~Ønskebarn17&19
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Lykke til på jobb!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Må man bruke permisjonen når babyen er prematur og ligger på sykehus? Kan man ikke bli sykemeldt, som i 'sykt barn'?
Hvilken bæresele er det dere har?17. September
Vis vedlegget 275171
Mandag. Tiden flyr, og det er allerede over 6 uker siden vi kom hjem fra sykehuset. Da er mine obligatoriske mammapermuker over, og i dag var min første dag tilbake på jobb. [emoji1303] Bortsett fra at jeg ikke kom meg i seng i går, og natten med to måltid for Rolf besto av ganske lite søvn, var det en bra dag. Det gikk overraskende lett å komme inn i rutiner igjen, og det var supert å være tilbake på operasjonsstuen. Fikk tid til litt pumping også, så foreløpig holder puppene produksjonen oppe.
Vis vedlegget 275173
Vel hjemme var det såååå deilig å se flokken igjen. Pappaen og Rolf hadde klart seg superbra. Rolf ville ikke sove mer enn minutter i slengen, så han merket nok at noe var forandret. Men det gikk seg til raskt. Etter et måltid, ble Rolf lagt i hengekøyen sin. Der ble han liggende å kjefte. Da pappaen kom og plukket han opp, smilte han fra øre til øre, og innledet en lengre samtale om løst og fast. Lille gutten har tydelig begynt å bli litt sosial. Utrolig deilig at det endelig begynner å gå litt fremover [emoji4][emoji1303].
Nå er lille puppet i senk og vi håper på en god natt [emoji12].
Hvilken bæresele er det dere har?så fin han er i den!
Det beste av alt er at vi skal ha det sånn ut september neste år [emoji1303]. Deretter skal jeg være hjemme 2 dager i uken til midten av november, for å gi Rolf kortere uker i bhg den første tiden.

Permisjonen starter når man kommer hjem fra sykehuset. Mens man er på sykehuset får man pleiepenger.

19. September
Vis vedlegget 275334
Onsdag. Rolf har vært litt småspist de siste dagene, full av skit igjen. I dag startet han dagen med å presse. Gulpet og presset. En litt urolig gutt ble lagt i hengekøyen, og der fortsatte han pressingen. Plutselig eksploderte hele ungen. Eller noe eksploderte i hvert fall. Med ett eneste smell, forflyttet Rolf all bæsj samlet fredag-onsdag fra tarmene og ut i bleien. Hvordan den bleien klarte å holde på all den gørra vet jeg ikke, men vi sender Libero en varm tanke [emoji6]. Etter å ha blitt spylt i vasken, tørket og kledd på, sovnet Rolf. Åpenbart fornøyd med egen innsats. Så lenge sov han, at neste måltid ble utsatt med over en time.
Og i våken tilstand, ble Rolf en glad gutt...
Vis vedlegget 275331
Vis vedlegget 275332
Vis vedlegget 275333
I kveld er det storm ute. Rolf har derfor benyttet anledningen til å henge på puppen. Akkurat i det jeg smuglet han fra puppen og ned i sengen, kastet han opp store mengder melkeblandet slim, og ble ganske så grå i ansiktet. Fysj altså. Jeg trodde virkelig vi var ferdige med sånne gufne metningsfall! Trøsten får være at det var en åpenbar årsak til metningsfallet denne gangen...
Rolf fanget i et nys [emoji23]..,
Vis vedlegget 275335
Rolf