Rolf

15. September

Lørdag. Veeeeeldig lang natt. Eventuelt kort. Rolf fikk feber. 38,3. Sendte klynkelyder og hese klagesanger ut i halvsøvne. Ville bare henge på puppen eller vri seg. Til slutt endte vi opp med å gi han en Paracet. Deretter sovnet han på brystet mitt, mens jeg halvt satt i sengen. Sånn lå vi et par timer. Spiste litt i 4-tiden, og deretter var det natt noen timer før mellomste våknet for å lage tegneserie... [emoji43]

IMG_5750.JPG

Resten av dagen har Rolf kun sovet eller spist. Han har ikke feber og virker egentlig på bedringens vei. Surkler litt, og har hatt noen ekle metningsfall under 60% i løpet av dagen. Han er trøtt og slapp, men så lenge han spiser godt, tenker jeg det går seg til. Vi slepte han en liten tur på butikken. Måtte handle flere gulpekluter, for ungen leverer tilbake halvparten av nesten alle måltid. Under utflukten var han våken en liten stund, omtrent akkurat da det regnet trollkjerringer fra blå himmel, før solen skinte ti sekunder senere. Prøvde han litt i bæreselen også, og nå sitter han veldig godt i den. Kommer nok til å bli noen timer i den fremover [emoji1303].

IMG_5749.JPG

Nå skal vi prøve å få oss noen timer på øyet alle mann...
IMG_5751.JPG

Håper dere får ei god natt alle sammen og at formen er ytterligere bedre i morgen!

God bedring til alle mann og håper dere får sovet ut [emoji173]️

16. September

Søndag. Vi kom oss litt seint i seng, men da vi først fikk lagt oss, ble det en brukbar natt. Sett bortsett fra at jeg hadde en «noen har ligget i sengen min - og ligger der ennå»-opplevelse da jeg ankom soverommet. Eldste hadde åpenbart hatt mareritt... Rolf har blitt ganske effektiv på natten. Våkner, ny bleie (her er Rolf og jeg litt uenige om dette virkelig er nødvendig), pupping i 20-30 minutt, raping og god natt. Passer meg utmerket siden jeg begynner på jobb igjen i morgen. Skrekkblandet fryd...

IMG_5753.JPG
Vanskelig å holde øynene åpne når man er mett [emoji6].
IMG_5752.JPG

Rolf har prøvd ut litt alternative senger i dag, da vi hadde storstilt ryddekampanje på storguttenes soverom. Utrolig hvor mye de klarer å rote og samle på de rommene når jeg ikke vokter... Rolf lå i vogna da jeg var på vaskerommet, i saccosekken da ryddingen startet, i mellomste sin seng da ryddingen ble intensivert, i hengekøyen da vi spiste middag, på pappaen da jeg var i dusjen, og på meg innimellom alt og til hvert måltid. Tror han er ferdig med det utviklingstrinnet sitt nå, for plutselig kan han ligge en halvtime våken for seg selv og stirre på omgivelsene. Enten det, eller så er han bare en resignert nr 3, som har innsett at han blir nødt til å klare seg litt på egenhånd innimellom [emoji6]. Foreløpig har han lagt sin elsk på peisovnen og noen store, fargerike kunstverk vi har i stuen. Han «prater» også med ansiktet, armene, hendene og små lyder hvis vi stopper opp idet vi går forbi han.

IMG_5754.JPG

Vi har forsøkt noen dager uten forsterkning i melken nå, da vi mistenker at det forårsaker en del pressing, og dermed mer brokkplager. Og det har hjulpet mye. Nå gjenstår det bare å se om vekten flater helt ut, eller om han fixer den biten også. Lang må han i hvert fall ha blitt, fir nå vurderer jeg å legge bort noen 50-bodyer og sparkebukser, og finne frem 56.

Fine Rolf [emoji170]

Lykke til med jobbstart i morgen [emoji4][emoji4]

Sosiale Rolf vokser til!:love017 Så da fungerer appen sånn noenlunde? Det er virkelig en motivasjon å se at det går over når det er perioder med uro. Masse lykke til på jobb i morgen:)

Fy søren ja - lykke til med oppstart i jobb igjen. Tøft!

Han ser så «stor» ut på bilder, men når jeg ser bildet av han i bilstolen så ser jeg jo hvor liten han egentlig er [emoji28] skjønn liten tass [emoji170][emoji7]

Masse lykke til på jobb i dag [emoji1316][emoji1360][emoji4]

17. September

IMG_5914.JPG

Mandag. Tiden flyr, og det er allerede over 6 uker siden vi kom hjem fra sykehuset. Da er mine obligatoriske mammapermuker over, og i dag var min første dag tilbake på jobb. [emoji1303] Bortsett fra at jeg ikke kom meg i seng i går, og natten med to måltid for Rolf besto av ganske lite søvn, var det en bra dag. Det gikk overraskende lett å komme inn i rutiner igjen, og det var supert å være tilbake på operasjonsstuen. Fikk tid til litt pumping også, så foreløpig holder puppene produksjonen oppe.

7652805888_IMG_8337.JPG

Vel hjemme var det såååå deilig å se flokken igjen. Pappaen og Rolf hadde klart seg superbra. Rolf ville ikke sove mer enn minutter i slengen, så han merket nok at noe var forandret. Men det gikk seg til raskt. Etter et måltid, ble Rolf lagt i hengekøyen sin. Der ble han liggende å kjefte. Da pappaen kom og plukket han opp, smilte han fra øre til øre, og innledet en lengre samtale om løst og fast. Lille gutten har tydelig begynt å bli litt sosial. Utrolig deilig at det endelig begynner å gå litt fremover [emoji4][emoji1303].

Nå er lille puppet i senk og vi håper på en god natt [emoji12].

Se på han fine i bæreselen da [emoji7]

17. September

Vis vedlegget 275171

Mandag. Tiden flyr, og det er allerede over 6 uker siden vi kom hjem fra sykehuset. Da er mine obligatoriske mammapermuker over, og i dag var min første dag tilbake på jobb. [emoji1303] Bortsett fra at jeg ikke kom meg i seng i går, og natten med to måltid for Rolf besto av ganske lite søvn, var det en bra dag. Det gikk overraskende lett å komme inn i rutiner igjen, og det var supert å være tilbake på operasjonsstuen. Fikk tid til litt pumping også, så foreløpig holder puppene produksjonen oppe.

Vis vedlegget 275173

Vel hjemme var det såååå deilig å se flokken igjen. Pappaen og Rolf hadde klart seg superbra. Rolf ville ikke sove mer enn minutter i slengen, så han merket nok at noe var forandret. Men det gikk seg til raskt. Etter et måltid, ble Rolf lagt i hengekøyen sin. Der ble han liggende å kjefte. Da pappaen kom og plukket han opp, smilte han fra øre til øre, og innledet en lengre samtale om løst og fast. Lille gutten har tydelig begynt å bli litt sosial. Utrolig deilig at det endelig begynner å gå litt fremover [emoji4][emoji1303].

Nå er lille puppet i senk og vi håper på en god natt [emoji12].
Starter du opp å jobbe fullt, eller deler dere permisjonen gjennom ukene?
Håper Rolf gir dere en rolig natt

Så fine dere er:) Og så bra at det var en så vellykket start på jobb/hjemme!

Deler perm med pappaen 50-50z En uke på jobb og en uke hjemme. Dvs i praksis blir det da 5 dager jobb og 9 dager fri.

Høres egentlig veldig greit ut når du først skal jobbe, å ha en slik turnus. Blir jo en del fri og kosetid da!

Godt å høre du hadde en fin dag tilbake på jobb! Og at gutta dine har hatt en fin dag hjemme.

Fine Rolf ❤️

Høres egentlig veldig greit ut når du først skal jobbe, å ha en slik turnus. Blir jo en del fri og kosetid da!

Godt å høre du hadde en fin dag tilbake på jobb! Og at gutta dine har hatt en fin dag hjemme.

Det beste av alt er at vi skal ha det sånn ut september neste år [emoji1303]. Deretter skal jeg være hjemme 2 dager i uken til midten av november, for å gi Rolf kortere uker i bhg den første tiden.

Lykke til med første jobbuke :)

Back
Topp