henter meg og mini i morgen ettermiddag (mannen jobber). Vil stryke ting nå, så jeg slipper å gjøre det i morgen på hotellet. Gleder meg til å gå med bunad igjen, sist var julen 2023! Selv om det blir sykt varmt :hilarious: Skal uansett kose meg masse de neste dagene, det blir et godt plaster på såret :love2 Håper alle her inne får en god 17. mai! :cheers
Lei meg for deg, men håper at det går på neste forsøk for deg, søren at noe så naturlig av og til skal være så vanskelig :sorry: Kos deg på 17.mai, en liten pause tilbake «til livet» nå før neste PP :Heartpink

Lei meg for deg, men håper at det går på neste forsøk for deg, søren at noe så naturlig av og til skal være så vanskelig :sorry: Kos deg på 17.mai, en liten pause tilbake «til livet» nå før neste PP :Heartpink
Takk :Heartred

Bare jeg som ser en svak skygge? Vil ikke gi deg håp, men det var det første jeg så før jeg leste hva du skrev❤️

Bare jeg som ser en svak skygge? Vil ikke gi deg håp, men det var det første jeg så før jeg leste hva du skrev❤️
Både testen og bildet er hvite som bare det i mine øyne :dead: 13 DPO burde den ha vært ganske sterk

B2 - PP6 - CD3
Det tok heldigvis ikke lang tid før humøret ble bedre på torsdag kveld :happy: Sent fredag ettermiddag begynte jeg å spotte (mens vi var på Pinchos lol), og det tok seg opp på kvelden. Sånn endte grafen min:
Screenshot_20250516-104455.png
Gikk med menstruse i bomull under bunaden, det var veldig komfortabelt! Deilig å ikke tenke på TR mens vi feiret dagen :D Det var en flott dag, fikk gjort oss klar i god tid til å få med oss starten av toget fra en balkong :joyful: Mini koste seg, selv vi egentlig ikke gjorde noen barneaktiviteter. Hun fikk smake på is for første gang, men hun syns ikke det var noe særlig :hilarious: Hun er forresten skikkelig forstoppet stakkars, gråter fordi det gjør vondt å presse kjempehard bæsj ut :sad015 Vanskelig å få i henne ting som hjelper, men det har vært mykere bæsj i dag, så håper det snart er over.
Screenshot_20250518-110400.png
Slenger med dagens temp, så langt er grafen utrolig stabil :laughing002 Blør allerede lite nå, håper det ikke blir mange dager med (stopp-start) spotting.
I dag lot mannen meg sove lenge mens han ordnet alt og pakket før vi sjekket ut av hotellet :D Tok oss en liten tur, og siden klokken ikke engang var 12, fikk jeg idéen om å dra på museum. Det er tilfeldigvis internasjonal museumdag i dag, så der vi dro hadde aktiviteter for barn! Minsten var litt sjenert i starten, men hun elsket det etterhvert! Dyr og steiner er veldig gøy, f.eks. :p Hun valgte seg en isbjørnbamse fra butikken, vi kjøpte litt fra kaféen og tok med oss på veien hjem. I bilen sovnet hun med isbjørn og bolle i hånden :laughing001 Hun sov videre på pappa (som også sovnet) på sofaen :love2

Imens fikk jeg pakket ut og vasket klær. Alltid deilig å få sånt gjort med én gang man kommer hjem! smiley-chores003
Så er det å gjøre oss klar til ei ny uke. Tror alt allerede er klart til bhg, må bare få badet ungen :duckie Tror jeg skal gjøre ansiktsmaske :dance008 Toodeloo!

B2 - PP6 - CD7
Syklusen er ikke helt på stell merker jeg, men den er bedre enn forrige mnd. Blødde mindre, fikk noe friskt blod igjen etter en dags pause, som gikk over til blodig sticky utflod. Heldigvis har hele den prosessen gått fortere enn forrige syklus, så tenker jeg er sånn noenlunde i rute til EL (ihvertfall tidligere enn CD17, satser på senest CD15). Tenker å begynne med ELtester på dag 2 med ELslim, har lært litt fra sist :p Forhåpentligvis til helgen!

Screenshot_20250522-114650.png
Sånn ser charten ut så langt, syns den er veldig fin :happy:

Prøver å tenke positivt for denne PPen, men ikke ha store forventninger. Håper PP6 er lykkePPen min! Men hvis det ikke går nå, hvorfor skulle det da gå de neste par PPene? :sorry: Tenkte det ville hjelpe å se på denne her, men sjansen øker ikke særlig for hver PP nå lenger. Nei, jeg må ta én PP om gangen, føler meg sikkert bedre når aksjene er lagt. Og dere, tegnet mitt fra spåkona på Etsy var jo løve, er dette bra nok, eller? :hilarious:

B2 - PP6 - CD12
Den blodige sticky utfloden varte i 3 dager, men heldigvis kom EL-slimet i rute til vanlig tid på CD10 :hello2
Det ankom ved at jeg nøs, jeg dro ned buksa og der hang det en lang streng mellom meg og truseinnlegget :laughing001
I går hadde jeg min klassiske "klekke eggehvite i do" :hilarious: Syns likevel jeg ikke har like mye som i tidligere sykluser.
Begynte med ELtesting i går, den første ga ok utslag, men ble svakere på mer utvannet urin på kvelden.
I dag var den bra sterk, og var flink og holdt meg i kanskje 5 timer, det var verdt det, for den ble knallpositiv :joyful:
PXL_20250526_145124560.MP~3.jpg

PXL_20250526_184426934.MP~2.jpg

PXL_20250527_104623764.MP~2.jpg

PXL_20250527_191626015.MP~2.jpg

PXL_20250527_210659044.MP~2.jpg

Alle tørket. Rart og morsomt å ha klart å finne positiv på bare 4 tester over 2 dager! :playful: Tenker jeg sier meg fornøyd med det, er ikke vits i å ta fler.
Det er vel fra første positive uansett, også temper jeg i tillegg, så jeg kommer til å vite når EL har vært. Føler meg mer optimistisk til denne PPen når jeg har fått greit med ELslim, tydelig positiv ELtest også la vi inn første aksje for straks et døgn siden :happy: Får prøve å få til mer nå etterpå :p

Så gøy at du er i rute igjen, krysser fingrene for at kroppen skjønner at nå må egget feste seg :woot:

B2 - PP6 - CD17 - 4 DPO
Hadde fortsatt mye ELslim på CD13, og kjente ting på venstre side ca. 1 døgn etter positiv test. La aksjer rett etter det, så tror vi traff ganske bra! FF trodde EL var CD12, men det tviler jeg sterkt på, så måtte override for første gang. Rart å se blått kryss!
Screenshot_20250601-122218.png

Slimet gikk fort over til creamy og sticky, var bare litt eggehvite igjen på CD14. Så er ganske tydelig at EL har vært! Selv om tempen ikke har steget skikkelig før i dag. Men denne PPen har jeg vært over 36 grader før EL for første gang! Det har nok noe med det å gjøre. Håper det fortsetter å stige!
FF har flyttet IKM 2 dager tidligere, basert på at jeg hadde 13 dagers lutealfase sist (fikk jo ikke bekreftet hvor lang lutealfasen er før da). Da ligger jeg an til å få en 26 dagers syklus, som kjennes så kort, haha! Rart at syklusene mine plutselig varierer for tiden. Men er fornøyd med litt tidligere EL da :joyful: Såå jeg tenker jeg venter og ser, hvis jeg kommer til CD27 uten at tempen går ned, kan jeg ta en test :happy:

B2 - PP6 - CD17 - 4 DPO
Hadde fortsatt mye ELslim på CD13, og kjente ting på venstre side ca. 1 døgn etter positiv test. La aksjer rett etter det, så tror vi traff ganske bra! FF trodde EL var CD12, men det tviler jeg sterkt på, så måtte override for første gang. Rart å se blått kryss!
Vis vedlegget 461752
Slimet gikk fort over til creamy og sticky, var bare litt eggehvite igjen på CD14. Så er ganske tydelig at EL har vært! Selv om tempen ikke har steget skikkelig før i dag. Men denne PPen har jeg vært over 36 grader før EL for første gang! Det har nok noe med det å gjøre. Håper det fortsetter å stige!
FF har flyttet IKM 2 dager tidligere, basert på at jeg hadde 13 dagers lutealfase sist (fikk jo ikke bekreftet hvor lang lutealfasen er før da). Da ligger jeg an til å få en 26 dagers syklus, som kjennes så kort, haha! Rart at syklusene mine plutselig varierer for tiden. Men er fornøyd med litt tidligere EL da :joyful: Såå jeg tenker jeg venter og ser, hvis jeg kommer til CD27 uten at tempen går ned, kan jeg ta en test :happy:
Blir spennende å se hvordan det går fremover :happy: :Heartpink Hva betyr blått kryss? :think005

Back
Topp