Rolf

Fine Rolf ❤️

Hvordan er formen til mellomste nå? Blitt bra igjen etter oppkastet?

Av ren nysgjerrighet - hvor mye sover Rolf? Vi ligger på mellom 14-16 timer som oftest, hun skal gjerne bare være våken 1 time (maks 2) før neste hvil.

22. November

Torsdag. Det ble bra lite med søvn i natt. Ble liggende å se på Rolf mens tankene kvernet. Lang dag på jobb.

Resten av dagen har jeg tilbragt halvt i svime på sofaen. TV har vist sjakk-VM. Mannen kom hjem fra jobbreise og tok hånd om de to eldste. Rolf har sett sånn her ut de siste fire timene:
Vis vedlegget 281267

Deilig med sånne kosedager innimellom [emoji7]. Dager hvor vi ikke får gjort noe fornuftig, og middagen blir en grandis... [emoji1303] Snart helg[emoji170][emoji1303]

Ammesløvisblikket! Det er så søtt. Og når det kommer til Grandis så er det jo egentlig ganske eksklusivt, den inneholder jo Jarlsberg som selges som luksusost borti statene!

Fine Rolf [emoji173]️

Hvordan er formen til mellomste nå? Blitt bra igjen etter oppkastet?

Av ren nysgjerrighet - hvor mye sover Rolf? Vi ligger på mellom 14-16 timer som oftest, hun skal gjerne bare være våken 1 time (maks 2) før neste hvil.

Mellomste er fin nå. Oppkastet var nok bare fordi han fikk feber. Han er nok litt kvalm generelt pga medisinene, så har gått litt ned i vekt og begynt med næringsdrikk/yoghurt.

Rolf sover nok også rundt 16-18 timer i døgnet i gjennomsnitt. Noen dager er han nesten bare våken for mat, mens andre dager ligger han til hurtiglading noen minutter, før han klarer en ny time våken. Sover stort sett alltid fra 20-21 til 9 da. Med et lite måltid inni der et sted.

23. November

Fredag. Dagen startet 06.30 fordi vi måtte rekke blodprøver på sykehuset før Rolf skulle til fastlegen klokken 9. Rolf var ganske tydelig på at han syntes det var i tidligste laget. Sutret og kjeftet med øynene halvt åpen der han ble fraktet inn på badet for påkledning. Mulig han trodde det hele bare var en vond drøm, for han sloknet i bilen, og sov seg gjennom hele første halvdel av programmet.

IMG_6489.JPG

Neste del var det vanskelig å sove seg gjennom. Det var på tide med en ny dose Synagis. Antistoffene mot RS-virus som skal sikre Rolf mot å bli syk av det fryktede viruset denne sesongen. 9200kr for en dose [emoji85]. Rolf var nå i godt humør, og gliste sjarmis-smilet sitt til fastlegen sin. Mulig han angrer på akkurat det, for minutter senere fikk han servert 0,75 ml Synagis i høyre lår. Vekten er nå offisielt over 5 kg. [emoji1303] Da ble det jammen lyd i ungen. Mye lyd. Han skrek til, og glemte trekke pusten, så alarmen ulte og fastlegen ble forskrekket. Det kom seg heldigvis raskt. Et par pupper senere var Rolf sliten og sovnet. Mor benyttet anledningen til å handle litt ullklær på «black friday»-salg.

IMG_6501.JPG

Vel hjemme ventet barselbesøk. Det er veldig gøy å se at Rolf henger sånn noenlunde med i utviklingen i forhold til termin. Og morsomt å se hvor fascinert han blir av å se andre babyer. Han ble så ivrig at han fikk problemer med å holde balansen i mageleie. Tippet stadig rundt på ryggen...

IMG_6505.jpg

Kvelden var en eneste lang klagesang. Eneste lyspunktet var at han spiste 10 ml morsmelk iblandet en teskje havregrøtpulver. Han ble faktisk sur da det var tomt. Litt feber og vondt i låret resulterte i en Paracet seint på kvelden. Håper det gjør så vi alle får sove litt i natt [emoji1303]

IMG_6504.JPG

Rolf henger godt med synes nå jeg :-) imponerende fyr! Og såååå fin i sløyfen sin :)

Mellomste er fin nå. Oppkastet var nok bare fordi han fikk feber. Han er nok litt kvalm generelt pga medisinene, så har gått litt ned i vekt og begynt med næringsdrikk/yoghurt.

Rolf sover nok også rundt 16-18 timer i døgnet i gjennomsnitt. Noen dager er han nesten bare våken for mat, mens andre dager ligger han til hurtiglading noen minutter, før han klarer en ny time våken. Sover stort sett alltid fra 20-21 til 9 da. Med et lite måltid inni der et sted.
Oppfølgningsspørsmål til dette med vekt hos din mellomste, siden vi har en gutt som sliter med kraftig undervekt. Hva slags næringsdrikk/yoghurt er det snakk om?

Oppfølgningsspørsmål til dette med vekt hos din mellomste, siden vi har en gutt som sliter med kraftig undervekt. Hva slags næringsdrikk/yoghurt er det snakk om?

Vi tester ut litt forskjellig. Foreløpig er Fortini creamy fruit en vinner hos oss. M er veldig glad i yoghurt, og denne er som en smoothie med yoghurt i. Lukter rosa hubbabubba, og smaker godt [emoji1303]. Gir 150 kcal og fullverdig næringsdekning. Hvis det funker, tipper jeg han får det på blå resept videre.

24. November

Lørdag. Vi har vært på lysfesten. For de som ikke er fra Bergen, så er det (i hvert fall for meg) en stemningsfull førjulsmarkering rundt Lille Lungegårds vann midt i sentrum. Fakler, lysstaver, tenning av julegran, underholdning, «deilig er jorden» som allsang, og fyrverkeri.

Det er alltid mange på lysfesten. Uansett vær. Og ganske ofte er det mye vær den dagen lysfesten er. Men i dag var det altså perfekt nullføre, blå himmel og sol. Med andre ord, fare for veldig mye folk. Vi besluttet derfor å ta bybane til sentrum, i stedet for bil. Jeg kalkulerte raskt at vogn ville være utfordrende på en sådan dag, og valgte bæresele. Rolf ble pakket inn i ullundertøy og en dundress. Før vi var kommet til sentrum, var han våt av svette, og jeg måtte lufte litt. Lar meg fortsatt imponere over folks mangel på folkeskikk. Bybanen ble etter hvert så full at folk ikke kom seg på. Likevel synes noen det var helt innafor å holde av en sitteplass til handleposene sine. [emoji35].

IMG_6510.JPG

Ikke før hadde vi ankommet panoramaplassen vår rundt lille lungegårdsvannet, så erklærte Rolf hungersnød av den mer akutte sorten. Puppen hadde lite lyst til å komme ut i minusgrader, så det ble til at jeg lirket den frem til kommandanten. Han var meget fornøyd med løsningen, og gjorde lysfesten om til et etegilde.

IMG_6518.JPG

Jeg hadde med øreklokker til Rolf, så han ikke skulle bli vettskremt og døv under fyrverkeriet. Rolf selv kunne ikke brudd seg mindre. Han var så langt inni melkekoma at han ikke leet en finger, til tross for at det knitret og smalt nokså bra til tider.

IMG_6545.jpg

På vei tilbake, klikket det for Rolf. Mulig det var for mye inntrykk med de rakettene likevel. Det begynte å pipe i alarmen hans, men jeg merket det ikke før alarmen gikk over i sint modus på full styrke. Da var metningen på 50%. Stakkars lille var helt utslitt. Heldigvis kom det seg raskt da vi kom inn på bybanen og jeg fikk kledd av han litt.

Vel hjemme ble det et bad for å tine litt småkalde føtter. Selv om Rolf ikke så ut til å lide noe særlig av den grunn...

IMG_6516.JPG
10786903632_IMG_8537.JPG
10786956432_IMG_8539.JPG

Nå sover han søtt i nissepysjen sin. Håper der blir en fin natt [emoji1303]

IMG_6544.JPG

Nydelige Rolf [emoji169]

20. November

Tirsdag. I seng 23.30. Mat klokken 01.30-02.15. Opp klokken 05.45. Poliklinikk hele dagen. Ikke tid til pumpepause. [emoji13] Det var min dag i korte trekk. Da er det herlig å komme hjem til flokken min [emoji170][emoji170][emoji170][emoji170].

Vis vedlegget 281094

I følge Wonder weeks appen er Rolf nå inne i utviklingstrinn 4. Det skal angivelig vare i over en måned. La oss håpe den appen tar feil. Rolf har testet ut pappaens tålmodighet i dag. Han har sovet sånn ca 10 minutter av gangen, og spist 10-30 ml av flaske med samme intervall som han krever puppen. Det vil si sånn ca hver time. Legg til litt surmuling, gjesping og klaging et kvarters tid inni hver syklus der, så har du et bilde av dagen i dag.

Vis vedlegget 281096

Jeg hadde jo ikke sett Rolf hele dagen, så evighetspupping var bare koselig. Dessuten sovnet Rolf liggende på magen på brystet mitt. Lenge siden han har godtatt det nå. Veldig koselig. Om enn litt varmt. Vi ble begge to kliss klass.

Prøvde å legge Rolf i sengen, mens det var voksenkveld i stuen. Pizza, TV, avslapping på sofaen. Men Rolf ante raskt at han var i ferd med å gå glipp av noe. Han prøvde først å sitre seg ut i stuen, deretter rope seg ut i stuen, men da heller ikke det førte frem, valgte han sikreste vei. Han sparket av seg sensoren så alarmen ulte. Sånn gikk det til at Rolf fikk en ekstra runde kos og pupp i stuen. Det medførte seriøs melkekoma, og han var slappere enn kokt spaghetti da jeg la han i sengen for natten.

Vis vedlegget 281097

Ellers er Rolf egentlig lett å underholde om dagen. Lille Petter edderkopp er en stor hit. Han ser og ser på fingeredderkoppen som klatrer, og ler hjertelig når edderkoppen faller ned (gode tendenser der altså).
Vis vedlegget 281095

Gjenkjennelig det du skriver.

Og lille Petter edderkopp er tidenes vinner, så langt!

Da tror jeg nok jeg skal styre veldig unna den ja! :) Men hørtes ut som et fint(i den grad man kan bruke det ordet) program som viser hvor brutalt livet kan være.. Håper bare ikke at noen blir redde av å se på det, men heller tenker at man faktisk er i de beste hender hvis noe skulle skje. Det følte i hvert fall vi, selv om utfallet ble som det ble.

Kos litt ekstra på Rolf og de to andre guttene dine i dag ❤️ Man lærer seg virkelig å sette pris på ting når man har vært igjennom det dere har vært og det vi har vært.

Enig med deg, uten at jeg har vært i nærheten av å oppleve det. Men for oss som bare har sett det fra utsiden, eller hørt om det, så er det nok «fint» å få et aldri så lite innblikk i det verst tenkelige. Det går jo ikke an å sette seg helt inn i det, men det er noe med å «ufarliggjøre» det litt ved å snakke om det, sånn er det og det er dessverre noen (for mange) sin virkelighet.

Nydelig liten nisse-Rolf som har fått seg så deilige kjaker :love7

*smelt* for en herlig nissegutt! :Heartblue

Han hater fortsatt lue da, den lille nissen. Men måtte legge den inntil hodet for å ta bilde [emoji23]

Så koselig tradisjon med lysfest! Synd noen folk ikke tenker på å ta hensyn! Jeg er så frekk at jeg pent spør om de kan flytte seg, gjerne høyt også, så blir det pinlig for dem hvis ikke :wideyed: Synd det ble mye for Rolf, men han ser ut til å ha det veldig bra også :love7

Bildene du tar, ser ut til å være i god kvalitet. Syns ofte mobilbildene mine blir litt fort skurrete. Pleier du å lage fotobøker?:)

Digger å lese oppdateringene om Rolf, søte nissebabyen! Hvor er pysjen fra?

Så koselig tradisjon med lysfest! Synd noen folk ikke tenker på å ta hensyn! Jeg er så frekk at jeg pent spør om de kan flytte seg, gjerne høyt også, så blir det pinlig for dem hvis ikke :wideyed: Synd det ble mye for Rolf, men han ser ut til å ha det veldig bra også :love7

Bildene du tar, ser ut til å være i god kvalitet. Syns ofte mobilbildene mine blir litt fort skurrete. Pleier du å lage fotobøker?:)

Digger å lese oppdateringene om Rolf, søte nissebabyen! Hvor er pysjen fra?

Jeg lager litt fotobøker, men der jeg har testet ut bildene mest, er i kalender i A3 format, som jeg lager hvert år. Mobilbildene kan ikke brukes som bakgrunnsbilde for en A4-side, da blir de kornete, men småbiler går greit. Utebilder i dagslys er de beste. Tar mye bilder med skikkelig kamera også, for de blir best [emoji1303]

Nissepysjen er 12 år gammel og fra størstebror. Tror den er kjøpt på sparkjøp faktisk...

Back
Topp